Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » Su 06.10.2019 23:28

Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa, että .img-tiedostoiset gepsiin ladatut kartat ovat lakanneet näkymästä? Eivät löydy myöskään asetuksista karttojen valinnasta.

Kaikki toiminut hyvin koko kuusi vuotta kun gepsi ollut käytössä. Ongelma alkoi kun jostain syystä siirsin muistikortin mukana tulleen Suomen topokartan hetkeksi muualle kortilta. Enää ei näy alkuperäinen topokartta, eikä mikään netistä ladattu. Ei auta vaihtaa muistikorttia tai tallentaa suoraan laitteelle, eikä laitteen master reset.

andymckoira
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 02.01.2012 12:17

Re: Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja andymckoira » Ma 07.10.2019 11:51

Minulla vanha Garmini "hukkaa" joskus kartan kun vaihtaa akkuja. Syynä on että muistikortti joka on tuossa mallissa akkujen alla ei jostain syystä saa kunnon kosketusta nastoihin. Ongelman ratkaisuna käytän akkujen ja korttikelkan välissä pientä taiteltua paperitiukennetta.

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » Ma 07.10.2019 13:52

andymckoira kirjoitti:
Ma 07.10.2019 11:51
Minulla vanha Garmini "hukkaa" joskus kartan kun vaihtaa akkuja. Syynä on että muistikortti joka on tuossa mallissa akkujen alla ei jostain syystä saa kunnon kosketusta nastoihin. Ongelman ratkaisuna käytän akkujen ja korttikelkan välissä pientä taiteltua paperitiukennetta.
Mulla syy tuskin tuossa koska kartta ei toimi suoraan laitteellekaan tallentaessa ja vastaavasti kortille ladatut kätköt ja reittipisteet kyllä näkyvät. Mutta kiitti vinkistä :)

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Ti 08.10.2019 19:34

Ja olet tarkastanut asetuksista että kartta on päällä eikö toinen kartta mene edelle.
if it ain't broke, don't fix it

mlatonen
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 05.12.2014 17:42

Re: Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja mlatonen » Ti 08.10.2019 20:17

Siis se sama karttatiedosto, joka aiemmin toimi, ei enää toiminut? Palautitko sen varmasti oikeaan hakemistoon, eli juurihakemistossa olevaan hakemistoon Garmin, ei siis juureen eikä gpx-hakemistoon.

Esim. G:\GARMIN\

Jos uusi netistä ladattu tiedosto ei toimi, niin silloin vika voi olla tietysti myös itse tiedostossa.

Itselleni ole ihan vastaavaa sattunut, tosin oma gepsi hukkaa välillä kartan kokonaan, jolloin näyttöön jää reittipisteet, jälki sekä koordinaattiruudukko (liitekuva). Kartta kuitenkin palautuu toimivaksi, kunhan zoomaa tarpeeksi kauas. Tästä ei varmastikaan nyt ole kyse, jos resetin jälkeenkään ei toimi.
20191008_155304.jpg
20191008_155304.jpg (61.87 KiB) Katsottu 8028 kertaa

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Kartat ei näy?? (Garmin GPSMAP 62s)

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » Pe 11.10.2019 0:19

Kiitoksia vinkeistä. Asetuksissa ei karttoja näkynyt valittavana eli siinä ei ollut ongelmaa. Sain tässä hiljattain kartat (alkuperäisen ja netistä ladatut) toimimaan laitteen sisäisen muistin kautta, mutta en kortilta, missä ne ovat yleensä toimineet. Syy miksi ei ollut aiemmin toiminut sisäisen muistin kautta, oli juurikin mlatosen mainitsema tallennuskohde, joka mulla oli väärä. Muistikortilla toimi eri logiikalla.

Edelleen jäi vähän askarruttamaan miksi kortilla mikään ei toimi, mutta muilla foorumeilla todettiin, että joko kopiosuojatun kartan siirtäminen sekoitti kortin tai siihen on muuten tullut jotain häikkää. Eipä tuolla väliä, kun sain toisella tapaa toimimaan. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”