Hämmennystä tilastoissa

Jos aika riittää
Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 21.04.2012 11:47

raimac kirjoitti:FTF- tilasto näyttää nollaa vaikka minulla on yksi FTF-loggaus muutaman päivän takaa. Onkohan vielä jotain hämmennystä tilastoissa vai pitääkö itse olla jotenkin aktiivinen asian suhteen? Ei sillä, että sen takia menettäisin yöuniani, mutta kun tuli lisättyä ko. laatikko kotisivuilleni, niin olisi mukava kun siellä näkyisi muuta kuin pelkkä nolla.
Oletko kirjannut löytösi tuonne?
http://www.geocache.fi/user/ownftf.php

raimac
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 04.11.2011 9:28

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja raimac » La 21.04.2012 13:27

Mukkelus kirjoitti:
raimac kirjoitti:FTF- tilasto näyttää nollaa vaikka minulla on yksi FTF-loggaus muutaman päivän takaa. Onkohan vielä jotain hämmennystä tilastoissa vai pitääkö itse olla jotenkin aktiivinen asian suhteen? Ei sillä, että sen takia menettäisin yöuniani, mutta kun tuli lisättyä ko. laatikko kotisivuilleni, niin olisi mukava kun siellä näkyisi muuta kuin pelkkä nolla.
Oletko kirjannut löytösi tuonne?
http://www.geocache.fi/user/ownftf.php
Kiitos! Jotain tuollaista oletinkin, ei vain jostain syystä osunut heti silmiin :oops: .

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » La 21.04.2012 17:08

Jos tämä on väärässä paikassa, niin siirtäkää pliis oikealle paikalleen.

Meillä on nyt löytöjä kaiken kaikkiaan 698, mutta tuossa oikealla näkyy ihan eri lukemat. Miten nämä saa tasoihin ja kulkemaan käsi kädessä? Johtuuko tämä kenties siitä, että muutamat löydöt ollaan tehty entisellä nimimerkillä (erjamaarit)? Onko joku kikka jonka minä voin tehdä jossain vai mikä on homman nimi? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja wesbridge » La 21.04.2012 17:33

Mrs&Mr.Petsku kirjoitti:Meillä on nyt löytöjä kaiken kaikkiaan 698, mutta tuossa oikealla näkyy ihan eri lukemat. Miten nämä saa tasoihin ja kulkemaan käsi kädessä? Johtuuko tämä kenties siitä, että muutamat löydöt ollaan tehty entisellä nimimerkillä (erjamaarit)? Onko joku kikka jonka minä voin tehdä jossain vai mikä on homman nimi? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!
Yksi mahdollinen lähde tuolle virheelle ovat ulkomaanlöydöt; Jos oikein olen ymmärtänyt, niin geocache.fi ei pysty mitenkään seulomaan kaikkien maailman kätköjen kaikkia logeja, eikä siten tunnistamaan automaattisesti suomalaisten kätköilijöiden ulkomaanlöytöjä. Jos kätköilijä ei ole ulkomaanlöytöjensä jälkeen syöttänyt omat löydöt sisältävää gpx-tiedostoa erikseen tälle sivustolle, niin sitten ne puuttuvat tämän sivuston tilastoista. Jossain vanhemmassa keskustelussa on varmaan tarkempaakin tietoa asiasta, mutta tätä lähtisin ensimmäisenä tarkistamaan.
-- wesbridge

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » Su 22.04.2012 9:00

wesbridge kirjoitti:
Mrs&Mr.Petsku kirjoitti:Meillä on nyt löytöjä kaiken kaikkiaan 698, mutta tuossa oikealla näkyy ihan eri lukemat. Miten nämä saa tasoihin ja kulkemaan käsi kädessä? Johtuuko tämä kenties siitä, että muutamat löydöt ollaan tehty entisellä nimimerkillä (erjamaarit)? Onko joku kikka jonka minä voin tehdä jossain vai mikä on homman nimi? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!
Yksi mahdollinen lähde tuolle virheelle ovat ulkomaanlöydöt; Jos oikein olen ymmärtänyt, niin geocache.fi ei pysty mitenkään seulomaan kaikkien maailman kätköjen kaikkia logeja, eikä siten tunnistamaan automaattisesti suomalaisten kätköilijöiden ulkomaanlöytöjä. Jos kätköilijä ei ole ulkomaanlöytöjensä jälkeen syöttänyt omat löydöt sisältävää gpx-tiedostoa erikseen tälle sivustolle, niin sitten ne puuttuvat tämän sivuston tilastoista. Jossain vanhemmassa keskustelussa on varmaan tarkempaakin tietoa asiasta, mutta tätä lähtisin ensimmäisenä tarkistamaan.
Sitten seuraa taasen jatkokysymys: Miten saan Viron löytöni/löytömme tilastoihin, että löytömäärä pitää kutinsa täälläkin? Yritin etsiä paikkaa, mutta en minä onneton puusilmä niitä löytänyt, vaikka olenkin meidän perheessä atk-vastaava lähes kaikissa asioissa (ja kyllä, emäntä täällä taas kyselee, että tietää miehellekin selittää asioita rautalangasta vääntäen :lol: )

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Su 22.04.2012 9:21

Jos nyt oikein tihrustin nuo linkit, niin sen omat löydöt sisältävän Pcket Queryn saa latausjonoon geocaching.comin puolella tällä sivulla: http://www.geocaching.com/pocket/default.aspx (Add to Queue -nappi, jonka toiminta välillä näyttää siltä, että mitään ei tapahdu, mutta asiat tapahtuvat vaihtelevalla viiveellä).

Sitten kun se on kilahtanut sähköpostiin / tai sen on ladannut sivuston latauslinkistä, geocache.fi -sivustolla kohdassa "Tilastot - ylläpito" on hilavitkutin, jonka kautta sen saa ajettua täydentämään tämän sivun tilastoja ("Tilastojen tarkennus My Finds -PQ:n avulla" siinä sivun keskiosassa), linkki sille sivulle olisi ehkä jotain tällaista: http://www.geocache.fi/stat/index.php?showtab=4
Tuolle ylläpitosivulle Haksu on tainnut koota paremmatkin ohjeet myös tuon My Finds -queryn lataamiseen.
-- wesbridge

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 22.04.2012 9:23

My Finds -PQ:ta tarjoat Haksun härvelille tilastot/ylläpito -sivulla, niin silloin tarttuu ulkomaan löydötkin.

Wesbridge oli pari minuuttia vikkelämpi :)
-stebu

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » Su 22.04.2012 9:37

Emäntä kiittää ja kuittaa + menee testaamaan. Jos vielä jäi kaihertamaan joku asia, niin palataan sitten taas asiaan.

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » Su 22.04.2012 17:18

Mrs&Mr.Petsku kirjoitti:Emäntä kiittää ja kuittaa + menee testaamaan. Jos vielä jäi kaihertamaan joku asia, niin palataan sitten taas asiaan.
Noniin, ISOT KIITOKSET Haksulle avusta. Joo, pikkuvirhe tuli tehtyä, mutta apu oli "lähellä". Mitä tekisimmekään, jos meillä ei olisi Haksua jelppimässä tiedostojen ja muiden teknisten juttujen kanssa. Kiitos ja niiaus!

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Fundamental » La 18.08.2012 13:33

Ajoin ulkomaistenkätköjen pocket queryn (jossa my finds ja maat missä olen ollut). PQ ei kuitenkaan näytä ottavan mukaan kätköjä, jotka ovat jo arkistoitu ? Vai teinkö jotain väärin ?

Shambbu
Viestit: 50
Liittynyt: Su 08.04.2007 9:20
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Shambbu » La 18.08.2012 13:50

Fundamental kirjoitti:Ajoin ulkomaistenkätköjen pocket queryn (jossa my finds ja maat missä olen ollut). PQ ei kuitenkaan näytä ottavan mukaan kätköjä, jotka ovat jo arkistoitu ? Vai teinkö jotain väärin ?
Ilmeisesti. "Add to queue"-nappi siellä normaalien pocket queryjen alla hoitaa homman. Ei siis pidä tehdä tehdä erillistä queryä. Se on siellä valmiina.
Ja sillä ei ole sitä normaalien queryjen kokorajoitustakaan.

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Su 19.08.2012 10:35

Kiitos avusta. Nyt on tilastot kunnossa :)

jariturpeinen
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 15.06.2012 10:02

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja jariturpeinen » Su 09.09.2012 10:39

Taas tyhmä ei osaa.
comin puolella 300 purkkia, fi:ssä 303. Uskoisin että tuo oikea on 300.

Tuplia ei löydy. MyFinds PQ:t ajettu ja asennettu eikä siltikkään luvut osaa tasoittua.

Mitä teen taas väärin?

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 09.09.2012 17:54

jariturpeinen kirjoitti:Taas tyhmä ei osaa.
comin puolella 300 purkkia, fi:ssä 303. Uskoisin että tuo oikea on 300.

Tuplia ei löydy. MyFinds PQ:t ajettu ja asennettu eikä siltikkään luvut osaa tasoittua.

Mitä teen taas väärin?
Nooh, kun kysymys on "Mitä teen taas väärin" niin saanhan vastata siihen :D

1) Teet väärin että loggaat löytöjä ja poistat sitten löytöloggauksen, esimerkiksi kätköille Lakka, Magnesia sekä Kaavin koulut: Kosulanniemi.

Tästä, ensimmäisestä väärinteosta, päästään sitten jatkoväärintekoihin:

2) Teet väärin sen että ajat MyFinds PQ:n tässä tilanteessa (huomaa ko. sivun selitys, mitä PQ tekee ja mitä se ei tee).
3) Teet väärin sen ettet lue Usein kysyttyjä kysymyksiä ja keksi sieltä, mikä on pielessä eli ettei poistetut lokit poistu geocache.fi:stä automaattisesti.

Rohkenin kirjoittamaan ylläolevan sen jälkeen, kun jostain syystä iski hetkellinen ystävällisyyspuuska (ei pitäisi yrittää viettää vapaapäivää jos seurauksena v-mäisyys laskee!) ja kävin käsipelillä läpi loggauksiasi sekä etsin, mistä tuleekin ilmoitus "You cannot read archived log entries."

Tämän jälkeen poistin nämä loggaukset geocache.fi:n tietokannan lokitaulusta, siivosin viittaukset niihin muista tauluista, päivitin käsin löytömääräsi pienemmäksi ja ajoin käyttäjätilastonumeroiden luonnin osaltasi. Lopputuloksena järjestelmä asetti löytömääräksesi tasan 300 eli nyt määrä on oikea. Mahdollista on että jossain tilastoissa/kuvissa vielä välimuistin johdosta esiintyy väärä määrä mutta se korjaantuu sitä mukaa kun dataa muodostetaan uudelleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jariturpeinen
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 15.06.2012 10:02

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja jariturpeinen » Su 09.09.2012 18:33

Tuhannet kiitokset.

Kiukkutipu
Viestit: 1
Liittynyt: La 15.09.2012 18:26

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu » La 15.09.2012 20:54

Onkohan kuntakartassa jotain häikkää vai olenko itse sotkenut jotain? :) Näin aloittelevana kätköilijänä se on hyvin mahdollista. Vaihdoin nimimerkkiä heti ensimmäisen jälkeen kunhan keksittiin sopivampi. Ennen tuota kuntakartta toimi mutta nyt näyttää ettei missään kunnassa ole yhtään kätköä (kaikki siis harmaata). Kaikki muut tilastot päivittyi nimimerkin vaihdon jälkeenkin kuntoon ja ajantasalle.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja porari » La 15.09.2012 21:07

Jostakin syystä tilastot eivät päivity geocache.fi:ssä. Olen ajanut My Finds querynkin, joka ilmoittaa,että kaikki ok. FTF päivittyi oikein välittömästi.
Niin, ja aakkosluettelo päivittyi.

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » La 15.09.2012 22:19

Pilkun viilausta, mutta viimeinen kätkölöytö ei ole päivittynyt, vaikka päivän löytömäärä onkin oikea tilastoissa. Kenties johtuu siitä, että oli 13. päivä... :?:

Ei tässä mitään kiirettä ole :)
Viimeksi muokannut TuSaPiKu, La 15.09.2012 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja MikaS » La 15.09.2012 22:53

Päivittyy ne, älkää hätäilkö...

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 15.09.2012 23:40

Tänään on kyllä ollut hieman jumia havaittavissa löydettyjen päivittymisessä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”