Puhelimen kanssa kätkölle

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
djkekola
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 04.03.2011 18:43

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja djkekola » La 06.04.2013 15:38

zuge kirjoitti:
djkekola kirjoitti: Yritin tuota locukseen laittaa lisäämällä siihen tiedostoon noten avulla, mutta ei tullut karttavalikoimaan näkyviin. En onnistunut kyllä Fonectan kanssakaan aikoinaan, vaan piti valmis xml laittaa. Voisiko joku ystävällisesti laittaa koko provider.xml tiedoston jakoon :roll:
Tulipa väsättyä liitteeksi zippi, mistä löytyisi kyseinen tiedosto ja myös kuvat.
Rosmosin siis tiedostot https://play.google.com/store/apps/deta ... usmaptweak -paketista ja lisäsin MML jutut sekä vaihdoin tuoreemman User-Agentin.
Zipin tiedostot sitten vaan purkaa (muistikortti tms)/Locus/mapsOnline/custom/ hakemistoon ja itselläni ainakin pelittää.


Kiitos ja kumarrus! Hyvin toimii MML-kartta nyt. :D

JaMuun
Viestit: 2
Liittynyt: Su 06.05.2012 20:51

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja JaMuun » Su 07.04.2013 10:30

Toimiiko muilla vielä Fonectan kartat Locuksessa. Minulla ei ole muutamaan päivään toiminut, muut kuin välimuistissa olevat karttaruudut ja siellä ei ole kaikkia zoomaustasoja alueilta joissa liikun. Sitten menin vielä tyhmyyksissäni tyhjentämään välimuistin, niin nyt ei näy enää yhtään karttaruutua Fonectan kartoista. Ruudulle tulee ilmoitus karttaruutujen kohdalle tuntemattomasto ongelmasta. Ohjelmankin olen jo kertalleen asentanut uudelleen, mutta ei apua.

Olen käyttänyt Fonectan topokarttoja, koska niissä on myös merialueiden väylämerkit ja syvyyskäyrät.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 07.04.2013 10:41

JaMuun kirjoitti:Toimiiko muilla vielä Fonectan kartat Locuksessa. Minulla ei ole muutamaan päivään toiminut, muut kuin välimuistissa olevat karttaruudut ja siellä ei ole kaikkia zoomaustasoja alueilta joissa liikun. Sitten menin vielä tyhmyyksissäni tyhjentämään välimuistin, niin nyt ei näy enää yhtään karttaruutua Fonectan kartoista. Ruudulle tulee ilmoitus karttaruutujen kohdalle tuntemattomasto ongelmasta. Ohjelmankin olen jo kertalleen asentanut uudelleen, mutta ei apua.

Olen käyttänyt Fonectan topokarttoja, koska niissä on myös merialueiden väylämerkit ja syvyyskäyrät.
Luepas tätä ketjua pari viestiä taaksepäin :D

JaMuun
Viestit: 2
Liittynyt: Su 06.05.2012 20:51

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja JaMuun » Su 07.04.2013 10:52

vihtis83 kirjoitti:
JaMuun kirjoitti:Toimiiko muilla vielä Fonectan kartat Locuksessa. Minulla ei ole muutamaan päivään toiminut, muut kuin välimuistissa olevat karttaruudut ja siellä ei ole kaikkia zoomaustasoja alueilta joissa liikun. Sitten menin vielä tyhmyyksissäni tyhjentämään välimuistin, niin nyt ei näy enää yhtään karttaruutua Fonectan kartoista. Ruudulle tulee ilmoitus karttaruutujen kohdalle tuntemattomasto ongelmasta. Ohjelmankin olen jo kertalleen asentanut uudelleen, mutta ei apua.

Olen käyttänyt Fonectan topokarttoja, koska niissä on myös merialueiden väylämerkit ja syvyyskäyrät.
Luepas tätä ketjua pari viestiä taaksepäin :D
Enpä huomannut noita aiempia viestejä. Toivottavasti vielä saadaan jossain vaiheessa Fonectan -kartat toimimaan Locuksessa. Pitänee toistaiseksi tyytyä maanmittauslaitoksen kartta-aineistoon.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Su 28.04.2013 9:20

Njaa...kun nuo Fonectan kartat eivät erinomaisuudestaan huolimatta nyt toistaiseksi taida pelittää, on pakko ollut etsiä muita vaihtoehtoja. :( Toiset ehdottavat topokarttoja, jotka toki puhelimesta jo löytyy. Topokartassa on vain se ongelma, ettei se ole kovin selkeästi luettava, toki maastossa se on hyvä.

Joku hehkuttaa OSM karttaa, jota on tullut kokeiltua niin anteromaailman navisoftissa ja kätköilyssä. Ehkä OSM on hyvä isossa kaupungissa, mutta meillä susirajan tuntumassa ei mokomalla tekeleellä paljoa kuikuilla, sillä todella moni tie puuttuu kokonaan kartalta, niin myös se jossa ite asun :D Googlen kartta taas on tosiaan niin pliisu väritykseltään, että vaatii 20-tuuman näytön jotta sitä kykenee helposti lukemaan :evil:

Sittemmin tutkin Geowikistä . Neongeon karttapalvelimia, Siellä pisti eritoten simään Nokian kartat. Kaikesta päätellen ne on ainakin jossain vaiheessa saanut Neongeoon, vaan saako vielä tänäkin päivänä :?: Nokian karttoja käyttäneenä muistikuva on se, että kartat ovat todellakin huippuluokkaa ja selkeitä luettavia.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

BeachHill
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:08
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja BeachHill » Su 28.04.2013 9:38

Kyllä noi Nokian kartat näköjään sai. Ei kyllä vakuuttanut. Vanhaa tietoa ja värit kanssa pliisut. Teitä ei kuitenkaan taitanut puuttua. Turhan pienet tietkin näyttävät ajettavilta tavalliselta autolla.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Su 28.04.2013 10:04

tiltsu kirjoitti:Kyllä noi Nokian kartat näköjään sai. Ei kyllä vakuuttanut. Vanhaa tietoa ja värit kanssa pliisut. Teitä ei kuitenkaan taitanut puuttua. Turhan pienet tietkin näyttävät ajettavilta tavalliselta autolla.
Katoppas....toisella yrittämällä itselläkin toimi.. ilmeisesti tarkastuksista huolimatta osoitteessa oli jotain vinksallaan :oops: Joka tapauksessa itse pidän tuotakin Nokian karttaa selkeämpänä kuin Googlen versiota.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja jviirret » Su 28.04.2013 11:04

FireFox-71 kirjoitti:Njaa...kun nuo Fonectan kartat eivät erinomaisuudestaan huolimatta nyt toistaiseksi taida pelittää, on pakko ollut etsiä muita vaihtoehtoja. :( .
Onko fonectan kartat samat kuin eniron kartat? Locuksessa näyttää addon maps:n kautta lisättynä nuo eniron kartat toimivan. Niissähän näkyy ojat, korkeuskäyrät, kaikki rakennukset yms. Mutta värit ovat epäselvemmät kuin oikeissa maastokartoissa.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja pehku » Ma 29.04.2013 12:26

FireFox-71 kirjoitti:Ehkä OSM on hyvä isossa kaupungissa, mutta meillä susirajan tuntumassa ei mokomalla tekeleellä paljoa kuikuilla, sillä todella moni tie puuttuu kokonaan kartalta, niin myös se jossa ite asun :D
Asia on onneksi helppo korjata piirtelemällä itse niitä puuttuvia kylänraitteja kartalle. Satoja kilometrejä OSM-karttaa piirtäneenä voin kertoa, että se ei ole vaikeaa, vaan onnistuu ihan keskinkertaisilla ATK-taidoilla. Viitseliäisyyttä se tietenkin vaatii ja sitä, että joskus kulkee vähän kiertoteitä saadakseen uusia teitä mukaan.

Kaikkea ei tarvitse edes saada kerralla kuntoon vaan aluksi voi vaikka vaan piirrellä teitä paikoilleen ja myöhemmin lisäillä dataa kartalle sen mukaan, kun viitseliäisyyttä riittää.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ma 29.04.2013 16:51

pehku kirjoitti:Satoja kilometrejä OSM-karttaa piirtäneenä voin kertoa, että se ei ole vaikeaa, vaan onnistuu ihan keskinkertaisilla ATK-taidoilla. Viitseliäisyyttä se tietenkin vaatii ja sitä, että joskus kulkee vähän kiertoteitä saadakseen uusia teitä mukaan.
Pariin otteeseen olen tuota yrittänyt jollain java-leiskalla, siinä meinasi räjähtää pää. Jätän tuon parempihermoisille...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Stealthhawk
Viestit: 62
Liittynyt: Su 27.02.2011 23:28
Paikkakunta: Salo

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja Stealthhawk » Su 05.05.2013 17:10

Eipä toimi Fonectan kartat täälläkään, mutta eipä hätää!
Nimittäin olen latannut KOKO Suomen offline kartat zoom leveleillä 10,13 ja 14, joiden pitäisi riittää geokätköilyyn hyvin. Joitain alueita saattaa ehkä puuttua 14 levelillä, mutta toivottavasti ei puutu!
Ohessa on linkki teille armaat kätköily kumppanit, josta voitte käydä lataamassa MAPS kansiosta omalle koneellenne kyseiset kartat (10.8Gt)
Itselläni on nuo kaikki samat kartat myös puhelimen muistilla.

https://www.dropbox.com/sh/7fem8nzoytrlngk/fvtHUHeJky

MML:n kartat toimivat edelleen ja ovat samat kuin Fonectan Topo kartat.
You won´t see me, you won´t hear me and I just logged your cache!

t-ph
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.11.2011 14:17

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja t-ph » Ma 03.06.2013 9:25

Missä noista edellisen viestin Fonectan paketeissa olisi paras kartta tampereen alueelle?

Avatar
Stealthhawk
Viestit: 62
Liittynyt: Su 27.02.2011 23:28
Paikkakunta: Salo

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja Stealthhawk » To 06.06.2013 19:16

t-ph kirjoitti:Missä noista edellisen viestin Fonectan paketeissa olisi paras kartta tampereen alueelle?
Tampereen kartta löytyy Satakunnan kartasta.
Zoomaukset on 10, 13 ja 14 tasoa, näillä saa tarpeeksi etäisyyttä ja pääsee tarpeeksi lähelle, viemättä kuitenkaan hirveästi muistia.
You won´t see me, you won´t hear me and I just logged your cache!

peemvee
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 31.08.2011 18:39

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja peemvee » To 06.06.2013 23:22

Osaisikon joku(TM) teistä ratkaista Symbianluurin GeocachingLive-pulman. Yritin eilen ensimmäistä kertaa ladata gpx-tiedoston offline-käyttöä varten uudehkoon puhelimeeni lomamatkaa varten. Tuki tuolle sovellukselle on päättynyt ajat sitten, mutta otin ajoissa talteen asennustiedoston ja hyvin on toiminut täällä kotona maastokarttana. Hätävarana voinen käyttää CacheMe:tä, kun lataan jossain kahvilassa wlanilla paikkakunnan kartan ja purkit.

Ongelmani on seuraavanlainen. Vanha luurini E7:n gc-live on valtuutettu ja siihen latautuu näppärästi vaikka 1000 kätköä kerralla. Noksun 808:lla en koskaan ehtinyt kirjautua palveluun, joten ilman premium valtuutusta en saa luettua siihen gpx-tiedostosta uusia kätköjä kuin viisi kerrallaan. Olisiko tuohon jotain niksivitosta tarjolla? Tulinkohan ymmärretyksi. ;)

VaaRPsto
Viestit: 4
Liittynyt: La 29.12.2012 11:21

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja VaaRPsto » Ma 10.06.2013 22:23

Osaisikohan joku neuvoa mikä on vikana ja miten se korjataan nimittäin Samsung Galaxy S puhelin ei kätkölle mentäessä pienennä kätkölle olevaa matkaa. Ongelma ei ole ainoastaan yhdessä softassa vaan kaikissa joita olen yrittänyt käyttää joten vika saattaa olla puhelimen navigointiasetuksissa tms.

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja zuge » Ma 10.06.2013 22:56

Apina007 kirjoitti:Osaisikohan joku neuvoa mikä on vikana ja miten se korjataan nimittäin Samsung Galaxy S puhelin ei kätkölle mentäessä pienennä kätkölle olevaa matkaa. Ongelma ei ole ainoastaan yhdessä softassa vaan kaikissa joita olen yrittänyt käyttää joten vika saattaa olla puhelimen navigointiasetuksissa tms.
Tämmönenhän sitä vaivaa: http://www.etenblog.com/2007/11/20/stat ... explained/
Mulla on Samsung Galaxy S2 ja oon kyllä saanut viriteltyä tuon "filtteröinnin" pois, mutta vaatinee roottauksen ja kikkailuja.

t-ph
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.11.2011 14:17

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja t-ph » Ti 11.06.2013 21:47

S:ään en löytänyt 2 vuoden omistajuuteni aikana ratkaisua, jolla poistaa static navigation ominaisuus

Avatar
kimppikoo
Viestit: 133
Liittynyt: Su 10.10.2010 20:59

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja kimppikoo » Ti 11.06.2013 23:41

zuge kirjoitti: Tämmönenhän sitä vaivaa: http://www.etenblog.com/2007/11/20/stat ... explained/
Mulla on Samsung Galaxy S2 ja oon kyllä saanut viriteltyä tuon "filtteröinnin" pois, mutta vaatinee roottauksen ja kikkailuja.
Tuon linkin perusteella voi saada käsityksen, että Windows-puhelimia vaivaa tuo "Samsung" ongelma. Tuossa linkissä käsitellään Windows Mobilea, joka on kuollut ja kuopattu ajat sitten. Uudet Windows Phone -puhelimet (ainakin Nokian valmistamat) toimivat oikein hyvin myös kätköilyssä, mitä ei tosiaan voi sanoa Samsungin Androidilla varustetuista puhelimista. Tosin en osaa sanoa, onko tuo sama static navigation -ongelma edelleen myös S3 ja S4 malleissa.
No siis missä se purkki nyt voi olla????

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja zuge » Ke 12.06.2013 0:20

kimppikoo kirjoitti: Tuon linkin perusteella voi saada käsityksen, että Windows-puhelimia vaivaa tuo "Samsung" ongelma. Tuossa linkissä käsitellään Windows Mobilea, joka on kuollut ja kuopattu ajat sitten. Uudet Windows Phone -puhelimet (ainakin Nokian valmistamat) toimivat oikein hyvin myös kätköilyssä, mitä ei tosiaan voi sanoa Samsungin Androidilla varustetuista puhelimista. Tosin en osaa sanoa, onko tuo sama static navigation -ongelma edelleen myös S3 ja S4 malleissa.
Monia puhelimia kyl vaivaa, mut en noista S3/S4 kyllä tiedä: http://goo.gl/O5xHj

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimen kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ke 12.06.2013 6:04

Eilen kokeilin S3:sta about 30 purkilla etrex30:n rinnalla ja molemmilla löytyi purkit. Kuitenkin noista jos saisin valita, niin oikea gepsi vie voiton. Kyllä tuolla luurillakin pärjää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”