GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
EEHy
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 08.07.2008 18:25

GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja EEHy » Pe 17.07.2009 13:56

Meillä on tarkoitus tehdä ensimmäinen oma kätkö ja törmäsin ongelmaan kooridinaattipisteen määrittämisessä. En löydä tuosta koneesta niitä !

Kyllä ne varmasti ovat siinä jossain, kuka osaisi auttaa - käyttöohjehan on luonnollisesti jo paperinkeräyksessä :=)

Kiitokset etukäteen !

t: team EEhy

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Pe 17.07.2009 14:21

EEHy kirjoitti:käyttöohjehan on luonnollisesti jo paperinkeräyksessä :=)
Onneksi käyttöohje löytyy myös netistä, esimerkiksi Garminin sivuilta :wink:

Vastaus taisi olla sivulla 7.

Tecks
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 15.04.2008 12:14

Re: GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja Tecks » Pe 17.07.2009 14:49

Voin suositella myös Coloradon tukemaa Whereigo-mokkulaa (cartridge) nimeltä "Build your own GPSr ", josta löytyy ns. waypoint averaging, joka mittaa koordinaatteja määritellyltä ajalta ja laskee niistä keskiarvon. Löytyypi Whereigo:n sivuilta.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 17.07.2009 17:28

Tecks kirjoitti:Voin suositella myös Coloradon tukemaa Whereigo-mokkulaa (cartridge) nimeltä "Build your own GPSr ", josta löytyy ns. waypoint averaging, joka mittaa koordinaatteja määritellyltä ajalta ja laskee niistä keskiarvon. Löytyypi Whereigo:n sivuilta.
Eikö tuo waypoint averaging löydy myös ihan siitä viimeisestä päivitys softasta? Näin olen antanut itseni ymmärtää, vaikka omistankin pitsamausteen.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 17.07.2009 17:31

Dragonfly Vet kirjoitti:
Tecks kirjoitti:Voin suositella myös Coloradon tukemaa Whereigo-mokkulaa (cartridge) nimeltä "Build your own GPSr ", josta löytyy ns. waypoint averaging, joka mittaa koordinaatteja määritellyltä ajalta ja laskee niistä keskiarvon. Löytyypi Whereigo:n sivuilta.
Eikö tuo waypoint averaging löydy myös ihan siitä viimeisestä päivitys softasta? Näin olen antanut itseni ymmärtää, vaikka omistankin pitsamausteen.
Joillakin oli laite lakannut toimimasta ko. betafirmiksen takia, joten en suosittele päivittämään siihen.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: GARMIN COLORADO 300 JA KOORDINAATIT

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 17.07.2009 17:39

Stone'5 kirjoitti:
Dragonfly Vet kirjoitti:
Tecks kirjoitti:Voin suositella myös Coloradon tukemaa Whereigo-mokkulaa (cartridge) nimeltä "Build your own GPSr ", josta löytyy ns. waypoint averaging, joka mittaa koordinaatteja määritellyltä ajalta ja laskee niistä keskiarvon. Löytyypi Whereigo:n sivuilta.
Eikö tuo waypoint averaging löydy myös ihan siitä viimeisestä päivitys softasta? Näin olen antanut itseni ymmärtää, vaikka omistankin pitsamausteen.
Joillakin oli laite lakannut toimimasta ko. betafirmiksen takia, joten en suosittele päivittämään siihen.
Minulla ainakin. Pari tuntia sai tapella että sai edes jonkin vanhan firmiksen laitteeseen... Laite siis "toimi" mutta kätköjen tiedot ei näkyneet, reittipisteeseen "ajaessa" laite sammui yms kivaa... Tuo vanhempi beta (2.92) toimii ihan hyvin mutta siinä ei keskiarvotusta ole.
E: Ja on minulla tuo wherigo keskiarvotuskin pari kertaa kaatunut :D Sitä en ole jaksanut käyttää vaan mitannut keskiarvon "perinteisesti tallentamalla useamman reittipisteen samasta paikasta ja eri päivinä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”