Kännyhälytys

Jos aika riittää
andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja andyyh » Su 01.07.2012 11:23

Tänään jostain syystä minulle ei tullut kännykkään asti hälyytyksiä seuraavista kätköistä:

Mörri-Möykyn postilaatikko ( mailbox) (GC3PH74), Tiirikkamies (GC3PG7Z), Oravanpesä (GC3PFX5)

Kun aloin katselemaan, että onko minun asetuksissani vikaa, en löytänyt missään mitään häikkää. Eilen kello noin 21:00 maissa hälyytys oli myös tullut perille asti, joten asetuksissa tuskin on mitään vikaa. Kännykässäkään ei ole vikaa, kun olen pystynyt sillä viestittelemään/soittelemaan. Huomasin kuitenkin, että tämän päiväiset hälyytykset veivät minulta 3x saldomaksun. Pystyykö niitä perumaan/palauttamaan, ettei minulta lähtenyt saldoa ns. kävelemään taivaantuuliin? :o

Edit: Mörri-Möykyn postilaatikko kilahti nytten kännykkääni, noin kolme tuntia myöhässä. Muista ei ole vielä kuulunut mitään. :D

Edit2: Tiirikkamies häly saapui nyt neljä tuntia myöhässä.
Viimeksi muokannut andyyh, Su 01.07.2012 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja taaru » Su 01.07.2012 13:14

Samaa vikaa. Hälytykset tulivat etanapostina.
GC3PFX5 Oravanpesä kännyhäly tuli klo 10:43, julkaistu klo 8:27 ja GC3PH74 Mörri-Möykyn postilaatikko kännyhäly tuli klo 13:06, julkaistu 10:19
Maksut ovat myös minulla lähteneet näistä kätköistä.
Onneksi oli isoväsy ja nukuin puoli kahteentoista, niin ei harmita nämä lähikätköt. :)
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 01.07.2012 23:04

26.06.2012 0:13 kirjoitin seuraavaa: "Viimeisimmästä kadotusviestistä onkin jo todella pitkä aika joten tilastollisesti kyllä taas nalli pian napsahtaa ja joku viesti- tai viestikimppu katoaa tai viivästyy..."

Eipä siinä sitten viikkoakaan mennyt...

Pahoittelen geocache.fi:stä riippumatonta ongelmaa viestien kulussa ja laitoin viestien välityksestä vastaavaan firmaan tietoa ongelmasta.

Tiedossa ei ole onko viivästyminen koskenut osaa vai kaikkia käyttäjiä taikka mitä kätköjä ongelma koskee. Niinpä laitoin varalta hyvittäen kaikki aamupäivällä 1.7.2012 julkaistut kätköt, kaikkiaan 16 kätkön hälyt. Ei siis tarvitse erikseen kertoa tuliko viesti ajoissa / viivästyneenä / ei ollenkaan koska tämä on jälleen niitä päiviä mitä en halua missään muodossa muistella enää lähipäivinä.

Pahoittelut kaikille harmia, mielipahaa ja menetettyjä FTF:iä kokeneille!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jariturpeinen
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 15.06.2012 10:02

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja jariturpeinen » Ti 31.07.2012 9:38

Olipa sitten eilen tullut kolme purkkia lähistölle elikkäs GC3R8Q4, GC3R8QB ja GC3R8PW. Puhelin vain ei ole piipannut? Helpommalla tietysti pääsi kun kotisohvalla sai istua eikä tarvinnut huntissa hikoilla, heh..

Tarkistin äsken omat asetukset ja niiden mukaan kaikki olisi kunnossa.

Onko muilla ollut ongelmia.

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja andyyh » Ti 31.07.2012 18:49

Jees, eilen tuli yksi purkki josta ei tullut hälyytystä, mutta ei siitä myöskään mennyt veloitusta tällä kertaa. :wink: Vahinkoa ei päässyt omalla kohdalla syntymään, kun satuin huomaamaan 5 minuuttia julkaisun jälkeen sen.
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 31.07.2012 20:49

Huoh, käyttökatkoksen jäljiltä sitten löytyy kaikkea outoa... Nyt hälyt pitäisi kulkea normaalisti ja pahoittelut!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja andyyh » La 08.09.2012 12:42

Taas oli kännyhälyssä häikkää, eikä hälytystä tullut seuraavista kätköistä:

Paha Liipola GC3W8HA
Urkki GC3VEGQ

Saldoa on lähtenyt, eikä vieläkään ole hälytyksistä kuulunut mitään. Kerkesin paikalle molempiin ensimmäisenä, joten minun kohdallani ei käynyt vahinkoa, mutta jos tulee uusia kätköjä, niin olisi hyvä, jos hälytys toimisi!! :)
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Ma.Meri
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 02.04.2010 10:22

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja Ma.Meri » La 08.09.2012 13:43

Täällä sama homma! Kaiken pitäisi olla kunnossa, häly on-asennossa ja saldoa vielä mukavasti jäljellä. esim. tänä aamuna tänne Kuopioon ilmestyi uusi multikätkö nimeltä Aarneenpuisto ja mitään hälytystä ei ole tullut :? Eikä myöskään aiemmin tällä viikolla ilmestyneestä Delta-Oscar-Kympistä :( Hälytyssäde mulla on 25 kilometriä ja kyllä se tonne vm. purkille yltää... Kyllä jotkut kuitenki näköjään saa kännyhälyjä koska on tosta tänä aamuna ilmestyneestä multistakin FTF:ät menny, eli ei tunnu nyt kovin reilulta tämä peli.. :( :x

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja VHI » La 08.09.2012 14:03

Myöskään Savonlinnaan tulleesta Ylämäki-kätköstä ei näy tulleen kenellekään hälytystä. Itse en tuosta mitenkään kärsinyt, koska olin muualla enkä olisi purkille lähtenyt, mutta tänään on ollut aika hämmästynyttä viestien vaihtoa kun porukka on huomannut uuden kätkön tulleen ilman hälyä.
There's always a cache somewhere

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 08.09.2012 14:10

Ma.Meri kirjoitti: Kyllä jotkut kuitenki näköjään saa kännyhälyjä koska on tosta tänä aamuna ilmestyneestä multistakin FTF:ät menny, eli ei tunnu nyt kovin reilulta tämä peli.. :( :x
Jotkut käyttävät "sähköpostihälyä. "

Avatar
Kegetys
Viestit: 14
Liittynyt: Su 21.08.2011 18:09
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja Kegetys » La 08.09.2012 14:28

Minullekkaan ei näemmä GC3W78Q:sta tullut viestiä vaikka se näkyy tililistalla että viesti olisi lähetetty "08.09.12 10:37 0.29 € Hälytys uudesta kätköstä (GC3W78Q)".

Vares & JR
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.08.2011 22:50

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja Vares & JR » La 08.09.2012 14:53

Eipä minullekkaan ole tullut viestiä tänä aamuna julkaistusta kätköstä GC3V76W. Tiliä kyllä on veloitettu ja merkintä että viesti olisi lähetetty.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 08.09.2012 15:39

Hei,

kännyhälyt eivät tosiaan kulje. Vika lienee alkanut jo eilen illalla mutta vasta nyt päivällä tuli tietoa käyttäjiltä mm. tekstiviestillä mutta valitettavasti vasta nyt ehdin vapaapäivän (p*skat) vietosta taas koneen ääreen.

Jätän lauman kirosanoja pois ja totean että viestinvälitysfirmalle olen laittanut laajasti viestiä, että HETI käyttöön kallis lähetysvaihtoehto. Toistaiseksi KAIKKI kännyhälytyslähetykset on kytketty pois päältä koska viestit eivät vieläkään pääse perille.

Kännyhälyjen lähetys vaihtuu joka tapauksessa joko em. kalliiseen vaihtoehtoon tai toiseen firmaan (joka pystyy takaamaan viestien kulun) tämän episodin myötä. Katsotaan mikä tulee olemaan kustannus / onko tuota nykyistä hintaa muutettava mutta tämä selviää kun tästä paniikin saa alta pois ja alkaa neuvottelut ja selvittelyt asiasta.

Kaikki eilen ja tänään tehdyt kännyhälytysveloitukset hyvitän tässä lähimmän puolen tunnin sisään käyttäjille, joten enää ei tarvitse viestittää ettei ole hälytystä saanut. Ei myöskään tarvitse ilmoittaa mikäli hälytykset paukkuu perille tässä tänään illan mittaa, ne voivat olla jossain jumissa ja vielä paukkua eteenpäin.

Pahoittelen osaltani tätä täydellistä floppia viestinvälitysfirman toiminnassa. Lisätkää tähän terva, höyhenet sekä kirosanojen lauma,
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja rauski » La 08.09.2012 15:56

Tekniikka pettää aina, joten ota sinä haksu nyt hetkeksi käyttöön vanha viisaus: Jos ei terwa, wiina ja sauna auta niin se on kuolemaksi.
Ja jos nämäkään ei heti tapa, niin ne helpottaa...
Yrittäkää myös hälyn tilaajat olla uskomatta tekniikan pettämättömyyteen. :mrgreen:
Ps. Helppohan se on vitsailla, juuri saadun ftf:n kunniaksi.
(Satuin kerrankin avaamaan sivuston juuri oikeaan aikaan... :D)
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja andyyh » La 08.09.2012 16:03

Kiitos kaunis Haksulle, että asia hoidossa. :)
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 08.09.2012 16:49

rauski kirjoitti:Tekniikka pettää aina, joten ota sinä haksu nyt hetkeksi käyttöön vanha viisaus: Jos ei terwa, wiina ja sauna auta niin se on kuolemaksi.
Ja jos nämäkään ei heti tapa, niin ne helpottaa...
Njoo, otan vaan liian henkilökohtaisesti sekä raskaasti joka ongelmat joita itse en ole aiheuttanut, joille mitään en ole voinut jne... varsinkin kun kymmenet kätköilijät ovat soihtujen ja talikoiden kanssa saapumassa morjestamaan minua menetettyjen FTF:ien myötä :(

Mutta nyt virallinen informaatio-osuus tilanteesta ja sen etenemisestä:

Kaikki eilen ja tänään tehdyt veloitukset on hyvitetty käyttäjille.

Vikatilannetta on selvitetty yhteistyökumppanimme MMD Networks Oy:n kanssa ja puuttumaan jääneet viestit löytyivät (ne poistettiin lähettämättä) sekä tarkka syy vikaan. Vian aiheuttajaksi selvisti Fonecta:n toiminta. Fonecta oli mitään ilmoittamatta muuttanut SMS-gatewaynsa IP -osoitteen, ja tästä syystä lähetysyhteys heidän palveluunsa ei toiminut. MMD laittoi virallisen selvityspyynnön Fonectalle asiasta mutta tähän hätään ei Fonectan selityksiä saada.

Viestien kulku Fonectan kautta on nyt testattu ja viestit kulkevat nyt hyvin ja viiveettä. Koska viikonlopun johdosta Kiven alla -poppoo on vapaalla (kuten itsekin toivoisin olevani) niin tähän hätään paras ratkaisu oli kytkeä taas hälytysjärjestelmä käyttöön ja se lähettää viestit "luotettavasti" Fonectan kautta, varsinkin kun tässä täytyy miettiä laajemmin asiaa. Lähetyksen vaihto suoraan suomalaiseen operaattoriyhteyteen tekisi lisähintaa 6-7 snt/viesti (alv0%) joten hintaero on valitettavan suuri. Kuitenkaan kännyhälyn hinnan nostokaan ei olisi hyvä ratkaisu koska nykyiselläänkin on kuulemma aivan liian kallis.

Mutta viimeistään viikonlopun jälkeen selvitetään ja mietitään asioita, koitetaan jotenkin toipua nyt tästä...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja VHI » La 08.09.2012 17:09

No ei näitä häiriöitä ole minun mielestä haitaksi asti ollut eli älä Haksu ota liikaa stressiä! Tekniikan alan ammattilaisena voisin jopa todeta, että hämmästyttävänkin hyvin homma on pelannut useisiin muihin vastaaviin tsydeemeihin verrattuna.
There's always a cache somewhere

geohansu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 05.06.2009 8:32

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja geohansu » Su 09.09.2012 8:38

Olen saanut tarpeekseni Arvontatyylisestä kännyhälystä. Viimeksi eilen jäi kännyhäly tulematta. Kun saldoni loppuu-myös arvonta loppuu kohdallani. Tekniikka on ihmeellistä :P

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Su 09.09.2012 9:49

VHI kirjoitti:No ei näitä häiriöitä ole minun mielestä haitaksi asti ollut eli älä Haksu ota liikaa stressiä! Tekniikan alan ammattilaisena voisin jopa todeta, että hämmästyttävänkin hyvin homma on pelannut useisiin muihin vastaaviin tsydeemeihin verrattuna.
Samaa mieltä.

Jos on pakko niin hälyn hintaa voisi kyllä nostaa, ne maksaa sitten jotka haluaa tätä harrastuksen "alalajia" harrastaa. Muut sitten vaan tyytyy sähköpostihälyihin.

Mutta mitä tulee sitten tuohon toimivuuteen, niin en Haksu (ja muut) usko että ilmoituksilla mitään julkista hirttämistä haetaan, varmaan useimpien (näin ainakin haluaisin uskoa) tarkoitus on vaan ilmoittaa siksi että saataisiin vika kiinni mahdollisimman nopeasti ;)

Ja silloin kait ollaan jo liian vakavalla puolella jos kännyhälyn epäonnistumisen vuoksi menetetystä FTF:ästä ollaan kyrsiintyneitä. Elämä on. Ei tunnu ainakaan itsellä missään. Eilen ajelin neljän juuri julkaistun purkin ohitse akselilla Heinola, Lahti ja Hollola. Eikä harmita tippaakaan, vaikka noista 2 FTF:ää olisi ollut takuuvarmoja. :D Ja ei, näistä ei ollut kännyhälytystä päällä, omat asetukset oli vähän enemmän pohjoiseen.

Arnyk

jariturpeinen
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 15.06.2012 10:02

Re: Kännyhälytys

Viesti Kirjoittaja jariturpeinen » Su 09.09.2012 10:24

Muutens tuo sähköpostihäly on jostain syystä jonkinverran aikaisemmin perillä kuin viesti, siis jos sattuu koneella olemaan maili ohjelma auki.

Viestin hinta on kohtuullinen.
Mutta kerrankn kun täällä sivuSuomessa asumisesta on jotain hyötyä, eli kun noita purkkeja kuitenkin tulee sen verran verkkaiseen että henkilökohtaisesta tuo mahdollinen hinnan nousu ei aiheuta yöunen menetystä.
Pääasia että homma toimii.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”