Geocache.fi sivu

Jos aika riittää
andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja andyyh » Su 22.12.2013 23:51

Joo, ollut jo pidemmän aikaa tälläinen erikoinen ongelma, joka ei vaan tunnu korjautuvan mitenkään. Kaikki muut sivut toimii normisti, mutta tämä..?

Kuva
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ma 23.12.2013 0:01

Ehkä se johtuu tosta Lily Allenista :D :D :lol:
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja andyyh » Ma 23.12.2013 0:03

Haha :D se voi olla kyl :D :D Ei kyllä enään järki riitä selittämään itelle mikä mulla voi näin pahasti tässä sivussa mättää :D
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja artomak » Ma 23.12.2013 0:06

Firefoxilla vain? Koitas sillä IE:lla?
aina jotain hukassa

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja andyyh » Ma 23.12.2013 0:20

Ei toimi. Samanlainen sekasoppa tulee kaikilla selaimilla ja myös kännyn selaimella. :P Mut sit ku loggaan ulos nii sivut on normaalit
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 23.12.2013 0:22

andyyh kirjoitti:Joo, ollut jo pidemmän aikaa tälläinen erikoinen ongelma, joka ei vaan tunnu korjautuvan mitenkään. Kaikki muut sivut toimii normisti, mutta tämä..?
Sivuhan on juuri asetuksen mukainen, eli fonttikoko on 147px kuten olet asettanut :)

Tällä linkillä saat säädettyä käyttöön 11px:n fonttikoon (joka on sivustolla oletuksena). Voit hienosäätää sitten fontin sopivaksi alleolevan kuvan osoittamasta kohdasta, mutta ei kannata klikkailla liian suurta arvoa... ;)
saato.jpg
Säädä tästä
saato.jpg (34.43 KiB) Katsottu 13421 kertaa
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja andyyh » Ma 23.12.2013 0:25

Noniin. Johan mysteeri selvisi.. :D Kiitoksia. Kyllä nyt elämä helpottu huomattavasti.
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Pe 08.11.2019 23:05

Sattupa nyt vaan silmiin "Omat tiedot Tilastot" sivun yläosan keltaisen laatikon teksti:

"Huomioi etteivät tilastot ole reaaliaikaisia sekä seuraavat seikat:
Suomen kätkölöydöt päivittyvät max. 2 vrk:n sisällä
Ulkomaanlokit: lisää Ylläpito-osassa (voi ottaa yön yli ennen kuin näkyvät kaikissa tilastoissa)
Lab -kätköt: lisää tätä kautta (lab -kätköt näkyvät vasta virtsanpylvästilastossa, tilanne 7.10.2019)"

Toiseksi vimeinen sana taitaa kertoa sivuston ylläpidon mielipiteen LAB-kätköistä ;)
Kelpaa kyllä miulle ihan tuollaisenaan ;)
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Pe 08.11.2019 23:21

Kekkiss kirjoitti:
Pe 08.11.2019 23:05
Sattupa nyt vaan silmiin "Omat tiedot Tilastot" sivun yläosan keltaisen laatikon teksti:

"Huomioi etteivät tilastot ole reaaliaikaisia sekä seuraavat seikat:
Suomen kätkölöydöt päivittyvät max. 2 vrk:n sisällä
Ulkomaanlokit: lisää Ylläpito-osassa (voi ottaa yön yli ennen kuin näkyvät kaikissa tilastoissa)
Lab -kätköt: lisää tätä kautta (lab -kätköt näkyvät vasta virtsanpylvästilastossa, tilanne 7.10.2019)"

Toiseksi vimeinen sana taitaa kertoa sivuston ylläpidon mielipiteen LAB-kätköistä ;)
Kelpaa kyllä miulle ihan tuollaisenaan ;)
Ups, tullut Freudilainen lipsahdus :D

Nyt itse asiassa tuon tarkennuksen sai poistaa koska nämä rakastamani ;) LAB -kätköt näkyvät muissakin tilastoissa, jos vain olen kaiken huomannut säätää oikein. Olin unohtanut kokonaan tuollaisen maininnan kirjoittaneeni...

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

pode53
Viestit: 7
Liittynyt: Su 27.11.2016 17:12

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja pode53 » La 09.11.2019 13:05

Heips,
Lab-kätköni näkyvät kaikkialla missä pitääkin, paitsi "Löytömäärät vuosittain ja tyypeittäin". Oletan, että viimeinen labrapullo on ko Lab-kätköt, ainakin geocaching.com tilastoissa on. :D

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » La 09.11.2019 16:38

pode53 kirjoitti:
La 09.11.2019 13:05
Heips,
Lab-kätköni näkyvät kaikkialla missä pitääkin, paitsi "Löytömäärät vuosittain ja tyypeittäin". Oletan, että viimeinen labrapullo on ko Lab-kätköt, ainakin geocaching.com tilastoissa on. :D
Hei,

en löydä tietokannasta yhtään LAB -löytöä sinulle joten oletko ne ohjeen mukana lisännyt täällä?

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

pode53
Viestit: 7
Liittynyt: Su 27.11.2016 17:12

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja pode53 » La 09.11.2019 19:21

empä ollut, suoritin olettamana, että ne jo olisivat siellä, sisältyvät kyllä kokonais lukuun.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Su 10.11.2019 1:19

pode53 kirjoitti:
La 09.11.2019 19:21
empä ollut, suoritin olettamana, että ne jo olisivat siellä, sisältyvät kyllä kokonais lukuun.
Kokonaislöytömäärässä ne ovat aina olleetkin mutta muiden tilastojen osalta täytyy toimia sivuston ohjeiden mukaan.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

mcmu
Viestit: 57
Liittynyt: Su 05.11.2017 15:33

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja mcmu » To 14.11.2019 12:54

Tällainen pieni ääkkösvirhe tuli tänään vastaan

Geocache.fi GeoCheckerissä oikea ratkaisu [GCxxxxx]
We only have one world for GeoCaching. Lets take care of her :wink:

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » To 14.11.2019 14:16

mcmu kirjoitti:
To 14.11.2019 12:54
Tällainen pieni ääkkösvirhe tuli tänään vastaan

Geocache.fi GeoCheckerissä oikea ratkaisu [GCxxxxx]
Kiillotin taikapalloa ja siellä näkyi joukossa sana "posti" sekä vilahti jokin "otsikko". Taikapallon tulkintaohjekirjan mukaan nämä sanat voivat tarkoittaa esimerkiksi:
- Kirjettä, joka toimitetaan postin välityksellä
- Sähköpostia, joka toimitetaan internetin välityksellä

Koska kirje on tällä hetkellä mahdoton vaihtoehto niin tutkin sähköpostivaihtoehtoa ja varsinkin otsikkoa. Toki itselläni ei mitään ongelmaa ole tässä asiassa mutta erilaisia sähköpostiohjelmia on 136819 kpl ja taisi ainakin apple puraista sähköposteja pieleen kuten omenaa konsanaan.

Tein hatusta heitetyn säädön ja seuraan, mitä kaikkea se rikkoo, mikä pysyy ennallaan ja mikä korjaantuu (viimeisen vaihtoehdon todennäköisyys 0.00001%).

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Powwo
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 19.06.2018 7:00

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja Powwo » To 15.09.2022 12:58

Enpä tiedä taas, meneekö oikean otsikon alle, mutta kokeillaan.

Yritin mennä katsomaan haastekätköistä niitä, jotka eivät vielä ole täyttyneet, että josko joku ehto nyt täyttyisi, kun on tullut kesän aikana suhattua siellä täällä. Ruksin valinnat ja klikkasin "Näytä". Kummallinen tilanne oli se, että sain kyllä listan näkyviin siihen "hakuikkunaan", mutta jos painan sen alta "Esitä listattujen kätköjen kuvaukset" -nappulaa, saan tulokseksi "Ups... mä en löytänyt mitään näytettävää :O". Jos taas painan "Esitä listatut kätköt kartalla", niin sinnehän ne asettuvat kartalle.

Sama tilanne mulle tulee, vaikka hakulomakkeelle laittelisin miten niitä rukseja ja valintoja. Mistähän mahtaa olla kyse?

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » To 15.09.2022 19:27

Powwo kirjoitti:
To 15.09.2022 12:58
Enpä tiedä taas, meneekö oikean otsikon alle, mutta kokeillaan.

Yritin mennä katsomaan haastekätköistä niitä, jotka eivät vielä ole täyttyneet, että josko joku ehto nyt täyttyisi, kun on tullut kesän aikana suhattua siellä täällä. Ruksin valinnat ja klikkasin "Näytä". Kummallinen tilanne oli se, että sain kyllä listan näkyviin siihen "hakuikkunaan", mutta jos painan sen alta "Esitä listattujen kätköjen kuvaukset" -nappulaa, saan tulokseksi "Ups... mä en löytänyt mitään näytettävää :O". Jos taas painan "Esitä listatut kätköt kartalla", niin sinnehän ne asettuvat kartalle.

Sama tilanne mulle tulee, vaikka hakulomakkeelle laittelisin miten niitä rukseja ja valintoja. Mistähän mahtaa olla kyse?
Lämmin kiitos huomiosta!

Tässä olen tehnyt laajempia päivityksiä sivuston perusrakenteisiin ja ne vaikuttavat kaikkiin Geocache.fi:n sivuihin. Asian ei pitäisi näkyä käyttäjille mitenkään (paitsi ajoittain ilmenneinä hetkellisinä sivulatausongelmina kun jotain olen saanut solmuun).

Mutta tässä osuudessa olin kätköluettelon siirron tehty oudolla ja väärällä tavalla joka päivitysten jälkeen ei enää toiminut ja sen tuloksena listaus ei osannut löytää kätköjä. Asia on nyt tehty oikein ja toimivasti. Pahoittelut virheestä!

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Powwo
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 19.06.2018 7:00

Re: Geocache.fi sivu

Viesti Kirjoittaja Powwo » To 15.09.2022 21:30

geocache.fi kirjoitti:
To 15.09.2022 19:27
Lämmin kiitos huomiosta!

Tässä olen tehnyt laajempia päivityksiä sivuston perusrakenteisiin ja ne vaikuttavat kaikkiin Geocache.fi:n sivuihin. Asian ei pitäisi näkyä käyttäjille mitenkään (paitsi ajoittain ilmenneinä hetkellisinä sivulatausongelmina kun jotain olen saanut solmuun).

Mutta tässä osuudessa olin kätköluettelon siirron tehty oudolla ja väärällä tavalla joka päivitysten jälkeen ei enää toiminut ja sen tuloksena listaus ei osannut löytää kätköjä. Asia on nyt tehty oikein ja toimivasti. Pahoittelut virheestä!

// haksu10
Kiitos taas nopeasta toiminnasta! Mitään vahinkoa ei päässyt tapahtumaan. 😊

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”