c:geo ja datamuisti

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
TimoKoo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 03.04.2019 13:29

c:geo ja datamuisti

Viesti Kirjoittaja TimoKoo » Ke 27.10.2021 20:14

Tämä lähinnä tiedoksi c:geolla kätköilijäöille...
Alkuviikosta kätköillessäni alkoi puhelimeni (galaxy S9) yhtä äkkiä ilmoittelemaan jotakuinkin seuraavaa "Puhelimessa on luotu liian monta tiedostoa ... sovelluksesi voivat lakata toimimasta tai matkapuhelin ei enää käynnisty ... ota varmuuskopio tiedoistasi ja palauta puhelimen tehdasasetukset".
En todellakaan halunnut tehdä tuota tehdasasetusten palautusta, siispä googlailin tätä hieman ensin suomeksi, ja kun mitään ei löytynyt ja hain englanniksi. Löytyikin muutama ohje, että joku/jotkut sovellukset vievät liikaa muistia. Eli ei muuta kun kännykän sovellukset listaus auki (Asetuksian kautta) ja järjestelin sovellukset koon mukaan. No ykkösenä komeili C:geo joka haukkasi lähes 9Gt muistia (Data muistia siis ... välimuisti vei vain jotain megoja) . Huomautuksena sitten, että kännykän muistista ei ollut käytössä edes kolmasosaa joten muisti ei ollut puhelimesta loppumassa.
Otin c:geon auki ja tein sillä tiedoistani backupin (minulla oli tallennettuna noin 4000 kätköä offlineksi). Vein backup tiedoston talteen kännykän muistikortille, avasin asetusten kautta c:geon tiedot ja sieltä tallennustilan ja painoin "Poista tiedot" ... tovi siinä meni kun 9Gt tavaraa lähti bittiavaruuteen.
Tämän jälkeen avasin c:geon uudelleen ja luonnollisesti minun piti kirjautua sinne uudelleen. Tämän jälkeen palautin tiedot backupista ja se palautti samalla tallennetut kätkökansiot, offline karttojen polut yms.
Sen jälkeen c:geo toimi kuten ennenkin ... mutta kun tarkastin käytetyn Data muistin määrää niin se oli luokkaa 100Mt ... ja kännykän antama virheilmoitus hävisi.
Elikkä ainakin minulla c:geo ei osanne vapauttaa käyttämäänsä muistia vaan kasaa sinne aikojen saatossa enemmän ja enemmän tavaraa...

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”