Garmin Legend HCX kadotti päivityksessä sisäisen muistin

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
Viltsu
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 31.07.2007 13:03
Paikkakunta: Turku

Garmin Legend HCX kadotti päivityksessä sisäisen muistin

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma 19.08.2013 23:22

Äidilläni on Garmin Legend HCX.
Siinä gpx faili pitää ladata sisäiseen muistiin, kortilta kätköt eivät näy.
Yleensä muistaakseni tiedonsiirtotilassa sekä muistikortti että sisäinen muisti näkyvät tietokoneella.
Olen käyttänyt MapSourcea kätköjen lataamiseen gepsille. Siinä ainakin molemmat muistit näkyivät.

Päivitin laitteen WebUpdaterilla. Tämän jälkeen tulikin ongelmia. Sisäinen muisti ei enää näy.
Ei tietokoneella eikä Mapsourcella. Windows näkee muistikortin, mapsource ei löydä koko laitetta.
Resetoin laitteen netistä löydetyillä ohjeilla (käynnistetään laite kaksi nappulaa pohjassa). Ei vaikutusta.

Softan versionumeroa en nyt näe, laite ei ole tässä.

Mitä tälle voisi tehdä, ilman kätköjä laite on hyödytön? :cry:

Steamhead
Viestit: 47
Liittynyt: Su 14.09.2008 14:36

Re: Garmin Legend HCX kadotti päivityksessä sisäisen muistin

Viesti Kirjoittaja Steamhead » Ma 19.08.2013 23:38

Tuo malli ei lue gpx tiedostoja lainkaan, kätköt täytyy laittaa mapsourcen tai vastaava kanssa waypointteina. Kuvaukset ei näy, eikä tietääkseni saa näkyviinkään millään konstilla. Mutta kuka niitä vinkkejä tms kaipaakaan.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Legend HCX kadotti päivityksessä sisäisen muistin

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ma 19.08.2013 23:40

Minulla on kakkosgepsinä (siis hyllyllä pölyttymässä) tämä malli. Massamuistitilassa en ole koskaan käyttänyt, mutta MapSourcessa laite on minulla kyllä näkynyt. Yhtenä laitteena tosin vaikka laitteessa on muistikortti. Kokeilin valita Asetus -> Liitännät -> USB massamuisti ja sillä näköjään tulee muistikortti näkyviin massamuistilaitteena. Sisäinen muisti ei näy kuitenkaan massamuistina. Massamuistitilassa MapSourse näkee ilmeisesti pelkästään muistikortin, koska näyttää aseman kirjaintunnusta. Kokeile saada laite ei-massamuistitilassa näkyviin MapSourcessa. Tarkista, että ajuri on asentunut oikein. Kokeile vaikka toista USB-porttia. Ei-massamuistitilassa minä ole aina MapSourcella kätköt tähän malliin tuupannut.

Avatar
Viltsu
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 31.07.2007 13:03
Paikkakunta: Turku

Re: Garmin Legend HCX kadotti päivityksessä sisäisen muistin

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma 09.09.2013 17:03

Palasin taas tähän vanhaan ongelmaan.
Ennen päivitystä pystyi suoraan Windowsissa lataamaan gpxtiedoston sisäiseen muistiin. Gpx toimi muuten hyvin, mutta ei tainnut näyttää kaikkia tietoja. Oleellinen kuitenkin tuli laitteessa näkyviin ja kätköily oli mahdollista.
Päivitin laitteen 3.40 softalla. Tämän jälkeen ei ole tiedostojen lataaminen sisäiseen muistiin onnistunut. Windows, MapSource ja POIloader kaikki lataavat tiedoston kortille, sisäistä muistia ei näy. Jos kortin ottaa pois, ei koko laitetta näy millään ohjelmalla.
Myöskään webupdater ei tunnista enää laitetta päivityksen jälkeen, oli siellä kortti sisällä tai ei. Latasin uudet usb-ajuritkin, ilman tulosta.
Ei taida olla muuta keinoa kuin ottaa yhteyttä huoltoon. Toivottavasti ovat kiinnostuneita asiasta, yleensä suomen huolto on aina tarjonnut eioota, englannin huollosta sen sijan olen yleensä saanut palvelua.
Samalla kertaa kun päivitin tuon pikkulaitteen, päivitin oman Montana 600:n. Sekin tuli huonommaksi päivityksellä. Alunperin harittavan satunnaisen friisauksen tilalle tuli useita näyttöön liittyviä vikoja, esim välillä kartta häviää kokonaan. Harmi että sinänsä ok laitteisiin ei osata tehdä toimivaa softaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”