Googlemapsin key

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Googlemapsin key

Viesti Kirjoittaja porakone » To 18.04.2013 17:28

Ei nyt mitenkään liity kätköilyyn mutta kun ajattelin että täällä on GPS vehkeistä ja karttahommista perillä olevaa porukkaa niin esitämpä asiani täällä.

Mullahan on ollut sivustollani sellainen sivu josta näkee sijaintini, homma on pelannut vanhassa kännykässä olevalla softalla ja gpsgate.com palvelulla ja googlemapsilla ja se on ollut ihan kätsä. Nyt vaan kävi niin että domaini on muuttunut ja tarvitsen tuon uuden keyn nykyiselle domainille että sillä sivustolla oleva .html saa näyttää sijaintini googlessa. Tosta selostuksesta ei nyt välttämättä ottanut ihan kauhesta tolkkua joten pasteampa koodin .html sivulta:

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v= ... mgtNU7Kqxw" type="text/javascript"></script>

Toi siansaksakoodi on siis se key mitä haetaan. Tuosta on vuosia kun tuon tein, enkä nyt muista että mistä hitosta tuon aikanaan sain. Olen tietty koittanut googlesta noita systeemejä ja saanutkin jonkunlaista koodia tuota varten mutta kun sen upottaa tuohon .html niin aina vaan tulee erilaisia valituksia vanhan mallisesta keystä ja all that s*it eikä se siis toimi. Niin että onko apua tähän asiaan?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlemapsin key

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 18.04.2013 17:39

porakone kirjoitti:Ei nyt mitenkään liity kätköilyyn mutta kun ajattelin että täällä on GPS vehkeistä ja karttahommista perillä olevaa porukkaa niin esitämpä asiani täällä.

Mullahan on ollut sivustollani sellainen sivu josta näkee sijaintini, homma on pelannut vanhassa kännykässä olevalla softalla ja gpsgate.com palvelulla ja googlemapsilla ja se on ollut ihan kätsä. Nyt vaan kävi niin että domaini on muuttunut ja tarvitsen tuon uuden keyn nykyiselle domainille että sillä sivustolla oleva .html saa näyttää sijaintini googlessa. Tosta selostuksesta ei nyt välttämättä ottanut ihan kauhesta tolkkua joten pasteampa koodin .html sivulta:

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v= ... mgtNU7Kqxw" type="text/javascript"></script>

Toi siansaksakoodi on siis se key mitä haetaan. Tuosta on vuosia kun tuon tein, enkä nyt muista että mistä hitosta tuon aikanaan sain. Olen tietty koittanut googlesta noita systeemejä ja saanutkin jonkunlaista koodia tuota varten mutta kun sen upottaa tuohon .html niin aina vaan tulee erilaisia valituksia vanhan mallisesta keystä ja all that s*it eikä se siis toimi. Niin että onko apua tähän asiaan?
Google api v2 key:n perään ei kannata enää haikailla, ko. api tosiaan sulkeutuu 19.5.2013 ja ei ole enää ollut tuettukaan kolmeen vuoteen, ehkä ei edes avaimia ole enää siihen saanut.

Joten kartta uusiksi google api v3:sta käyttäen. (v3 ei enää tarvitsekaan avaimia).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: Googlemapsin key

Viesti Kirjoittaja porakone » Su 28.04.2013 23:34

No jotain ton sorttista mä jo vähän tuolta uumoilinkin. Olen vaan aika pitkään ja hartaasti, kahteen eri kertaankin yrittänyt päästä alkuun tuossa mutta tuntuu että linkit googlen ohjeistuksessa vaan kiertävät kehää muutaman sivun/ohjeiston kesken.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”