Nuvi ja kätköjen nimet

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
Enppu&Iloma
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 14.07.2009 13:16

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Enppu&Iloma » La 02.01.2010 19:10

Noyboy kirjoitti: -Jos haluat muokata listausta tai poistaa joitain kätköjä, niin tee se nyt. Jo löytämiesi kätköjenpoisto: Aja GSAK macro Del_Found_OR_Archived.gsk http://gsak.net/board/index.php?s=232be ... entry16523
Tämä ei jostain syystä pelitä meillä, kuten ei sekään että valitsemalla premiumlatauksessa "Vain löytämättömät" mukaan ei tule jo löydettyjäkin kätköjä.
Kuulimme että herra on ruvennu kätköjä tekeen ja kattosimme vähän missä ne olis (Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla)

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 02.01.2010 19:34

Kokeile tolla, joka on melkein sama. Del found and archived-macroa.
http://gsak.net/board/index.php?showtop ... entry16524

Niin ja ne macrot löytyy siis täältä:
http://www.gsak.net/board//MacroIndex.php

Itsekin olen joissain makroissa joutunut tekemään melkoisia temppuja jotta olen saanut tahtomani läpi. Nää on vaan koneita.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Tervas » Su 03.01.2010 12:14

Del found and archived, miksi tällaiseen jotain makroa tarvisi?
Heittää vaan filtterit kohdalleen ja poistaa mitä haluaa.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Enppu&Iloma
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 14.07.2009 13:16

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Enppu&Iloma » Su 03.01.2010 17:51

Tervas kirjoitti:Del found and archived, miksi tällaiseen jotain makroa tarvisi?
Heittää vaan filtterit kohdalleen ja poistaa mitä haluaa.
Eikös Premium-haun filtterin "Vain löytämättömät" pitäisi ajaa saman asian GPX-pakettia ladattaessa? Jostain syystä mukaan tulee kuitenkin myös jo löydetyt. Jos taas gsakissa otan filleriksi "Not Yet Foundin", niin punakynä viuhuu ihan ihmeellissä kätköissä ja edelleen jo löydetyt jää listalle .... :?:
Kuulimme että herra on ruvennu kätköjä tekeen ja kattosimme vähän missä ne olis (Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla)

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Su 03.01.2010 17:55

Minulta ainakin puuttuu joistain käyntipäivämäärä, joka sekoittaa pakkaa. Niitä voi sitten lisäillä sinne itse. Hra H tietää varmaan enemmän.
-Noyboy-
serial cacher

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Su 03.01.2010 19:27

Ehdotan kuvakaappauksineen opasteelista sivustoa asiaan, koska mikään ei ole niin vaikea kuin luettu texti opastamaan ohjelmien käytössä.
Itsekkin voisin neuvoa sanallisesti esim. pintaperhon luokassa 18# olemuksen "hyttynen", mutta voin sanoa että pieleen menee aloittelijalta luoda se, saati sen kalastustapa miten pelittää parhaiten missäkin tilanteessa.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ti 05.01.2010 19:08

Tuli mieleen eräs oleellinen seikka tuossa nuviin POIloaderilla ladatessa elikkäs kun latailee sitä makroluomusta nuviin niin ainenkin meikäläisen latailuun tulee windows ikkunaan merkintä *ohjelma ei vastaa*! Tulee käsitys että ohjelma on kaatunut ja lataus pielessä, mutta eipä olekkaan näin?
Kun malttaa odotella aikansa niin ilmaantuukin ruutuun onnittelut onnistuneesta latauksesta ja ladattujen tietojen kpl määrä!!!
Latailin myös nyt tuohon coloradoonkin uusimmat kätköt niin samoinen juttu kävi silläkin eli 5sek. latauksen alkamisesta ilmoitus *ohjelma ei vastaa*, mutta homma hoitui kuitenkin kuten pitikin kun malttoi aikansa odotella...

Macro tietoihin ( Geocache TourGuide.gsx) on nyt ilmestynyt jostain kätkölaatikko vihreä sellainen joka näkyy kartalla kätköjen kohdalla autolla ajellessa? Nuvin 205t valikossa ei kyseistä kuvaketta ole ollutkaan aiemmin vaan pelkkä piste ellei valikosta yksittäin ole vaihtanut lipuksi, arkuksi, jne. ???

Voin sanoa aloittajalle kokemuksen syvällä rintaäänellä, että melkoista tuskaa on ollut keksiä miten kätköpaketin on saanut kunnialla nuviin.
Ohjeita voi lukea vaikka kuinka, mutta aina tyssää jossain kohtaa, koska ohjeet on vanhat vanhoille välineille?
Helpoa on kaikki kun sen tietää, mutta puolet kun jättää pois tuosta http://geocaching.totaltechworld.com/index.html ja ajaa garmin-nuvi-exportgpx.gsk ohjelman macrokansioon jonka seurauksena syntyy tiedosto nimeltä Geocache Tourguide.gsx, niin se POIloaderilla laitteeseen ja se on siinä!!!!!

Kyllä kaiken takana itelläni on kokeneemman jelppaus hyvään alkuun tiettömällä tiellä. Noyboylle tästä suuret kiitokset alkuun pääsemisessä.

Avatar
SalmonSnake
Viestit: 66
Liittynyt: To 03.12.2009 16:38
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja SalmonSnake » Pe 12.03.2010 22:52

Noyboy kirjoitti:Tekaisin ohjeet joilla ainakin minä, ja parit muutkin ovat onnistuneet tempussa...

... -Klikkaa "Aja" jos mielesi tekee purkkia. :mrgreen:

Näillä pitäisi onnistua. Ja saa korjata paremmaksi, jos löytyy virheitä tai epäselvyyksiä.
:D :D HERTTIMULLEIJJAA!!! Mää osasin! :shock:
Nyt toimii! Nuvi205:ssa on nyt kätköt Hangosta Ivaloon kuvauksineen ja kaikkineen.
Hetken ihmettelin, kun kone näytti vain 52 lähintä kätköä, mutta kun
ymmärsi paina agitaattorista Minne-näppylän jälkeen Lähellä-näppylää, ja vaihtaa siinä paikkakuntaa, alkoi purkkeja löytyä lisää.

Oikein paljon KIITOKSIA Noyboylle, tämä helpottaa elämääni suunnattomasti.
Soittele, kun olet Etelä-Pohjammaalla niin saan lunastettua lupaukseni.
Elwood: "It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, a half a pack of cigarattes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake: "Hit it."

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Nitelina » La 08.01.2011 23:00

APUVA!!!

Nyt tarvitaan ei rautalankaa vaan ratakiskoa! Ja paljon!
Isäntä se meni ostamaan tollasen Garmin nuvin ja mää haluun sinne kätköt näkymään, niinku näkyy tom-tomissaki.
Nouboy (vai miten se nyt oli) olikin kirjottanu tuonne jo ohjeita, mut minäpä oonki niin tyhmä, et se mun homma tyssäs heti siihen GSAK juttuun :(

Joten joku jolla on hyvät hermot ja kyky selittää asioita selkeästi, autathan??

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Su 09.01.2011 1:13

No nyt tämäkin torvi pääsi Noyboy:n ohjeista sen verran perille aikansa yritettyään, että olen saanut homman niin pitkälle, et ton POILoader:in PITÄIS ladata ne kätköt tonne Nuviin. Mut eipä lataa kun antaa vaan virheilmotuksen :oops: Ei kuulemma levyllä ole tilaa... Tää on se Nuvi 245. Kyl nyt mun käsityksen mukaan pitäis tilaa muutamalle kätköllekin olla!!
Olisko jolla apua tähän ongelmaan?

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Su 09.01.2011 17:02

Sain tänään auttavan puhelun :P
Aikani ku räpelsin niin sain kun sainkin nyt lopulta kätköt Nuviin!! JEE! :P

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ke 30.03.2011 1:34

Meillä on nüvi 710. Sain pitkällisen urakoinnin jälkeen ladattua sen muistikortille kaikki Suomen kätköt. Ohjeita sain Skypessä. Muistaakseni latasin ne CSV-muodossa. Löytyvät Extroista (Extrat > Käyttäjän POIT:t), mutta nimenä näkyy vain kätkötunnus, jonka jäljessä sitten etäisyys kohteeseen ja ilmansuunta.

Kun klikkaan sieltä jonkun niistä, tulee teksti:

"Hälytystiedot:
Etäisyys: 400m.
Nopeus: 1 km/h
Lapinlahden lintutorni by
ventoux, Traditional Cache (2/2)"

Miksi tuohon tulee "etäisyys ja nopeus", vaikka minä siirsin ne POIT:t manuaalisesti ja poistin ruksin siitä hälytys-kohdasta. Aiemmin yritin kyllä hälytyksenkin kanssa, mutta poistin ne (muistikortilta resurssinhallinnassa) ja laitoin uudella tavalla. Silloin laitoin häly-etäisyydeksi 1000 m.

Tekisi mieli yrittää vielä kerran, mutta pelkään, että sotken vielä enemmän.

Tuo 1 km/h kummittelee navigaattorissa näköjään silloin tällöin. Navigaattori oli päällä ajaessani töihin ja seurasin karttaa (en siis laittanut mitään määränpäätä) ja välillä ruudulla luki "nopeus 1 km/h"). Mitäköhän se mahtoi tarkoittaa? Vai onko tuo aiemmin asettamani 1000 m jäänyt jonnekin kummittelemaan.

Pitäisikö kätköt siirtää mieluiten muodossa CSV?

Pitääkö Omat tiedot -sivulla vaihtaa asetuksia riippuen siitä, lataako kätköjä käsigepsiin (GPSmap 60Cx) vaiko tähän nüvi 710:een. GPSmap 60Cx:ään minulla menee tiedot näin (siihen ei paljoa nääs mahdu): Tunnus lukuunottamatta kirjaimia GC, kätkön nimestä 8 kirjainta. Tekstiosassa: Koko (esim. R), D ja T-arvot (esim. 4,5, 3,0), kätkön tekijä, ja * jos on talvilöydettävä.

Olis kyllä mahtavaa, jos sais navigaattoriin kaikki nuo tiedot, jotka tuolla ylempänä olevassa kuvasarjassa näkyi. Mut ei miun ymmärryksellä osata...

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ke 30.03.2011 2:23

No niin, nyt minä sitten latasin nüvin muistikortille Suomen kätköt CSV-muodossa. Sitä ennen olin mukamas tyhjentävinäni muistikortilta kaikki entiset.

Mut ei. Nyt siellä löytyy Extroista peräti kolmenlaista tavaraa: Kaikki luokat, 1, ja tämä viimeisin eli caches Suomi.

Kaikki luokat -kohdassa näkyy kaikki kätköt, sekä ne aiemmin ladatut GPX-tyylillä laitetut että nämä äsken laittamani CSV:t, että nuo "1":ssä olevat joista en ole kärryillä että mitä ne on. Kaipa minä olen ladannut niin monesti, että sinne on tullut kolmaskin versio. (Anteeksi kun osaa selittää oikeaoppisesti.) GPX:llä laitettuna on tiedot kuten edellisessä viestissäni kerron.

CSV:llä laittamissa on: Kätkötunnus ja Kätkön nimi (hienoa!) ja sen alapuolella "Hälytystiedot: Etäisyys: 1000m. Nopeus: Ei mitään." Mut ei mitään kätkötietoja!!

Ja näköjään siis entisiä ei pystykään poistamaan, vaikka muistikortilta on poistavinaan.

Nüvin Suosikeissa on sitten ne, jotka olen laittanut manuaalisesti "Lähetä Garminiin" systeemillä geocache.fi-sivulta. Sinne ei mahtunut kuin muutama sata kätköä, ja siellä ne ovat muodossa: "2C5GP Maaselänmäen S 1.5 2.5". Mitään muuta tekstiä ei ole.

Vuan näillä nyt mennään.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ke 30.03.2011 3:12

Asiasta aivan toiseen: Miten toimii Premium-sivulla oleva "Oma kysely"?

Avatar
SalmonSnake
Viestit: 66
Liittynyt: To 03.12.2009 16:38
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja SalmonSnake » Su 17.04.2011 18:17

Päivää taas.

Mistähän mahtaa johtua, että kätköjen lataaminen nuviin on nyt mulla järjettömän hidasta.?
garmin_nuvi_exportgpx -makro on nyt tunnin tehnyt töitä ja kertoo: "now prosessing 5959 of 14041 points"
Vanha tietokoneeni otti loparit ja latasin uuteen koneeseen GSAKin ja samat makrot kuin aiemmassakin
mutta nyt joku jumittaa pahasti.

GSAK versio 7.7.3.53 ja garmin_nuvi_exportgpx-makro ladattu tuolta: http://geocaching.totaltechworld.com/downloads.html

Et niinku hä?
Elwood: "It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, a half a pack of cigarattes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake: "Hit it."

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 18.04.2011 0:57

SalmonSnake kirjoitti:Päivää taas.

Mistähän mahtaa johtua, että kätköjen lataaminen nuviin on nyt mulla järjettömän hidasta.?
garmin_nuvi_exportgpx -makro on nyt tunnin tehnyt töitä ja kertoo: "now prosessing 5959 of 14041 points"
Vanha tietokoneeni otti loparit ja latasin uuteen koneeseen GSAKin ja samat makrot kuin aiemmassakin
mutta nyt joku jumittaa pahasti.

GSAK versio 7.7.3.53 ja garmin_nuvi_exportgpx-makro ladattu tuolta: http://geocaching.totaltechworld.com/downloads.html

Et niinku hä?
Mulla GSAK toimii kyllä vikkelästi ladattaessa nuviin gpx tiedostoja. Mitään ylimääräisiä ohjelmia ei ole ladattuna. CSAK:issa voi valita, mihin laitteeseen tiedot ladataan. Nyt en oo varma, puhummeko samasta asiasta. Ainut asia, joka hidasti GSAK:issa oli se, kun en ollut maksanut rekisteröintimaksua, mutta olisko tämäkään syy hitauteen.

Avatar
SalmonSnake
Viestit: 66
Liittynyt: To 03.12.2009 16:38
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja SalmonSnake » Ma 18.04.2011 17:39

Juu, rekisteröity on.
Veikkaan että tuossa makrossa on vikaa, koittelen illalla/yöllä uudestaan.
Elwood: "It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, a half a pack of cigarattes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake: "Hit it."

Avatar
BorderKolli
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 20.01.2010 15:12

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja BorderKolli » Ma 13.06.2011 12:06

Huomenet !
Pienten taistelujen jälkeen vanhassa Nuwissa on kuvaukset ja vinkit. Mutta taistelu on tarkoitettu voitettavaksi.
Hiukset vaan harvenee.
Muutama kysymys GSAKista.

1. Miten saan poistettua Waypoint nimen edestä TM / TS kirjainlyhenteen?
Näkyy Gsakin sivulla Waypoint Name kohdassa sekä Nuwin näytöllä kätkökuvauksessa

2.Mikä on Home Location oikea muoto?
Mallin mukaista muotoa tarjosin mutta location ei vaan vaihdu .Mulla lähin kätkö Gsakissa 1900km päässä.
Jos muoto on väärin niin tulee herja että "Location is invalid".
Tarjosin muotoa #Home N61 12.345 E028 67.890

Mikä väärin pilkku piste vai tyhjäruutu?

tv BK

Rannat
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 30.06.2010 22:55

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja Rannat » Ma 13.06.2011 15:11

Home Locationin muoto:
Home, N61 12.345 E28 67.890 eli risu pois alusta ja pilkku home-sanan jälkeen.

Avatar
BorderKolli
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 20.01.2010 15:12

Re: Nuvi ja kätköjen nimet

Viesti Kirjoittaja BorderKolli » Ma 13.06.2011 17:59

Rannat kirjoitti:Home Locationin muoto:
Home, N61 12.345 E28 67.890 eli risu pois alusta ja pilkku home-sanan jälkeen.
Kiitoksia. Nyt toimii Home location.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”