Iphonella kätköily

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Greybell
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.06.2013 10:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Greybell » Ke 15.02.2017 16:21

Minulla käytössä ketjussa aiemmin mainittu Geo Bucket, johon olen ollut oikein tyytyväinen. Saatuani iPhonen kokeilin GS:n softaa, jonka totesin onnettomaksi. Geo Bucketiin saa myös ladattua erilaisia karttapohjia omien toiveiden mukaan, ja jotain on valmiinakin. Olen ikionnellinen saatuani maastokartan käyttöön. Mutta ehkä pitää tutustua nyt myös Cachlyyn. :)

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ke 15.02.2017 21:16

Ensimmäiset putelit on nyt etsitty Cahlyllä ja toistaiseksi ei ole valittamista.

Mysteerien ratkotut naatit ilmestyvät ohjelmaan, offline-kartat näyttävät toimivan ja muutenkin offlinessa kätköily onnistuu ilman ongelmia (Olen ulkomailla ilman online-dataa). Kätköjen loggaus onnistuu myös ongelmitta matkalaisten dippauksineen.

Ominaisuuksista löytyy kaikki se mikä aikaisemminkin vanhasta GS-softasta ja tässä näyttää olevan kaikkea muutakin kivaa lisäksi :)

4GEET
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 23.07.2014 23:21

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja 4GEET » To 16.02.2017 23:57

Itse aloitin Looking4cache:n kokeilun, sillä Liten lataamalla saa kokeiltavaksi Pro-version 45-päiväksi (tosin mainosten kera). Siinä on hiukan sekava käyttis tosiaan, mutta ominaisuudet hakkaavat GS:n appsit. Katsotaan miten tuohon käyttikseen taipuu kokeiluaikana, jos ei niin tuo Cachly näyttää kyllä hyvinkin lupaavalta.

Geo Bucketiakin on tullut katseltua... Ja sitten olisi tietysti vielä CacheBird, jossa kuukausiperustainen maksu.
4GEET
Kuva

Petzivee
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 31.10.2016 15:30

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Petzivee » Su 19.02.2017 22:58

Kysytäänpä tässä ketjussa, kun aiheeseen liittyy. Mikä olisi helpoin tapa saada toimivat offline-kätkökartat iPhonelle. CacheBirdia käyttänyt enimmäkseen ja tällä pystynyt lataamaan offlinekarttoja ja kätkökuvauksia, mutta jostain syystä ne häviävät itsestään puhelimen muistista. Jos hotellilla lataan offline-kartat ja kätkökuvaukset, niin pystyn kyllä siinä lähistöllä kätköilemään ongelmitta. Jostain syystä ajoittain offline-kartat kuitenkin häviävät ja jo kertaalleen ladatut kartat täytyy tällöin ladata uudestaan.

Jos jollain toisella iPhone-sovelluksella saa toimivat offline-kartat helposti, niin kommentteja kuullaan mielellään.

Jebe903
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 23.09.2014 10:07
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Jebe903 » Su 23.04.2017 11:21

Kiitos vinkistä! Onpa hyvä ohjelma heti ensisilmäyksellä. Nyt vain käyttöä kokeilemaan.

4GEET
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 23.07.2014 23:21

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja 4GEET » To 27.04.2017 23:19

Enpä tiedä mihin appsiin Jebe ihastui, mutta meikäläisellä on nyt toista kuukautta kokemusta Looking4cachesta (Pro-versio), ja tästä havaintoja alla erityisesti offline&ulkomaisen-kätköilyn näkökulmasta:
-käyttis on tosiaan alkuun hieman sekava, mutta siihen pääsee kyllä sisälle ja nyt se on alkanut tuntua jopa näppärältä (!). Kannattaa käyttää tunti pari sen tutkimiseen heti alussa eikä olettaa se tulee tutuksi itsestään.

Verrattuna vanhaan sammakkoapsiin kaikenlaista hyvää löytyy:
+luotettavasti ladattavat offline-kartat korkeuskäyrillä. Pitäisi vielä tutkia onnistuisiko Suomen 'virallisten karttojen' lataus...
+PQt latautuvat nopsaan puhelinmen muistiin ja muutenkin puhelimeen voi muodostella erilaisia kätkölistoja aika näppärästi (kunhan on päässyt sisälle käyttöliittymän logiikkaan). Useamman listan saa näkyviin yhtäaikaa.
+GPS tuntuu toimivan tarkemmin (vähemmän hyppelyä) kuin sammakon appseissa.
+tuntuu kuluttavan puhelimen akkua vähemmän kuin sammakon appsit. Johtuu todennäköisesti GPSn säästötilasta, joka automaattisesti menee pois päältä 0-pistettä lähestyttäessä.
+linkki Google translateen toimii painamalla kätkökuvauksen tekstiä pitkään
+naatit saa siirtymään puhelimen muihin (auto)navigaattoriapseihin, onnistuu myös WP:llä tai esim. kätkökuvauksen ylimääräisillä P-naateilla (tosi kätevää autoilessa). Ja ilmeisesti myös Garminin autonavigaattoriin Smartlink-appsin kautta.
+multikätkön kaikki julkaistut & itse lisätyt WP:t tulevat näkyviin helposti kartalle (ja pois häiritsemästä myös)
+hintaan sisältyy myös oma iPadille-optimoitu versio, joka sopii hienosti suunnitteluun.

Ja pari miikkaa:
-PQ:n mukana kätköjen kuvat latautuvat offlinemuistiin jotenkin osittain. Logiikka ei ole ihan auennut.
-osa kätkökuvauksesta on valikon takana (atribuutit, julkaisupvm, viimeisin löytöpvm) eikä osana kätkön yleiskuvausta

Yhteenvetona: Cachlya en sitten koskaan tullut kokeilleeksi... ja powertraililla eTrex on silti näppärämpi ja säänkestävämpi.

4GEET
4GEET
Kuva

Avatar
Tapelo
Viestit: 17
Liittynyt: Su 24.08.2008 7:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Tapelo » To 12.04.2018 16:45

Aivan oman kätköilyurani alkuaikoja lukuunottamatta olen paikantanut itseäni mobiilisti, ensin Nokian tuotteilla ja muutama viime vuosi android-puhelimilla. Androidissa käytössä on ollut c:geo ja Locus.

Lähiaikoina käännyn kuitenkin iPhinistiksi (työnantajan vuoksi) ja ystävällisesti tiedustelisin viimeisimpiä suosituksia iPhone-sovelluksista. Karttojen ja kätkötietojen esilataus ovat minulle monesti tarpeellisia. EU-dataroaming alueella tuli tavaksi kirjoittaa loggaus kuvineen c:geolla saman tien. Locusta käytän apuna lähinnä sen parempien karttalatausmahdollisuuksien vuoksi ja löytyyhän siitä myös vaikkapa ympyröiden piirtely karttapohjalle. Onhan iPhonelle jotain vähintään yhtä hyvää tarjolla? :D

500_XL
Viestit: 38
Liittynyt: Su 01.09.2013 21:32
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja 500_XL » To 12.04.2018 22:24

Tapelo kirjoitti:Aivan oman kätköilyurani alkuaikoja lukuunottamatta olen paikantanut itseäni mobiilisti, ensin Nokian tuotteilla ja muutama viime vuosi android-puhelimilla. Androidissa käytössä on ollut c:geo ja Locus.

Lähiaikoina käännyn kuitenkin iPhinistiksi (työnantajan vuoksi) ja ystävällisesti tiedustelisin viimeisimpiä suosituksia iPhone-sovelluksista. Karttojen ja kätkötietojen esilataus ovat minulle monesti tarpeellisia. EU-dataroaming alueella tuli tavaksi kirjoittaa loggaus kuvineen c:geolla saman tien. Locusta käytän apuna lähinnä sen parempien karttalatausmahdollisuuksien vuoksi ja löytyyhän siitä myös vaikkapa ympyröiden piirtely karttapohjalle. Onhan iPhonelle jotain vähintään yhtä hyvää tarjolla? :D
Cachly on hyväksi havaittu sovellus Iphonella. Omia karttoja siihen ei saa lisättyä, mutta aika monta vaihtoehtoa siitä löytyy ja lokkaus onnistuu näppärästi tarpeen tullen. Offlineen pystyy myös kätköt ja kartat lataamaan. Omasta mielestä paras kätköilysovellus Iphonelle. Virallista Geocaching-sovellusta tulee käytettyä oikeastaan vain silloin jos tarvii viestejä lukea tai lähettää.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ma 29.07.2019 20:57

Lakkasi sitten wanhassa Ipadissa toimimasta.... :evil:
Herjaa, että pitäis hyväksyä tietojen jako ja kun hyväksyy, menee luuppiin ja kysyy taas. :evil:
Olin sen poistavinani ja laataavinani uudelleen, vaan sama juttu.
Pitääkö vetää vehje tehdasasetuksille, vai mitä?
Se on ollut niin hyvä kojelaudalla, kun ratkaistut mystitkin menee oikeille paikoille ilman kikkailuja.
Niin ja Sammakon appiä ei voi ladata, kun pitäs olla Ios 10.

Ahde
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 30.12.2020 9:03

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Ahde » Su 10.10.2021 18:14

IPhone ja Cachly ovat toimineet hyvin, mutta nyt Cachlyn näyttöön on tullut outoa välkkymistä, joka on melko häiritsevää. Näyttö välkkyy muutaman sekunnin välein, kun olet valinnut kätkön ja aloittanut navigoinnin kohteeseen. Välkkymistä esiintyy, kun kartaksi on valittu esim. maastokartat tai Trailmap (kartat tiles-muodossa). Onkohan tähän muuta korjausta kuin odottaa päivitystä?

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Su 10.10.2021 19:00

Minä en ole tuollaista havainnut ja tänään viimeksi tuolla yhdistelmällä löysin useamman kätkön. Käytössä karttoina Suomen offline, maastokartta ja Googlen satellittikartta ja millään noilla ei välky minulla. Puhelin on 3 vuotta vanha XS Max iOS versiolla 14.8.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Ahde
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 30.12.2020 9:03

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Ahde » Ma 11.10.2021 18:48

OK. Kiitoksia vastauksesta. Minulla IPhone 12 iOS. 15.0.1. Ominaisuus on ilmestynyt jossain vaiheessa uusimman iOS -päivityksen jälkeen, joten voi hyvinkin olla siitä kiinni.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 11.10.2021 18:51

Eipä siis ole kiire päivittää käyttöjärjestelmää vaikka se on jo tarjolla. Odotellaan, että sovellus päivittyy myös.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Ahde
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 30.12.2020 9:03

Re: Iphonella kätköily

Viesti Kirjoittaja Ahde » Ma 11.10.2021 19:07

Löysin vastauksen Cachlyn tukisivuilta. Vika johtuu iOS 15-päivityksestä. Samainen välkkyminen ollut ongelmana jo iOS 13 jälkeen, mutta silloin korjattu Applen toimesta. Odotellaan korjaussatsia...

https://www.cach.ly/support/index.php?/ ... tile-maps/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”