Säädata rikki?

Jos aika riittää
marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 29.04.2014 14:42

Säädata taitaa olla rikki - kaikkialla sama ennuste (lämmintä siis pukkaa).. :lol:
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 29.04.2014 15:20

marko77 kirjoitti:Säädata taitaa olla rikki - kaikkialla sama ennuste (lämmintä siis pukkaa).. :lol:
Näköjään Ilmatieteen laitos on sitä mieltä, että tuollaista säätä Suomessa on tarjolla :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 29.04.2014 22:18

Säätiedot ovat nyt ehkä lähes kunnossa.

Jotain hyvin outoa tuntuu olevan liikkeellä koska kun säätiedot sai järkevinä kävi ilmi, ettei skandeja sisältävien paikkakuntien säätietoja saanutkaan enää entisellä tavalla ulos. Tämän sain säädettyä kuntoon.

Tällä hetkellä kuitenkaan seuraavien paikkakuntien säätietoja ei ole tarjolla:
Inkoo
Kemiönsaari
Kristiinankaupunki
Kruunupyy
Maarianhamina
Närpiö
Parainen
Pedersören kunta
Pietarsaari
Raasepori
Uusikaarlepyy
Vöyri

Näiden säätietoja ei saa normaalisti vaan säätiedot täytyisi noutaa paikkakuntien ruotsinkielistä nimeä käyttäen (Esim. Parainen antaa tuloksena "no locations found for place 'Parainen' in language 'eng'" mutta Pargas toimii). Valitettavasti tämäntapaiseen ominaisuuteen en ole osannut varautua järjestelmässä ja odotan nyt tovin, josko korjaus tapahtuisi muualla ennen kuin alan säätämään...

Kuten listasta huomaa on kaikki paikkakunnat sellaisia missä ruotsinkieliset ovat enemmistö, mutta... silti... mitä täällä tapahtuu?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Ke 30.04.2014 17:59

No, nyt se on vielä pahemmin rikki kuin aikasemmin! Ilmatieteen laitokselta vois tiedustella jotta voiskohan tänne Tampereen seudulle vaihtaa takaisin sen aurinkoisen +21 huomiselle, kun pitäis tenavat viedä pallo ostoksille vapputorille. Kätköilykään kylmässä sadesäässä ei nappaisi... :(

:D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 30.04.2014 19:00

-Ozzi- kirjoitti:No, nyt se on vielä pahemmin rikki kuin aikasemmin! Ilmatieteen laitokselta vois tiedustella jotta voiskohan tänne Tampereen seudulle vaihtaa takaisin sen aurinkoisen +21 huomiselle, kun pitäis tenavat viedä pallo ostoksille vapputorille. Kätköilykään kylmässä sadesäässä ei nappaisi... :(

:D
Sääennuste on täydellinen!!!

Nimim. Nolla euroa rahaa ja paljon, paljon koodattavaa... sopivaa säätä minulle luvassa :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 07.05.2014 13:47

Vain kuntien ruotsinkielisellä nimellä saatavat sääennusteet korjasin tässä pari päivää tms. sitten laajentamalla kuntatietoja myös ruotsinkieliset nimet käsittämään.

Mutta nyt sitten on rikkinäisiä sääkuvakkeita sääsivu väärällään, eli ilmatieteen laitoksella lie jotain hajoitussäätöjä menossa. Toivotaanpas että nuo korjaantuvat ilman että mun täytyy tämäkin jotenkin purkalla virittää (kun oikeastaan mahdoton kun ei tiedä, mitä kuvia nuo pitäisi olla).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ke 07.05.2014 14:46

Helpompaa poistaa koko palvelu, vai onko sillä tosiaan niin paljon käyttäjiä, että kannattaa korjailla?
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 07.05.2014 21:22

Tervas kirjoitti:Helpompaa poistaa koko palvelu, vai onko sillä tosiaan niin paljon käyttäjiä, että kannattaa korjailla?
Kaikki on niin suhteellista... jos pelkästään käyttäjämäärää (taikka uuden palvelun odotettavissa olevaa käyttäjämäärää) katsoisi, olisi sivusto paljon, paljon suppeampi. Säätiedoilla on käyttäjiä vähän mutta kuitenkin sen verran että puoltaa palvelun pystyssä pitämistä.

Pistin nyt Ilmatieteen laitokselle virallisen vikaraportin kaikista ilmenneistä ominaisuuksista joten ehkäpä jo huomenna olen viisaampi asian suhteen ja parhaassa tapauksessa kaikki toimii oikein.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Säädata rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 08.05.2014 14:00

haksu10 kirjoitti:Pistin nyt Ilmatieteen laitokselle virallisen vikaraportin kaikista ilmenneistä ominaisuuksista joten ehkäpä jo huomenna olen viisaampi asian suhteen ja parhaassa tapauksessa kaikki toimii oikein.
Ilmatieteen laitos vastaili ja saivat säädettyä sääkuvakkeet kuntoon.

Myös säätietojen haku toimii taas suomen kielellä. Säähavaintomallin hakuun täytyikin lisätä kielivalintamääritelmä normaalista poikkeavalla tavalla.

Toivotaan että nyt taas kaikki pyörii pitkään hienosti :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”