Kätköjen lataaminen oregon 450

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja koheli » Su 27.01.2013 8:45

Tämä on varmaan moneen otteeseen käsitelty, mutta löytyisikö vielä joku, joka jaksaa neuvoa? Olen kätköillyt yhditelmällä samsung galaxy ja neongeo ja ekassa miittissä tulin siihen tulokseen, että gepsi on saatava. Olen nyt sitten yrittänyt Haksun ohjeilla ladata kätköjä, ja jotain olen saanut, mutta kun yritän muuttaa/ladata lisää, ne ei näy. Muistikortilla kyllä kansiossa näkyy, mutta ei muuten. Olen sammuttanut ja irroittanut kortin useita kertoja. Ne kätköt, jotka olen ladannut myös yksi kerrallaan geocachingistä näkyy. Alan pikkuhiljaa tuntea itseni tosi tyhmäksi, mikä mättää/ jää miulta tekemättä. ( olen myös ladannut uudelleen/ poistanut kaikki entiset lataukset )

Depression
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.10.2011 7:53
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja Depression » Su 27.01.2013 9:01

Ei muistikortille vaan laitteen massamuistiin. Siellä on valmiiksi sen niminen kansio kuin gpx mihin tarvii tiedosto laittaa.

Depression
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.10.2011 7:53
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja Depression » Su 27.01.2013 9:04

Ja kannattaa muuten aina kaikki vanhat gpx:t sieltä poistaa. Itse teen saman ennen jokaista kätköilyreissua.

koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja koheli » Su 27.01.2013 9:44

Olipa yksinkertainen ratkaisu. Iso kiitos ja rutistus :D Jostain vaan oli jäänyt ajarus mieleen, että kaikki ylimääräinen pitäsi ladata muistikortille. Oppia ikä kaikki. Nyt on kätköt laitteessa.

Avatar
LaraG
Viestit: 108
Liittynyt: La 05.07.2008 1:22

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja LaraG » Su 27.01.2013 9:45

Kyllä ne voi ladata muistikortillekin. Onhan sulla siellä sellaiset kansiot kuin GARMIN ja sen alla vielä kansio GPX? Jos ei ole, luo ne. Tyrkkää GPX-tiedosto sinne GPX-kansioon, niin pitäisi alkaa kätköt näkymään. Voi ne kätköt kyllä laittaa laitteen omaankin muistiin GARMIN --> GPX-kansioon.

wento
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 28.10.2009 20:17

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja wento » Su 27.01.2013 9:58

Tilanteessa, jossa gpx ei lataudu, kannattaa kokeilla käynnistää gps ilman muistikorttia. Tällöin laitteessa ei pitäisi näkyä geokätköjä ellei niitä ole itse laitteen muistissa. Sen jälkeen kortti gps:ään, gpx:n siirto kortille uudestaan ja uudelleen käynnistys. Ja kyllä gpx:ien käyttäminen muistikortilta lienee suositeltavaa mahdollisten gpx-jumiutumisten takia, kortin saa aina tarvittaessa pois laitteesta.

Lisäksi Geocache.fi -> Omat tiedot -> Materiaali -välilehdeltä: Lisää GPX-tiedoston nimeen päivämäärä "Kyllä" saattaa vähentää ongelmia:
"Päivämäärä lisätään kartalta ladattavaan GPX-tiedostoon muodossa VVVVKKPP (esim. 20110930) viivalla erotettuna (caches-20110930.gpx). Päivämäärän lisäys varmistaa että Garmin lukee tiedoston uudelleen (samannimistä käytettäessä voi garmin jättää tiedoston käsittelemättä kun nimi ei muutu)."

Lisätietoja Oregoneista englanniksi: http://garminoregon.wikispaces.com/

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Su 27.01.2013 10:03

Itselläni on muistikortilla kartta sekä kätköt! Garmin-kansio on ensin luotava kortille ja sinne sisälle GPX-kansio jonne kätkökorin voi siirtää ja awot, se on siinä!
Yksittäiset kätkö-lataukset menee mielestäni automaattisesti GPS:n muistiin GPX-kansioon...

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Su 27.01.2013 12:08

Samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa. Jos haluaa välttyä laitejumilta mahdollisesti niin kartat ja kätköt kortille. Kortin voi irroittaa aina.

Itse olen tapellut dakota 20:n, Oregon 450:n ja GPSmap62:n kanssa. Jokainen näistä on kahden vuoden aikana syystä tai toisesta jumiutunut kertaalleen (ainakin). Tosin noista laitteista vain yksi on oma.

ELi garmin hakemisto kortille, sille se gpx kansio ja sinne kätköt. Näin suosittelen kokemusten kautta ;)

Arnyk

koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Re: Kätköjen lataaminen oregon 450

Viesti Kirjoittaja koheli » Su 27.01.2013 13:17

Kyllä miulla oli muistikortilla oikea kansiorakenne tehtynä. Tyhjensin kortin, tein tuon pvm- määrityksen ja tyhjensin laitteen muistista kaikki kätköt ja latasin uudelleen muistikortille ja nyt lukee ne sieltä. Näillä taitaa olla ihan oma tahtonsa :lol: On nyt ainakin perusjutskat tehty niin moneen kertaan, nyt kun vaan oppisi käyttämään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”