apple i phone 5

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
janro
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 04.06.2010 17:41

apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja janro » La 01.06.2013 8:43

mitä ohjelmaa käytätte kun applella haetta paikkoja / kätköjä pelkkien koordinaattien perusteella ??

en ainakaan saanut/osannut/löytänyt geo bucket:issa toimintoa mistä sen löytäisin?!?! :?:

yst terv . "JANRO"

Alfred007
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:26

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja Alfred007 » La 01.06.2013 10:25

Hei, itse olen asentanut sen Geocaching-ohjelman koneelle ja kätköt ovat löytyneet. Jos on käsissä ratkaistut koordinaatit, niin tuossa ohjelmassa ensin mennään normaalisti Navigate to Geocache ja sitten Add Waypoint- kohtaan voi syöttää koordinaatit, jolloin kartalle ilmestyy uusi kohde. Sitä klikkaamalla voi sitten valita sen uudeksi kohteeksi. En ole ihan varma, tarkoititko kysyä juuri tätä, mutta toivottavasti tästä on jotain apua. Ainakin minusta kannatti jokunen euro panostaa tuohon "oikeaan" sovellutukseen. Mukavaa kesää ja hyviä purkkeja toivottaa Alfred007

ixuspb
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 10.12.2012 17:28

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja ixuspb » La 01.06.2013 12:10

Hei,

iphonella kun haen kätköjä, niin olen todennut parhaaksi ohjelmaksi tämän.
Geocaching
Kehittäjä: Groundspeak Inc
https://itunes.apple.com/fi/app/geocach ... 42503?mt=8

Avatar
jazzaplot
Viestit: 98
Liittynyt: To 28.06.2012 19:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja jazzaplot » La 01.06.2013 14:28

Mukavana lisänä: jos on geocaching.com -sivulla muuttanut koordinaatit mysteerikätköihin, näyttää tuo Geocaching-app korjatut kordinaatit automaattisesti waypointtina.
Geo Bucketissa näyttäisi olevan purkin tiedoissa olevan Show cache details, missä voi lisätä waypointin. Tosin mitään markeria ei näy...

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » La 01.06.2013 18:09

jazzaplot kirjoitti:Mukavana lisänä: jos on geocaching.com -sivulla muuttanut koordinaatit mysteerikätköihin, näyttää tuo Geocaching-app korjatut kordinaatit automaattisesti waypointtina.
Geo Bucketissa näyttäisi olevan purkin tiedoissa olevan Show cache details, missä voi lisätä waypointin. Tosin mitään markeria ei näy...
Hmm....

Geo Bucketissa olen kyllä lisännyt way pointteja multeilla ja nähnyt ne kartalla. Samoin ratkaistujen mysteerien koordinaatit tulee suoraan geocaching comista "oikein".

Joku tuossa aiemmin moitti geo buckettia liian insinöörimäiseksi - ehkäpä se sitä on, jos sen käytön kanssa on noinkin suuria ongelmia. Jännä homma =)

Mutta itse kysymykseen? Mikä on tavoitetila, mitä tarkoitettiin "hakea paikkoja pelkillä koordinaateilla"? Liittyykö kätköilyyn, joku muu tavoite päätyä jonnekkin koordinaattien perusteella?


t.w

janro
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 04.06.2010 17:41

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja janro » Su 02.06.2013 8:32

Kiitoksia neuvoista, mutta tarkennetaan / selitetään nyt alkuperaistä kysyMystä : eli se miksi pelkillä naateilla hakemista kysyin niin esim . Multin pisteellä annetaan vain naatit johon pitään mennä seuraavaksi?

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: apple i phone 5

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Su 02.06.2013 10:00

janro kirjoitti:Kiitoksia neuvoista, mutta tarkennetaan / selitetään nyt alkuperaistä kysyMystä : eli se miksi pelkillä naateilla hakemista kysyin niin esim . Multin pisteellä annetaan vain naatit johon pitään mennä seuraavaksi?
Ah - siis kuitenkin kätköilyä :D


Erilaisissa laskumulteissa GB:ssä noita välipisteitä voi tökkiä cache details välilehdellä täyttämällä description ja koordinaatti kentätä sekä tökkäämällä plus painiketta. Muistaakseni :oops:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
ja nopein tie cache details välilehdelle kulkee kartalta tökkäämällä ensin kätköä ja avautuvasta pop-upista tökätään vasemmassa yläkulmassa olevaa i -merkkiä.

Multikätköillä ystävällinen kätköntekijä on voinut laittaa välietapit way markkeina, jolloin ne näkyvät vähän erilaisella ikonilla kartan päällä https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Mikäli geocaching.com:iin on merkinnyt mysteerin loppupisteen koordinaatit, tämä loppiste tulee automaattisesti way pointiksi kartalle. Tästä en ilikiä laittaa esimerkkiä, joku mysteerin tekijä pahoittaa vielä mielensä :lol:

Itse käytän GB:n kartta näkymässä MML karttapohjaa, josta on varsinkin maastossa iloa
https://www.facebook.com/GeoBucket/post ... 9662740438



t.w

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”