koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
zaxa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 23.07.2014 22:17

koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja zaxa » Ke 04.01.2017 17:58

Osaisiko joku auttaa? Haluaisin pystyä menemään esim. ratkaistuihin multin koordinaatteihin Garmin Dakota 20:lla. Katsoin Garminin käyttöohjeista, että koordinaatteihin navigointi tapahtuu valitsemalla Minne, sitten koordinaatit, sitten Aja, jonka jälkeen X ja siirtyminen kompassiin. Ongelma vain on ettei näyttöön tule tuota Aja. Siinä on vain punainen X ja vihreä Hyväksymismerkki. Kun tuota hyväksymismerkkiä painaa, niin se menee karttaan eikä sieltä pääse kompassiin. Tai jos pääseekin, niin laite ohjaa lähimmälle tallennetulle geokätkölle.
T. zaxa

rittak
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:05

Re: koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja rittak » Ke 04.01.2017 21:07

Itse kätköilen dakota 20:lla ja helpoin tapa on on mennä ko.kätkön siihen valikkoon missä mm. näytä vihje,ja Siirry seuraavaan vaiheeseen. Tässä siirry seuraavaan vaiheessa näkyy ko. kätkön koordinaatit ylhäällä, siihen vaan vaihdat uudet luvut ja talletat vihreästä kruksista. Sitten vaan menettelet kuin tavallisestikin.
Tähän kohtaan myös talletan uusien kätköjen koordinaatitkin jos en etukäteen niitä ladannut valmiiksi.

theHirVonSens
Viestit: 2
Liittynyt: To 18.02.2016 15:10

Re: koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja theHirVonSens » Ke 04.01.2017 21:21

Dakota 20 niinikään käytössä. Suuntaamiseen käytän itse c:geoa, koska dakotasta en ole löytänyt ko. ominaisuutta. Jos haluaa luoda pelkän reittipisteen, niin suurennuslasia (minne) painamalla tulee uusi valikko, jossa valitaan koordinaatit. Siellä sitten naputellaan haluttu koordinaattipiste ja kun painaa vihreää väkästä pitäisi ko. koordinaattipite tulla karttaan näkösälle.
Viimeksi muokannut theHirVonSens, Ke 04.01.2017 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ke 04.01.2017 21:32

Tästä vastauksesta ei ehkä ole kovin suurta hyötyä, mutta muistan taistelleeni itse saman ongelman kanssa Dakotassa. Lopulta älysin vaihtaa kartan määrityksistä niitä tietoruutuja, joita navigoitaessa näkyy ja sitä kautta sain sen toimimaan. En vaan muista enää tarkasti, miten ne löytyivät sieltä. Nykyisessä gepsissäni (Montana) vaihdoinkin ne sitten heti aluksi tarpeeni mukaisiksi.

rittak
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:05

Re: koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja rittak » Ke 04.01.2017 21:46

Tämä onkin mielenkiintoista. Itse en käytä karttaa ollenkaan vaan menen kätkölle aina kompassin kanssa perille. Olenkin aina ihmetellyt mihin sitä karttaa tarvitaan...

zaxa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 23.07.2014 22:17

Re: koordinaatteihin navigointi Dakota 20:llä

Viesti Kirjoittaja zaxa » To 05.01.2017 8:36

Tämä onkin mielenkiintoista. Itse en käytä karttaa ollenkaan vaan menen kätkölle aina kompassin kanssa perille. Olenkin aina ihmetellyt mihin sitä karttaa tarvitaan...

Näin itsekin olen toiminut tähän asti, koska Garmin eTrex:ssä (hukkasin Poketraililla) ei ollut karttamahdollisuutta, vaan kompassi näytti suunnan ja kertoi montako metriä on vielä. Kyllä kartta tietysti joskus on hyödyllinen, esim. jos on suo tms. este kätkön ja oman sijainnin välissä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”