Hämmennystä tilastoissa

Jos aika riittää
Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 16.09.2012 3:58

Kiukkutipu kirjoitti:Onkohan kuntakartassa jotain häikkää vai olenko itse sotkenut jotain? :) Näin aloittelevana kätköilijänä se on hyvin mahdollista. Vaihdoin nimimerkkiä heti ensimmäisen jälkeen kunhan keksittiin sopivampi. Ennen tuota kuntakartta toimi mutta nyt näyttää ettei missään kunnassa ole yhtään kätköä (kaikki siis harmaata). Kaikki muut tilastot päivittyi nimimerkin vaihdon jälkeenkin kuntoon ja ajantasalle.
Yksi keino aiheuttaa hankaluuksia on jättää noudattamatta Usein kysyttyjen kysymysten ohjetta Nimimerkkini vaihtui geocaching.com:ssa jolloin järjestelmään tulee kaksi eri nimimerkkiä samalla gc.com -id:llä ja se ei ole todellakaan mikään fantsu jutska nii, sano naapurin mummo kun juuriharjalla korviaan pesi.

Lisäksi muistutan viitaten muihin ketjun viimeisimpiin viesteihin tästä sekä tästä eli geocacca.fi on lähes yhtä romahtanut kuin ylläpitäjänsä, joka yrittää rääpiä jotenkin kasaan jotain rikkinäistä bugikoodia jolla kuvittelee saavansa dataa siinä vaiheessa kun vanha api sulkeutuu, ja palvelimet menevät 18000% kuormilla kun uutta rautaa ei ole ehtinyt ottaa käyttöön koska geocaching.com, vanha api ja ding dong.

Hei, onko kukaan nähnyt vihreää nelisarvinakertajaa, sellainen pääsi Haksulandian koe-eläinlaboratoriosta karkuun. Nelisarvinakertajan tunnistaa siitä että se on vihreä, sillä on neljä sarvea ja se nakertaa!

Koskahan vintti pimenee lopullisesti
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja porari » Su 16.09.2012 8:57

haksu10 kirjoitti:
Lisäksi muistutan viitaten muihin ketjun viimeisimpiin viesteihin tästä sekä tästä eli geocacca.fi on lähes yhtä romahtanut kuin ylläpitäjänsä, joka yrittää rääpiä jotenkin kasaan jotain rikkinäistä bugikoodia jolla kuvittelee saavansa dataa siinä vaiheessa kun vanha api sulkeutuu, ja palvelimet menevät 18000% kuormilla kun uutta rautaa ei ole ehtinyt ottaa käyttöön koska geocaching.com, vanha api ja ding dong.
Nyt nolottaa! Tähän asti kaikki sujunut kuin vanhan junan vessa. Nyt kun tuli pientä ongelmaa, tuli kirjoitettua tänne. On helpompaa kirjoittaa tänne, kuin etsiä itse vastauksia. Olen pahoillani! :oops:

Avatar
Viltsu
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 31.07.2007 13:03
Paikkakunta: Turku

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti 18.09.2012 0:45

Yksi pieni epäkohta, jonka haluaisin tuoda tietoon, ellei se jo ole siellä. Tilastossa näkyy ylimääräisiä maita, joissa en ole käynyt, minulla USA, Canada ja Belgia. Tämä johtunee siitä että olen joskus vuosia sitten loggaillut joitakin locationless-kätköjä. Tuollaiset voisi varmaan poistaa tilastosta. Tai sitten minun on vain mentävä hakemaan kätköt ko. maista, ettei enää harmita ;-) Tärkeä tai kiireellinen tämä korjaus ei ole.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 18.09.2012 0:52

Eihän täällä olekaan tilastoa siitä missä olet käynyt vaan siitä missä maissa sijaitsevia kätköjä olet lokannut. Jos olet joskus tuollaisia kätköjä lokkaillut, ovat ne siinä tapauksessa ihan oikein tilastoissasi mukana. Toinen vaihtoehto on että poistat lokisi geocaching.com:ista ja geocache.fi:stä.

Avatar
Viltsu
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 31.07.2007 13:03
Paikkakunta: Turku

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti 18.09.2012 1:46

Jotenkin nuo vain tuntuvat hölmöiltä tuolla joukossa. Olisi kivampi jos tuolla olisi vain ne maat joissa on oikeasti paikanpäällä kätköillyt. Ei viitsisi poistaakaan kun noihin on oikeasti vaivaa joskus nähnyt. Näitä tuli logattua silloin joskus alkuaikoina kun odotteli että 'tulisipa taas Turkuun päin joskus uusi kätkö' Täytynee sitten ottaa käyttöön suunnitelma B ;-)
E: Typo

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 18.09.2012 2:15

Viltsun kertoma ulkomaa -asia huomioitu.

Tällä hetkellä en valitettavasti näe toteutuksen todennäköisyyttä kovin suurena... aikojen saatossa olen nähnyt kovasti vaivaa että ulkomaanlöydöt saa jotenkin mukaan ja nyt sitten niitä haluttaisiin pois ;)

No ei, mutta hyvin pieneltä kuulostava asia vaan jo tässä muodossa olisi huomattavan suuri: täytyisi rakentaa ensinnäkin jonkinlainen rakenne, mihin käyttäjän valinnat tallentuisi. Sitten määrittää missä laajuudessa asia huomoitaisiin: olisiko seikka vain käyttäjän omissa tilastoissa, otettaisiinko se huomioon myös yleisissä tilastoissa, miten käsiteltäisiin ja millä nimikkeellä kirjattaisiin nämä löydöt, jotka eivät saisi olla missään maassa jne. Luonnollisesti joku haluaisi saman tilaston myös sekä halutut kätköt suodatettuna että (esim. haastetta varten) suodattamattomana.

Tämä asia myös avaisi samalla Pandoran lippaan koska kahta samalla mielipiteellä varustettua käyttäjää ei ole (poislukien keskustelualueen väittelyt "minä yksin vs. kaikki muut". Jokaisella olisi eri mielipide siitä, mihin asia saisi, ja mihin ei missään nimessä saisi vaikuttaa. Samalla haluttaisiin "hieman" lisääkin kun tälle tielle on lähdetty, ja lopputuloksen minä osaan jo arvata...

Myöskään yleisellä tasolla en näe järkevänä sitä, että sama tilastokuva eri käyttäjillä ei olisi "yhteensopiva" vaan käyttäjän valinnasta riippuisi mitä tietoja siinä kerrotaan, ja kuitenkaan tätä lähtökohtaa ei olisi kuvan katsojan nähtävissä (olkoonkin että harva kuvia mitenkään vertaileekaan).

Sisäisellä tasolla monia tilastonumeromuodostajia pitäisi muuttaa käsittämään ulkomaanlöydöt ja ulkomaanlöytämättömyydet ja käyttäjätietokantaa täytyisi muuttaa koska mukaan tulisi Kotimaa/Ulkomaa -käsitteen rinnalle EiMikäänMaa. Kokonaisuuteen ei kristallipalloni näytä myöskään mitään helppoa purkkaviritystä vaan rankkaa koodinvääntöä.

Näihin seikkoihin perustuen siis tuo toteutuksen pieni todennäköisyys. Kuitenkin tämäkin asia jää "tämäkin haluttaisiin" muistilokerooni joten jos joskus, jostain muusta syystä, tulee laajempia muutoksia, voi tämäkin siinä rinnalla tulla huomioitua. Koskaan kun ei voi tietää mihin lonkeroni suuntaan siinä (teoreettisessa) vaiheessa kun kriittiset yms. hommat on tehtynä ja voin alkaa palvelun tukipilareita muuraamaan tukevammiksi.

(Ei, tämä viesti ei sisällä sekopäisyyttä; auringonpilkkujen määrän suhde kuunvaiheeseen aiheutti monostabiilin multivibraattorivaiheen josta johtuen aivokäyrien harmonia oli tilapäisesti balanssissa.)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Viltsu
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 31.07.2007 13:03
Paikkakunta: Turku

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti 18.09.2012 2:53

Lähinnä tulee mieleen että tällä asialla olisi merkitystä juuri haastekätköihin. Huomasin tämän tutkiessani kelpoisuuttani Piikkiön Haastebingoon. Siinä yhtenä mahdollisena haasteena on 300 löydettyä ulkomaankätköä. Nyt kotimaassa löydetyt locationlessit näkyvät ulkomaankätköjen luvussa, eli haasteen kannalta väärin. Mutta kuten jo alkuperäisessä viestissäni ilmaisin, asia ei ole tärkeä tai kiireellinen, kunhan tiedoksi annoin...

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 18.09.2012 8:01

.com -puolen tilastoissa (karttasivu) nämä näkyvät oikein.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Su 30.09.2012 18:11

Ilmeisesti uudet systeemit on rikkonut tilastot? Vaikeus- ja maastotaulukon mukaan mulla on 297 löytöä, vaikka oikea luku on reilu tonni. Samoin virstanpylväissä näkyy kohdissa 400-1000 sama kätkö jokaisessa, Lehtisalon laavu. Uusi julkaisu, josta on vasta FTF haettu, enkä se ollut minä.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja jumiki » Su 30.09.2012 18:59

Mulla näyttää et oon löytäny jonku kätkön mitä en eden ole löytänyt. Näyttää myös että on nolla attribuutti löytöä vaikka oikeesti niitä on jtn. 80.

Kuva:
http://www.geocache.fi/stat/challenge.p ... 45496&fud=

Ja toinen:
http://www.geocache.fi/stat/virsta.php? ... 45496&fud=

Kolmas:

http://www.geocache.fi/stat/attributes. ... 45496&fud=

10 years oli miitti eikä tradi :?: :
http://www.geocache.fi/stat/aakkos.php? ... 45496&fud=

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja porari » Su 30.09.2012 19:05

Etusivulla tälläinen tiedote "Sivuston datakeräys- ja käsittelyjärjestelmät ovat uudistumassa täydellisesti ja tämä voi aiheuttaa näkyviä ongelmia."
Sama tilanne kaikilla, eiköhän nyt vaan rauhassa odotella.

Sangbathory
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.08.2009 7:13

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Sangbathory » Su 30.09.2012 19:16

Kyllähän tämä ihan postiivinen yllätys oli kun mulle on yhtäkkiä tullut FTFfiä useampaankin kätköön jota en ole löytänyt. Osa niistä julkaistu tänään. :D No orotellaan orotellaan...

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Seq » Su 30.09.2012 19:17

porari kirjoitti:Etusivulla tälläinen tiedote "Sivuston datakeräys- ja käsittelyjärjestelmät ovat uudistumassa täydellisesti ja tämä voi aiheuttaa näkyviä ongelmia."
Sama tilanne kaikilla, eiköhän nyt vaan rauhassa odotella.
Joskus on niin kiire heiluttelemaan käsiään, ettei ehdi lukemaan...

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Su 30.09.2012 19:23

Ai kamala, voi nyt ANTEEKSI kun tuli mainittua asiasta vaikka etusivulla lukee, että asioita sekaisin. Menenkin tästä kierittelemään säkki päälläni piikkilangassa ja heittelen tuhkaa päälleni. Voi tätä häpeän määrää.

:mrgreen:
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja porari » Su 30.09.2012 19:46

Nyt ymmärrän, miksi haksu vähä aikaa sitten mainitsi haluavansa sulkea sivuston 2-3 viikoksi. Ehkä näin olisi hyvä? Ilmoitukset vaikka twitterin kautta, missä mennään.

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja andyyh » Su 30.09.2012 20:03

porari kirjoitti:Nyt ymmärrän, miksi haksu vähä aikaa sitten mainitsi haluavansa sulkea sivuston 2-3 viikoksi. Ehkä näin olisi hyvä? Ilmoitukset vaikka twitterin kautta, missä mennään.
Siitäkös vasta ihmiset laittaisivat paskamyllyt käyntiin. Teit niin tai näin, niin aina joku keski-ikäkriisiä poteva tulee ja valittaa, ja mikseivät muutkin ritarit, joilla on pakkomielle päästä valittamaan internetin ihmeellisessä maailmassa. :(
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
kimi1979
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 02.08.2013 16:56

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja kimi1979 » Ma 31.03.2014 14:49

Mistä johtuu ero mystien osalta? Kokonaislöytömäärät kyllä täsmäävät .fi:n ja .com:n kanssa.

Kuva
Kuva

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 31.03.2014 14:59

Mikä ero? Neljähän sulla on kummassakin... Ylemmässä on 1 vuonna 2013 ja 3 vuonna 2014, ne on yhteensä 4.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
kimi1979
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 02.08.2013 16:56

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja kimi1979 » Ma 31.03.2014 15:34

No onko ihme, jos ei kätköjä löydy enempää kun tilastoissakin osoitan puusilmäisyyttä :D Ja mä oon tota miettiny ja pohdiskellu koko päivän :mrgreen:

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ma 28.04.2014 12:45

Kunnat tilastokarttaan on tullut aika paljon uusia värejä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”