Garmin sulaa +25°C:ssa

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja jule100 » Su 11.07.2010 17:48

Nyt lämpimien ilmojen vallitessa iski Garminin eTrex H gepsiin uusi ongelma.
Gepsi tuntuu "sulavan" käteen. :shock:
Kumiosat irvistelevät tai liukuvat liimauksistaan , vaikka gepsi olisi jemmassa pöytälaatikossa.
Kumiosien liima tuntuu myös pakevan kumin alta muille pinnoille ja gepsi on paikoin tahmainen.
Jos reunakumi irvistää , niin eihän tuo gepsi voi silloin olla mitenkään vesitiivis. :?
Gepsi on hitusen alle vuoden ikäinen. Tyyppi vika...?
Ensiapuna voi gepsin varmaan heitää jääkaappiin , mutta ei tuon kanssa kyllä kätköilemään oikeen mieli tee. :(

Mitenkäs muilla?
Sulaako liimat?
Liitteet
Garmin_eTrexH_3.jpg
Garmin_eTrexH_3.jpg (45.44 KiB) Katsottu 4741 kertaa
Garmin_eTrexH_2.jpg
Garmin_eTrexH_2.jpg (34.27 KiB) Katsottu 4740 kertaa
Garmin_eTrexH_1.jpg
Garmin_eTrexH_1.jpg (59.42 KiB) Katsottu 4738 kertaa

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Su 11.07.2010 18:18

miulla kävi vanhan etrexin kans just tolleen. se oli auton ikkunalla ja sai siinä vähä liikaa aurinkoa. ratkasuks keksin putsailla niitä liimoja pois ja laittaa uuet tilalle. 8)

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja yrko » Su 11.07.2010 18:42

Itse olen laiskotellut ja käynyt vain muutamilla purkeilla ihan kännykkäavusteisena. Kaivoin nyt kyseisen mallin repusta esiin ja totesin terveeksi. Mittari väittää huoneen lämmöksi 28 astetta. Ei siis ihan tyyppivika, mutta ehkä joku valmistussarja?
Virhevastuu jatkuu, vaikka takuu loppuisikin. Jälleenmyyjän mielenkiinto voi lopahtaa.
Vaihtoonhan tuommoinen pitää saada, mutta saattaa se vaatia vähän rähinöintiä.

Boom
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 18.03.2009 13:22

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja Boom » Su 11.07.2010 19:09

Kyllä, aivan sama ongelma itselläni. se on autossa ollut lämpiminä päivinä mukana. se sulaa ihan tyystin. meinasin että ostan suojakuoret siihen jos se auttaisi.

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja yrko » Su 11.07.2010 19:21

No huh :shock: Nyt täytyy sanoa, että olenkin onnenpekka, kun olen aina pitänyt masinan repussa, tai taskussa viime hetkeen asti :idea:

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 11.07.2010 19:22

Helppo ratkaisu on että irrottaa kumiosan kokonaan ja pyyhkii tangot liimat pois ja tilalle 2-puolinen teippi johon veitsellä leikkaa reiät nappien kohdalle ja lumi takaisin paikoilleen. Itselläni ei ole tämän jälkeen lumi irronnut tosin ensialkuun napit tuntuivat tiukoilta mutta löystyivät kyllä käytössä. Niin ja tuon teipin pitää sitten olla ohutta, itse löysin ihan teippirullalla olevaa 2-puolista teippiä joka ainakin toimi.
Viimeksi muokannut TeemuH, Su 11.07.2010 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja pailakka » Su 11.07.2010 19:24

Etrex Vista C vuodelta 2000 ja 6 tekee samaa oltuaan auton ikkunalla hiukan turhan lämpimässä, tyyppivika siis. Muistelen hatarasti Garminin korjanneen tuota vikaa veloituksetta, kannattaa sieltä siis kysellä jos ei itse halua liimailla kunnolla.

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja mipe8 » Su 11.07.2010 20:51

Mulla samaa ongelmaa Legendin HCx-mallissa. Autossa tai muussa kuumassa paikassa ei ole säilytelty, mutta silti lähti kumit liikkeelle. Soitto Garminille ja postissa tuli uusi hihna. Ollut nyt kiinni 4-5kk ja samalla tavalla irti kuin alkuperäinen. Ärsyttävä ominaisuus, muuten oiva laite.

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ma 12.07.2010 9:21

Toivottavasti raadossa ei samaa sulamis ongelmaa ole :D Mukavaa olisi löytää colorado autosta sulaneena,Kallis reissu :shock: :)
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ti 31.08.2010 16:16

Kirjataanpa tänne hieman , kun juttu saatiin päätökseen.
Olin yhteydessä Garminin huoltoon josta vastattiin , ettei mekaaniset viat kuulu takuun piiriin. Laite pyytettiin silti lähettämään tutkittavaksi.
Koska laitteessa oli mystisiä sammumisia , päätin lähettää gepsin huoltoon , koska se olisi ainakin hyvä syy huollolle.
Olin ollut yhteydessä sammumisista jo tammikuussa , joten vika ei ollut uusi. Laite kehoitettiin tuolloinkin lähettämään huoltoon jos ongelmat jatkuvat.
Lähettelin gepsin huoltoon kesälomien jälkeen , jotta lomaa ei olisi tarvinnut viettää ilman kunnollista gepsiä.
Vein paketin postiin 16.8 ja posti toi paketin kotiovelle 31.8. Paketissa oli uusi eTrex. Ilmeisesti tuota sammumisvikaa ei pystynyt korjaamaan tai
sitä ei alettu sen kummemmin edes jäljittämään. Liimaukset on nyt siis kunnossa , mutta katsotaan miten ne jatkossa pysyy. :wink:
Toivottavasti tässä gepsissä ei ole mitään muuta mystistä kuin mysteerien loppupisteet. :lol:

Ohjelmistoversio oli vuoden takaisesta päivittynyt 3.10 => 3.40.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ti 31.08.2010 17:21

Olin kanssa Garminin huoltoon yhteydessä kun Legend HCx:stä alkoi kumiosan liimaukset pettää. Pyysivät lähettämään huoltoon. Mainitsin kyllä voimassa olevasta takuusta eikä vastausviestissä ollut mitään ettei menisi takuuseen. Ja selvästä valmistusvirheestähän tässä on kyse joten takuun päättyminen ei edes valmistajan korjausvelvollisuutta poista.

Paketti huoltoon lähti 9.8. eikä laite ole vielä(kään) tullut takaisin tai muutenkaan mitään yhteydenottoa huollon suunnalta ei ole ollut joten täytynee kohta aktivoitua itse.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ma 06.09.2010 16:51

fifixi kirjoitti:Olin kanssa Garminin huoltoon yhteydessä kun Legend HCx:stä alkoi kumiosan liimaukset pettää. Pyysivät lähettämään huoltoon. Mainitsin kyllä voimassa olevasta takuusta eikä vastausviestissä ollut mitään ettei menisi takuuseen. Ja selvästä valmistusvirheestähän tässä on kyse joten takuun päättyminen ei edes valmistajan korjausvelvollisuutta poista.

Paketti huoltoon lähti 9.8. eikä laite ole vielä(kään) tullut takaisin tai muutenkaan mitään yhteydenottoa huollon suunnalta ei ole ollut joten täytynee kohta aktivoitua itse.
Laite palautui huollosta viime viikolla. Saatekirjeessä maininta ettei ollut kumeja varastossa joten uusi laite tilalle :D Pointsit huollolle!

mihirvon
Viestit: 16
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:56

Re: Garmin sulaa +25°C:ssa

Viesti Kirjoittaja mihirvon » Ti 07.09.2010 8:49

Eikös tuo ole ihan normaalia käyttöä ja laitten voi olettaa sen kestävän. Jos liimat irtoaa, niin kyllä pitäs mennä valmistajan/maahantuojan korvattavaksi.

Esim. digikameroissa kuluttajaviraston kanta on se, että pitää kestää kaksi vuotta normaalissa käytössä. Jos ei kestä, niin valitus maahantuojalle ja ovat velvollisia korjaamaan/vaihtamaan. Tästä on kokemusta yhden kameran osalta. Kamera hajos takuuajan jälkeen. Valitus maahantuojalle ja uusi kamera tilalle. Eipä ois tuotakaan hoksannu edes yrittää jos ei tuttu ois ollu kodinkoneliikkeessä töissä ja neuvonut näin toimimaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”