iPhone kätköilyssä

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
qu1d
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.10.2008 20:54
Paikkakunta: Helsinki

iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja qu1d » La 24.01.2009 11:58

Tuossa toisessa ketjussa oli puhetta, että Trackonflysta saattaa olla tulossa versioita muillekin puhelimille kuin nokialaisille. Sillä välin kuitenkin lienee tyydyttävä muihin ratkaisuihin.
Sasus kirjoitti:
qu1d kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
Sasus kirjoitti:Onko tätä tulossa joskus applen iphonelle?
Ohjelmakehitysgurulta kuului tietoa että prosessointilistalla on on windows-mobile, blackberry/iPhone, normaali windows...
Sasus kirjoitti:toi tieto piristi, kiitos :) :)
Hauska uutinen minustakin, kiitos! :D

Off topic:

Sasusille silti tiedoksi, jollet jo tiennytkin, että iPhonelle on olemassa Groundspeakin oma iPhone-sovellus Geocaching. Löytyy App Storesta, jossa on muutama muukin geokätköilyapuohjelma.
juu olen kokeillut tota ohjelmaa mut sillä ei saa ees kirjattua löytöjä, siks en oikein pitänyt siintä!
Geocaching-sovellukseen on tullut päivitys. Uusimmassa versiossa onnistuu myös löytöjen kirjaaminen ja kommentoiminen kentältä, kätköjen suodattaminen löydetyt/löytämättömät, tradit/kaikki. Vanhoja loggauksia näytetään aiempaa enemmän, ja jos puhelimeen haetut tiedot eivät riitä, niin kätkökuvauksesta pääsee suoraan gc:n sivuille. Kulkijoidenkin tiedot voi tarkistaa sovelluksen kautta.

Minusta tämä on ollut siisti ja selkeä sovellus, mutta vertailukohtia minulla ei ole. Harmillisinta on, että kartalta ei ole suoraa paluuta kätkökuvaukseen. Lisäapuna olen käyttänyt Karttapaikan karttoja, jotka olen tallentanut näyttökuvina (Koti-näppäin + käynnityspainike) puhelimeen.

Trackonfly suomalaisena sovelluksena toki kinnostaa, mutta sillä välin kiinnostaisi tietää, millaisiin ratkaisuihin muut ifonistit ovat päätyneet?

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » La 24.01.2009 12:42

huomasin että tos oli tullu päivitys, mut en ole kokeillu sitä vielä, mut jos siinä saa kirjattua kätköt ni sit se vois toimia kätköjen kirjaamiseen tien päällä ja hyvin harvoin itse etsimiseen ku oikea gepsi on aina oikea gepsi...

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » La 24.01.2009 12:50

iphonelle on myös geocaching toolkit -ohjelma

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Pe 30.01.2009 22:26

qu1d kirjoitti:Tuossa toisessa ketjussa oli puhetta, että Trackonflysta saattaa olla tulossa versioita muillekin puhelimille kuin nokialaisille. Sillä välin kuitenkin lienee tyydyttävä muihin ratkaisuihin.
Sasus kirjoitti:
qu1d kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
Sasus kirjoitti:Onko tätä tulossa joskus applen iphonelle?
Ohjelmakehitysgurulta kuului tietoa että prosessointilistalla on on windows-mobile, blackberry/iPhone, normaali windows...
Sasus kirjoitti:toi tieto piristi, kiitos :) :)
Hauska uutinen minustakin, kiitos! :D

Off topic:

Sasusille silti tiedoksi, jollet jo tiennytkin, että iPhonelle on olemassa Groundspeakin oma iPhone-sovellus Geocaching. Löytyy App Storesta, jossa on muutama muukin geokätköilyapuohjelma.
juu olen kokeillut tota ohjelmaa mut sillä ei saa ees kirjattua löytöjä, siks en oikein pitänyt siintä!
Geocaching-sovellukseen on tullut päivitys. Uusimmassa versiossa onnistuu myös löytöjen kirjaaminen ja kommentoiminen kentältä, kätköjen suodattaminen löydetyt/löytämättömät, tradit/kaikki. Vanhoja loggauksia näytetään aiempaa enemmän, ja jos puhelimeen haetut tiedot eivät riitä, niin kätkökuvauksesta pääsee suoraan gc:n sivuille. Kulkijoidenkin tiedot voi tarkistaa sovelluksen kautta.

Minusta tämä on ollut siisti ja selkeä sovellus, mutta vertailukohtia minulla ei ole. Harmillisinta on, että kartalta ei ole suoraa paluuta kätkökuvaukseen. Lisäapuna olen käyttänyt Karttapaikan karttoja, jotka olen tallentanut näyttökuvina (Koti-näppäin + käynnityspainike) puhelimeen.

Trackonfly suomalaisena sovelluksena toki kinnostaa, mutta sillä välin kiinnostaisi tietää, millaisiin ratkaisuihin muut ifonistit ovat päätyneet?
huomasin ettei toi iphonen ohjelma toiminu kunnolla, ku kirjasin löydön sillä, vaikka iluuri väitti että löytö on kirjattu ni gc:n sivuilla ei ollut kirjannu löytöö...

webbimato
Viestit: 23
Liittynyt: To 16.10.2008 19:20

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja webbimato » Pe 30.01.2009 22:38

Sasus kirjoitti:huomasin ettei toi iphonen ohjelma toiminu kunnolla, ku kirjasin löydön sillä, vaikka iluuri väitti että löytö on kirjattu ni gc:n sivuilla ei ollut kirjannu löytöö...
Vai meneekö kirjaus field notesiin? Ainakin trimblen symbian softa loggaa löydön field noteksi josta sen voip käydä sitten loggaamassa varsinaiseksi löydöksi

qu1d
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.10.2008 20:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja qu1d » La 31.01.2009 0:27

webbimato kirjoitti:
Sasus kirjoitti:huomasin ettei toi iphonen ohjelma toiminu kunnolla, ku kirjasin löydön sillä, vaikka iluuri väitti että löytö on kirjattu ni gc:n sivuilla ei ollut kirjannu löytöö...
Vai meneekö kirjaus field notesiin? Ainakin trimblen symbian softa loggaa löydön field noteksi josta sen voip käydä sitten loggaamassa varsinaiseksi löydöksi
Sinne menevät. Minäkin hetken verran etsiskelin, mutta löytyiväthän ne. My account ja sitten oikeasta reunasta Field notes, Access my field notes ja siinähän ne ovat. :)

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » La 31.01.2009 14:40

kiitti vinkistä! sielt se löytyikin...

Avatar
Janson
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 02.02.2009 10:17
Paikkakunta: Joroinen

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Janson » Ma 02.02.2009 13:32

Käyttääkös kuinka moni kyseistä vempelettä kätköilyyn? Ja onko käytössänne mitä ohjelmia?

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ti 03.02.2009 19:54

itse käytän iluuria katkoilyyn vain silloin jos työpäivänä tulee vapaa aikaa ja käykö on lähellä ja colorado on jäänny koti...

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ma 16.02.2009 10:34

viime kätköilyssä huomasin iphone ohjelman todellisen hyödyn... katsoin uudet kätköt olin paikkani lähellä ja löytyi uudempi kuin minun gepsis ja ei muutaku koordinaatit gepsiin ja metsään... löytöhän siintä tuli...

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Tet70 » To 05.03.2009 18:27

iPhonelle on julkaistu uusi ohjelma offline-kätköilyyn (ei hae tietoja gc.com:ista vaan kätköt on ladattava puhelimeen itse loc/gpx-tiedostoista). Tsekatkaapa, löytyy App Storessa hakemalla ohjelman nimellä "Caching". En laita suoraa linkkiä ettei mene mainostuksen puolelle (on näet omatekemä softa 8)). Toiveita lisäominaisuuksista voi laittaa tukisivuston kautta, tai vaikka yv:nä.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » To 05.03.2009 21:06

Tet70 kirjoitti:iPhonelle on julkaistu uusi ohjelma offline-kätköilyyn (ei hae tietoja gc.com:ista vaan kätköt on ladattava puhelimeen itse loc/gpx-tiedostoista). Tsekatkaapa, löytyy App Storessa hakemalla ohjelman nimellä "Caching". En laita suoraa linkkiä ettei mene mainostuksen puolelle (on näet omatekemä softa 8)). Toiveita lisäominaisuuksista voi laittaa tukisivuston kautta, tai vaikka yv:nä.
on aika hinnakas ohjelma...

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Pe 06.03.2009 13:03

Sasus kirjoitti:on aika hinnakas ohjelma...
No saattaahan tuo olla, heitin jonkin hinnan ja ei se toki ole kiveen hakattu. Mutta onhan tuo kuitenkin lähes puolet halvempi kuin ainoalla kilpailijalla (iGeoCacher). Ominaisuuksien puolesta (jos online- ja offline-ohjelmia nyt voi verrata) jää hiukan jälkeen groundspeakin softasta ainakin vielä tässä vaiheessa, joten on hiukan halvempi kuin se.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Pe 06.03.2009 17:22

itse ostin joulun alla ton gweocaching.com ohjelman ja oisko silloin ollu hintaa jokin 2,9€

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Tet70 » La 07.03.2009 21:15

Sasus kirjoitti:itse ostin joulun alla ton gweocaching.com ohjelman ja oisko silloin ollu hintaa jokin 2,9€
Jotain tuollaista se joulun alennusmyyntihinta taisi olla, se oli voimassa muistaakseni viikon ajan. Muulloin se on ollut (kuten tälläkin hetkellä) 7,99€

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » La 07.03.2009 21:22

Juu niin se tällä hetkellä on, itselläni kävi silloin säkä ku ostin sen ohjelman, vuosi oli jo vaihtunu suomessa mut ei usassa.... :)

Avatar
Janson
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 02.02.2009 10:17
Paikkakunta: Joroinen

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Janson » Ke 18.03.2009 13:39

Olikos teillä käytössä muitakin ohjemia kuin Groundspeak:n Geocaching ? Itse käytän satunnaisesti myös motionX gps-softaa.
Olisi kyllä haluja päästä testaamaan myös Geocaching Liveä, saa nähdä tuleeko sitä Iphonelle.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Pe 20.03.2009 7:31

Janson kirjoitti:Olikos teillä käytössä muitakin ohjemia kuin Groundspeak:n Geocaching ? Itse käytän satunnaisesti myös motionX gps-softaa.
Olisi kyllä haluja päästä testaamaan myös Geocaching Liveä, saa nähdä tuleeko sitä Iphonelle.
geocaching liveä ootellessa koodaus kyllä helpottuu iphone 3.0 myötä!!! vink vink...

Avatar
Janson
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 02.02.2009 10:17
Paikkakunta: Joroinen

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Janson » Pe 20.03.2009 10:29

Jeesh, kumma kyllä Apple oli kuunnellut kuluttajien toivomuksia. Toivottavasti tuo päivitys todella tuo Live:n Iphonellekkin.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: iPhone kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Sasus » Pe 20.03.2009 20:57

sehän riippuu meidän geocaching-live koodaajista, aplle vain helpotti asioita sen suhteen mikä on tosi positiivista... toinen gepsi ohjelma jota odoitan innolla iphoneen on joku viksu auto navikointi ohjelma...
:D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”