Wherigon emulaattori

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » To 03.01.2013 11:55

Kertokaahan tyhmälle, miten tuon emulaattorin kanssa pelataan. En vain onnistu sen käytössä millään tavalla.
Wherigo Builderin olen ladannut. Ja siihen tämä taisi sitten tyssätä :D

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja arnevala » To 03.01.2013 17:15

Minulle Urvigo nimistä kehitintä suositeltiin emulointiin. Hyvin sai käyttöön. Siinä pitää ensin tallettaa tyhjä projekti. Sitten kun painaa F5 niin lähtee emulaattori käyntiin. Emulaattorin Main näppäimen takaa avautuu valikko mistä voi valita hakemiston missä wherigo kasetit on. Sitten vaan valitsee listalta halutun kasetin

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » To 03.01.2013 20:27

Kiitos vinkistä.
Tuolla Builderilla vaikka yritän mitä kautta ja miten tahansa, niin ei emulaattori toimi ja jos jotain tapahtuu, on se vain virheilmoitus. Saattaa olla omia kämmejä ja tyhmyyttä.

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » To 03.01.2013 20:51

Kyllä nämä vaikeudet johtuu omasta tyhmyydestä.
Vaikka lataan wherigon minne, niin sitä ei koskaan muka löydy! Argh. Ehkä luovutan, ennenkuin hermostun :evil:

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 03.01.2013 22:38

Wherigo builderia en ole saanut toimimaan muistaakseni lainkaan 64-bittisellä Windows 7 -alustalla.

Emulaattorin käytön voi joissain tapauksissa korvata vaihtoehtoisella lähestymistavalla.

Ylläpidon kommentti: toiveiden perusteella poistettu suora ohje vaihtoehtoiseen lähestymistapaan vaikka varmaan palkokasveja alkaakin kasvamaan sähköposteissa ja privaviesteinä tästäkin sensuroinnista.
Poiston teki kaikkien vihaama haksu10

kilpertti
Viestit: 64
Liittynyt: Su 14.01.2007 2:51
Paikkakunta: Turku

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja kilpertti » To 03.01.2013 23:41

Stone'5 kirjoitti:Wherigo builderia en ole saanut toimimaan muistaakseni lainkaan 64-bittisellä Windows 7 -alustalla.
Toimii se vähän kikkailemalla. Ohjeet löytyvät Groundspeakin foorumilta tästä viestistä ja seuraavassa viestissä on valmiiksi veistelty WherigoBuilder.exe zippinä. Muistaakseni kopioin vaan tuon exen alkuperäisen tilalle ja lähti vörkkimään.
Edit: Jahah se poukkaakin kirjautuneena ollessa näköjään ketjun alkuun. Ohjeet löytyvät ketjun kuudennesta viestistä ja zippi seitsemännestä.

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » Pe 04.01.2013 12:10

Sain ihanasti opastusta myös postilaatikkoon, kiitos siitä :D

Kun tuolla Wherigo Builderilla koitan avata emulaattoria, ilmoittaas se heti ""Käsittelemätön poikkeus sovelluksessa..... Yritettiin ladata ohjelma,
joka on väärää muotoa (HRESULT-poikkeus)".

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Pe 04.01.2013 18:23

Stone'5 kirjoitti:Wherigo builderia en ole saanut toimimaan muistaakseni lainkaan 64-bittisellä Windows 7 -alustalla.

Emulaattorin käytön voi joissain tapauksissa korvata vaihtoehtoisella lähestymistavalla.
Moi,

tähän oli pakko tarttua. ÄLKÄÄ please käyttäkö tuota vaihtoehtoista lähestymistapaa, jos oikeasti arvostatte ja kunnioitatte toisen ihmisen työtä.

Tässä ketjussa pyydettiin apua emulointiin, ei wherigon hakkerointiin. Vaikka niitä nyt olisikin helppo hakkeroida, niin useiden wherigojen tekijänä koen että tämä loukkaa minua jopa henkilökohtaisesti. Lähinnä siitä syystä että käytän kymmeniä tunteja aikaa wherigon eli seikkailun tekemiseen, joissa tärkein elementti on kokemus jonka haluan tuottaa pelaajalle. Sitten joku oikaisee sen hakkeroimalla wherigon. Se on suoraan käyttämäni vaivan ja ajan aliarvostusta. Voisin käyttää myös erästä "agressiivitermiä" mutta jätettäköön se nyt pois. Miksi minun pitäisi tuhlata kymmeniä (jopa yli sata) tuntia siihen että joku poimii loppukoordsit suoraan filestä?

Voin edelleenkin piilottaa vaikka 50 tradia teille (jotka hakkeroitte wherigoja). Toivon edelleenkin että ainakaan minun tekemiäni wherigoja ei hakkeroitaisi. Joihinkin olen tarkoituksella jättänyt emuloinnin päälle, jotta niiden pelaajapohja olisi laajempi ja pelaamisen voisi tehdä kotona, jolloin myös muiden kätköjen hakeminen onnistuu paremmin "aikaa tuhlaamatta".

Esimerkiksi tähän wherigoon http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 17f77acebc olen käyttänyt aikaa 115 tuntia, ja siinä ajassa tekisin kyllä helposti n. 3-40 tradia. Miksi sitten halusin tehdä tällaisen wherigon? Siksi että siinä olisi jotain TEILLE, ei minulle. Mahdollisesti kokemus joka jää mieleen. Ehkä.

Laitetaan nyt vielä sitten rautalangasta muutama lause:
Se että joku hakkeroi ja oikoo, puhumattakaan siitä että opastaa muita vielä sille tielle VÄHENTÄÄ mielenkiitoa tehdä wherigoja. Tehdään sitten niitä tusinapurkkeja sillankaiteisiin jos niin kerran haluatte.

Jokainen joka aidosti on kiinnostunut ja haluaa mahdollisesti jotain uutta ja erilaista sekä seikkailua vähän eri konseptissa on taas omiaan nostamaan mielenkiintoa tehdä wherigoja.


Kiitos tässä ketjussa olleille viesteille avoimesta suhtautumisesta ja apua & vinkkejä saa aina. Mutta tuota esitettyä vaihtoehtoista lähestymistapaa en halua että kukaan käyttää ainakaan minun wherigoihini. Tuskin kukaan muukaan wherigojen tekijä...

tuntuuko minusta pahalta? Kyllä.

Arnyk

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 04.01.2013 19:08

Arnyk kirjoitti:Miksi minun pitäisi tuhlata kymmeniä (jopa yli sata) tuntia siihen että joku poimii loppukoordsit suoraan filestä?
Laitat sinne fileeseen väärät loppukoordinaatit hunaja-ansaksi. Sekään ei tosin takaa sitä, että purkilla käy nekin, jotka eivät vaivaudu edes hakkeroimaan niitä loppunaatteja. Joten mitäpä eroa tuossa olisi?

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Pe 04.01.2013 19:22

arisoft kirjoitti:
Arnyk kirjoitti:Miksi minun pitäisi tuhlata kymmeniä (jopa yli sata) tuntia siihen että joku poimii loppukoordsit suoraan filestä?
Laitat sinne fileeseen väärät loppukoordinaatit hunaja-ansaksi. Sekään ei tosin takaa sitä, että purkilla käy nekin, jotka eivät vaivaudu edes hakkeroimaan niitä loppunaatteja. Joten mitäpä eroa tuossa olisi?
Totta. Idealistina sitä itse vaan liikaa olettaa ja naivina haluaa uskoa parasta.

Pakko varmaan jotain kehittää. Mutta ehkä täytyy vaan antaa asian olla edelleenkin ja todeta että omahan on tappionsa heille jotka tekee "väärin". Silloin vain on omasta ajatusmaailmastani katsottuna harrastuksen perimmäinen idea aika kaukana...
Tässä tapauksessa vain harmittaa se että vääriä keinoja sekä työkaluja ollaan neuvomassa muille.

Henkisesti olisi ehkä vaan keveintä kun kieltäisi kaiken ja eläisi omassa uskossaan että kaikki ne kätköt hakeneet ovat hakeneet ne "oikein" ilman huijaamista.

Arnyk

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » Pe 04.01.2013 19:53

Ymmärrän Arnykin palkokasvit hyvinkin, ei minuakaan hirmuisesti lohduta se, jos pelkästään perinteisestä mysteeristä tarjotaan jossain suoraan naatit.
Mutta, jos kokee, että työtä on tehnyt paljon ja tunteja on tullut ihan hirmuisesti, täytyy koittaa silti lohduttaa itseään, että tämä on kuitenkin (vain) harrastus ja suurinosa porukasta hakee ihan reiluin keinoin purkit.

Ja jotta pysyttäisiin oikeassa asiassa, osaako kukaan sanoa, miksi minulle tuota virheilmoitusta tulee? Ja mitä hakkerointiin tulee, olen erittäin hyvä hakkeroimaan keksipurkit kotikaapista auki, mutta siihen se sitten jääkin. Sen suurempi hakkerointi ei edes kiinnosta, kun asiasta ei ymmärrä mitään.

Mainitsen vielä sen, että tässä kyseisessä wherigossa, jota auki yritän, on mainittu kuvauksessa "Tutustu reittiin jo kotona emulaattorilla etukäteen!"
Ja toki, jos se ei onnistu, lähdetään sitten soitellen sotaan.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Pe 04.01.2013 20:10

Siipisupi kirjoitti: Ja jotta pysyttäisiin oikeassa asiassa, osaako kukaan sanoa, miksi minulle tuota virheilmoitusta tulee? Ja mitä hakkerointiin tulee, olen erittäin hyvä hakkeroimaan keksipurkit kotikaapista auki, mutta siihen se sitten jääkin. Sen suurempi hakkerointi ei edes kiinnosta, kun asiasta ei ymmärrä mitään.

Mainitsen vielä sen, että tässä kyseisessä wherigossa, jota auki yritän, on mainittu kuvauksessa "Tutustu reittiin jo kotona emulaattorilla etukäteen!"
Ja toki, jos se ei onnistu, lähdetään sitten soitellen sotaan.
Juu, ei emuloinnissa ole mitään vikaa. Sen tekijä kieltää tai sallii, jokainen tahtonsa mukaan :)

Wherigo-builderin emulaattori toimii jotenkin eri lailla. Suosittelen melkein lataamaan urwigon, jonka emulaattorissa ei ole ollut itselläni tai kenelläkään muulla henkilöllä jota olen avustanut, minkäänlaisia ongelmia.

Minullakaan ei toimi tuo wherigo-builderin emulaattori vistassa tai seiskassa. Emuloinnit olen tehnyt aina tuolla Urwigolla. Muistaakseni tuohon tarjottiin groundspeakin fooumeilla .NET-frameworkin uudelleen asennusta ja palauttamista tiettyyn versioon, mutta se on ikävä kyllä ainakin omalta kohdalta jäänyt kulkemattomaksi tieksi, johtuen tuon Urwigon toimintavarmuudesta.

Puhutko muuten Kukkia-järven wherigosta?

Arnyk

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » Pe 04.01.2013 21:29

Arnyk,

juu, sinne pitäisi lähteä seikkailemaan, kunhan tuo jäätilanne olisi vain hiukan parempi!
Olisi mukava tutustua hiukan reittiin etukäteen, jotta osaisi edes mennä vähän oikeaan suuntaan :mrgreen:

Avatar
PaavoN
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 07.03.2007 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja PaavoN » La 05.01.2013 23:33

Arnyk kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti: ...
Emulaattorin käytön voi joissain tapauksissa korvata vaihtoehtoisella lähestymistavalla.
...
Moi,

tähän oli pakko tarttua. ÄLKÄÄ please käyttäkö tuota vaihtoehtoista lähestymistapaa, jos oikeasti arvostatte ja kunnioitatte toisen ihmisen työtä.
...

Arnyk
Olen Arnyk:n kanssa täysin samaa mieltä.

Saattaisin pitkin hampain hyväksyä jos joku selvittää oman kätköni naatit ITSE keksimällään vaihtoehtoisella tavalla (kauniimpi ilmaisu huijaamiselle). Se että huijausohjeet tuodaan foorumilla kaikkien nähtäville vie varmasti motivaation rakentaa monimutkaisia, työläitä kätköjä ja pilaa etsimisen ja löytämisen ilon lukemattomilta kätköilijöiltä.

Jos kätköä ei pysty ratkaisemaan (olkoon syy mikä tahansa), sitä ei ole pakko hakea. Olen toiminut niin muutaman liian hankalaksi osoittautuneen mystin osalta. Ehkä tulevaisuudessa keksin ratkaisun. Jos sen sijaan saisin jostakin naatit puoli-ilmaiseksi, ei kyseisen kätkön hakemisessa olisi enää mitään mieltä ja jättäisin varmasti loggaamatta.

Uskon vahvasti että tämän "vaihtoehtopostauksen" tarkoitus ei ollut tahallisesti loukata tai viedä keneltäkään oivaltamisen iloa.
PaavoN
photocacher

http://www.nikkila.org

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja porari » Su 06.01.2013 15:18

Wherigo builder samoinkuin Urvigo näyttäisivät olevan Windows- ohjelmia. Löytyykö vastaavaa macille?

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Wherigon emulaattori

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Su 06.01.2013 16:28

porari kirjoitti:Wherigo builder samoinkuin Urvigo näyttäisivät olevan Windows- ohjelmia. Löytyykö vastaavaa macille?
Emulointiin ei, ikävä kyllä. Mutta wherigojen luontiin löytyy myös www-pohjainen softa/palvelu johon saa tunnukset halutessaan earwigon foorumilta. Earwigolla ei käsittääkseni pysty emuloimaan. Tosin en ole kyllä käyttänyt sitä yhtään.

http://www.earwigo.net/WWB/wiki/doku.php?id=start

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”