Android purkkisovellus

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja JPardain » Ma 28.05.2018 9:20

Kaippa sitä on vähään tyytyväinen, kun usean vuoden on Locus Map Pro ja Geocaching4Locus on riittänyt kaikkeen ja vähän ylikin.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 28.05.2018 10:11

T!N!T kirjoitti:Jos cgeo ja Geocaching virallinen appis ei tunnu itselle sopivilta niin suosittelen kokeilemaan GCDroid -nimistä vaihtoehtoa. Siitä löytyy kaikki ominaisuudet mitä itse olen kaivannut (custom-karttatuki, field notet, D/T filtterit, kätkötyyppi-filtteri, offline-tuki yms). Lisäksi toi on helppo käyttää vaikka ominaisuuksia onkin mukavasti.
Toki tuo maksaa pari euroa ja vaatii premium-jäsenyyden. Mutta kyllähän lajia oikeasti harrastavat toki maksavat premiuminsa - eiks juu 8)
Tuo ei ollut minusta kovin hyvä tuo GCDroid, kun kokeilin sitä. En osannut kirjautua sisään. :P
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

T!N!T
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 01.06.2009 12:44

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja T!N!T » Ma 28.05.2018 10:54

PeliMies4 kirjoitti: Tuo ei ollut minusta kovin hyvä tuo GCDroid, kun kokeilin sitä. En osannut kirjautua sisään. :P
Kuulostaa oudolta. Luulis kirjautumisen menevän helposti läpi kunhan vaan on premium-jäsen.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 28.05.2018 12:21

T!N!T kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: Tuo ei ollut minusta kovin hyvä tuo GCDroid, kun kokeilin sitä. En osannut kirjautua sisään. :P
Kuulostaa oudolta. Luulis kirjautumisen menevän helposti läpi kunhan vaan on premium-jäsen.
joo mulla ei ole sitä maksettuna.

nyt olisi yksi aiheeseen liittyvä kysymys mulla:
mikä on paras FTF sovellus puhelimelle? sellainen, ettei se maksa tai, ettei siihen tarvita premium jäsenyyttä.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 28.05.2018 15:50

PeliMies4 kirjoitti:
T!N!T kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: Tuo ei ollut minusta kovin hyvä tuo GCDroid, kun kokeilin sitä. En osannut kirjautua sisään. :P
Kuulostaa oudolta. Luulis kirjautumisen menevän helposti läpi kunhan vaan on premium-jäsen.
joo mulla ei ole sitä maksettuna.

nyt olisi yksi aiheeseen liittyvä kysymys mulla:
mikä on paras FTF sovellus puhelimelle? sellainen, ettei se maksa tai, ettei siihen tarvita premium jäsenyyttä.
Joo sitä ei kannata tilata vain siksi jotta pääsisi käyttämään näitä sovelluksia. Kannattaa katsoa tuoko premium jäsenyys mitään muuta lisäarvoa ja tilaa sen perusteella. Mutta tosiaan ilmaiseksi voi etsiä ei premium kätköjä muutamilla sovelluksilla.

Löysin tällaisen FTF sovelluksen: https://play.google.com/store/apps/deta ... dhunt.free Tosin ilman premium tiliä näkee vain 3 kätkön täydelliset tiedot/päivä.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 29.05.2018 9:55

PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 29.05.2018 9:59

mikkeri kirjoitti:Mie vaihoin tässä vastikään iPhonesta ja Cachlystä (on muuten mainio sovellus, wink wink)

Onko kukaan ympännyt tähän mainioon kunnon topo-karttoja?

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 29.05.2018 10:09

PeliMies4 kirjoitti: Tuo ei ollut minusta kovin hyvä tuo GCDroid, kun kokeilin sitä. En osannut kirjautua sisään. :P
Ei taida olla softan vika. :D
Minulla on ollut täppäri ja GCDroid kojelaudalla.
Se on ajaessa ihan kiva, mystitkin on ilman kikkailuja siellä missä luulee niiden olevan.
On kuitenkin yksi ongelma: Kätköjen ikonit alkavat joskus vilkkua (turhankin usein) sinisinä pallukoina, tai ikoni-pallukka-ikoni...
Liekö ominaisuus vai jonkin sortin yhteensopivuusongelma?

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 29.05.2018 10:10

PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?

Tussary
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.09.2011 8:15

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Tussary » Ti 29.05.2018 14:40

tsahkali kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?
Avaamalla kätkön ja painamalla "refresh" namikkaa. Olettaen, että ratkotut naatit on tallennettu .comiin.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ke 30.05.2018 8:39

Tussary kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?
Avaamalla kätkön ja painamalla "refresh" namikkaa. Olettaen, että ratkotut naatit on tallennettu .comiin.
Jos niitä ei saa tulemaan sinne automaattisesti, niin huono...
Siksi minulla on GCDroid kojelaudalla, koska ratkastut/talletetut on aina oikein.

essiva
Viestit: 22
Liittynyt: La 27.12.2014 10:29

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja essiva » Ke 30.05.2018 8:54

tsahkali kirjoitti:
Tussary kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?
Avaamalla kätkön ja painamalla "refresh" namikkaa. Olettaen, että ratkotut naatit on tallennettu .comiin.
Jos niitä ei saa tulemaan sinne automaattisesti, niin huono...
Siksi minulla on GCDroid kojelaudalla, koska ratkastut/talletetut on aina oikein.
Oma tapani on tallentaa koordinaatit ratkaisuvaiheessa c:geoon, josta ne päivittyvät comiin kuten mahdolliset muistiinpanotkin. C:geossa vielä lajittelen kätköt erilaisille listoille omien tarpeiden mukaan (maastomysset/ haasteet/ mitä ikinä tarvitseekaan).

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ke 30.05.2018 15:04

essiva kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:
Tussary kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:
PeliMies4 kirjoitti: c:geo on mielestäni kaikkein paras.
Milläs sen saa näyttämään mystien loppupisteet?
Avaamalla kätkön ja painamalla "refresh" namikkaa. Olettaen, että ratkotut naatit on tallennettu .comiin.
Jos niitä ei saa tulemaan sinne automaattisesti, niin huono...
Siksi minulla on GCDroid kojelaudalla, koska ratkastut/talletetut on aina oikein.
Oma tapani on tallentaa koordinaatit ratkaisuvaiheessa c:geoon, josta ne päivittyvät comiin kuten mahdolliset muistiinpanotkin. C:geossa vielä lajittelen kätköt erilaisille listoille omien tarpeiden mukaan (maastomysset/ haasteet/ mitä ikinä tarvitseekaan).
No oma tyylini on se, että ensiksi ratkaisen myssen ja sitten laitan tulokset puhelimeni "notepadille" ja sitten naatit garminiin.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Zergei
Viestit: 439
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 30.05.2018 18:56

mikkeri kirjoitti:Muuten ihan jees äppi, mut saako siinä sitä oletus-zoomileveliä jotenkin säädettyä? Latasin oman gpx-filun (jossa ratkotut mysset ym), ja sen avatessa zoom-levelinä näkyy koko armas Suomen maa Hangosta about Ouluun asti. Lisäämässäni gpx:ssä olevat kätköt kuitenki sijaitsee 50km säteellä Lappeenrannasta. Lisäks kauemmas zoomattaessa koko kartta peittyy niitten kätköikonien alle.
Tuohon gpx-ongelmaan en tiedä syytä tai ratkaisua, mutta pallomereen on ratkaisuna se että laitat kartan yläreunan valikosta liven pois, niin näet siirtyä eikä cgeo yritä ladata kaikkia Suomen kätköjä näkyviin. Sitten kun olet fokusoitunut hakemaasi kohteeseen niin live taas päälle!

Toinen ja vielä nopeampi keino on mennä hakuvalikkoon ja syöttää osoite-kenttään paikan nimi, esim. Tampere. Jos Cgeon haku löysi paikan niin sen nimeä klikkaamalla saat listan lähimmistä kätköistä. Paina 'näytä kartalla', sitten aktivoi live.

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ke 30.05.2018 19:36

Ei se c-geo yrittäny ladata koko Suomen purkkeja. Latas vaan ne 1000 mitä tuossa gpx:ssä oli. Ratkasin ongelman siirtymällä Locus Pro + geocaching4locus-comboon, ja voi pojat kun on ihanaa kätköillä. Jokainen löytö tuntuu aivan ftf:ltä!1

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja JPardain » Ke 30.05.2018 20:37

mikkeri kirjoitti:Ei se c-geo yrittäny ladata koko Suomen purkkeja. Latas vaan ne 1000 mitä tuossa gpx:ssä oli. Ratkasin ongelman siirtymällä Locus Pro + geocaching4locus-comboon, ja voi pojat kun on ihanaa kätköillä. Jokainen löytö tuntuu aivan ftf:ltä!1
Löytypäs toinenkin vähään tyytyväinen! Eikun ihan tosissaan, kokeilkaa muutkin. Lisäksi mukaan tulee melkoinen arsenaali työkaluja kenttäolosuhteisiinkin.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja stebu » To 31.05.2018 0:30

JPardain kirjoitti:
mikkeri kirjoitti:Ei se c-geo yrittäny ladata koko Suomen purkkeja. Latas vaan ne 1000 mitä tuossa gpx:ssä oli. Ratkasin ongelman siirtymällä Locus Pro + geocaching4locus-comboon, ja voi pojat kun on ihanaa kätköillä. Jokainen löytö tuntuu aivan ftf:ltä!1
Löytypäs toinenkin vähään tyytyväinen! Eikun ihan tosissaan, kokeilkaa muutkin. Lisäksi mukaan tulee melkoinen arsenaali työkaluja kenttäolosuhteisiinkin.
Taitaa olla just päinvastoin! Locuksessa on vaikka mitä, eikä sen värkkääminen kätköilytyökaluksi ole aivan yksinkertaista. Mutta sitten kun sen saa viritettyä, niin hienosti pelittää :D
Parasta taitaa olla on-line ja off-line karttojen tuki. Voi ladata karttoja aika monesta paikkaa ja Locus osaa näyttää!
Lisäksi voi esim kotona ennen ulkomaanreissua tiputtaa kohdekylän kartat wifillä koneeseen ja PQ:lla tai muuten purkkien tiedot, niin ei kulu dataa ulkomailla.
Mutta täällä rajattoman datan ääressä Locus + cGeo on vielä parempi yhdistelmä ja nekin pelaa hienosti yhteen!
-stebu

Jehudi
Viestit: 1
Liittynyt: Su 06.01.2019 19:05

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Jehudi » Ke 08.05.2019 21:59

Nostetaanpa tätä taas. Kun se niin yksinkertainen ja helppokäyttöinen Neongeo on valitettavasti mennyttä niin tilalle olen etsinyt korvaavaa. Kokeiltu on Locus maastokarttoineen ja kätköilylisäosineen ja C-geo maastokartoilla. Kumpikaan ei ole saanut minua riemusta kiljumaan. Locus on tämmöiselle kovin yksinkertaista haluavalle liian hankala ja C-geon kanssa menee hermot kun kuvakkeet hyppii kartalla eikä se muutenkaan ole kovin toimiva muutoin kuin, että kartalla on heloppo etsiä kätköjä.

Mitä siis seuraavaksi kokeilisi. Ehtona helppokäyttöisyys ja maastokartat, muista ominaisuuksista sitten tarkemmin kun nämä on täytetty.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ke 08.05.2019 23:02

Minulla on c:geo ja MTK Suomi offline-karttana. Locusta en osannut käyttää. Ulkomailla käyn aniharvoin, joten siellä käytän puhelimen nettiyhteyttä ja Google Mappia.

BeachHill
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:08
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja BeachHill » Ke 08.05.2019 23:04

Jehudi kirjoitti:
Ke 08.05.2019 21:59
Mitä siis seuraavaksi kokeilisi. Ehtona helppokäyttöisyys ja maastokartat, muista ominaisuuksista sitten tarkemmin kun nämä on täytetty.
Itellä tuli sama eteen, kun cachebird kuopattiin. Nyt oon menny Gcdroidilla. Ihan kelpo sovellus, mutta paria juttua kaipaisin vielä siihen. Päivityksiä tulee tasaisesti ja välillä mukaan tulee myös uusia ominaisuuksia. Itellä myös maastokartat oli edellytys uudelle softalle ja tähän saa myös ne.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”