MML kartat offlinenä c:geo?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » To 14.10.2021 21:16

Minun Nokia 6.1 hajosi eilen lopullisesti (usb-latausportti temppuili koko kesän ja lopulta sippasi kokonaan). Jouduin siis vaihtamaan puhelinta, uusi on Galaxy A52s.

No, minulla oli edellisen puhelimen muistikortilla nämä ladatut MML-kartan tiedostot c:geota varten. Jostain syystä en saanut kuitenkaan c:geota toimimaan kuten ennen, en ymmärtänyt sen antamia ohjeita offline-karttojen oikeisiin kansioihin laittamisista yms. Yritin siirtää niitä c:geon Maps-kansioon ynnä muuta, mutta ei auttanut. Sitten poistin kaikki karttatiedostot ja latasin sieltä hylly.org sivulta uudelleen. Mut en minä ymmärtänyt, mihin ne pitää laittaa ja mitkä kaikki sieltä ladata... Venkslailin sinne sun tänne, mut ei tullut mml:n karttaa vaihtoehdoksi c:geon kartalle.

Sitten löysin tämän keskustelun ja oivalsin, että tarvitaan siis vain ne kaksi: mtk_suomi.map ja peruskartta.zip. Huomasin, että minulla oli niitä puhelimessa muitakin ja nuokin kaksi kertaa, vaikka ne edelliset olin poistavinani. Sitten kokeilin semmoista, että siirsin nuo kaksi muistikortille, jonne loin Kartta-nimisen kansion.

Ja kas, nyt c:geon karttaluettelossa on myös Mtk_suomi (Offline) ja se toimii kuten pitää. Asetuksissani on nyt karttalähteenä Mtk_suomi (Offline), Offlilne-kartat sisältävä kansio on SD-kort./Kartat (Käyttäjän määrittämä) ja Karttateemat sisältävä kansio on SD-kort./Kartat (Käyttäjän määrittämä). Kartan oikeasta ylänurkasta klikatessa tulee kohta Valitse kartan teema, siinä oli aiemmin "(oletus)"-sanan kohdalla täppä, nyt sinne oli ilmestynyt myös vaihtoehto "peruskartta.zip/Peruskartta". Siihen täppä, ja jeeee!

Kiitos siis ohjeista minunkin puolesta. Joka kerta minä tämän kanssa olen tämpäröinyt, mut en aiemmin näin pitkään. Meinasin jo menettää toivoni.

Iiki
Viestit: 13
Liittynyt: To 23.08.2012 23:02

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja Iiki » Pe 22.10.2021 21:31

ISO kiitos ReiKaa tästä postauksesta! Olen takavuosina onnistunut lataamaan mtk:n kartan c:geooni, mutta jonkun päivityksen yhteydessä kartat lähti huis helkattiin. Olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa ladata kartan uudelleen tällä foorumilla ja Facebookin ohjeilla siinä onnistumatta. En ole mikään antinörtti, mutta ne ohjeet eivät ole olleet selkeät. Nyt onnistui, kiitos vielä!

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: MML kartat offlinenä c:geo?

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » La 23.10.2021 2:42

Hienoa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”