N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
matskupu
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 14.03.2011 14:29
Paikkakunta: Lahti

N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja matskupu » Pe 18.03.2011 10:43

Olen aika uusi kätköilijä ja laitteistona on tähän asti toiminut N900 ja GPXView. Eilen illalla löysin AGTL sovelluksen, mutta onko vielä muita?

Kokemuksia maemon kanssa eksyjiltä olisi mukava kuulla. Mitä ohjelmia kannattaa käyttää/kannattaako haudata unelma pelkän N900 kanssa pärjäämisestä?

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja pulk » Pe 18.03.2011 10:52

Noita kahta ohjelmaa minä käytän, GPXviewiä pääasiassa, muista ohjelmista en muista kuulleeni. Pelkän N900:n varassa on tullut vuoden päivät pärjäiltyä.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

allu80
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.06.2010 12:09

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja allu80 » Pe 18.03.2011 11:19

N900:lla aloittelin ja vieläkin sillä tulee kätköjä etsittyä, jos ei ole dakota mukana. AGTL:llää oon käyttäny vallan ja tommosen CacheMe softan oon kans asentanu, mutta siitä ei oo kokemuksia.

Käsigepsien puolesta sen verran vois sanoo, että niihin saa paremmat kartat (maksaa.) Kestävämpiä, jos sattuu luuri tipahtaa vaikka kuralätäkköön kätkön etsinnässä, niin varmaan ottaa pannuun. Sitten toi sähköinen kompassi on kanssa mukava lisä.

Kyllä n900:lla varmasti pärjää hyvin, mutta itse ainakin hankin dakota 20 gepsin sen takia, ettei toi luuri hajoa reissuilla. Muuten kyllä loistava vehje ja kun se oli tossa kuukauden huoltoreissulla, niin oli kyllä orpo olo. Tossa viel tollanen n900 foorumi, mitä pyöritän, mutta aika kuollut meno siellä on. http://nokian900.foorumi.biz

matskupu
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 14.03.2011 14:29
Paikkakunta: Lahti

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja matskupu » To 19.05.2011 8:54

Onko tietoa saako GPXViewin karttoja vaihdettua? Oletuksena antaa listan karttoja, mutten löydä asetuksista paikkaa, jossa voisi karttapalvelimen määritellä.
02.fi topokartat mielessä.

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja FinMaky » To 19.05.2011 9:59

matskupu kirjoitti:Onko tietoa saako GPXViewin karttoja vaihdettua? Oletuksena antaa listan karttoja, mutten löydä asetuksista paikkaa, jossa voisi karttapalvelimen määritellä.
02.fi topokartat mielessä.
Mun mielestä ei voi vaihtaa. Google toimii mielestäni tarpeeksi hyvin. AGTL käyttää OSM:ää jotka on vielä maaseudulla puutteellisia, siksi en sitä käytä.

Mutta toimiiko muilla GeoToad? eli kätköjen lataus GPXViewiin? Aina tulee No caches were found? Joutui hakemaan täältä kartan kanssa gpx:n ja tuomaan sitäkautta. Ei ihan helpoin tapa tienpäällä, mutta toimii.

[Offtopic]
Lähetin tulenpalavan haukuntakirjeen Nokialle, kun taas tuli mainos, että tässä sinulle hienoja uusia sovelluksia. Yksikään ei toimi mun puhelimessa. Samoin Ovi-Suite mainostaa kokoajan softia, joita ei saa tähän puhelimeen. Se perhanahan näkee mikä puhelin mulla on.
[/Offtopic]
Kuva

terkkila
Viestit: 22
Liittynyt: To 19.05.2011 15:07

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja terkkila » To 19.05.2011 17:54

FinMaky kirjoitti:
matskupu kirjoitti:Onko tietoa saako GPXViewin karttoja vaihdettua? Oletuksena antaa listan karttoja, mutten löydä asetuksista paikkaa, jossa voisi karttapalvelimen määritellä.
02.fi topokartat mielessä.
Mun mielestä ei voi vaihtaa. Google toimii mielestäni tarpeeksi hyvin. AGTL käyttää OSM:ää jotka on vielä maaseudulla puutteellisia, siksi en sitä käytä.

Mutta toimiiko muilla GeoToad? eli kätköjen lataus GPXViewiin? Aina tulee No caches were found? Joutui hakemaan täältä kartan kanssa gpx:n ja tuomaan sitäkautta. Ei ihan helpoin tapa tienpäällä, mutta toimii.
Topokartat saa nykyään käyttämällä ohjelmaa nimeltä Mapsi. Se näyttää kätkötkin automaattisesti kartalla suoraan AGTL:n cachesta. Löytyy extras-develistä, mutta tekijä on unohtanut lisätä dependencyihin paketin nimeltä libqtm-11-declarative joten se pitää asentaa käsin erikseen.

Maemon repoissa olevaa GeoToadia ei ole päivitetty ikiaikoihin, se on varmaan jo kolme gc.com päivitystä jäljessä. http://code.google.com/p/geotoad/ löytyy toimiva versio. Linux-versio (nyt geotoad_3.14.4-1_all.deb) on yhteensopiva ilman mitään säätämistä, tosin pitää käsin asentaa.
Ja saahan Geotoadin Windowsiinkin, sen puoleen.

Yhdistelmällä GPXView, AGTL, CacheMe ja Mapsi löytyy sopiva työkalu paikkaan kun paikkaan.

matskupu
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 14.03.2011 14:29
Paikkakunta: Lahti

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja matskupu » To 19.05.2011 19:10

Mapsin ja GPXViewin kun joku yhdistäis, niin tulis täydellisyyttä. Geotoadia en mäkään saanut toimimaan, mutta ei ihmekkään jos on noin vanha versio käytössä. Minulle ei ole tuosta tullut ongelmaa, kun olen tottunut päivittämään parituhatta lähintä kätköä pienin väliajoin puhelimeen.
Tienpäällä jos joutuu esim FTF-hunttiin, olen N900:n selaimella hakenut gpx:n ja taas homma rokkaa.

terkkila
Viestit: 22
Liittynyt: To 19.05.2011 15:07

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja terkkila » To 19.05.2011 19:30

matskupu kirjoitti:Mapsin ja GPXViewin kun joku yhdistäis, niin tulis täydellisyyttä. Geotoadia en mäkään saanut toimimaan, mutta ei ihmekkään jos on noin vanha versio käytössä. Minulle ei ole tuosta tullut ongelmaa, kun olen tottunut päivittämään parituhatta lähintä kätköä pienin väliajoin puhelimeen.
Tienpäällä jos joutuu esim FTF-hunttiin, olen N900:n selaimella hakenut gpx:n ja taas homma rokkaa.
Sääli sinänsä ettei GPXViewiä enää päivitetä, tekijä on keskittänyt voimansa CacheMehen (mikä on nykyisellään aika torso mielestäni, ei aurinkokompassia, ei loggausta ohjelman sisältä jne. - pysyy kuitenkin luurissa päivityksiä odottamassa. Pitää samaan hengenvetoon sanoa että tuo GPXV/AGTL "aurinkokompassi" on aika pelastava enkeli, varsinkin GPXV:ssä jossa sen saa lukittua.

Ainoa miinushan tässä koko ysisatasella kätköilyssä on uskomaton akun syönti, mutta se korjaantui toisen akun ostolla ja liberaalilla offline-moden käytöllä.

Tosiaan toimiva Geotoad lentää luuriin näinkin helposti:

Koodi: Valitse kaikki

sudo gainroot
apt-get install wget (jos ei jo ennestään löydy)
apt-get install libopenssl-ruby
wget http://geotoad.googlecode.com/files/geotoad_3.14.4-1_all.deb
dpkg -i geotoad_3.14.4-1_all.deb

Pitäisi varmaan väsätä GeoToad ajamaan automaattisesti kerran päivässä, muttei ole vielä jaksanut. Toisaalta siitä saisi kohtuullisen helposti väsättyä ghetto-"kännyhälyn" samalla vauhdilla, pitäisi joskus käyttää iltapäivä siihenkin mutta kiirettä pitää, kiirettä pitää..

edit: libopenssl-ruby unohtui

Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » To 19.05.2011 23:36

Kiitoksia vinkistä GeoToadin suhteen. Itse käytän kätköilyssä GPXViewta joka on mielestäni ihan OK softa ja Maemo Mapperoa jossa mulla on Maanmittauslaitoksen maastokartat omalta karttaserveriltä. Saan serverini käyntiin N900:lla kun haluan ja mistä tahansa netin yli ja sitten kun karttoja ei enää tarvi luurin cacheen latailla niin sammutan luurillani sen serverin. Ulkomailla Mapperossa voi käyttää karttoina vaikka Googlen karttoja tms.

Täällä keskustelua Mapsista (jota en oo vielä kokeillut mutta tarkoitus on) ja oman maastokarttaserverin virittelystä Mapperoa varten.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65922
Mapsi ajaa saman asian Suomessa kuin Mappero mutta ei tarvi viritellä omia karttaservereitä.

Satunnaisesti käytän myös AGTL:ää mutta tuolla Geotoadilla voisi korvata täydellisesti AGTL:n.

Laurenzia79
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 28.05.2013 15:27

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja Laurenzia79 » Ti 28.05.2013 15:46

Hei vaan!

Aloittelija täällä hei. Tai kauan sitten on utllut kätköiltyä, mutta nyt uudelleenaktivoituminen käynnissä. muinoinen etrex ei ei nää toimi wikä uuden gepsin hankkiminen ole ensisjainen sijoituskohde, mutta n900 löytyy.

Tämän ketjun viestit ovat jo kovin vanhoja - onko kenelläkäänenää n900 käyköilykäytössä ja millä ohjelmalla?

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja pulk » Ti 28.05.2013 19:33

Mulla on N900 edelleen käytössä, samoin tässä ketjussa aiemmin mainitut ohjelmat AGTL ja GPXview. Ensiksi mainitussa ei gc.comin muutoksista johtuen enää voi katsella lokeja ja jälkimmäisestä on koordinaattien keskiarvotus rikki. Ajavat kuitenkin asiansa.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Laurenzia79
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 28.05.2013 15:27

Re: N900 kätköilijöitä? Mitä ohjelmaa/ohjelmia käytät?

Viesti Kirjoittaja Laurenzia79 » Ti 28.05.2013 20:55

Kiitos avustasi!

Minäpä alan yrittämään...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”