Hämmennystä tilastoissa

Jos aika riittää
Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 19.12.2011 21:35

haksu10 kirjoitti:Siirsin myös linkin ensimmäiseksi jonoon ja laitoin sen muotoon "Usein kysyttyä" joka paremmin ehkä avaa asiaa (tai no, kaikki katsoo "mua ei kiinnosta mitä täällä on usein kysytty vaan mä haluan vastauksen joten pistän siis viestin..." :P
Ja mielummin sillee, et ongalmani ratkaistaan puolestani, ilman, että minun täytyy vaivautua...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 21.12.2011 17:59

haksu10 kirjoitti:
yrko kirjoitti:Voisikohan tuohon etusivun UKK-linkkiin pyyhkäistä vähän huomioväriä?
Itsekin katselin uusin silmin, vaikken juuri pulassa ollutkaan.
Ravistin spraymaalipurkin ja ruiskutin punaista.

Siirsin myös linkin ensimmäiseksi jonoon ja laitoin sen muotoon "Usein kysyttyä" joka paremmin ehkä avaa asiaa (tai no, kaikki katsoo "mua ei kiinnosta mitä täällä on usein kysytty vaan mä haluan vastauksen joten pistän siis viestin..." :P
Vastattuani juuri sähköpostiin "Mistähän mahtaa johtua että geocache.fi sivustolla ilmestyy aina takaisin tuplaloggaus kätköille..." lisäsin vielä etusivun korostusta tälle asialle.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 21.12.2011 19:35

Tilastoja hämmentämään tein muutoksia järjestelmään...

Nyt käyttäjäkohtaisissa tilastokuvissa, jotka tukevat kätkötyyppivalintaa, valitaan kätkötyyppi cachetype -lisäoptiolla entisen mode -lisäoption sijaan (mode toimii kyllä rinnalla niissä kuvissa, joissa se on toiminut ko. asiassa).

Syynä oli tarve saada kuntakuvaan mukaan myös tyyppiehto, ja kuntakuvassa tuo mode oli jo varattu muuhun tarkoitukseen. Siksi loin kokonaan uuden muuttujan käyttöön.

Kukaan ei tästä sönkötyksestä varmaan tajunnut mitään (olen väsy) mutta tilastosivulla on vaihdettu ohjeistukset tuota cachetype -optiota käyttämään.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tunkka
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 09.11.2011 22:51

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Tunkka » To 22.12.2011 12:52

No kylläpä nyt tulee runtua. Eihän sitä nyt uuden puhelimenkaan käyttöohjeita koskaan lue.

Tästä lähtien osaan kuitenkin etsiä vastauksen jokaiseen kysymykseeni FAQ:sta, kiitos vaan.

iksak
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 02.08.2011 21:27

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja iksak » To 22.12.2011 16:55

GC.fi:n tilastot ovat aina yhden kätkön perässä(390kpl). Mutta GC.com:issa on oikea kätköjen määrä (391kpl). Mistä johtuu?
"Kun katson maailmaa kätköilysilmin..."

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 22.12.2011 17:00

http://www.geocache.fi/terms/faq.php?hili=missing_found

Jälkimmäinen kpl. Kuitenkaan sinulla se ei auta, koska et ole premium.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Duskraiser
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.09.2011 23:15

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Duskraiser » Ma 20.02.2012 15:12

Moi. Jaetaan tähän ketjuun pienen pieni havaitsemani puute muutoin ihan loistavissa tilastoissa. Tai no, kyse saattaa hyvin olla myös omasta puusilmäisyydestäni, mutta en millään löydä attribuuttitilastoista ollenkaan attribuuttia "significant hike". Sitä ei siis ole listattuna löydettyihin attribuutteihin saati puuttuviin, vaikka sen vasta-attribuutti löytyy. Omasta tilastostani sitä ei löydy eikä erään toisen kätköilijänkään profiilisivulleen laittamasta listauksesta. Kysehän ei toki mistään olennaisesta puutteesta ole, mutta asia alkoi häiritsemään siinä määrin että on pakko selvittää, että enkö vain tosiaan havaitse ko. attribuuttia vai puuttuko se oikeasti. :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 20.02.2012 21:03

Duskraiser kirjoitti:Moi. Jaetaan tähän ketjuun pienen pieni havaitsemani puute muutoin ihan loistavissa tilastoissa. Tai no, kyse saattaa hyvin olla myös omasta puusilmäisyydestäni, mutta en millään löydä attribuuttitilastoista ollenkaan attribuuttia "significant hike". Sitä ei siis ole listattuna löydettyihin attribuutteihin saati puuttuviin, vaikka sen vasta-attribuutti löytyy. Omasta tilastostani sitä ei löydy eikä erään toisen kätköilijänkään profiilisivulleen laittamasta listauksesta. Kysehän ei toki mistään olennaisesta puutteesta ole, mutta asia alkoi häiritsemään siinä määrin että on pakko selvittää, että enkö vain tosiaan havaitse ko. attribuuttia vai puuttuko se oikeasti. :D
Tämä attribuutti on vain Premium -käyttäjille... eiku :D

Hyvä huomio; attribuutin määritykset näköjään puuttuivat konffitiedostostani joten significant hike yes/no -attribuutit näkyivät vain mikäli oli löytänyt kätköjä millä ne olivat, ja tällöin näkyi siis löydettyjen osuudessa.

Mutta koska siis määrittelyt puuttuivat, puuttuivat puuttuvat-osuudesta sekä "significant hike yes" että "significant hike no" -attribuutit kokonaan. Nyt määrittelyn puuttuminen on korjattu joten puuttuvat -osuudessa näkyvät nämä puuttuneet attribuutit. Jos attribuutit vielä puuttuvat Puuttuvat -osuudesta niin ne ilmestyvät lähitunteina, kunhan kuvan välimuistitus vanhenee ja se taas luodaan tuoreesta datasta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Duskraiser
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.09.2011 23:15

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Duskraiser » Ma 20.02.2012 23:04

Jep, nyt ilmestyi tuo attribuutti näin non-premium- jäsenenkin tilastoihin. :D Kiitokset nopeasta reagoinnista, nyt on taas loistavat tilastot askeleen lähempänä täydellisyyttä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 06.04.2012 13:12

Nyt kun tuli attribuutti-haaste, niin huomasimme Mur_melin kanssa, että jokin mättää.
Ja niinhän se oli, että Mur_melin puuttuvista attribuuteista puuttuu "no skis" ja "no snowshoes" attribuutit.
Mutta tämä on totaalisesti pääaiheen mukainen juttu, "Korjataan, kun keritään"!
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 06.04.2012 16:25

stebu kirjoitti:Nyt kun tuli attribuutti-haaste, niin huomasimme Mur_melin kanssa, että jokin mättää.
Ja niinhän se oli, että Mur_melin puuttuvista attribuuteista puuttuu "no skis" ja "no snowshoes" attribuutit.
Mutta tämä on totaalisesti pääaiheen mukainen juttu, "Korjataan, kun keritään"!
Ensin tarvitsen lisätietoa, koska en ainakaan itse gc.comin attribuuttisivulla voi valita näitä, ei ole vaihtoehtoa "Not Required" valittavissa ko. attribuuteille. Eli mitä kautta pitää toimia että saa nämä kätköön?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 06.04.2012 23:47

haksu10 kirjoitti:
stebu kirjoitti:Nyt kun tuli attribuutti-haaste, niin huomasimme Mur_melin kanssa, että jokin mättää.
Ja niinhän se oli, että Mur_melin puuttuvista attribuuteista puuttuu "no skis" ja "no snowshoes" attribuutit.
Mutta tämä on totaalisesti pääaiheen mukainen juttu, "Korjataan, kun keritään"!
Ensin tarvitsen lisätietoa, koska en ainakaan itse gc.comin attribuuttisivulla voi valita näitä, ei ole vaihtoehtoa "Not Required" valittavissa ko. attribuuteille. Eli mitä kautta pitää toimia että saa nämä kätköön?
Minä en tiedä mitään, mutta jostain nuo attribuutit tulivat tilastooni ja nyt näyttävät kadonneen. Joten kaikki kunnossa.

Paitsi, että vielä olisi muutama attribuutti haettava haasteen suorittamiseksi :(
-stebu

Avatar
Hiltsu
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.10.2010 21:53

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Hiltsu » La 07.04.2012 16:59

Ilmeisesti ulkomaan löytöjen atribuutit ei päivity gc.fi sivujen tilastoihin? Vaikka pocket gueries on ajettu? Mulla on jokunen atribuutti "oikeissa" tilastoissa, jotka on vaan Ruottista ja ei näy gc.fi puolella... :?:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 08.04.2012 13:16

Hiltsu kirjoitti:Ilmeisesti ulkomaan löytöjen atribuutit ei päivity gc.fi sivujen tilastoihin? Vaikka pocket gueries on ajettu? Mulla on jokunen atribuutti "oikeissa" tilastoissa, jotka on vaan Ruottista ja ei näy gc.fi puolella... :?:
Eipä attribuuttitietoja ole voinut arvata tarvittavan joten niitä ei ole käsitelty / taltioitu.

Saattaapi olla että niitä nyt alkaa kertymään (jos kaiken sain oikein) mutta menee kyllä aikaa ennen kuin ollaan siinä vaiheessa että tilastoissa olisi mukana attribuuteissa myös muiden maiden kätköt. Mutta mahdollisesti tulossa siis joskus :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » To 19.04.2012 13:51

Normaalisti lokiseurantaan tulleet omat loggaukset ovat kirjautuneet tilastoihin löydöiksi maksimissaankin muutamien kymmenien minuuttien viiveellä. Äskettäisen kätköretken loggauksista osa tuli lokiseurantaan ja suunnilleen samantien tilastoituivat löydöiksi, mutta samaan aikaan tehdyistä loggauksista osa on jäänyt roikkumaan tilastojen ulkopuolelle, vaikka lokiseurannassa näkyvätkin, ks. alla oleva linkki:

http://geomurmelit.kapsi.fi/lokiseuranta.jpg

Tässä tapauksessa avainsana lienee "odota kärsivällisesti", mutta laitan kaiken varalta tännekin. Korjaantuuko tilanne, jos poistan lokiseurannasta nuo loggaukset ja odottelen rauhassa, että ajanmittaan tipahtavat takaisin? Elämää suurempaa merkitystä ja kiirettä tällä ei ole.

jzhannul
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.08.2008 15:18

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja jzhannul » To 19.04.2012 13:56

Jep, sama havainto kuin Geomurmeleilla.

Toinen havainto on, että viime päivinä löydetyksi logatut kätköt eivät ole kadonneet karttahausta löytämättömien listalta. Yleensä löydetyksi logatut katoavat löytämättömien joukosta hakua tehdessä 1 minuutin - 2 tunnin kuluessa. Nyt tuolla kartalla roikkuu edelleen kätköjä, joiden löytöloggaus on tehty 1-3 päivää sitten.
Viimeksi muokannut jzhannul, To 19.04.2012 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » To 19.04.2012 14:04

Ihmettelin samaa asiaa, kun viimeiset löydöt ei näy tilastoissa.
Ja juuri ne puuttuvat näkyvät kartalla löytämättöminä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 19.04.2012 14:27

Kas, yksi sähköpostiviesti tuli jokunen päivä sitten koskien löydettyjen roikkumista löytämättömänä mutta oletin yksittäistapaukseksi.

Nyt kun tutkin systeemiä tarkemmin niin huomasin, että tilasto-, löytölista- sun muita käyttäjädatoja tekevän härvelin koko oli levyllä 0 ja tiedosto siis täysin tyhjä. Taitaa palvelinten tukehtuminen datamäärään tehdä jo vallan outoja bugeja ja tuhoja :(

Nyt tuo on palautettu varmuuskopiosta ja laitoin kaikkien käyttäjien tietopäivityksen käyntiin. Tämä voi viedä muutaman tunnin ja sinä aikana on mahdollista, että sivusto on hidas koska tuo paukuttaa tietokannan dataa järjettömällä tehotarpeella. Mutta kunhan homma on ohi on taas tiedot ajan tasalla.

Pahoittelen tätä ongelmaa ja suoritan itkupotkuraivareita palvelimien suuntaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

raimac
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 04.11.2011 9:28

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja raimac » To 19.04.2012 14:31

Sama vika täälläkin, joukossa on yksi FTF:kin. Kartalla kyllä kaikki löydetyt näkyvät hymynaamoina ja ovat kadonneet löytymättömien listalta.

raimac
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 04.11.2011 9:28

Re: Hämmennystä tilastoissa

Viesti Kirjoittaja raimac » La 21.04.2012 11:42

FTF- tilasto näyttää nollaa vaikka minulla on yksi FTF-loggaus muutaman päivän takaa. Onkohan vielä jotain hämmennystä tilastoissa vai pitääkö itse olla jotenkin aktiivinen asian suhteen? Ei sillä, että sen takia menettäisin yöuniani, mutta kun tuli lisättyä ko. laatikko kotisivuilleni, niin olisi mukava kun siellä näkyisi muuta kuin pelkkä nolla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Korjataan kun keritään”