Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Jos aika riittää
Tero_
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.08.2013 14:10

Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Viesti Kirjoittaja Tero_ » Ke 21.10.2020 21:46

Tämän päivän aikana olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että tehdessä kätköhakua löytämättömistä kätköistä, hakutuloksiin tulee jo löydettyjä. Ja siis niin, että lokikin näkyy tällä sivustolla. Esimerkiksi vaikka kätkö GC1TAXK. Tuolla on minun eilinen lokkaus, mutta vaikka tekee mitä, niin aina se ilmestyy hakutuloksiin.

11.10. lokatut kätköt näyttävät toimivan oikein, mutta 16.10. ja sen jälkeen lokkaamani kätköt ilmestyvät kaikki kartalle. Ja haku on tehty täsmälleen samoilla hakuehdoilla, ainoastaan haun keskipiste on välissä vaihdettu.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ke 21.10.2020 23:54

Tero_ kirjoitti:
Ke 21.10.2020 21:46
Tämän päivän aikana olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että tehdessä kätköhakua löytämättömistä kätköistä, hakutuloksiin tulee jo löydettyjä. Ja siis niin, että lokikin näkyy tällä sivustolla. Esimerkiksi vaikka kätkö GC1TAXK. Tuolla on minun eilinen lokkaus, mutta vaikka tekee mitä, niin aina se ilmestyy hakutuloksiin.

11.10. lokatut kätköt näyttävät toimivan oikein, mutta 16.10. ja sen jälkeen lokkaamani kätköt ilmestyvät kaikki kartalle. Ja haku on tehty täsmälleen samoilla hakuehdoilla, ainoastaan haun keskipiste on välissä vaihdettu.
Kiitos vikailmoituksesta ja pistähän lotto vetämään koska olit toinen kahdesta käyttäjästä, joille tämä ongelma oli ilmaantunut :)

Tein 16.10. päivityksen jotta (sitten kun miittejä on) miittilistalla näytetään check-merkki niiden miittien kohdalla, joihin on laittanut osallistumisaikomus (Will attend) -loggauksen. Tätä varten käyttäjätietokantaan täytyi lisätä uusi kenttä ja vaikka tietokantaa olen käsitellyt kuin kipeää peukaloa niin joskus vasara osuu siihen ja tällä kertaa niin kävi: kentän lisäys oli liikaa ja tietokanta ei suostunut enää nielemään lisää. En tiedä miksi se vain kahden käyttäjän kohdalle aiheutti ongelman ettei tilastolaskenta saanut dataa päivitettyä, joku sopiva yhdistelmä tietyissä kentissä tms.

Rakentelin nyt tietokantoja uusiksi ja siirsin osan käyttäjätietokannan kentistä toiseen tauluun ja muutin systeemit hakemaan datat sieltä. Tämä toivottavasti ei aiheuttanut mitään ongelmia. Siirretyt kentät ovat käytössä em. miittilistan lisäksi vain kartalla (Note-kirjoitus/Webcam-kuva/Huoltotarveilm. -ehdoissa) joita varten aikoinaan on tehnyt turhan raskaan ratkaisun mutta olkoot edelleen noin tässä hädässä.

Pahoittelut ongelmasta! Ongelma oli täydellinen yllätys vaikka käyttäjätietokannan riskirakenne onkin sinänsä ollut tiedossa. En vain tiennyt mitä tapahtuu jos raja tulee vastaan mutta nyt tuli sekin koettua.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Tero_
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.08.2013 14:10

Re: Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Viesti Kirjoittaja Tero_ » To 22.10.2020 7:16

Kiitoksia korjauksesta!

Olikin melkoisen pienen porukan ongelma, mutta ajan kanssa kohdalle osuessaan melkoisesti hankaloittava ominaisuus. Mukava kun homma selvisi näin pikaisesti :)

Avatar
Ajosa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 07.10.2012 9:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Viesti Kirjoittaja Ajosa » To 22.10.2020 7:45

geocache.fi kirjoitti:
Ke 21.10.2020 23:54

Kiitos vikailmoituksesta ja pistähän lotto vetämään koska olit toinen kahdesta käyttäjästä, joille tämä ongelma oli ilmaantunut :)
Lottoanko miäkii? Olin vissiin se toinen :o

Huomasin alkuviikosta, että männä viikonlopun löydöt ei päivittyneet esim. kuntatilastoon (lisätilastot - löydöt paikkakunnittain), koska la 17.10. Pieksämäen CCE ei näkynyt taulukossa.
Samaisella miittireissulla kaveri ihmetteli miitin nimen edessä hänen luurissa näkynyt vihreää väkästä - tätä ei miulla näkynyt, vaikka Will Attend -loggauksen olin tehnyt (aiemmin kun ko.kaveri).
En osannut näitä oireita vielä ottaa vakavasti, saati että olisin ymmärtänyt, miten niistä raportoisin riittävän selkeästi.

Pikavilkaisulla näyttääkin huomaamani tilasto-omituisuudet jo päivittyneen kuntoon.

Kiitos Tero_ asian esille tuomisesta. Mahti-iso kiitos korjauksesta Haksu!

T. Ajosa
Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan
Vaikka mysteeri tää mysteeriks jää
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan
(YÖ - Mysteeri)

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Löytämättä-karttahakuun tulee löydettyjä kätköjä

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » To 22.10.2020 13:14

Tero_ kirjoitti:
To 22.10.2020 7:16
Kiitoksia korjauksesta!

Olikin melkoisen pienen porukan ongelma, mutta ajan kanssa kohdalle osuessaan melkoisesti hankaloittava ominaisuus. Mukava kun homma selvisi näin pikaisesti :)
Lämmin kiitos kiitoksesta!
Ajosa kirjoitti:
To 22.10.2020 7:45
geocache.fi kirjoitti:
Ke 21.10.2020 23:54

Kiitos vikailmoituksesta ja pistähän lotto vetämään koska olit toinen kahdesta käyttäjästä, joille tämä ongelma oli ilmaantunut :)
Lottoanko miäkii? Olin vissiin se toinen :o

Huomasin alkuviikosta, että männä viikonlopun löydöt ei päivittyneet esim. kuntatilastoon (lisätilastot - löydöt paikkakunnittain), koska la 17.10. Pieksämäen CCE ei näkynyt taulukossa.
Samaisella miittireissulla kaveri ihmetteli miitin nimen edessä hänen luurissa näkynyt vihreää väkästä - tätä ei miulla näkynyt, vaikka Will Attend -loggauksen olin tehnyt (aiemmin kun ko.kaveri).
En osannut näitä oireita vielä ottaa vakavasti, saati että olisin ymmärtänyt, miten niistä raportoisin riittävän selkeästi.

Pikavilkaisulla näyttääkin huomaamani tilasto-omituisuudet jo päivittyneen kuntoon.

Kiitos Tero_ asian esille tuomisesta. Mahti-iso kiitos korjauksesta Haksu!

T. Ajosa
Lämmin kiitos myös sinulle kiitoksesta!

Sama juttu myös sinulle eli lotto vetämään :) Olit tosiaan tämä toinen, joka kohtasi tämän ongelman. Pahoittelut sinullekin!

Tarkastin vielä nuo tilastojen ajot ja kaikki toimii nyt normaalisti. Niin toki oletinkin koska ongelman vuoksi tehdyt fiksaukset ovat sen verran merkittävät etten usko että tämä ongelma enää pääsee toistumaan tulevissakaan muutoksissa.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”