MML kartat offlinenä c:geo?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Ti 18.07.2017 0:24

pompaa kirjoitti:Asetukset 》 Järjestelmä, siellä se on ihan lopussa
Joo, tää jeesas. Kiitos!

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ti 18.07.2017 14:36

Joo, nytpä näyttää olevan maastokartta myös puhelimessa! Tämä onkin hyvä juttu!

Duke68
Viestit: 28
Liittynyt: Su 22.01.2012 21:20

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Duke68 » Ke 20.09.2017 11:03

Aluksi ihmettelin kun S7 näkyy resurssienhallinnassa mutta on tyhjä. Alkoi näkymään kun hyväksyi puhelimessa että voi näkyä koneella. Laitoin kamat ohjeen mukaan muistikortille ja c:geon asetuksiin karttakansion. En heti huomannut laittaa myös linkitystä karttateemaan. Mutta sen kun laitoin jo alkoi näkymään. Nyt c:geossa Maastokartta ja OSM:Mapnik. Eikä tarvitse karttateemaa vaihdella välillä.
Kuva

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ke 20.09.2017 22:56

Onko joku onnistunut saamaan MML-kartat Oneplus 3:een? Minulla sen 2 GB .map tiedoston Chrome download keskeytyy puolivälin/runsaan puolen tunnin jälkeen ja klikkaus "Jatka" aloittaa alusta...
Saako pc:n tiedostohallinnan jotenkin näkemään Oneplussan muistin jotta tiedoston voisi kopioida?

Käytän kyllä yleensä Garminia mutta puhelin + C:geo olisi kätevä kun gepsi ei ole mukana tai varalaitteena käytettäväksi.
Kuva

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 21.09.2017 7:10

Bow more kirjoitti:Onko joku onnistunut saamaan MML-kartat Oneplus 3:een? Minulla sen 2 GB .map tiedoston Chrome download keskeytyy puolivälin/runsaan puolen tunnin jälkeen ja klikkaus "Jatka" aloittaa alusta...
Saako pc:n tiedostohallinnan jotenkin näkemään Oneplussan muistin jotta tiedoston voisi kopioida?

Käytän kyllä yleensä Garminia mutta puhelin + C:geo olisi kätevä kun gepsi ei ole mukana tai varalaitteena käytettäväksi.
Sai ainakin One Plus 2 ja 5 malleihin eli eiköhän myös 3 malliinkin saa. One Plus 3 saa näkyviin tietokoneella kun yhdistää sen usb kaapelilla ja valitsee alasveto valikosta tiedonsiirto tilan (alasvetovalikko on se mistä voi laittaa nopsaan pois päältä esimerkiksi wlanin). Tällöin se näkyy siellä muistitikun tavoin ja voi siirtää tiedostoja normaaliin tapaan.

Nämä tiedostot vaatii jotta kartta näkyy oikein C:geossa ja ne kannattaa laittaa samaan kansioon: https://mega.nz/#F!9lsUBKTA!nPKAMaTVahTR_aqIgLBtXQ

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Bow more » To 21.09.2017 12:11

Kiitokset Vingeri ja Galapagos!
Koska en löytänyt puhelimestani (OP3) tiedostosiirtotilaa (media transfer) niin käytin jotain File Manager appia yhteyden ja hakemistojen luomiseen.
Sain siirrot tehtyä ja hienosti toimii.
Jälkeenpäin sain tietää miten asetukset voi muuttaa (developer options päälle jne)
https://www.youtube.com/watch?v=yKeVp2XN-1c
Kuva

HeliMiSu
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 03.10.2016 20:16

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja HeliMiSu » To 21.09.2017 21:30

Nyt tarttisin helppii.

Tallensin kartat.hylly.org sivulta mtk_suomi.map ja peruskartta_v3.zip tiedostot läppärille tarkoituksena saada ne puhelimeeni (One+3T) ja C:geon niitä käyttämään. Tein puhelimeeni kansion nimellä maastokartat ja sain sinne siirrettyä tuon mtk_suomi.map tiedoston, mutta miten tuon zipatun karttateeman sinne saa niin että se myös toimisi?

Olen onneton näissä tietoteknisissä asioissa... koitin googlettaakin ohjeita mutta en siltikään onnistunut. Eli siirränkö tuon nyt tuollaisenaan samaan kansioon kartan kanssa, vai pitääkö se saada purettua pakkauksesta ensin ja miten se sitten tehdään...

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 21.09.2017 22:27

HeliMiSu kirjoitti:Nyt tarttisin helppii.

Tallensin kartat.hylly.org sivulta mtk_suomi.map ja peruskartta_v3.zip tiedostot läppärille tarkoituksena saada ne puhelimeeni (One+3T) ja C:geon niitä käyttämään. Tein puhelimeeni kansion nimellä maastokartat ja sain sinne siirrettyä tuon mtk_suomi.map tiedoston, mutta miten tuon zipatun karttateeman sinne saa niin että se myös toimisi?

Olen onneton näissä tietoteknisissä asioissa... koitin googlettaakin ohjeita mutta en siltikään onnistunut. Eli siirränkö tuon nyt tuollaisenaan samaan kansioon kartan kanssa, vai pitääkö se saada purettua pakkauksesta ensin ja miten se sitten tehdään...
Tuosta minun linkistä saa valmiin paketin (samat tiedostot kuin kartat.hylly.org sivulla mutta laitettu "käyttövalmiiksi" joka toimii sellaisenaan kunhan ne siirtää puhelimen muistiin ja säätää C:geon asetuksia.

HeliMiSu
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 03.10.2016 20:16

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja HeliMiSu » Pe 22.09.2017 8:42

KIIIIITOOOS Vingeri. Nyt toimii :D :D :D

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ke 18.10.2017 8:44

Kartoista on nyt uusi versio ladattavissa http://kartat.hylly.org osoitteessa. Suuria muutoksia sisällössä ei ole, mutta kartat luodaan nyt automaattisesti viikottain. C:geon nykyversion vaatima peruskartta_v3.zip puuttuu sivulta vielä, mutta sekin sinne kohtsillää ilmaantuu

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Suhina » La 11.11.2017 18:28

Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Suhina :?: - ihan metsässä

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 11.11.2017 18:52

Suhina kirjoitti:Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Mulla toimii kunhan nämä tiedostot ovat karttakansiossa

mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml

Kaksi alimmaista sai kun purki peruskartta_v3.zip tiedoston ja kopioi sieltä nämä kaksi samaan karttakansioon missä on tuo .map karttatiedosto. Näin C:geo näyttää kartan oikein ainakin minulla.

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Suhina » La 11.11.2017 22:01

Kiitos Vingeri! No tämähän minulta puuttui: mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Nyt kun ymmärtäisin tehdä itselleni sellaiset muistiinpanot, että ei aina tarvitsisi kysellä täällä jo kerran kyselemiään :P
Suhina :?: - ihan metsässä

Saarelat
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 04.09.2015 22:51

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Saarelat » Ma 12.02.2018 22:44

Vingeri kirjoitti:
Suhina kirjoitti:Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Mulla toimii kunhan nämä tiedostot ovat karttakansiossa

mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml

Kaksi alimmaista sai kun purki peruskartta_v3.zip tiedoston ja kopioi sieltä nämä kaksi samaan karttakansioon missä on tuo .map karttatiedosto. Näin C:geo näyttää kartan oikein ainakin minulla.
Tulipa uusi kartta hyllyille ja poistin vanhat, siellä on hakemistossa:
mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml
Mutta valkoista näyttää, latasin sen ison kartan ja peruskartta_v3.zip tiedoston, rautalankaa ? Aikaisemmin onnistui..

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 13.02.2018 6:09

Saarelat kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:
Suhina kirjoitti:Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Mulla toimii kunhan nämä tiedostot ovat karttakansiossa

mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml

Kaksi alimmaista sai kun purki peruskartta_v3.zip tiedoston ja kopioi sieltä nämä kaksi samaan karttakansioon missä on tuo .map karttatiedosto. Näin C:geo näyttää kartan oikein ainakin minulla.
Tulipa uusi kartta hyllyille ja poistin vanhat, siellä on hakemistossa:
mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml
Mutta valkoista näyttää, latasin sen ison kartan ja peruskartta_v3.zip tiedoston, rautalankaa ? Aikaisemmin onnistui..
Samalla lailla pitäisi toimia. Testasin äsken ja C:geo näyttää kartan oikein noiden uusien lataamisen jälkeenkin. Puritko tuon peruskartta_v3.zip tiedoston ja vasta sen jälkeen kopioit sieltä sen mml_3 kansion ja Peruskartta_v3.xml tiedoston? C:geosta pitää olla määritelty karttojen tallennuspaikka+teemojen polku (nämä määritellään samaan kansioon missä kartat sijaitsee) ja lisäksi itse karttanäkymässä "kartan ulkoasu" kohdasta "Peruskartta_v3.xml valittu.

Saarelat
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 04.09.2015 22:51

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Saarelat » Ti 13.02.2018 22:47

Vingeri kirjoitti:
Saarelat kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:
Suhina kirjoitti:Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Mulla toimii kunhan nämä tiedostot ovat karttakansiossa

mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml

Kaksi alimmaista sai kun purki peruskartta_v3.zip tiedoston ja kopioi sieltä nämä kaksi samaan karttakansioon missä on tuo .map karttatiedosto. Näin C:geo näyttää kartan oikein ainakin minulla.
Tulipa uusi kartta hyllyille ja poistin vanhat, siellä on hakemistossa:
mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml
Mutta valkoista näyttää, latasin sen ison kartan ja peruskartta_v3.zip tiedoston, rautalankaa ? Aikaisemmin onnistui..
Samalla lailla pitäisi toimia. Testasin äsken ja C:geo näyttää kartan oikein noiden uusien lataamisen jälkeenkin. Puritko tuon peruskartta_v3.zip tiedoston ja vasta sen jälkeen kopioit sieltä sen mml_3 kansion ja Peruskartta_v3.xml tiedoston? C:geosta pitää olla määritelty karttojen tallennuspaikka+teemojen polku (nämä määritellään samaan kansioon missä kartat sijaitsee) ja lisäksi itse karttanäkymässä "kartan ulkoasu" kohdasta "Peruskartta_v3.xml valittu.

https://www.dropbox.com/s/0ns3basuj694p ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/npg0plms7jm00 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4fpczlibz9x1z ... 0.jpg?dl=0
Tuossa asetukset ja kansiot, ei anna valita samaa kansiota missä kartta on (eli se karttateemojen polku)

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 14.02.2018 17:16

Saarelat kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:
Saarelat kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:
Suhina kirjoitti:Muistikortti kosahti... uudelleen jouduin uudelle kortille maastokartat lataamaan. Ulkomaat toimii hyvin teemalla "oletus", mutta http://kartat.hylly.org/ ladattu suomi-kartta ei. mtk_suomi.map kartta teemalla peruskartta_v3.xml ei näy. Kansio saman niminen kuin ennen ja kaikki kartat samassa kansiossa. Mitäs nyt mahdan tehdä väärin :roll: ?
Mulla toimii kunhan nämä tiedostot ovat karttakansiossa

mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml

Kaksi alimmaista sai kun purki peruskartta_v3.zip tiedoston ja kopioi sieltä nämä kaksi samaan karttakansioon missä on tuo .map karttatiedosto. Näin C:geo näyttää kartan oikein ainakin minulla.
Tulipa uusi kartta hyllyille ja poistin vanhat, siellä on hakemistossa:
mtk_suomi.map
mml_v3 (kansio sellaisenaan)
Peruskartta_v3.xml
Mutta valkoista näyttää, latasin sen ison kartan ja peruskartta_v3.zip tiedoston, rautalankaa ? Aikaisemmin onnistui..
Samalla lailla pitäisi toimia. Testasin äsken ja C:geo näyttää kartan oikein noiden uusien lataamisen jälkeenkin. Puritko tuon peruskartta_v3.zip tiedoston ja vasta sen jälkeen kopioit sieltä sen mml_3 kansion ja Peruskartta_v3.xml tiedoston? C:geosta pitää olla määritelty karttojen tallennuspaikka+teemojen polku (nämä määritellään samaan kansioon missä kartat sijaitsee) ja lisäksi itse karttanäkymässä "kartan ulkoasu" kohdasta "Peruskartta_v3.xml valittu.

https://www.dropbox.com/s/0ns3basuj694p ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/npg0plms7jm00 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4fpczlibz9x1z ... 0.jpg?dl=0
Tuossa asetukset ja kansiot, ei anna valita samaa kansiota missä kartta on (eli se karttateemojen polku)
Pitäisi antaa valita kun etsii sen kansion ja laittaa ruksin sen kohdalle C:geossa. (Kansion nimen vasemmassa laidassa on ruksin paikka eli kansiota ei tarvitse edes avata). Voi toki olla ettei C:geo anna valita sitä jos kartat on tallennettu samaan kansioon missä C:geon tiedostoja on. Itse olen luonut erikseen "Kartat" nimisen kansion muistin "juureen" josta se on helppo löytää tarvittaessa.

Naamapokemen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 17.04.2018 15:16

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Naamapokemen » Ke 18.04.2018 13:36

Valkoisen kartan kirous lankesi tännekin. Puolitoista vuotta kaikki on toiminut moitteitta, mutta pari päivää sitten maastokartta muuttui valkoiseksi. Virheilmoitus on "Karttateemaa ei löytynyt". Latasin uudet tiedostot ja asentelin ne puhelimeen, mutta valkoista näyttää edelleen.

Kuvakaappauksia:
Kuva Kuva
Kuva

\mml_v3\ sisältää vinon pinon kuvia yms, eli sekin näyttäisi olevan kunnossa. Onko mahdollista, että jonkin päivityksen myötä hakemistojen nimeämiskäytäntö on muuttunut jotenkin? Hain kansioiden polut uudestaan ja jostain syystä karttateemojen polkua hakiessani ensimmäisellä kerralla oneplus3 ehdotti storage/emulated hakemistoa, mutta sekään ei toiminut sen kummemmin kuin /sdcard/.

-Naamis

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 18.04.2018 14:43

Naamapokemen kirjoitti:Valkoisen kartan kirous lankesi tännekin. Puolitoista vuotta kaikki on toiminut moitteitta, mutta pari päivää sitten maastokartta muuttui valkoiseksi. Virheilmoitus on "Karttateemaa ei löytynyt". Latasin uudet tiedostot ja asentelin ne puhelimeen, mutta valkoista näyttää edelleen.

Kuvakaappauksia:
Kuva Kuva
Kuva

\mml_v3\ sisältää vinon pinon kuvia yms, eli sekin näyttäisi olevan kunnossa. Onko mahdollista, että jonkin päivityksen myötä hakemistojen nimeämiskäytäntö on muuttunut jotenkin? Hain kansioiden polut uudestaan ja jostain syystä karttateemojen polkua hakiessani ensimmäisellä kerralla oneplus3 ehdotti storage/emulated hakemistoa, mutta sekään ei toiminut sen kummemmin kuin /sdcard/.

-Naamis
Hyvin pelaa One Plus 5 mallissa noilla uusilla karttaversioilla ja c:geon viimeisimmällä versiolla eli kartoissa tai ohjelmassa tuskin on tällöin vikaa. Mulla molemmat kohdat laitettu /storage/emulated/0/kartat nimiseen hakemistoon.

Naamapokemen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 17.04.2018 15:16

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Naamapokemen » Ke 18.04.2018 15:28

Saan teemojen polun asetettua manuaalisesti /storage/emulated/0/maastokartta2, mutta offline karttojen polku pitää valita selaamalla kansioita ja se antaa automaagisesti tuon /sdcard/ -hakemiston.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”