Mikä ekaksi GPS:ksi?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
lammm
Viestit: 3
Liittynyt: La 25.08.2012 20:49

Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja lammm » Pe 02.11.2012 18:56

Parin kuukauden kätköilyharjoitusten jälkeen alan lämmetä GPS:n ostoon. Antakaahan vinkkejä mikä malli naiselle, jonka tietokoneen käyttötaidot rajoittuvat enterin ja escin painamiseen. Ihan kaikkein halvinta ei viitsisi hommata, jos puolen vuoden päästä sitten jo harmittaa.

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja jumiki » Pe 02.11.2012 19:06

GPSMAP, dakota, oregon...siinä ois jotain garminin gps-laite malleja. Suosittelen garminia!

Sahraminna
Viestit: 11
Liittynyt: La 05.11.2011 0:46
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja Sahraminna » Pe 02.11.2012 19:17

Itsellä eka kepsukka oli Garmin EtrexH, sillä pääs alkuun. Kyllästyin kuitenkin näppäilemään kätköt käsin, joten ostin pari kuukautta sitten Garminin Etrex 20. Hyvin on toiminut, ja mielestäni on helppo käyttää. :D

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Pe 02.11.2012 19:21

Minä hommasin ekaksi gps laitteeksi garmin oregonin parin kuukauden kätköilyn jälkeen. Lainasin sitä ennen kokeeksi tomtom autonavia, johon hermostuin parissa viikossa. Olen tykännyt, vaikka kaikkia ominaisuuksia ei vielä vuoden käytönkään jälkeen varmaan osaa täysin hyödyntää. Välillä on ollut ongelmia jumittumisen kanssa, mutta muuten on hyvä vehje ja kätköpaikalle löytää. Ilmaisen maastokartan lataamiseen tarvitaan muistikortti kun laitteen muisti ei riitä.
~Don't worry, be happy!~

Avatar
PinniG
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 09.10.2012 14:40
Paikkakunta: Hamina

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja PinniG » Pe 02.11.2012 20:05

Minä ostin Garminin Dakota20:n. Mulla ehdoton kriteeri oli suomenkielisyys. Tuosta olen kyllä tykännyt tosi paljon. Helppo käyttää, ainakin minusta. :mrgreen: Ei tarvitse käytännössä osata mitään muuta, kuin laittaa gepsi koneeseen kiinni ja klikkailla kätköt sinne. Itse pidän siitä, että kuvaukset, lokit ja vihjeet näkyy suoraan samasta laitteesta, eikä tarvita mitään muuta, kuten paperia.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 02.11.2012 20:31

pinni* kirjoitti:Minä ostin Garminin Dakota20:n. Mulla ehdoton kriteeri oli suomenkielisyys. Tuosta olen kyllä tykännyt tosi paljon. Helppo käyttää, ainakin minusta. :mrgreen: Ei tarvitse käytännössä osata mitään muuta, kuin laittaa gepsi koneeseen kiinni ja klikkailla kätköt sinne. Itse pidän siitä, että kuvaukset, lokit ja vihjeet näkyy suoraan samasta laitteesta, eikä tarvita mitään muuta, kuten paperia.
Itselläni on myös kyseinen laite vara käytössä, koska SGS3 kännykkä on korvannut käytännössä kokonaan sen. Ihan hyvin on toiminut ja uusimmat päivitykset ovat tuoneet hyviä uudistuksia ja korjanneet eri bugeja.

rittak
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:05

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja rittak » Pe 02.11.2012 23:59

Mulla on kans tuo Dakota 20. Tällaiselle blondille tarpeeksi yksinkertainen. Hyvin on tällakin pärjätty enkä ainakaan vielä kaipaakkaan tämän "hienompaa" värkkiä. :D

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja Arnyk » La 03.11.2012 8:54

Itsekin sekä dakota20 että oregon 450 käyttäneenä suosittelen Oregon 450stä. Siitä on isompi näyttö, kokoero dakotaan ei ole merkitsevä ja ennen kaikkea wherigotuki. Hintaero ei liene merkittävä. Oregonin näyttö ei ole yhtä hyvä päivänvalossa kuin montanassa mutta olen tullut ainakin itse sillä erittäin hyvin toimeen. Ja mukavampi sitä maastokarttaakin on katsella isommalta näytöltä.

Itsekin kyllä käytän sgs 3sta myös ( Samsung galaxy S3 ) ja se on syrjäyttänyt melkein gepsin. Tätä ennen oli käytössä HTC. Desire z, todella hyvä laite sekin. Näitä ennen hain ensimmäiset sata purkkiani nokia e71 llä ja trimble nimisellä ohjelmistolla.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Mikä ekaksi GPS:ksi?

Viesti Kirjoittaja Arnyk » La 03.11.2012 9:01

Itsekin sekä dakota20 että oregon 450 käyttäneenä suosittelen Oregon 450stä. Siitä on isompi näyttö, kokoero dakotaan ei ole merkitsevä ja ennen kaikkea wherigotuki. Hintaero ei liene merkittävä.

Itsekin kyllä käytän sgs 3sta myös ( Samsung galaxy S3 ) ja se on syrjäyttänyt melkein gepsin. Tätä ennen oli käytössä HTC. Desire z, todella hyvä laite sekin. Näitä ennen hain ensimmäiset sata purkkiani nokia e71 llä ja trimble nimisellä ohjelmistolla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”