MML kartat offlinenä c:geo?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja tipitii » Ke 26.04.2017 21:30

Joo latasin sen just ja siinä näkyy maastokartta, täytyy tutustua sen toimintaan.

HaTaTo
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 24.06.2015 21:00

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja HaTaTo » Ke 26.04.2017 21:47

Itse latasin maastokartan tablettiini viime viikonloppuna. Hieman sai tapella C:geon säätöjen kanssa, enkä muutenkaan puhu kovin hyvin androidia, mutta lopulta onnistuin annettujen ohjeiden avulla. Toisaalta, nyt ei GoogleMaps ole enää (jostain syystä) käytettävissä.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 26.04.2017 23:05

Kyllähän ne pelaa mainosti myös C:geossakin kunhan ne saa vain jostain ensin ladattua siihen. Torrentin kautta lataus voisi toimia tällähetkellä kartat.hylly.org sivulta.

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja tipitii » Pe 28.04.2017 20:55

Eipä niitä maastokarttoja saa ladattua, eikä siihen valikkoon. Sen suomimap 256 megasen latasin, mutta maastossa ei siitäkään ole apua. Androvissa on myös Geocaching-sovellus, melkein yhtä surkea kuin Cgeo, nopeampi kuitenkin. Olen nyt vähän opetellut sitä Locus-sovellusta, mutta mikään helppo se ei ole, maastokartta toimii kuitenkin.
Lumian Pro-ohjelmaa olen käyttänyt edelleen kätköillessä ja siihen tyytyväinen, mutta Lumiassa on näytön lasi nyt rikki.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Pe 28.04.2017 22:51

Vingeri kirjoitti:Torrentin kautta lataus voisi toimia tällähetkellä kartat.hylly.org sivulta.
Suoralatauslinkkejä tarjoillut palvelin otti ja mätäni, eikä sen henkiinsaattamisesta ole minkäänlaisia takeita.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja tipitii » La 29.04.2017 13:35

Kun ei osaa sitä torrentti-latausta.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja KariM1 » La 29.04.2017 15:25

^ Eipä sille torrentille ole yhtään jakajaakaan tällä hetkellä.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 29.04.2017 18:42

Tästä linkistä voitte väliaikaisesti ladata kartat.hylly.org uusimmat maastokartat eli img versio ja C:geoon menevät versiot: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Latasin nämä aikoinaan Android älypuhelimeeni ja kopioin ne nyt Google Driveen sellaisenaan eli en ole muokannut niitä vaan ovat alkuperäiset kartat.hylly.org tiedostot! :)

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja tipitii » La 29.04.2017 22:27

Latasin ne kartat. Lunttasin edellä olevat ohjeet ja niitten mukaan se sujuikin hyvin, Aluksi näkyi valkealla pohjalla vaan viirut ja viivat. Siitä puuttui yksi tiedosto, päätin sovittaa aiemmin lataamaani kansion mml_v3 kansiosta ja se olikin oikea ratkaisu. Poistin sen toisen eli .img tiedoston, sitä ei tarvinnut. Asensin muistikortille, koska ne löytyy sieltä helpommin.
Maastokartta onkin selkeä ja toimii nyt tosi hyvin. Ei ihme jos en androilla ole kätköjä löytänyt, kun ei ole ollut maastokarttaa.
Kiitos kun laitoit karttalinkin.

Samuli70
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 29.03.2013 22:06

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Samuli70 » La 29.04.2017 23:18

Vingeri kirjoitti:Tästä linkistä voitte väliaikaisesti ladata kartat.hylly.org uusimmat maastokartat eli img versio ja C:geoon menevät versiot: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Latasin nämä aikoinaan Android älypuhelimeeni ja kopioin ne nyt Google Driveen sellaisenaan eli en ole muokannut niitä vaan ovat alkuperäiset kartat.hylly.org tiedostot! :)
Hyvä hyvä! Mutta mml_v3 hakemisto sisältöineen puuttuu, mikä aiheuttaa valkoista ruutua. mml_v3 hakemisto löytyy peruskartta_v3.zip paketista täältä: http://kartat.hylly.org/. Sen kun lisää samaan hakemistoon niin jopa alkaa pelittämään.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 29.04.2017 23:50

Samuli70 kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:Tästä linkistä voitte väliaikaisesti ladata kartat.hylly.org uusimmat maastokartat eli img versio ja C:geoon menevät versiot: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Latasin nämä aikoinaan Android älypuhelimeeni ja kopioin ne nyt Google Driveen sellaisenaan eli en ole muokannut niitä vaan ovat alkuperäiset kartat.hylly.org tiedostot! :)
Hyvä hyvä! Mutta mml_v3 hakemisto sisältöineen puuttuu, mikä aiheuttaa valkoista ruutua. mml_v3 hakemisto löytyy peruskartta_v3.zip paketista täältä: http://kartat.hylly.org/. Sen kun lisää samaan hakemistoon niin jopa alkaa pelittämään.
Nyt sekin on ladattu sinne:)

Juissi880
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 01.05.2017 12:47

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Juissi880 » Ma 01.05.2017 13:42

Kiitoksia kaikille asianomaisille. Tätä oon niin odottanut ja nyt vasta huomasin, että on saatavissa. Olen aina ollut pelkkä puhelinkätköilijä, kun en ole ymmärtänyt mitä gepsin hinnalla saisi parempaa kuin puhelimessa on. Nyt sai poistaa niin oruxmapsin, kuin Locus Pronkin. Nyt riittää pelkkä c:geo ja hyvin mahtuu puhelimen omaan muistiin. Puhelimena Sony Experia Z1Compact. Vanha ja hyvin palvellut.

Avatar
ExTechOp
Viestit: 9
Liittynyt: Su 27.07.2008 23:46
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Viesti:

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja ExTechOp » La 06.05.2017 13:16

tipitii kirjoitti:Eipä niitä karttoja saa. CGeo on kyllä iahn turha ilman maastokarttaa ja kun siihen ei saa edes online maastokarttaa. Siinä on neljä karttaa, mikään ei näytä maastoa- eikä korkeuskäyriä. Tänään koemielessä pyrin löytämään kätkön Cgeo ohjelmalla, mutta ei siitä tullut mitään, kaikki maasto näytti vaan yksiväriseltä, oli naputeltava naatit maastokarttasovellukseen, jotta näkee reitin. Vuoroin vaihdellen kätkösovelluksen ja maastosovelluksen kanssa. Kuluttaa ainakin akkua.
Voi tätä nykyajan nuorisoa. :wink: Kun minä olin nuori piti koordinaatit käsin naputella erilliseen gps-laitteeseen paperilta, jossa oli myös tulostettuna se pieni pala Google mapsia mitä kätkön ympäristöstä oli saatavilla. Gepsin saaminen kiinni seriaalilla tietokoneeseen ja gpx-tiedoston siirtäminen oli jo merkittävä edistysaskel. Nykyään jos ei kaikki ole heti valmiina annetaan heti periksi :P

Harmillisesti edes torrentit eivät tällä hetkellä tunnu olevan kunnossa, mutta yllä olevalla drive-linkillä sain uudemman map-tiedoston.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 06.05.2017 20:01

ExTechOp kirjoitti:
tipitii kirjoitti:Eipä niitä karttoja saa. CGeo on kyllä iahn turha ilman maastokarttaa ja kun siihen ei saa edes online maastokarttaa. Siinä on neljä karttaa, mikään ei näytä maastoa- eikä korkeuskäyriä. Tänään koemielessä pyrin löytämään kätkön Cgeo ohjelmalla, mutta ei siitä tullut mitään, kaikki maasto näytti vaan yksiväriseltä, oli naputeltava naatit maastokarttasovellukseen, jotta näkee reitin. Vuoroin vaihdellen kätkösovelluksen ja maastosovelluksen kanssa. Kuluttaa ainakin akkua.
Voi tätä nykyajan nuorisoa. :wink: Kun minä olin nuori piti koordinaatit käsin naputella erilliseen gps-laitteeseen paperilta, jossa oli myös tulostettuna se pieni pala Google mapsia mitä kätkön ympäristöstä oli saatavilla. Gepsin saaminen kiinni seriaalilla tietokoneeseen ja gpx-tiedoston siirtäminen oli jo merkittävä edistysaskel. Nykyään jos ei kaikki ole heti valmiina annetaan heti periksi :P

Harmillisesti edes torrentit eivät tällä hetkellä tunnu olevan kunnossa, mutta yllä olevalla drive-linkillä sain uudemman map-tiedoston.
Onneksi on tietokoneet ja internet jolloin kartat saapi nopsaan jakoon jos alkuperäinen latauspaikka lakkaa toimimasta :D Nämä kartat kannattaa muutenkin pitää jossain ilmaisessa pilvipalvelussa niin niitä voi ladata vaikka itse karttojen lataussivu menee nurin.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 11.05.2017 11:53

Tiedostot on nyt siirretty uudelle palvelimelle ja http://kartat.hylly.org latauslinkkien pitäisi taas tarjota toimivaa osoitetta. Pahoittelut että ongelman korjaamisessa hiukan kesti...

Rexodus
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 04.10.2016 10:15

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Rexodus » La 27.05.2017 23:16

Mulla toimii kartat c:geossa tällä hetkellä näin:
-ilman säätöjä toimii muut paitsi maastokartat (näkyy valkoisena vaikka valitsee teeman)
-maastokartta taas toimii vain jos Mapsforge beta as default on päällä, mutta tällöin ei googlen kartat näy listalla ollenkaan (satelliitti olis kiva välillä)

Tähän ei liene kellään mitään viritystä että saisi sekä googlen kartat että maastokartat toimimaan vain teeman vaihdolla?

qqmuk
Viestit: 29
Liittynyt: Su 23.06.2013 23:31

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja qqmuk » Ma 10.07.2017 15:37

Hienosti toimii c:geossa, ja olen käyttänyt tuota paljon.
Yritin saada saman kartan auki myös WhereYouGo:ssa, mutta siinä ei taida toimia sama xml-file.
Onko kukaan saanut tuota toimimaan, tai edes yrittänyt saada?

Zergei
Viestit: 439
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ma 10.07.2017 17:55

qqmuk kirjoitti:Hienosti toimii c:geossa, ja olen käyttänyt tuota paljon.
Yritin saada saman kartan auki myös WhereYouGo:ssa, mutta siinä ei taida toimia sama xml-file.
Onko kukaan saanut tuota toimimaan, tai edes yrittänyt saada?
Olen yrittänyt, mutta se vaatisi kai eri määritelmäversion kuin mikä toimii c:geossa eli ei ole mahdollista näillä fileillä.

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Ma 17.07.2017 18:58

Mulla toimi kans muutaman viikon ihan normisti ja nyt on valkoisena. Ei löydä enää sitä karttaa, vaikka siellä se on kuten ennenkin. Mistä tuo Mapsforge beta as default oikein laitetaan päälle, jos sillä sais toimiin ?

pompaa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 26.03.2007 23:11
Paikkakunta: Nurmes

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja pompaa » Ma 17.07.2017 19:21

Asetukset 》 Järjestelmä, siellä se on ihan lopussa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”