Honor 7 ja geocaching intro

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
pee-aa
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.10.2014 18:44

Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja pee-aa » Ti 05.01.2016 20:34

Otsikon mukaisella kokoonpanolla kätköjä logatessa kätköt loggautuvat jostain syystä 8 tuntia ajassa taaksepäin eli heti loggauksen jälkeen loggauksia lukiessa lukee, että olen käynyt kätköllä 8 tuntia sitten. Tästä johtuen kätköt saattavat aamukätköilyssä loggautua edelliselle päivälle. Toisten loggauksia katsoessa saattaa lukea, että kätköllä on käyty esim. 45 minuutin kuluttua eli tulevaisuudessa. Onko muut huomanneet ko. ongelmaa?

kukkeli11
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 19.09.2014 20:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja kukkeli11 » Ti 05.01.2016 22:02

Taitaa sovellus olla ameriikan ajassa? Itse en tuota kyseistä sovellusta ole käyttänyt, mutta Munzee pelissä on samanlainen juttu. Siinä aika on myös Suomen aikaa 8 tuntia jäljessä, mikä täytyy ottaa huomioon. Selkeyttää asioita kun kaikkialla aika on tavallaan sama. Jos sovellus on amerikkalaisten tekemä, uskon että asia on juurikin näin.

Nepps
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 03.02.2010 21:16
Paikkakunta: oulu

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja Nepps » Ke 06.01.2016 1:36

Kysäisenpäs samassa ketjussa Honor 7:n gps:n tarkkuudesta. Samainen puhelin tuli hankittua ja tuntuu että gepsi pyörittää ulkotiloissakin parhaimmillaan 10m tarkkuudella. Sisätilassa ollessa tarkkuus heittelee 130m säteellä. Vanhassa Lumiassa tarkkuudella pääsi kuitenkin 2m pintaan.
Onko siis muillakin ongelmaa Honorin huonon gps:n kanssa, vai onko tämä minun puhelin poikkeus?
Ja onko kellään kokemusta erillisistä blutooth-gepseistä? Garminin GLO tuntuu poistuvan markkinoilta ja verkkokauppa.comikin on sen valikoimistaan poistanut, joten löytyykö muilta valmistajilta toimivia vehkeitä?

pee-aa
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.10.2014 18:44

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja pee-aa » Ke 06.01.2016 9:17

Tuota Amerikan aikaa veikkasinkin.

Honorin gps on minulla paljon tarkempi kuin lumia 925:n, jossa sijainti saattoi heittää helposti kilometrinkin ja lukittui vähän väliä paikalleen.

MiniJarva
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 26.08.2013 9:14

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja MiniJarva » La 09.01.2016 13:59

Nepps kirjoitti:Kysäisenpäs samassa ketjussa Honor 7:n gps:n tarkkuudesta. Samainen puhelin tuli hankittua ja tuntuu että gepsi pyörittää ulkotiloissakin parhaimmillaan 10m tarkkuudella. Sisätilassa ollessa tarkkuus heittelee 130m säteellä. Vanhassa Lumiassa tarkkuudella pääsi kuitenkin 2m pintaan.
Onko siis muillakin ongelmaa Honorin huonon gps:n kanssa, vai onko tämä minun puhelin poikkeus?
Ja onko kellään kokemusta erillisistä blutooth-gepseistä? Garminin GLO tuntuu poistuvan markkinoilta ja verkkokauppa.comikin on sen valikoimistaan poistanut, joten löytyykö muilta valmistajilta toimivia vehkeitä?
Meillä pelataan kans Honorilla ja kyllä sillä metrin sisään päästään. Aika paljon kiinni kotelosta jossa puhelinta pitää.

jukkajk
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.07.2014 13:50

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja jukkajk » Ti 19.01.2016 9:55

Heippa. Olisinpa ollut kiinnostunut kuulemaan, miten tuo Honor 7 on muuten pelannut kätköilyssä? Oon pitkään pähkäillyt seuraava luuria ja oikeastaan kahden vaiheilla ollaan. Joko Honor 7 tai Samsung Galaxy S5 Neo. Honorissa on kyllä paremmat specsit, mutta toisaalta Samsungin vedenkestävyys on ehdoton plussa kätköhommissa. Kestääkö Honor pakkasta? Tietojen ja huhujen mukaan voi hyytyä pakkasella?!? Itse olen kätköillyt Lumioilla ja niissä ei muuta ongelmaa, kuin lyhyt akun kesto. Gepsin tarkkuuteen vaikuttaa tosiaan paljon millainen suojakuori on puhelimessa. Ne lompakkokotelot saa hylätä heti alkuunsa.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 19.01.2016 11:10

jukkajk kirjoitti:Heippa. Olisinpa ollut kiinnostunut kuulemaan, miten tuo Honor 7 on muuten pelannut kätköilyssä? Oon pitkään pähkäillyt seuraava luuria ja oikeastaan kahden vaiheilla ollaan. Joko Honor 7 tai Samsung Galaxy S5 Neo. Honorissa on kyllä paremmat specsit, mutta toisaalta Samsungin vedenkestävyys on ehdoton plussa kätköhommissa. Kestääkö Honor pakkasta? Tietojen ja huhujen mukaan voi hyytyä pakkasella?!? Itse olen kätköillyt Lumioilla ja niissä ei muuta ongelmaa, kuin lyhyt akun kesto. Gepsin tarkkuuteen vaikuttaa tosiaan paljon millainen suojakuori on puhelimessa. Ne lompakkokotelot saa hylätä heti alkuunsa.
Oletko miettinyt Google Nexus 5 X tai testeissä pärjännyttä One Plus 2 älypuhelinta? Näissä on varsin tarkka gps+ Glonass ja hyvin pelaavat pakkasella jos ei jatkuvasti pidä kädessä. http://www.digitoday.fi/mobiili/2015/08 ... 1510516/66 Nykyään ei tarvitse enää jonotella tuon ostoon.

jukkajk
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.07.2014 13:50

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja jukkajk » Ti 19.01.2016 12:12

Kyllä nuo Nexus 5 ja OnePlus 2 ovat suht tuttuja. Mutta haluaisin ensin kuulla mielipiteitä Honorista. Onko sulla Vingeri kokemusta siis näistä mitä mainitsit?

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Honor 7 ja geocaching intro

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 19.01.2016 13:02

jukkajk kirjoitti:Kyllä nuo Nexus 5 ja OnePlus 2 ovat suht tuttuja. Mutta haluaisin ensin kuulla mielipiteitä Honorista. Onko sulla Vingeri kokemusta siis näistä mitä mainitsit?
Juu näistä on kokemuksia. OP2 on ollut kohta vuoden luurinani ja tuota Nexusta olen päässyt testailemaan tuttavan kautta. Hyvin ovat pelanneet ja kätköt löytyneet (Ellei silmissä vikaa :D). Akku kestää sen päivän joten vara-akku on pakollinen pidemmille kätköreissuille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”