Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Maikkari
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 20.03.2015 17:15

Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja Maikkari » Ma 03.08.2015 14:57

Olen ladannut kätkönipun (tämän sivuston kätkökori-toiminnolla) etrex kakskymppiseen. Saakohan kätköjä poistettua mitenkään yksitellen gepsistä? Olen gepsin harvoja nappeja painellut vaikka miten, mutta ei onnistu.

Pitäneekö jatkaa vanhaan malliin eli poistan vanhan kätkönipun muistikortilta ja lataan uuden päivitetyn kätkönipun gepsiin..? Eihän se hommana mahdottoman aikaa vievä toimenpide ole.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 03.08.2015 16:30

Eipä noita taida pystyä yksitellen poistamaan.

mackoivu
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 03.09.2013 14:50

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja mackoivu » Ma 03.08.2015 17:49

Miksi kätkö pitää gepsusta poistaa? Jos löydetty roikkuu listalla ja siksi häiritsee, et ole gepsulla logannut sitä löydetyksi näytä geokätkö/kirjaa yritys/löydetty sillä konstin se siirtyy löydettyjen puolelle eikä näy siinä listalla mitä pyörität, kun selaat lähimpiä kätköjä

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 03.08.2015 21:23

mackoivu kirjoitti:Miksi kätkö pitää gepsusta poistaa? Jos löydetty roikkuu listalla ja siksi häiritsee, et ole gepsulla logannut sitä löydetyksi näytä geokätkö/kirjaa yritys/löydetty sillä konstin se siirtyy löydettyjen puolelle eikä näy siinä listalla mitä pyörität, kun selaat lähimpiä kätköjä
Enpä suosittele käymättömiä kätköjä löydetyksi kirjaamaan. Häviäähän ne sieltä kartalta, mutta jos innostuu vaikka field noteja käyttämään tai gsakilla loggaamaan, niin voi mennä sitten hankalaksi. Eli pois vaan koko gpx-tiedosto ja hakee haksuraattorista koriin tai muilla filttereillä ne (lähi)kätköt mitkä kiinnostaa. Se ei monen sekunnin homma ole aina reissulle lähtiessä tehdä.

E: Jaa... Jos kyse oli kuitenkin oikeasti löydetyistä kätköistä, ni sitte tietenkin ne merkataan löydetyiksi gepsiin, jolloin ne voi lokata myös edellä mainituilla field notella tai gsakilla tai millä nyt haluaa niitä loggailla (gepsissä cachevisits.txt tiedosto) ja samalla ne häviää siitä gepsin listoiltakin.
No, oli miten oli, mutta näin on (tm)
Viimeksi muokannut Pretty.Killswitch, Ti 04.08.2015 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X

Maikkari
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 20.03.2015 17:15

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja Maikkari » Ti 04.08.2015 12:32

Kiitoksia vastauksista!

Mulla on gepsissä nippu käytyjä kätköjä, jotka olen loggailun tietsikan kautta. Tapanani on pidemmästi kirjoitella, joten gepsi ei ole minulle sopiva loggausväline.. :) Gepsistä löytyy aina uusia juttuja, kun sattumalta painaa vähiä namiskoita oikeassa paikassa. Toivoin, että käytyjen kätköjen poisto onnistuisi suoraan gepsin nappeja painemalla. Mutta kätköjen poisto ja uudelleen listaus haksunaattorilla on vaivaton homma. Jatkan vanhaan malliin, mikä sopii oikein hyvin!

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Ti 04.08.2015 16:50

Maikkari kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Mulla on gepsissä nippu käytyjä kätköjä, jotka olen loggailun tietsikan kautta. Tapanani on pidemmästi kirjoitella, joten gepsi ei ole minulle sopiva loggausväline.. :) Gepsistä löytyy aina uusia juttuja, kun sattumalta painaa vähiä namiskoita oikeassa paikassa. Toivoin, että käytyjen kätköjen poisto onnistuisi suoraan gepsin nappeja painemalla. Mutta kätköjen poisto ja uudelleen listaus haksunaattorilla on vaivaton homma. Jatkan vanhaan malliin, mikä sopii oikein hyvin!
Niin, jos kerran kuitenkin menet gepsin kanssa purkille mikset silloin merkkaisi gepsiin löydetyksi sitä kätköä, kuten mckoivu kertoi ?? Silloinhan se ei enää näy gepsin kartalla löytämättömänä. Kätkön voit loggailla nettiin aivan niin kuin ennenkin.

Maikkari
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 20.03.2015 17:15

Re: Garmin etrex 20, kätköjen poisto yksitellen?

Viesti Kirjoittaja Maikkari » Ti 04.08.2015 21:37

No, niinpä tietysti.. Palikka (en puhu gepsistä) tarvii palikkaohjeet..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”