Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
salminma
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.05.2012 0:47
Paikkakunta: Rovaniemi

Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Viesti Kirjoittaja salminma » Pe 31.05.2013 15:34

Menin ostamaan otsikon mukaisen laitteen, kun sattui olemaan tarjouksessa. Garminin sivujen mukaan, kyseisellä pökkelöllä voi etsiä Chirp-kätköjä. Olen yrittänyt selailla käyttöohjetta, mutta siitäkään ei ole pahemmin apua ollut. Laitteen ANT+ valikosta löytyy vaikka mitä poljin- ja sykeanturia mutta ei Chirppiä. Auttakkee miestä ja kertokaa miten homma toimii.

miisa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 19.07.2009 13:04

Re: Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Viesti Kirjoittaja miisa » Pe 31.05.2013 16:32

Itselläni on GPSmap 62st ja sieltä Chirp löytyy ainakin seuraavasti: Päävalikko (mökin kuva) - Määritä (työkalun kuva) - Geokätköt (avatun arkun kuva) - Ohjelmoi chirp, joka valittuna ja painamalla "enter" ilmoittaa laite, että etsii...

Toivottavasti joku viisaampi, joka on ko. ominaisuutta käyttänyt useammin kuin minä vain yhdesti vastaa myös.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Pe 31.05.2013 19:01

Asetukset -> geokätköt -> chirp etsii (valitse tähän että käytössä).

Tuo Miisan ohje on Chirpin ohjelmointia varten. Ja ohjelmointi tehdään ainoastaan itse ostettuihin chirppeihin, ei niihin joita muut ovat piilottaneet :)

Tuon kun laittaa päälle, sen pitäisi sitten pysyä päällä aina. Se muuten syö sitten akkua aavistuksen enemmän, eli jos sitä ei tarvitse niin kannattaa pitää se poissa. Ainakin jos patterien/ladattavien akkujen kanssa on virran riittävyysongelmia.

TÄssä ohje vielä englanniksi.

The Chirp detection is enabled from the Main Menu > Setup > press enter > arrow up or down to Geocaches > press enter > arrow down to chirp Searching > press enter and select On or Off to enable or disable and press enter again to save the setting.

Arnyk

kilolokio
Viestit: 31
Liittynyt: La 03.01.2009 18:25

Re: Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Viesti Kirjoittaja kilolokio » Pe 31.05.2013 19:16

En tunnusta olevani yhtään viisaampi mutta vastaan kuitenkin :D .
Minulla on pari vuotta vanha 62s ja törmäsin sen kanssa chirppiin ikään kuin vahingossa. Asetuksiin olin asettanut sen etsimään Chirpin ja kerran erästä kätköä lähestyessäni se vain ilmoitti löytäneensä sen. Eli kuten Miisa jo tuossa edellä sanoo niin Päävalikko (mökin kuva) - Määritä (työkalun kuva) - Geokätköt (avatun arkun kuva) ja sieltä laita valikko Chirp etsii --> käytössä. Ilmeisesti tuolla asetuksella se chirpin löytää ilman erillistä hakua, ainakin Megassa kapula ilmoitti jatkuvasti löytyneistä chirpeistä ilman että haku olisi pitänyt erikseen käynnistää.
Yhden Chirp-kätkön olen tuon jälkeen hakenut enkä silloinkaan mitään muuta tehnyt kuin koordinaatteja lähestyessäni tarkistin, että tuo etsintä-ominaisuus on käytössä.

salminma
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.05.2012 0:47
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Garmin GPSmap 62s ja Chirp

Viesti Kirjoittaja salminma » Pe 31.05.2013 20:11

Tämähän tuntuu olevan vähän niinkuin kätköjenkin kanssa. Aivan varmasti katsoin jo sinne, mutta sieltähän se sitten löytyikin :oops:
Suuri kiitos ja syvä kumarrus kaikille vastanneille avustanne.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”