CacheMe

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
matlap
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.07.2012 16:26

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja matlap » Ma 02.07.2012 16:31

Mulla on ongelma e7 kanssa, kun lokaan puhelimella niin päivämääräksi tulee edellinen päivä.

Tomes70
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 18.06.2012 22:09

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Tomes70 » Ma 02.07.2012 17:41

Sama bugi mullaki. Oon jättäny tuon takia loggaamatta cacheme:llä. Harmi kun toimii muuten helposti ja yksinkertasesti tuo toiminto.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 03.07.2012 7:53

Johtuisiko tuo siitä, että Seattlessa vuorokausi vaihtuu Suomen aikaan klo 10:00, eli ennen sitä lokatut menevät eiliselle.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja jviirret » Ti 03.07.2012 8:12

Tervas kirjoitti:Johtuisiko tuo siitä, että Seattlessa vuorokausi vaihtuu Suomen aikaan klo 10:00, eli ennen sitä lokatut menevät eiliselle.
Sama "vika" on Geocaching.com:ssa (ainakin minulla). Eli aamusta lokatuille ehdottaa väärää päivää, siinä toki helppo muuttaa, jos muistaa.

Juking
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 09.12.2011 20:52

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Juking » Ti 03.07.2012 9:18

matlap kirjoitti:Mulla on ongelma e7 kanssa, kun lokaan puhelimella niin päivämääräksi tulee edellinen päivä.
Itselläni myös E7 ja harvoin lokkaan suoraan pelipaikoilta itseäni purkille. Silloin kun lokkaan niin ei vielä vastaavaa ongelmaa ole esiin tullut. Pitääpä alkaa seurailemaan tilannetta.

matlap
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.07.2012 16:26

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja matlap » Ke 04.07.2012 18:57

"Amerikan ajan" syyksi minäkin sitä ensin ajattelin, mutta iltapäivällä lokatut antaa samoin edellisen päivän.

taavina
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 17.10.2007 11:16

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja taavina » Ke 04.07.2012 19:28

Lopultakin CacheMe toimii minulla taas :) Ongelmaksi osoittautui se, että versioni oli vanha, 0.8.jotakin. Ohjelman päivittäminen ja tunnuksen antaminen com-sivustolla saivat purkit näkymään taas. Kiitän kaikkia neuvoja antaneita, J.Ahosen antama puhelintuki oli tällä kertaa ratkaisevaa :)

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Pe 13.07.2012 19:35

Mökiltä palattuani huomaan että CacheMe on laittanut kaikkiin loggauksiin väärä (-1 vrk) päivämäärän, muuttelen niitä nyt käsin.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Haimmala » La 14.07.2012 14:32

Koskapa tuo Live lopetti yhteistyön ja avunannon kätköjen suhteen, niin pakosta oon nyt tätä CacheMetä kokeillut. Vaikuttaa toimivammalta kuin mitä olen aluksi luullut. Saas nähdä jaksaako tän kanssa vai onko pakko mennä puhelinkauppaan

Plussaa:
-Atribuutit näkyvät
-kätkökuvauksen kuvat saa näkyviin
- kompassin kalibroiminen ja sen myötä tulee suuntanuoli karttanäkymäänkin (sinne viimeksi klikatulle kätkölle).
- omien reittipisteiden lisäys mahdollisuus
- projektiopisteen luomismahdollisuus (=suunta ja etäisyys annetun kätkön naateista taikka itse määrittämästäsi paikasta)
- viimeksi klikatun kätkön waypointit näkyvät, helpottaa esim parkin etsimistä
-OSMn kartan lisäksi myös nokian kartat, missä näkyy jo vaikka millaista kinttupolkua ja tarjolla jonkin sortin maastokarttaa, satelliittikuvaa, hybridiä sun muuta.
- online loggaus, jos sellaita tykkää käyttää. Mm. TB:n pudotuksessa voisin käyttääkin.
-kätkökuvakkeen ikonit voi valita pienemmiksi
- opencaching -mahdollisuus?


Miinusta:
- etäisyyksiä ei näy kuin navigointikompassi-tilassa, ei skaalaa ei mitään. Kartalla navigointia ja esim ajonopeuden ennakointia on hankalaa, kun ei tiedä, mikä olisi etäisyys kohteeseen. Onko tienvarsikätkö vai ei, kun millään zoomaustasolla ei sitä etäisyyttä näe ollessa kaempana kohteesta.
- itse syötetyt waypointit katoavat ohjelmaa sulkiessa ja sen ohjelman joutuu sulkemaan, jos haluaa vaihtaa esim OSM-kartasta nokian karttaan
- en keksi, miten pääsisi kätkökuvauksen sivuille lataamaan gpx-filen nokia navigaattorinlle nakattavaksi. Tää on varsinkin pitemmillä reissuilla ollut kätsä. Tietysti selaimen kautta etsimällä saa, mutta onhan se hidasta...
- ei kunnollisia maastokarttoja.
- loggauksessa ei saa tehdä rivinvaihtoja (bugi), joten pitkät logit menee aika mössöksi.
-geocaching.comiin tallennettuja mysteereiden loppupisteitä ei saa näkyviin (locuksessa muuten saa, saako neongeossa taikka c:geossa?).
- kuvittelenko, vai syökö tämä kännykän akkua nopsempaan kuin Live?

Jonkinlaiset offline-mahdollisuudet on, mutten ole kokeillut. Noi olisi oleelliset ulkomaanreissuja suunnitellessa.

Jos joku tietää jotain ratkaisuja noihin miinuskohtiin, niin mielellään otan vastaan.

Kännykkään on tullut ladattua View ranger, jolla saa jo bing-kartat, kivat satelliittikuvat, osm, jotain yleiskarttaa, voi ladata offline-karttoja, tallentaa jälkeä, mutta kätköily vaan koordinaatteja syöttämäällä POI-pisteen.

Lisäksi latasin BikeAtorin, johon saa kätköt geocaching.comista, asetettua kohteen, mutta argh, käyttöliittymän grafiikka on niin kökköä, että itku tulee. Saahan tuosta kaikkea näköjään näkyviinkätkötiedosita loggaamiseen. katsotaan kestääkö tätä.

Eli CaheMe on nyt sellaisenaan kaikkein toimivin kätköilyssä. Ekä tuota viewrangeriakin tulee opeteltua kätyttämään...

lefander
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 10.01.2007 0:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja lefander » Su 15.07.2012 23:07

Latailin tänään kyseisen softan kännykkään Ovi-kaupasta maksua vastaan. Aiemmin olen ladannut kokeiluversion jota en ole käyttänyt. Ensimmäinen käynnistys ja siitä ohjautuminen Gc.com:in valtuutus sivulle. Tunnuksen ja salasanan syötön jälkeen virheilmoitus:
”Either your session has expired or your authorization credentials have failed. Please try again if you believe this is an error.”
Kokeilin poistaa softan ja asentaa uudelleen->sama ilmoitus
Googleen kirjoitin kyseisen ilmoituksen josta ohjauduin Gc.com:n saksankieliseen keskusteluun. Ei apua kun saksa ei luonnistu. Nettiyhteys on toistaiseksi pelkästään kännykän selaimen varassa ja keskusteluja selaamalla en onnistunut ongelmaa ratkaisemaan. Millähän tän sais pelittämään?

Niin ja N8 on tää puhelin.

MrME70
Viestit: 47
Liittynyt: Su 20.06.2010 14:48

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja MrME70 » Su 15.07.2012 23:49

lefander kirjoitti:Niin ja N8 on tää puhelin.
Kokeilin myös tuota mutta siihen ei taida saada kunnon karttoja.

Onneksi GCL toimii taas, joten voin jättää softapuolen ja raudanpäivitys ihmettelyt taas toistaiseksi.

Kolminkertainen eläköönhuuto. Hurraa,....
http://live.geocaching.com/

Avatar
Hg10
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 21.07.2010 22:10
Paikkakunta: Kouvola

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Hg10 » Pe 24.08.2012 20:42

Ovi-kauppaan on näköjään ilmestynyt uusi versio N9:n cacheme ohjelmasta. Latasin ja kokeilin trial-versiota ja tästä innostuneena yritin ladata maksullisen täysversion mutta tämä päättyy aina latausvirheeseen.
Onko kukaan onnistunut asentamaan tätä täysversiota ?
Viimeksi muokannut Hg10, Pe 24.08.2012 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AnneKk
Viestit: 12
Liittynyt: To 26.04.2012 13:46

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja AnneKk » Pe 24.08.2012 21:41

Oletko poistanut ensin vanhan version puhelimesta ennen uuden asentamista? Itse taistelin jonkin aikaa, kun ensimmäistä kertaa olin uutta versiota lataamassa. Mutta kun poistaa CacheMeen sovelluksista ja itse positin vanhat tiedostot myösö kokonaan muistikortin tiedostoista, niin johan toimi! :)

Avatar
Hg10
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 21.07.2010 22:10
Paikkakunta: Kouvola

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja Hg10 » Pe 24.08.2012 22:05

Unohdin mainita että kysymys on N9:stä. Vanha on poistettu ja muistikorttia ei tietenkään tässä laitteessa ole.

Avatar
jokkedesign
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 10.05.2011 13:57

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja jokkedesign » Pe 24.08.2012 22:09

Täällä E7 ja koskaan en ole poistanu vanhaa kun uusi versio tullu ja aina on toiminu. Myös nytten justiin päivitettykin tuntuu toimivan. :shock:

lefander
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 10.01.2007 0:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja lefander » Su 26.08.2012 0:33

Eilen illalla päivitin puhelimen softan ja asentelin CacheMe:n uusimman version. Nyt alkoi CacheMe toimimaan. Vielä kun osais ja ehtis käyttää sitä...

Avatar
gettiz
Viestit: 42
Liittynyt: Su 26.08.2012 16:45
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja gettiz » Su 26.08.2012 17:01

Tämmöiselle blondille ohjelma on mukavan helppo, tosin tuntuu syövän virtaa aivan järjettömästi (ja siksi hankinkin autoon laturin...). Minulla myös loggaa edelliselle päivälle, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi tätä korjata - enkä edes tiedä miten. ;)
Isona minustakin tulee gerbiili, kasanukkuja!

hani7
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 14.08.2012 13:15

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja hani7 » Su 26.08.2012 17:21

Minulla myös loggaa edelliselle päivälle, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi tätä korjata - enkä edes tiedä miten.
Elokuun (2012) alussa asennetussa CacheMe:ssä meni nuo loggaukset edelliselle päivälle, mutta päivitin storesta uuden version tässä elokuun toisella puoliskolla ja nyt nuo loggaukset menevät oikealle päivämäärälle. Edelleenkään ei logit oo oikeassa järjestyksessä verrattuna geocaching.com -kautta logattuihin mut jotain edistystä sentään! :)

hani7
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 14.08.2012 13:15

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja hani7 » Su 26.08.2012 17:34

päivätär kirjoitti:Ihan samaan ongelmaan edellisen kanssa tulin neuvoa kysymään; puhelin on mulla vaan nokian 500 belle. Ei toimi ei, enkä hoksi mitä asetuksia tuosta pitäisi muuttaa vai mikä siinä oikein mättää..
Itsellä tämä sama laite (Nokia 500) ja käyttöjärjestelmäversio (belle).
Uusin CacheMe-versio (0.9.3 build date: Aug 10 2012) toimii ihan ok. Välillä pitää käynnistellä uusiksi ja jotain pientä, mut kyllä kätkt löytyy ja gepsi on ihan tarkka. Akkua vaan vie rutosti että ei tuolla tuntikausia kätköillä! :)

Avatar
gettiz
Viestit: 42
Liittynyt: Su 26.08.2012 16:45
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: CacheMe

Viesti Kirjoittaja gettiz » To 30.08.2012 11:03

hani7 kirjoitti:
Minulla myös loggaa edelliselle päivälle, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi tätä korjata - enkä edes tiedä miten.
Elokuun (2012) alussa asennetussa CacheMe:ssä meni nuo loggaukset edelliselle päivälle, mutta päivitin storesta uuden version tässä elokuun toisella puoliskolla ja nyt nuo loggaukset menevät oikealle päivämäärälle. Edelleenkään ei logit oo oikeassa järjestyksessä verrattuna geocaching.com -kautta logattuihin mut jotain edistystä sentään! :)
Kiitos vinkistä! Päivitin ja nyt näyttäisi toimivan. :)
Isona minustakin tulee gerbiili, kasanukkuja!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”