Collectible kolikko

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Reform7 » To 19.08.2010 19:57

Noniin, ostin pari kolikkoa jotka haluaisin pitää enkä laittaa kiertoon.
Kysymys kuuluukin että pitääkö minun ruksata tuo "this is collectible" ruksi?
Niin, huomasin myös että gc:n voisi laittaa omaan "keräily" osioon (move to my collection), mitäs tämä hyödyttäisi :?:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 19.08.2010 21:03

Kannattaa ruksia mutta ei toki välttämätöntä.
Ja kolikon heittäminen keräily kansioon tekee sen, että sitä ei tyrkytetä pudotettavaksi joka kätköön jonka loggaat.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 20.08.2010 14:24

Enpä ole tälläistä ominaisuutta tavannutkaan. Pitänee siis kokeilla!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 20.08.2010 16:09

Oon laittanut omat kolikkoni, jotka ei ole kierrossa tuonne Collectioniin. Collectionissa olevia kolikoita voi discoveroida / kirjoittaa noteja ei muuta. Jos haluaa esim viedä eventtiin ja kerätä näille omille kilsoja on ne siirrttävä ensin Inventoryyn ja ainakin käyttää eventissä visited toiminnon avulla ja lopuksi siirtää kaikki takaisin collectioniin..
Still one more to find!

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Pe 07.12.2012 12:01

Nyt tuli tämän asian kanssa seuraavanlainen ongelma.

Aloin keräilemään noita kolikoita ja nyt laitoin kaikki collectibleksi. Tämän jälkeen siirsin ne collectioniin "move to collection" notella.
Homma meni muuten ok, mutta muutamaa kolikkoa ei voinutkaan siirtää kokoelmiin???, vaihtoehdot ovat vain muillekkin näkyvät note ja discover, vaikka olen kolikoiden omistaja.

Mikäs bugi tämä nyt sitten on? vai mokasinko taas kertaalleen jotain.
Kuva

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Prynde » Pe 07.12.2012 13:05

Mulla taisi myös käydä parin kolikon kanssa noin. Ne piti ensin jotenkin siirtää inventoryyn josta ne sai siirrettyä collectioniin. Sitä missä ne alunperin oli en tiedä, jotain välimaastoa kait.

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe 07.12.2012 15:44

cossu2 kirjoitti:Nyt tuli tämän asian kanssa seuraavanlainen ongelma.

Aloin keräilemään noita kolikoita ja nyt laitoin kaikki collectibleksi. Tämän jälkeen siirsin ne collectioniin "move to collection" notella.
Homma meni muuten ok, mutta muutamaa kolikkoa ei voinutkaan siirtää kokoelmiin???, vaihtoehdot ovat vain muillekkin näkyvät note ja discover, vaikka olen kolikoiden omistaja.

Mikäs bugi tämä nyt sitten on? vai mokasinko taas kertaalleen jotain.
Saatan olla väärässäkin, mutta eikö omistaja voi siirtää oman kolikkonsa omaan collectioniinsa, vaikka ei ole merkinnyt sitä collectibleksi. Kun omistaja merkkaa kolikkonsa collectibleksi, hän antaa muille kolikon löytäjille luvan liittää sen omaan kokoelmaansa, siis luvan pitää sen omanaan.

Mulla ainakin on yksi kolikko, jonka sivulla sanotaan: "This is not collectible" ja loki "01/Jul/2010 Jusu moved it to their collection".

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Pe 07.12.2012 17:05

Noniin. Homma selvisi.

Siinähän näyttää olevan valikkopalkki trackable sivulla, josta ne saa siirrettyä collectioniin. Kumma, että muilla kolikoilla sama tehtiin add log entryn kautta.
Sain kuitenkin kaikki siirrettyä sinne minne pitikin, joten nyt on kaikki taas ok.
Kuva

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Piriformis » La 17.08.2013 17:30

Tänään aktivoin pari kolikkoa ja taas piti pohtia tuota collectible-ruksia. Kaikki taisi sujua ihan ok ja kolikot päätyi oikeille listoille mutta vahvistakaa vielä mun käsitykset tästä hässäkästä...

Eli omat kolikot, joita kerään kansioon ja joita voi miiteissä esitellä: on siirretty "move to collection" ja niistä löytyy vaihtoehdot "note" ja "discovered". Niitä ei voi edes itse dipata miiteissä tms. eli kilometrejä ei kerry.

Omat liikkuvat TB:t ja kolikot ovat Inventoryssa, siellä näkyy myös ne jotka olen itse ottanut jostain ja aion jättää johonkin. Niissä normaalit vaihtoehdot ja myös kilometrit kertyy.

Olenko oikeilla jäljillä?

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja oh3sus » La 17.08.2013 17:48

Ruksi Not collectible tarkoittaa sitä että kolikon/Tb:een voi vaan logata nähdyksi tai laittaa noten kun taas valinta Collectible tarkoittaa sitä että kolikon voi myös grabata mukaan joku toinen
Liberate tuteme ex inferis

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja oh3sus » La 17.08.2013 17:50

Itse en ole tuota Move to collection käyttänyt koska se on ainakin aiemmin ollut hieman liian hankala systeemi.
Liberate tuteme ex inferis

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja pipsa » La 17.08.2013 22:12

Hukka1974 kirjoitti:Ruksi Not collectible tarkoittaa sitä että kolikon/Tb:een voi vaan logata nähdyksi tai laittaa noten kun taas valinta Collectible tarkoittaa sitä että kolikon voi myös grabata mukaan joku toinen
jos kolikko on inventoryssa niin en ainakaan itse ole huomannut eroa sillä miten sen voi logata ruksii tuon collectible valinnan tai ei, molemmissa tapauksissa, kun tänään testasin on myös grab mahdollisuus.
teenköhän jotain muuta sitten eri tavalla?
- pipsa -

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Collectible kolikko

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Su 18.08.2013 10:15

pipsa kirjoitti:jos kolikko on inventoryssa niin en ainakaan itse ole huomannut eroa sillä miten sen voi logata ruksii tuon collectible valinnan tai ei, molemmissa tapauksissa, kun tänään testasin on myös grab mahdollisuus.
teenköhän jotain muuta sitten eri tavalla?
Se että ruksii tuon collectible valinnan tarkoittaa sitä että silloin voi siirtää kolikon kokoelmiinsa niin että silloin voi tehdä ainoastaan nähdä tai kirjoittaa noten. Edellyttäen että se on sinne kokoelmaan siirretty. Mikäli ei ole kulkijan editointi sivuilta ruksittanut collectible valintaa, ei kulkijaa myöskää voi siirtää kokoelmiin. Vaikka collectible olisikin rustitettu, niin jos kulkija on inventoryn puolella, sille tulee kaikki samat valinnat kuin sellaiselle kulkijalla mitä ei voi kokoelmiin siirtää. Hyvin uksinkertaista.

Eli jos teillä on kulkija jonka pistätte liikkeelle, niin siitä on täysin turhaa rastittaa sitä collection rastian kun sitä ei ole kokoelmaan tarkoitus liittää.

Jos kulkija on teidän kokoelmissanne, silloin rasti collection kohtaan jolloin voi kulkijat laittaa kokoelmiinsa ja niitä ei tarjota joka loggaukseen mukaan.

Esim. minulla tuo pieni kokoelmani on pääsääntöisesti kokoelman puolella kun ovat yleensä kotona. Tapahtumiin mentässä kuten Mega pari viikkoa sitten, palautin vajaat 140 kolikkoa kokoelmasta inventoryyn jotta voin merkata niille käynnin Megassa ja Geocoin Addict miitissä. Kotiin päästyäni palautin kolikot takaisin kokoelmaan.

Kun kolikot ovat inventoryn puolella, niin silloin joku saattaa ne vahingossa grabata mukaansa. Johtuu lähinnä siitä kun kaikki eivät oikeasti katso välillä minkä valinnan laittavat kun merkkaavat kolikon nähdyksi. Näin myös minulle kävi Megan aikana pari kertaa, mutta grabasin ne muutamat heti takaisin. Eli en pidä sitä kovin suurena riskinä kun kaksi kertaa kolikko ja kerran nimimerkkini lähti gc.com:in mukaan toisen kätköilijän matkaan. Ottaen huomioon että Megan ajalta on minun kulkijoista tullut reilusti yli 2000 sähköposti viestiä.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”