Android purkkisovellus

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 17.08.2014 12:45

Itsekin olen huomannut c:geossa kaatuilua mutta ei kuitenkaan niin paljon etteikö sitä pystyisi käyttämään. Kaatuilua tapahtuu ehkä muutaman kerran kätköilyreissulla ja siitäkin selviää nopeasti kun käynnistää sen uudestaan.

Lisäksi c:geo toimii nopeasti One plus puhelimessani. Hitautta ei ole ilmennyt. Tähän toki vaikuttaa puhelimen raudan nopeus eli jos puhelimena on jokin halpa Android niin tällöin ei kannata odottaa sujuvaa toimintaa vaan voi esiintyä tökkimisiä ja hitautta. Tämä ei sinänsä ole siis sovelluksen vika.

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja markokh » Su 17.08.2014 13:03

Minulla on kätköily tarkotuseen tossa pessimisti jollassa neongeo mutta yhtään kätköä en ole hakenut ko. yhdistelmällä, on vain ihan hätävarana. Sitten taas sumpsunkin tapletissa on locusproo, joka on mielestäni ok softa. Tabletti on pidemmillä reissuilla näppärä, voi navikoida, suunnitella ihan manuaalisesti ajoreittiä "isolta näytöltä" yms.

Cgeo ohjelmaa testasin pessimisti jollassa, mutta tossa puhelimessa ko. softa toimi erittäin epävakaasti.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja pipsa » Su 31.08.2014 21:12

mikäs on tän hetken android purkkisovellus? siis tö one?

omia näkemyksiä/kokemuksia

c:geo
purkit on kartalla tautisen kokoisia mollukoita ja jotenkin olen niin tottunut neongeo maailmaan, että tämä ei vaan oikeen itelle asetu. nykii pirusti jos katselee etenemistä kartalla vaikka vaan 60 km vauhdissa

locus pro + locus geopalikka
hirmusesti ominaisuuksia, joita en todellakaan vielä kaikkia osaa käyttää tai edes ymmärrä, mutta peruskäytössä, kun olen menossa purkille päättää yht äkkiä alkaakin suunnistaa takaisin edelliselle kätkölle...en ymmärrä miksi ja kun vaihdan takaisin sille kätkölle mihin olen menossa niin täräyttää hetken päästä taas, että no nyt sinne ois näin ja näin paljon matkaa ja kohde on edellinen kätkö. harmittavaa...

neongeo
tykkään tästä todella paljon, mutta nappien pienuus ja se viivabugi (siis viiva joka näyttää suorinta reittiä purkille menee poikki, raportoitu myös toisaalla tälläkin foorumilla) harmittavat. tuki näyttää olevan tasolla: kuollut/olematon. mikä on tosi iso harmi, koska mielestäni on paras android purkkisofta mitä olen käyttänyt...saattaa olla että käytän tätä edelleen jatkossakin vaikka ei tukea olisikaan jos ei parempaakaan löydy

nyt ois kiva kuulla onko jotain vinkkejä mitä kantsis käyttää, mikä on sinusta tällä hetkellä se paras ja miksi.

myös jos joku osaa kertoa miksi Locuksen "focus" ei pysy purkissa niin oisin tosi kiitollinen

ja kyllä olisin valmis maksamaan rahaa toimivasta softasta (ja olen näin tehnytkin)
- pipsa -

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 31.08.2014 21:25

Yli vuoden kokemuksella C:Geo. Ei ole ollut ongelmia.

kultakuru
Viestit: 46
Liittynyt: To 28.06.2012 10:55

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja kultakuru » Su 31.08.2014 22:03

pipsa kirjoitti:...
locus pro + locus geopalikka
hirmusesti ominaisuuksia, joita en todellakaan vielä kaikkia osaa käyttää tai edes ymmärrä, mutta peruskäytössä, kun olen menossa purkille päättää yht äkkiä alkaakin suunnistaa takaisin edelliselle kätkölle...en ymmärrä miksi ja kun vaihdan takaisin sille kätkölle mihin olen menossa niin täräyttää hetken päästä taas, että no nyt sinne ois näin ja näin paljon matkaa ja kohde on edellinen kätkö. harmittavaa...
...
myös jos joku osaa kertoa miksi Locuksen "focus" ei pysy purkissa niin oisin tosi kiitollinen
...
Locus Pro (alkuun Free) + Galaxy S4 -yhdistelmä on ollut käytössä noin vuoden ilman mitään ongelmia. Vähän hakuammuntaahan tämä on, mutta tuli mieleen että siirtyisiköhän focus automaattisesti tuolla tavalla jos POI alert - toiminta on käytössä? Itse ei ole tullut sitä vielä edes yritettyä, ominaisuuksia tosiaan riittää...

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja pipsa » Su 31.08.2014 22:20

kultakuru kirjoitti:
pipsa kirjoitti:...
locus pro + locus geopalikka
hirmusesti ominaisuuksia, joita en todellakaan vielä kaikkia osaa käyttää tai edes ymmärrä, mutta peruskäytössä, kun olen menossa purkille päättää yht äkkiä alkaakin suunnistaa takaisin edelliselle kätkölle...en ymmärrä miksi ja kun vaihdan takaisin sille kätkölle mihin olen menossa niin täräyttää hetken päästä taas, että no nyt sinne ois näin ja näin paljon matkaa ja kohde on edellinen kätkö. harmittavaa...
...
myös jos joku osaa kertoa miksi Locuksen "focus" ei pysy purkissa niin oisin tosi kiitollinen
...
Locus Pro (alkuun Free) + Galaxy S4 -yhdistelmä on ollut käytössä noin vuoden ilman mitään ongelmia. Vähän hakuammuntaahan tämä on, mutta tuli mieleen että siirtyisiköhän focus automaattisesti tuolla tavalla jos POI alert - toiminta on käytössä? Itse ei ole tullut sitä vielä edes yritettyä, ominaisuuksia tosiaan riittää...
kiitos vinkistä, pitääkin koittaa jos tuon toiminnon ensin löytäisi ja sitten, että onko sillä vaikutusta :)
ja S4 täälläkin (active)
- pipsa -

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ma 01.09.2014 9:47

C:geota käytin aluksi, mutta kun otin Neongeon käyttöön, aluksi toki kokeiluversiona, niin ihastuin siihen heti. Niiiin paljon näppärämpi ja helppokäyttöisempi :) C:geo edelleen kakkosvaihtoehtona puhelimessa, mutta Neongeo on ehdoton ykkönen. Locuksen latasin joskus, mutta en jaksanut perehtyä paremmin, enkä sillä saanut kätköjä näkyviin. Ehkä sitäkin voisi vertailun vuoksi vielä kokeilla jossain vaiheessa uudestaan.
Viimeksi muokannut Polku-, Ma 01.09.2014 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Bojo717
Viestit: 19
Liittynyt: La 14.09.2013 2:41

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Bojo717 » Ma 01.09.2014 9:50

Geocaching.com virallista sovellusta olen käyttänyt, eikä ole mitään valittamista. Vaikka en olekaan premium-jäsen, sovelluksen kautta saa luettua niin paljon kätkökuvauksia kuin haluaa, ja todella helposti. On toiminut muutenkin moitteetta.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Vs: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 01.09.2014 10:13

Neongeo oli hyvä S2:ssa mutta S5:ssä kartalla kaikki on liian pientä ja viiva kohteeseen katoaa ruudun alaosassa. C:geo taas näyttää kartalla myös jo löydetyt purkit kun zoomaa vähänkin kauemmas... Cachebird on yksi vaihtoehto ja toimii jotenkuten mutta Locus taitaa olla monipuolisin mutta samalla myös monimutkaisin :D

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 01.09.2014 11:34

Cachebird toimii hyvin, silloin kun toimii. Omassa Galaxy S3:ssä kaatuilee ja nettiyhteys katoilee säännönmukaisesti, pitää koko ajan restarttailla.

Lisäksi ominaisuuksiltaanhan se on ihan raakile, Perustoiminnot löytyy mutta ei GPX-tukea, wakelockia tai mitään tuollaisia jotka Neongeosta löytyy. Itse menin maksamaan tuon mutta jos nyt olisin hankkimassa pysyisin varmaan Neongeossa ennen kuin joskus ehkä toivottavasti Cachebird tulee oikeasti kypsäksi, nyt tuntuu yhä vähän Betaversiolta ainakin Android -versio. Eikä kehitys tunnu hirveästi etenevän eikä edes betatestaajafoorumilla kehittäjät tai Kiven Alla edes vastaa enää kysymyksiin. Eli vähän heikolta näyttää tässä valossa sen tulevaisuus vaikka pieniä päivityksiä ajoittain siihen tuleekin.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja pipsa » Ma 01.09.2014 21:58

mulle tosiaan kävi kuten Polku-:lle Neogeon vei mennessään, mutta nyt S4 (ja S5) käytössä on vähän kökkö. tuossa se edelleen on ja todnäk tulee käytettyä.
latasin myös tuon Cachebirdin ja näyttäisi tällä hetkellä olevan tuollainen Neogeon punatukkainen orpolapsi, mutta seurataan jos siitä jotain tulisi...

Locus saa vielä mahdollisuuden, mutta yksinkertaisena ihmisenä tykkään enemmän sellaisista vähemmän tai sopivasti ominaisuuksia kuin sellaisista "tällä voi tehdä ihan kaiken mitä ikinä keksit ja toisen samanmoisen määrän juttuja joita et edes keksinyt ajatella + keittää kahvia" softista.
- pipsa -

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja teameimi » Ti 02.09.2014 0:09

Pahoittelut viimeaikaisesta hiljaisuudesta Cachebird-kehityksen suhteen.
Cachebirdin kehitystiimi on käytännössä tällä hetkellä yksi henkilö, joka tekee tätä oman työn ohella. Tiedotamme ohjelman jatkokehitysnäkymistä ja aikataulusta syyskuun aikana.

Henkilökohtaisesti toivon kyllä, että kehittäjävelhoa eri suuntiin repivät voimat herkeäisivät syksyn ja talven mittaan, ja saataisin kätkölintu ulos pesästä. Tykkään siitä niin.

Pahoittelut, palaamme asiaan heti kun kuviot selkenevät.
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Juhaz
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.03.2007 16:52
Paikkakunta: Vaasa

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Juhaz » Ti 02.09.2014 19:50

Locus+addon navigointiin ja c:geo kuvausten/logien lukemiseen on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi - ja ainoaksi joka ylipäätään toimii kunnolla ilman Groundspeakille maksettua suojelurahaa.

c:geo yksin on liian hidas ja epäluotettava "live map" -käyttöön, Locus puolestaan pystyy gc.com APIn kautta lataamaan koordinaatit ja perustiedot nopeasti ja varmasti mutta peruskäyttäjälle ei sitä kautta heru kuvauksia, se tarjoaa kuitenkin valikosta mahdollisuuden avata kätkön "weppisivu", joka puolestaan avaa c:geon ko. kätkön kuvauksella.

Ominaisuuksia on tietysti hirveästi, mutta ne on minusta aika hyvin organisoitu niin että ne pysyy piilossa eivätkä ole tiellä päänvaivana jos ei niitä tarvitse. Ja on niistä ominaisuuksista hyötyäkin - karttatuki on eeppisen hyvä, MML:n maastokartta löytyy valmiiksi ja pienellä virittelyllä maastokartat saa myös muista maista, ja kuten aiemminkin jo mainittiin niin siinä toimii nykyään Garminin IMG-kartat, joten puukkokartalla varusteltuna tämä lienee ainoa kätköilyyn soveltuva ohjelmisto joka toimii oikein hyvin myös ilman nettiyhteyttä.

Sen muutaman kerran kun softassa on ollut jotain vikaa, niin kehittäjä on aina löytänyt bugin nopeasti ja se on korjattu heti seuraavaan versioon. Ei kertakaikkiaan mitään valittamista, ehdottomasti sen seitsemän ja puolen euron arvoinen (vaikka pro versio nyt ei ole tähän käyttöön edes pakollinen niin mielellään tukee).

Ainoa isompi rajoitus on että livenä ladataan vain tradit, mutta muita kätkötyyppejä harvemmin tulee "ex tempore" haettua muutenkaan joten eipä tuokaan käytännössä ole haitannut.

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ke 03.09.2014 12:29

Onkohan täällä joku käyttänyt windowsin geocaching live ilmaisohjelmaa?
Itse olen hakenut kaikki purkit sillä ja ollut tyytyväinen.
Mietin kun seuraavassa puhelimessa varmaankin on Android niin onko geocaching intro vastaava?

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 03.09.2014 15:14

Barbit kirjoitti:Onkohan täällä joku käyttänyt windowsin geocaching live ilmaisohjelmaa?
Itse olen hakenut kaikki purkit sillä ja ollut tyytyväinen.
Mietin kun seuraavassa puhelimessa varmaankin on Android niin onko geocaching intro vastaava?

Olen käyttänyt mutta mielestä se on sekava ja siitä puuttuu monia toimintoja. Siksi suosittelen mieluummin Android puhelinta koska niihin saa monia kätköily ohjelmia.

Pikkiz
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 22.02.2013 23:02
Paikkakunta: Lahti

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Pikkiz » Ti 14.10.2014 16:16

Mikähän tuon Neongeon tulevaisuus on? Ollaanko sitä vielä päivittämässä? Mulla HTC Onessa android 4.4.4, ei toimi Neongeo kunnolla. Sitä valikkoa ei ilmesty ollenkaan näkyviin mistä vaihdetaan karttaa, lokataan jne.

Ennen tätä olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan, ei moittimista. Mikä toinen ohjelma olisi eniten samannäköinen? Tykkään siitä että kätköt ovat kartalla suht pieniä eikä isoja kuvakkeita.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 14.10.2014 17:11

Pikkiz kirjoitti:Mikähän tuon Neongeon tulevaisuus on? Ollaanko sitä vielä päivittämässä? Mulla HTC Onessa android 4.4.4, ei toimi Neongeo kunnolla. Sitä valikkoa ei ilmesty ollenkaan näkyviin mistä vaihdetaan karttaa, lokataan jne.

Ennen tätä olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan, ei moittimista. Mikä toinen ohjelma olisi eniten samannäköinen? Tykkään siitä että kätköt ovat kartalla suht pieniä eikä isoja kuvakkeita.
C:geo on minusta yksinkertainen ja helppokäyttöinen.

Pikkiz
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 22.02.2013 23:02
Paikkakunta: Lahti

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Pikkiz » Ti 14.10.2014 22:59

Vingeri kirjoitti:
Pikkiz kirjoitti:Mikähän tuon Neongeon tulevaisuus on? Ollaanko sitä vielä päivittämässä? Mulla HTC Onessa android 4.4.4, ei toimi Neongeo kunnolla. Sitä valikkoa ei ilmesty ollenkaan näkyviin mistä vaihdetaan karttaa, lokataan jne.

Ennen tätä olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan, ei moittimista. Mikä toinen ohjelma olisi eniten samannäköinen? Tykkään siitä että kätköt ovat kartalla suht pieniä eikä isoja kuvakkeita.
C:geo on minusta yksinkertainen ja helppokäyttöinen.
Pystyykö siinä muokkaamaan kätkökuvakkeita vähän pienemmäksi?

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja pipsa » Su 26.10.2014 13:16

onko kellään muulla cachebird käyttäjällä käynyt seuraavaa: menet uuteen paikkaan (siis sellaiseen, jossa et ole aiemmin ollut) käynnistät navigoinnin ja cachebird sovelluksen. kartat latautuu hienosti, mutta purkkeja ei vaan ilmesty...ei tule vaikka odottelesi useamman minuutin. en vaan osaa? en myöskään keksi mitään paikkaa, mistä voisi jotenkin sanoa, että lataas nyt niitä kätköjä tälle alueelle.
jos menen geocaches valikon kautta ja etsin nimellä niin sen löytää online haulla, mutta tokihan tämä ei ole mikään kovin toimiva ratkaisu muuten kuin yksittäisen kätkön osalta (jos nimi tiedossa).

ruutu ei siis mene vihreäksi niinkuin tekee silloin, kun lataa kätköjä...mitään ei vaan ilmesty.
- pipsa -

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja pipsa » Su 16.11.2014 18:09

ei ilmeisesti oo ollut vastaavia kokemuksia muilla?
- pipsa -

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”