Garmin Edge 1030

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
pirma
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 22:15

Garmin Edge 1030

Viesti Kirjoittaja pirma » Su 16.06.2019 10:27

Apua!
Auttakaa mummoa. Sain lahjaksi Garmin Edge 1030. On enemmän tarkoitettu pyöräilyyn, mutta itse käyttäisin kyllä kätköilyssä. Osasin ladata hyllystä Suomen maastokartan ja sain jopa kätköt ladattua Garminiin. Mutta koska tämä kartta ei tue reititystä ja haen paljon kätköjä pyörällä, ostin vielä Topo Finland v4 Lightin. Kartta on hyvä, mutta nyt en saa ladattua kätköjä Garminiin. Eivät vaan näy. Mitä teen väärin? Tässä menee hermo!!! Olen ennen kätköillyt vain kännykällä, joten muutenkaan ei ole kokemusta kätköjen lataamisesta gepsiin. Voisko joku auttaa mummoa?

Piisi

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Garmin Edge 1030

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 17.06.2019 19:35

Tuossa pitäisi kaiketi olla jotain juttua kyseisen sarjan kikottimista ja kuinka ne keskimäärin toimii, vaikkakin se nyt on eri härveli kuin tuo kysytty. Äkkiä lukemalla siinä sanotaan, että näitä ei ole tarkoitettu kätköilyyn, mutta jotenkuten sekin kyllä onnistuu ainakin osittain. Olettaisin että tuossa latauksessa ei välttämättä tarvitse tuota mainittua iCaching sovellusta, vaan esim PQ tai Haksuraattorista (premium) ladattu gpx.tiedosto(t) kopioidaan sinne laitteessa olevan SD-muistikortin X: / Garmin / NewFiles -kansioon ja muutoin toimitaan ohjeen mukaan.
https://aushiker.com/geocaching-garmin-edge-810/
(Ehkä, vastuu jääpi kuulijalle)
X

Jouko
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Garmin Edge 1030

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ma 17.06.2019 19:38

En tunne ko. Garminin mallia enkä karttaa, mutta oletan, että Garmin on Garmin. Olethan tallentanut kätköt kansioon Garmin/GPX? Kokeile itse tehdä Garminilla joku reittipiste; näkyykö se kartalla? Vaikka oletkin jo ostanut reitittävän kartan, niin tiedoksi, että Open Street Map toimii reitittävänä ja sen voi ladata täältä: http://garmin.openstreetmap.nl/

Jaahas, Pretty.Killswitch vastasi sillä aikaa, kun muotoilin omaa tekstiäni.
Video meliora proboque deteriora sequor.

pirma
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 22:15

Re: Garmin Edge 1030

Viesti Kirjoittaja pirma » Ma 17.06.2019 22:58

Kiitos vastauksista. Laite ei varsinaisesti ole tarkoitettu kätköilyyn, mutta lahja on lahja (ja kallis), niin on pakko yrittää muokata sitä haluttuun suuntaan. Olen käynyt joskus tällä aushikerin sivulla, mutta täytyy perehtyä uudestaan vielä tarkemmin. Openstreetmappiä yritin ladata, mutta silloin oli niiden servereissä jotain häikkää ja kyllästyin odottamaan ja ostin Topo Finlandin. Ongelmana on olllut juuri se, että ei ole ollut aavistustakaan mihin kätköt tulisi tallentaa. Sen verran olen edennyt, että basecampin kautta sain kätköt talletettua ja näkyviin kartalla, mutta vain itse laitteeseen talletettuna, en sd-kortin kautta.Oletettavasti kaikki garminit toimivat samansuuntaisesti, joten kokeilen seuraavaksi ehdottamianne juttuja. Muutaman kätkön ehdin hakea ennen tätä sotkua ja toimi kiitettävästi. Ei ehdi tulla mummulle dementiaa, kun taistelee nykytekniikan kanssa, josta ei ymmärrä mitään. Hauskaa Jussia!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”