Garmin GPSMAP 66st.

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
räpsijä
Viestit: 3
Liittynyt: Su 13.12.2020 16:16

Re: Garmin GPSMAP 66st.

Viesti Kirjoittaja räpsijä » Su 03.04.2022 21:41

Lainaan tätä keskustelua jos joku osaisi olla avuksi! Ostin vihdoin kunnollisen gepsin eli 66 SR mallin johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Sellaista kyselisin että kun olen lähtöpaikalla ja merkitsen lähtöpaikan karttaan ja sitten kävelen paikkaan X niin saanko jotain kautta laitteen navigoimaan samoja jälkiä takaisin? Olen löytänyt vain että saan suoran reitin merkitylle lähtöpaikalle tai sitten sellaisen että yrittää neuvoa polkuja pitkin..

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Garmin GPSMAP 66st.

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 04.04.2022 8:06

räpsijä kirjoitti:
Su 03.04.2022 21:41
Lainaan tätä keskustelua jos joku osaisi olla avuksi! Ostin vihdoin kunnollisen gepsin eli 66 SR mallin johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Sellaista kyselisin että kun olen lähtöpaikalla ja merkitsen lähtöpaikan karttaan ja sitten kävelen paikkaan X niin saanko jotain kautta laitteen navigoimaan samoja jälkiä takaisin? Olen löytänyt vain että saan suoran reitin merkitylle lähtöpaikalle tai sitten sellaisen että yrittää neuvoa polkuja pitkin..
Siellä pitäis olla sellainen valikko kuin saved tracks, tallennetut jäljet, tai jotain siihen päin viittaavaa. Kuljettu reitti pitäisi tallentaa sinne, jos se ei tee sitä just sillä hetkellä automaattisesti (eos), mutta sen jälkeen se pitäisi olla valittavissa ja kuljettavissa, says internet. Just nyt en pysty sitä itse varmistamaan, mut pitänee kokeilla tuossa illemmalla.

Garminin infoa
https://support.garmin.com/en-US/?faq=v ... rHjRlxdRw5

HikingGuy.com
https://www.youtube.com/watch?v=Bmo7mau40qw
X

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Garmin GPSMAP 66st.

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ti 05.04.2022 15:38

Näkyy ainakin 66s mallissa saavan tallennettua sen sinisen viivan, eli kaikki harha-askeleet talteen, tai konehan se tallentaa sitä reittiä muistiin koko ajan, mutta sen saa tallennettua sieltä Tallennukset valikosta Tallennettuihin Suorituksiin (activity kaiketi lontoon murteella) ja sieltä sitten valittua listasta käyttöön, eli valitaan se ja Mene. Reitin saa käännettyä valinnalla Kopioi Käännetty, sen pitäisi vaihtaa lähtö ja päätepisteet tarvittaessa keskenään uudeksi reitiksi.

Lähimarketissa käydessä näpyttelin tuota ja kyllähän siihen kartalle sellainen pinkki viiva tuli, jossa oli alku ja loppu ja reitti mistä olin sinne lähimarkettiin kävellyt. Mitään kovin aktiivista opastamista tälle reitille ei ollut, ainoastaan ilmoitus että "et ole reitillä", jos harhailit liian kauas polusta, tai sitten toinen vaihtoehto "reitillä", jos olit lähempänä sitä. Matkamittari näyttää etäisyyttä päätepisteeseen, mutta jos reitti on väärin päin, ni sitte etäisyys vain kasvaa...

Ehkä tämä on joissain tilanteissa ihan hyvä ja toimiva vaihtoehto, mut omalle top10 listalle tämä viritelmä ei nyt kyllä pääse, ihan liian paljon näpyttelyä ja valikoiden selailua saatuun hyötyyn nähden. Paljon kätevämpi on tehdä tavallinen reittipiste esim siihen mihin hylkää auton ja nimetä se vaikka "abcd", palatessa se löytyy kätevimmin kalenterista sen päivän kohdalta, valitaan se ja kone näyttää sitten suoran tai reititetyn reitin ja etäisyyden kohteeseen "abcd".
X

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”