iPhone 4s epätarkka

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
simu_l
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 21.05.2012 16:40

iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja simu_l » Ma 21.05.2012 17:26

Onkohan mulla jotaki hämminkiä ku ei tuolla löydä mitään, 10m päähän se opastaa ja sitten sekoaa, heittelee ja hyppii ja pomppii ja tekee vaikka mitä.

Tiedossa olevalle kätkölle menin ja seurasin puhelinta niin tuon 10m jälkeen se ei tosiaan tiiä missä se kätkö on, muutamaan kertaan kätkön ohi kävelin ristiin rastiin ja lopuksi pistin puhelimen kätkön päälle, sen mielestä se kätkö oli vielä 13m päässä...
Joku asetus? vaatii tietyn min nopeuden päivittyäkseen oikein? käyttäjässä?

Haulla koitin mutta ei löytynyt oikeen muutakuin että hienosti toimii ja hyvin löytyy kätköt, melko guru on jos 10m säteeltä kääntää jokasen kiven tms jotta kätkön löytää...

Niijuu ja groundspeak maksettu ohjelma ja puhelimessa uusin softa.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 21.05.2012 17:38

Ne puhelimet ei aina toimi, varsinkaan hankalissa paikoissa niin hyvin, kuin käsigepsit.

Tossa opitäis kyllä olla glonass, jonka pitäisi auttaa...

Joissain gps:ssä on ongelmana hitaan liikkeen esto, jolla yritetään estää 'matelua' kartalla. Ikävä ominaisuus kätköilijälle...

Esim joissain Samsungeissa puhelin piti rootata, jotta sen sai pois...

simu_l
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 21.05.2012 16:40

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja simu_l » Ma 21.05.2012 17:49

Noin niku esimerkkinä aikasempi puhelin N8 toimi tässä hommassa paremmin (siihempä ne paremmat jäiki), sillä ei tarvinu ku kävellä siihen 10m säteelle, muuan kerta ristiin ja sitte oltiinki jo 1m säteellä joka on varsin hienosti.

Pitänee lähtä vielä illaksi juoksemaan mettään ja kattoa auttasko se liikkeen nopeus.

Eli jos tässä on se matelun esto niin pitäs vissii jailbreakata, ei kuulosta kivalta näin takuu aikana :D

TTTTiiMi
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 19.10.2011 22:23

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja TTTTiiMi » Ma 21.05.2012 18:05

Ethän ole ruksinut pois: Settings -> location services -> system services -> Compass calibration.

tuon kun ottaa pois niin rupee käyttäytyy ngeocachig sovellus todella kummalliseksi. Mä olin tuon jossain vaiheessa ottanut pois akun keston maksimoimiseksi, mutta ei ollut hyvä idea :)

simu_l
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 21.05.2012 16:40

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja simu_l » Ma 21.05.2012 21:12

Kyllä oli päällä kompassin calibrointi.

Ei auta nopeammin liikkuminen. Vain ilmeiset paikat löytyy, esim. kivikosta täys mahdottomuus löytää.

Onko karttojen tarkkuuksissa eroa? että jos vika onkin siinä että kartta ei ole kohdallaan? mut eikai se oikein ole mahdollista...

Pitikö tuo ruoja sponsoroida tähänkin harrastukseen rahaa vähä lisää ja hommata vaikka etrex 10... :D

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 21.05.2012 23:22

Auttaisikohan iPhonen buuttaus (home- ja virtanappi yhtäaikaa pohjaan niin pitkäksi aikaa, että puhelin sammuu)? Tuon jouduin itse tekemään eilen kun värkki näytti ihan omiaan. Buutin jälkeen pelitti taas ihan hyvin ja löysin kolme extemporekätköä. Mulla ongelmana oli se, että iPhone ei näyttänyt oikeaa suuntaa kätköä lähestyessäni, matka vaikutti olleen oikeaa luokkaa.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

simu_l
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 21.05.2012 16:40

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja simu_l » Ti 22.05.2012 22:57

Hyvä vinkki, en tiennyt tollaista buuttausta edes olevan, tosin ei auttanut tähän ongelmaan.

Tänään tuossa kulkiessani koitin yheltä huoltsikalta katsoa kätköä, hetikun pääsee siihen 10m renkaaseen niin alkaa hyppimään ja tuntuu että ei tiedä puhelin sijaintiaan ja kun uskollisesti metsästää 0 pisteen niin taas sekunti kaks ja ollaankin jossaki iha hukassa...

Seuraavaksi kyllä otan ja poistan ohjelman ja asennan sen uudestaan... koha jaksan.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 22.05.2012 23:06

Tuo buutti kannattaa iPhonen ja iPadin omistajana muistaa, sillä se on ainoa tapa yrittää saada täysin jumisa oleva laite taas virkoamaan. Ja auttaa se aina välillä tehtynä muutenkin.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

simu_l
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 21.05.2012 16:40

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja simu_l » Ke 23.05.2012 18:17

Valoa tunnelinpäässä....

Poistin ja asensin uudelleen tuon ohjelman, kolmella kätköllä kävin ja 2m päähän opasti hyvin. Pitää ohikulkiessaan käyä koittaan kätköä jota en aiemmin löytänyt...

Testit jatkuu...

HessuS
Viestit: 7
Liittynyt: To 21.07.2011 11:26

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja HessuS » Ke 23.05.2012 18:58

Mulla on ollut se vanhempi malli eli iPhone 4 kohta 2v. Laite on mielestäni varsin tarkka. Hankalissa paikoissa sekään ei tarpeeksi signaalia saa, mutta valtaosa kätköistä löytyy. Tai jos ei löydy niin vika on siinä kädessä joka laitetta pitelee.Taannoin harkitsin käsi-GPS:n ostoa, mutta tällä hetkellä tunnen pärjääväni kalifornialaisella omenalla mainiosti. Sen sijaan aiemmin käyttämäni iPhone 3G:n GPS:n tarkkuus oli huono.

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja poppis » To 24.05.2012 16:35

Mulla vanhempi version iPhonesta on alkanut tahmata ja jumittaa Geocaching sovelluksen kanssa. Suurempi ongelma kyllä on se, että nyt kun geocaching.com -sivuille mysteereihin pystyy tallentamaan omat koordinaatit, ne eivät kuitenkaan ole käytettävissä tuossa puhelimen Geocaching softassa :?: Onko softa tosiaan noin "tyhmä" vain enkö vaan osaa? Puhelimessa Geocaching softan versio 4,6,0 eikä päivitystä ole tarjolla...

mapa78
Viestit: 23
Liittynyt: To 24.03.2011 8:51

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja mapa78 » Pe 25.05.2012 11:49

poppis kirjoitti:Mulla vanhempi version iPhonesta on alkanut tahmata ja jumittaa Geocaching sovelluksen kanssa. Suurempi ongelma kyllä on se, että nyt kun geocaching.com -sivuille mysteereihin pystyy tallentamaan omat koordinaatit, ne eivät kuitenkaan ole käytettävissä tuossa puhelimen Geocaching softassa :?: Onko softa tosiaan noin "tyhmä" vain enkö vaan osaa? Puhelimessa Geocaching softan versio 4,6,0 eikä päivitystä ole tarjolla...
Kokeile Geo Buckettia. Se näyttää korjatut naatit kuin myös kaikki muut waypointit helposti :)
http://itunes.apple.com/fi/app/geo-buck ... 75790?mt=8

Ja ohjelman saat ihan ilmaiseksi. Kaiken muun lisäksi se on minun tekemä :mrgreen:

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja poppis » Pe 25.05.2012 18:26

mapa78 kirjoitti: Ja ohjelman saat ihan ilmaiseksi. Kaiken muun lisäksi se on minun tekemä :mrgreen:
Kukas kissan hännän, jnejne :lol:

Joskus reilu vuosi sitten ko. softan kännyyn asensinkin, mutta sen käyttöliittymä ei ollut yhteensopiva minun kanssa :roll: :lol: Nyt päivitin softan ja lienee jotain päivitystä tapahtunut jommassa kummassa, joko softassa tai minussa, kun se ei enää vaikuttanut niin hankalalta. Täytyykin seuraavan kerran ex-temporeillessa kokeilla, josko ratkaisisi molemmat ongelmat.8)

HessuS
Viestit: 7
Liittynyt: To 21.07.2011 11:26

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja HessuS » Pe 25.05.2012 19:52

poppis kirjoitti:Suurempi ongelma kyllä on se, että nyt kun geocaching.com -sivuille mysteereihin pystyy tallentamaan omat koordinaatit.
Siis miten tuo tehdään, neuvokaapa joku...

mapa78
Viestit: 23
Liittynyt: To 24.03.2011 8:51

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja mapa78 » Pe 25.05.2012 20:13

HessuS kirjoitti:
poppis kirjoitti:Suurempi ongelma kyllä on se, että nyt kun geocaching.com -sivuille mysteereihin pystyy tallentamaan omat koordinaatit.
Siis miten tuo tehdään, neuvokaapa joku...
Mysteerin koordinaattien vieressä on pieni kynän kuva. Sitä kun painasee niin aukeaa dialogi mihin voi kirjottaa uudet naatit.

HessuS
Viestit: 7
Liittynyt: To 21.07.2011 11:26

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja HessuS » La 26.05.2012 22:38

mapa78 kirjoitti:Mysteerin koordinaattien vieressä on pieni kynän kuva. Sitä kun painasee niin aukeaa dialogi mihin voi kirjottaa uudet naatit.
Niinpä näkyy olevan. Sen verran oli pieni etten ollut koskaan moista huomannut. Kiitos vinkistä. Ompun sovellus ei tuosta näköjään mitään ymmärrä, mutta saahan sen sinne käsin vietyä Waypointina.

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: iPhone 4s epätarkka

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Su 27.05.2012 8:04

poppis kirjoitti:
mapa78 kirjoitti: Ja ohjelman saat ihan ilmaiseksi. Kaiken muun lisäksi se on minun tekemä :mrgreen:
Kukas kissan hännän, jnejne :lol:

Joskus reilu vuosi sitten ko. softan kännyyn asensinkin, mutta sen käyttöliittymä ei ollut yhteensopiva minun kanssa :roll: :lol: Nyt päivitin softan ja lienee jotain päivitystä tapahtunut jommassa kummassa, joko softassa tai minussa, kun se ei enää vaikuttanut niin hankalalta. Täytyykin seuraavan kerran ex-temporeillessa kokeilla, josko ratkaisisi molemmat ongelmat.8)
Toi geo bucket on mennyt kyllä hyvää vauhtia eteenpäin. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ohjelma IOS käyttäjille, vaikka ei olekkaan minun tekemä :mrgreen:

t.w

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”