GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Geo
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 28.12.2016 18:36

GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Geo » Pe 30.12.2016 11:33

Olen tehnyt pocket queryn Geocaching.com sivulla, saanut tiedoston sähköpostilla. Siirtänyt lähetetyn tiedoston (GPX) Garmin 600t GPX kansioon, myös muistikortin GPX kansiota olen kokeillut.. Mutta kätköt eivät näy? Geocaching sivulla kerrotaan että tiedoston koko on 698KB/852WP. Tietokoneella tiedosto tarkastellessa koko 3,1Mt. Mikä mättää, onko liian suuri tiedosto? Vai teenkö jotain väärin. TIETOKONE ON MAC.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 30.12.2016 11:59

Geo kirjoitti:Olen tehnyt pocket queryn Geocaching.com sivulla, saanut tiedoston sähköpostilla. Siirtänyt lähetetyn tiedoston (GPX) Garmin 600t GPX kansioon, myös muistikortin GPX kansiota olen kokeillut.. Mutta kätköt eivät näy? Geocaching sivulla kerrotaan että tiedoston koko on 698KB/852WP. Tietokoneella tiedosto tarkastellessa koko 3,1Mt. Mikä mättää, onko liian suuri tiedosto? Vai teenkö jotain väärin. TIETOKONE ON MAC.
Muistaakseni Geocaching.com lähettää gpx-tiedostot pakattuina (.zip -tiedostoina). Purithan ensin pakatun tiedoston ja siirsit tosiaan gpx-tiedoston?

Kotimaan kätköjä ei kannata ladata Geocachig.com'ista, geocache.fi'n haku on paljon paljon parempi. Ulkomaan kätköjen kanssa ei tietty ole valinnanvaraa.

Geo
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 28.12.2016 18:36

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Geo » Pe 30.12.2016 18:53

Moi finnranger. Tiedosto nimi on 18895778.GPX. Jos tiedoston tarvitsee purkaa niin millä suosittelet. PC koneissa sen joutuu tietääkseni purkamaan. Kaikissa ohjeissa joita olen katsellut koskien MAC koneita neuvotaan vain siirtämään tiedosto GPX kansioon??? Onko sinulla Mac vai PC finnranger

Zergei
Viestit: 443
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Zergei » Pe 30.12.2016 21:11

Taskuhakujen zipissä on aina kaksi gpx:ää, olethan varmasti siirtänyt molemmat kapulaasi? Ja sitten vielä tyhmä kysymys, mutta tätäkin esiintyy: olethan zoomannut tarpeeksi lähelle kätköjä? Välttämättä eivät näy kartalla jos tiiraa liian kaukaa, eikä myöskään esiinny lähimmissä kätköissä jos fyysistä matkaa on satoja kilsoja.

En usko prosessin eroavan mitenkään peeseen ja mäkin välillä. Eikä tiedostokoko ainakaan voi olla syynä, 3 megaa ei ole mitään.

Porvo
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 12:52

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Porvo » Pe 30.12.2016 22:15

Macista en tiedä mitään, mutta mun 650 on pariin kertaan omatoimisesti muutellut suodattimen asetuksia sillä seurauksella että kätköt ei näy.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 31.12.2016 7:46

Geo kirjoitti:Moi finnranger. Tiedosto nimi on 18895778.GPX.
Nämä pahuksen tietokoneet ei aina näytä tiedostopäätteitä kuten luulisi ...
Geocaching.com ei tiedä mihin laitteeseen se lähettää ne tiedostot joten kyllä ne mäkkiinkin tulevat zipattuina.
Geo kirjoitti:Jos tiedoston tarvitsee purkaa niin millä suosittelet. PC koneissa sen joutuu tietääkseni purkamaan. Kaikissa ohjeissa joita olen katsellut koskien MAC koneita neuvotaan vain siirtämään tiedosto GPX kansioon???
En tunne macin ohjelmia mutta Google löytää ensimmäisenä WinZipin.
Geo kirjoitti:Onko sinulla Mac vai PC finnranger
windows-kone.

Tussary
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.09.2011 8:15

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Tussary » La 31.12.2016 10:05

Geo kirjoitti:Moi finnranger. Tiedosto nimi on 18895778.GPX. Jos tiedoston tarvitsee purkaa niin millä suosittelet. PC koneissa sen joutuu tietääkseni purkamaan. Kaikissa ohjeissa joita olen katsellut koskien MAC koneita neuvotaan vain siirtämään tiedosto GPX kansioon??? Onko sinulla Mac vai PC finnranger
Juuri kokeilin Mac:llä pocket queryä. Ladatessa tulee tosiaan ZIP.nä koneelle. Mac ei tarvitse erillistä ohjelmaa ZIP:n purkamiseen, pelkkä tuplaklikkaus riittää, koska Mac:llä oma ohjelma purkuun. Ainakin Yosemite käyttiksellä purkaa automaattisesti omaksi kansiokseen "Ladatut tiedostot" -kansioon. Purkamisen jälkeen kansiossa kaksi (2) GPX-tiedostoa Esim. 18895778.GPX ja 18895778-wpts.GPX -> nuo siirrät gepsiin/muistikortille -> Garmin/GPX/ -kansioon. Näin on aina tähän mennessä toiminut. Mikäli lataamasi kätköt ovat kaukana tämänhetkisestä sijainnistasi, ne eivät välttämättä näy kaikilla zoomaustasoilla. Siirry kartalla ladatun kätköryppään päälle ja zoomaa tarpeeksi lähelle, voit myös muuttaa gepsin asetuksista millä zoomaustasolla haluat purkkien näkyvän.

Geo
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 28.12.2016 18:36

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Geo » La 31.12.2016 17:23

Moi. Kiitos avusta, ja hyvistä neuvoista. Mutta ei vieläkään. Tuplaklikkausta olen kokeillut mutta silloin kone kysyy mitä ohjelmaa haluat käyttää, sen takia kyselin mitä ZIP ohjelmaa suosittelette. Minulla El capitan 10.11.6

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » La 31.12.2016 20:54

Geo kirjoitti:Moi. Kiitos avusta, ja hyvistä neuvoista. Mutta ei vieläkään. Tuplaklikkausta olen kokeillut mutta silloin kone kysyy mitä ohjelmaa haluat käyttää, sen takia kyselin mitä ZIP ohjelmaa suosittelette. Minulla El capitan 10.11.6
Kokeile tuota:
https://itunes.apple.com/us/app/the-una ... 4353?mt=12

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ma 02.01.2017 0:17

Porvo kirjoitti:Macista en tiedä mitään, mutta mun 650 on pariin kertaan omatoimisesti muutellut suodattimen asetuksia sillä seurauksella että kätköt ei näy.
Juuri eilen kävi 650:n kanssa niin, että laitoin kapulaan .gpx tiedoston.
Parkkipaikat näkyi, kätköt ei...
Latasin uudelleen, sama juttu.
Latasin muistikortille, kaikki ok.

Kummallisuuksia voi siis tapahtua. Kätköjä oli 2000.

Jouko
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ma 02.01.2017 15:00

Geo kirjoitti:Moi finnranger. Tiedosto nimi on 18895778.GPX. Jos tiedoston tarvitsee purkaa niin millä suosittelet. PC koneissa sen joutuu tietääkseni purkamaan. Kaikissa ohjeissa joita olen katsellut koskien MAC koneita neuvotaan vain siirtämään tiedosto GPX kansioon??? Onko sinulla Mac vai PC finnranger
Ihan varmistuksena: onhan sinulla kohdekansio Garmin/GPX? Ei siis pelkkä GPX. Macistä ja sen zip-pohjelmista en tiedä mitään.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Geo
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 28.12.2016 18:36

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Geo » Ma 02.01.2017 18:39

Kiitoksia kaikille neuvoista. Otin käyttöön tuon Geocache.fi ja sieltä valitut ja lähetetyt kätköt näkyivät heti Garmin ssa. Mutta kyllä kiinnostaisi saada tämä pocket query myös Geocaching.com in kautta toimimaan.

V.Hunter ehdottamasi zip ohjelma ilmoitti että ei tue GPX. Kylläkin luin jostain että App storesta ohjelma on typistetty.
Jouko, kansio jota käytän on Garmin/GPX
Porvo, tekniikka on ihmeellistä, joku bitti väärässä paikassa ja mikään ei toimi... niinkuin minulla :wink:
tuOsary zoomaus tuttu homma, minulla myös laptop missä 10.9.5 ei siinäkään toimi automaatinen unzip :?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 03.01.2017 9:42

Geo kirjoitti:Kiitoksia kaikille neuvoista. Otin käyttöön tuon Geocache.fi ja sieltä valitut ja lähetetyt kätköt näkyivät heti Garmin ssa. Mutta kyllä kiinnostaisi saada tämä pocket query myös Geocaching.com in kautta toimimaan.
Tämän perusteella vika on selkeästi se että et saa geocaching.com'ista tulevaa zip-tiedostoa purettua asianmukaisesti.

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: GPX tiedoston lataus Mac koneella -->Garmin 600t

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Ti 03.01.2017 10:30

Geo kirjoitti:V.Hunter ehdottamasi zip ohjelma ilmoitti että ei tue GPX. Kylläkin luin jostain että App storesta ohjelma on typistetty.
Tuosta saisi sen käsityksen, että yritetään purkaa GPX-tiedostoa, ei ZIP-tiedostoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”