C:geo, tallennettujen kätköjen siirto

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
pirma
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 22:15

C:geo, tallennettujen kätköjen siirto

Viesti Kirjoittaja pirma » To 02.01.2020 22:24

Sain joululahjaksi samsung galaksi A50, vanha oli A3. Olen innokas mystien ratkoja näin talviaikaan. Vanhassa kännykässä on c:geossa tallennettuna lähes 400 hakematonta ratkaistua mystiä. Siirsin tiedot vanhasta kännykästä uuteen Smart switchin avulla. Kaikki sovellukset ja muut tiedot siirtyivät, paitsi c:geon tallennetut kätköt. En äkkiseltään löytänyt mistään mitään ohjetta tähän. En haluaisi naputella kaikkia uudestaan.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo, tallennettujen kätköjen siirto

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 03.01.2020 4:43

Tietojen siirtoon kannattaa yleensä käyttää Googlen tarjoamiaa palveluita jotka ovat vakiona kaikissa Android laitteissa.

Ratkotut mysset pitäisi siirtyä geocaching.com sivulta automaattisesti C:geoon kun siihen kirjautuu? Näin olen ymmärtänyt. Jos taas ei niin C:geon asetuksista voi tehdä manuaalisesti varmuuskopion.

hebe56
Viestit: 14
Liittynyt: La 27.02.2016 21:50

Re: C:geo, tallennettujen kätköjen siirto

Viesti Kirjoittaja hebe56 » Pe 03.01.2020 17:05

Minä tein näin.
1. Vanhassa puhelimessa otin c:geossa varmuuskopion.
2. Kopioin puhelimen ...cgeo/backup-kansioon syntyneen cgeo.sqlite-tiedoston pilvipalvelimelle.
3. Uudessa puhelimessa kopioin ko. tiedoston pilvestä puhelimen ...cgeo/backup-kansioon. Jos tuota kansiota ei vielä ole, voi uuden puhelimen c:geossa tehdä varmuuskopion, jolloin ohjelma tekee ko. kansion.
4. Uuden puhelimen c:geossa klikkasin Palauta.

Nykyään c:geossa on mahdollista varmuuskopioida erikseen myös ohjelman asetukset, se voi nopeuttaa c:geon käyttöönottoa. Homma toimii samalla tavalla, asetustiedosto on nimeltään cgeo-settings.xml ja se tallentuu samaan backup-kansioon.

pirma
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 22:15

Re: C:geo, tallennettujen kätköjen siirto

Viesti Kirjoittaja pirma » La 04.01.2020 20:52

Kiitos selkeistä vinkeistä. Kyllä ne kätköt sinne uuteen puhelimeen jotakin kautta luikahti. Ei muuta kun kätkölle :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”