Samsung Galaxy S II Plus

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
-Kimmo-
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 28.01.2009 1:48
Paikkakunta: Kokkola

Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja -Kimmo- » La 28.12.2013 18:10

Kenellä olisi kokemusta kätköilystä Galaxy SII Plus älypuhelimella?

Sain sellaisen jouluna ja nyt olisi tietysti päästävä sen kanssa maastoon. Laitteen sovelluksista löytyi valmiina geocaching, mutta se tarjosi jotain yli 8 euron maksullista juttua, jota aika moni vielä haukkuikin keskustelupalstalla.

Koska olen jo premium GC.comissa ja sponssaan kotimaista sivustoa ajoittain, niin en ole innostunut enää maksamaan lisää jostain älypuhelisovelluksesta.

Mistä ja miten ko härveliin saa ladattua jonkinlaisen ilmaisversion?

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Vs: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 28.12.2013 18:18

Locus, neongeo ja c:geo löytyy Play-kaupasta. Noilla pääsee alkuun, c:geo on ainoa ilmainen, locuksesta on rajoitettu ilmaisversio ja neongeosta tietyn aikaa toimiva demoversio.

keijoran
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 06.01.2010 14:04

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja keijoran » La 28.12.2013 18:25

Ilmaisena on varmaan c:geo, joka on ihan ok. Usein vaan tulee ongelmia, kun geocaching.com-sivustolle tulee päivityksiä. Itse käytän maksullista NeonGeoa. Mutta kun hinta on muutama euro, niin se ei maata kaada. Ja tuen samalla kotimaista ohjelmistokehitystä. On ollut jo pari vuotta käytossä. Oli htc:n Desireessä ja viimeisimpänä Samsungin Galaxy S3:ssa ja erittäin tyytyväinen olen. Usein vienyt paremmin purkille kuin garmin (RIP).
Mä katsoin jo sieltä!

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 28.12.2013 18:37

C:geo sovellusta olen käyttänyt useamman vuoden ja täytyy sanoa että mainio ohjelma! Ei tarvitse välttämättä hankkia maksullista premium tiliä vaan toimii ilmankin sitä.

Lähetin vielä sen tukeen palautetta että josko saisivat siihen .img karttojen tuen jolloin siinä voisi käyttää kartat.hylly.org karttaa. Saa nähdä tuleeko tämä ollenkaan tai jos tulee niin missä vaiheessa.

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja Polku- » Su 29.12.2013 22:30

Itse käytin aluksi c:geota, mutta se tuntui jotenkin hankalalta. Sitten kokeilin Neongeon 30 kokeilupäivää ja ihastuin heti. Paljon näppärämpi käyttää kuin c:geo. Locuskin jossain vaiheessa oli puhelimessa, mutta siihen en oikein päässyt missään vaiheessa sisään. Nyt käytän ainoastaan Neongeoa, joka todellakin on tuon kolmen euron arvoinen :)
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Ma 30.12.2013 14:17

Minä olen viimeaoikoina käyttänyt C:geo + Locus yhdistelmää. Locuksen kanssa tapaan mennä "viimeiset metrit" tilanteissa joissa purkki ei heti löydy, kun ainakin tuossa meikäläisen S2+:ssa tuntuu C:geo jumivan jonkin verran kun kiertelee nollan ympärillä. Locus sitä ei tee, ja sen kartan "ympyrän" avulla on kätsympi päätellä ns. tarkka sijainti kuin C:geon kompassinuolella. Ja kun Locucseen saa vielä ne maastokartatkin... :)

Loggaukset, muistiinpanot jne. taas teen suosiolla C:geolla. Osasyy tässä on toki Firexox+gresemonkey+Send2C:geo - yhdistelmä. En ole jaksanu edes tutkia löytyisikö Locucsesta moisia toimintoja...

Tyytyväinen olen ollut tähän luurimalliin. Pesee tavallisen S2:n ainakin akunkeston ja nopeuden suhteen, tämä kun on käytännössä välittömästi oikealla neliökilometrillä, ja jo muutaman sekunnin päästä oikealla aarilla. Ja kait tuo Glonassi jonkinlaista etua tuo.

theMurmeli
Viestit: 13
Liittynyt: To 27.11.2008 17:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja theMurmeli » Ti 25.03.2014 19:24

Ollaan onnistuneesti käytetty yhdistelmää Galaxy S2 - Neongeo jo jonkin aikaa. Viime aikoina on alkanut enenevässä määrin olla ongelmia Openstreetmap karttojen latauksessa. Joskus kartta ei lataudu jostakin positiosta ja sen jälkeen karttaruutu ei enää koskaan lataudu. Sama ongelma on myös zoomaa karttaa lähemmäksi tai loitontaa. Googlen ja Karttapaikan kartat latautuu hyvin. Neongeon asetuksissa on Live map database asetus. Tällä ei kuitenkaan ole vaikutusta ongelmaan. Onko jollain ratkaisua ongelmaan?

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja Haimmala » To 27.03.2014 11:06

theMurmeli kirjoitti:Ollaan onnistuneesti käytetty yhdistelmää Galaxy S2 - Neongeo jo jonkin aikaa. Viime aikoina on alkanut enenevässä määrin olla ongelmia Openstreetmap karttojen latauksessa. Joskus kartta ei lataudu jostakin positiosta ja sen jälkeen karttaruutu ei enää koskaan lataudu. ..
Oletko kokeillut tyhjentää noi tallennetut kartat? Info-> Data ja openstreetmapin kohdalla roskakoria. Mä oon välillä tyhjennellyt kun on alkanut tulla karttojen latausongelmia. Mielestäni se on auttanut. Yhdistelmä S3 ja Neongeo siis.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » To 27.03.2014 11:59

Haimmala kirjoitti:
theMurmeli kirjoitti:Ollaan onnistuneesti käytetty yhdistelmää Galaxy S2 - Neongeo jo jonkin aikaa. Viime aikoina on alkanut enenevässä määrin olla ongelmia Openstreetmap karttojen latauksessa. Joskus kartta ei lataudu jostakin positiosta ja sen jälkeen karttaruutu ei enää koskaan lataudu. ..
Oletko kokeillut tyhjentää noi tallennetut kartat? Info-> Data ja openstreetmapin kohdalla roskakoria. Mä oon välillä tyhjennellyt kun on alkanut tulla karttojen latausongelmia. Mielestäni se on auttanut. Yhdistelmä S3 ja Neongeo siis.
Kerrankin turhalla ja haitallisella puhutaan asiaa :shock: Toki itse käytän Oikeaa Gepsiä, mutta satunnaisesti työpaikan kulmille eksyneiden uutukaisten osalta joskus käytettyä paremman puuttessa kännykkää. Olenkin kiroillut jo pitkään, kun siinä ei käytännössä OSM tai GoogleMapsi ole toiminut lainkaan. Tällä Haimalan vinkillä yllättäen molemmat kartat alkoivat toimia oikein sujuvasti, joten kiitoksia kätköilyvinkistä :D

theMurmeli
Viestit: 13
Liittynyt: To 27.11.2008 17:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung Galaxy S II Plus

Viesti Kirjoittaja theMurmeli » To 27.03.2014 21:24

Kiitos Haimmala!
Tuo karttatiedostojen poisto auttoi. Taitaa olla niin, että kun tiedoston koko kasvaa riittävän isoksi niin ohjelma ei osaa sitä enää aina käyttää. Nyt tuo tiedosto oli lähes 300 MB, joten tuli myös tilaa puhelimeen mukavasti. Samaa orastavaa ongelmaa oli havaittavissa myös karttapaikan kartoissa joskus. Sekin tiedosto oli 275 MB.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”