Kolikon kohtalo

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
bassila
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 16.10.2009 3:51

Kolikon kohtalo

Viesti Kirjoittaja bassila » Pe 13.11.2009 17:54

Suht noviisina kätköilijänä kysyisin neuvoa seuraavassa tilanteessa:

Pudotimme hallustamme geokolikon kolmisen viikkoa sitten eräälle kätkölle. Loggasimme tietysti sekä kätkön löydetyksi, että kolikon tiputetuksi. Seuraavana päivänä kolikon poimi kätköltä käyttäjä, joka oli profiilitietojensa mukaan aloittanut kätköilyuransa (tai ainakin luonut käyttäjätunnuksensa) paria päivää aiemmin. Hän loggasi kyllä kolikon poimituksi, mutta ei ole logannut varsinaista kätköä ollenkaan - eikä mitään muitakaan kätköjä. Hänellä on siis historiatiedoissaan tasan tuo yksi tapahtuma.

Kolikko on alunperin lähtenyt liikkeelle USA:sta, joten jos alkuperäinen omistaja seuraa kolikkonsa kulkua, niin hän tuskin osaa huolestua tilanteesta, Tuo viimeinen loggaus on näet suomenkielinen. Voisinko/kuuluisiko minun lähettää vaikka viestiä tuolle kolikon haltijalle, että tarkoitus on laittaa kolikko kiertämään? Kuinka kauan ylipäätään TB:itä voi pitää hallussaan?

jvuotila
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 02.01.2009 10:11
Paikkakunta: Janakkala (Tervakoski)
Viesti:

Re: Kolikon kohtalo

Viesti Kirjoittaja jvuotila » Pe 13.11.2009 17:57

Pari viikkoa on sellainen nyrkkisääntö ellei muuta sovi kolikon omistajan kanssa.

Avatar
karkal
Viestit: 53
Liittynyt: La 22.11.2008 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Kolikon kohtalo

Viesti Kirjoittaja karkal » La 28.01.2012 15:11

Seuraan ulkomailta Suomeen tuomieni matkalaisten liikkumista maassamme. Kun ne siirtyvät pois maasta, lopetan seurannan. Haluan näin nähdä millainen kohtalo näillä, tavallaan "vastuullani" olevilla, matkalaisilla maassamme on. Pääsääntöisesti niiden matka on sujunut kohtalaisen hyvin. Joitakin on kadonnut, ja jotkut ovat jumittuneet eräiden, näilläkin sivuilla tunnetuksi tulleiden "käteen". Osan olen saanut jatkamaan matkaansa olemalla yhteydessä suoraan matkalaisen panttaajaan.

Nyt minulla on ollut ongelma selvittää kolikon Geocacher's Evolution Geocoin ( TB280H0 ) kohtalo.
Olen matkallani Saksassa poiminuti sen:
15/10/2010 karkal retrieved it from TB-Hotel -=First Class=- Munich Airport (GC1PQE6).
Matkalta kotiuduttuani olen pudottanut sen:
01/11/2010 karkal placed it in Kehä III:n sillat / Vihdintie Vantaa (GC1P26M)
Sieltä sen on noukkinut seuraavana päivänä LQ :
02/11/2010 LQ retrieved it from Kehä III:n sillat / Vihdintie Vantaa (GC1P26M)
Tämä onkin sitten viimeisin merkintä kulkijan sivulla.

Olen lähettänyt 5.1.2012 ja 21.1.2012 LQ:n profiilin kautta hänelle viestit, joissa olen tiedustellut kolikosta. Mitään vastausta ei viesteihin ole toistaiseksi tullut. Yritän nyt tätä kautta saada selvyyden siitä, eivätkö viestini ole menneet perille, vai onko vastaamattomuuteen jokin muu syy.

Kolikko on ollut nyt pysähdyksissä jo toista vuotta, joten mielestäni olisi korkea aika saada se jälleen kiertoon.

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Kolikon kohtalo

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » Ke 02.05.2012 18:38

karkal kirjoitti: Nyt minulla on ollut ongelma selvittää kolikon Geocacher's Evolution Geocoin ( TB280H0 ) kohtalo.
Olen jättänyt ko kolikon Nuuksioon kätköön Vappupäivänä. Kolikko on sitä ennen kiertänyt Turun nurkilla. Eli tallessa on tämä kulkija. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”