Garmin Oregon 750: kätköjen piilotus

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Vike91
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 06.12.2016 1:13

Garmin Oregon 750: kätköjen piilotus

Viesti Kirjoittaja Vike91 » Ti 16.07.2019 19:45

Hei! Minun olisi tarkoitus aloittaa trailin piilotus Garmin Oregon 750:n avulla. En kuitenkaan ole saanut mistään valikosta esille nykyisen sijainnin koordinaatteja, jotta voisin kirjata ne ylös esim. paperiselle taulukolle. Mistä saisin ne helpoiten näkyville?

Lisäksi, jos laitteen näyttö sammuu virran säästämiseksi, klikattaessa sen päälle esille tulee pelkästään valkoinen näyttö. Onko normaalia?

Vike91
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 06.12.2016 1:13

Re: Garmin Oregon 750: kätköjen piilotus

Viesti Kirjoittaja Vike91 » Ti 16.07.2019 21:01

Sain yksityisviestin ja siellä neuvottiin seuraavasti:
Jos (ja todennäköisesti) kun suurin osa menuista on 750:ssä samat kuin 600:ssa, niin ainakin pari keinoa on löytää oma sijainti:

1) Paina pitkään yläreunan status-valikkoa, niin kohta ruudulle ilmestyy lista josta pystyt valitsemaan halutun Dashboardin. Ja siihen kun valitsee Satellite, niin saat näkymän saatavilla olevista satelliiteista + nykyisen sijainnin koordinaatit.

2) Itse olen muuttanut asetuksia niin, että Oregonin kakkosnapista (näyttää 750:ssäkin olevan virtanappi ja sitten tuo toinen) painamalla siirrytään waypointin lisäystilaan, jossa näkyy nykyisen sijainnin koordinaatit. Ainakin englanninkielisissä valikoissa polku on seuraava: Setup -> System -> Configure Keys -> User Key
Itse ratkaisin ongelman niin, että laitoin kakkosnapin toiminnoksi "data screens".

Valkoisen näytön ongelmaan ei ole vielä löytynyt ratkaisua :)

madras52
Viestit: 35
Liittynyt: Su 10.01.2016 15:30

Re: Garmin Oregon 750: kätköjen piilotus

Viesti Kirjoittaja madras52 » Ke 17.07.2019 13:27

Vike91 kirjoitti:
Ti 16.07.2019 19:45
Hei! Minun olisi tarkoitus aloittaa trailin piilotus Garmin Oregon 750:n avulla. En kuitenkaan ole saanut mistään valikosta esille nykyisen sijainnin koordinaatteja, jotta voisin kirjata ne ylös esim. paperiselle taulukolle. Mistä saisin ne helpoiten näkyville?

Lisäksi, jos laitteen näyttö sammuu virran säästämiseksi, klikattaessa sen päälle esille tulee pelkästään valkoinen näyttö. Onko normaalia?
Kätevin tuohon tarkoitukseen on Reittipisteen keskiarvo, jolla koordinaatit tallentuvat reittipisteeksi.

vesahe
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 12.11.2013 10:11

Re: Garmin Oregon 750: kätköjen piilotus

Viesti Kirjoittaja vesahe » To 12.09.2019 10:03

On kyseessä sitten puhelimella tehtävä "piilotus" tai sitten jollain ihan oikealla GPS laitteella, niin suositeltavaa on tosiaan mitata tuo keskiarvo useammalta minuutilta. (Mieluummin vielä useammalla laitteella, tai/ja useamman mittauksen keskiarvona.) Maailmassa on ihan liikaa noita halvoilla puhelimilla, tai muuten epätarkoilla naateilla piilotettuja kätköjä. Tarkoituksena kuitenkin on se että naatit näyttää sen tarkan kätkön paikan, ja hakijan vastuulla on sitten löytää tuo paikka. Jos piilottajan naatit jo heittää sen 10m (ihan yleinen heitto halvemmilla puhelimilla), niin sopivassa kivikossa oikean kivenkolon löytäminen on aikas haastavaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”