Dakota 10

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Arto.M
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:10

Dakota 10

Viesti Kirjoittaja Arto.M » Su 06.06.2010 11:31

Terve, kuumeisesti olen etsinyt etsinyt aloittevalle kätköilijälle melko edullista gepsiä, mutta kuitenkin ominaisuuksiltaan hivenen parempaa (tämä yhdistelmä vaikuttaa kuitenkin melko vaikealta :D ). Kuitenkin partiokaupan kuvastosta bongasin Dakota 10, joka lähtisi näin partiolaisalennuksella n. 220 euroon.

Toista mallia, jota olen ajatellut on Etrex Legend Hcx. Mitä itse olen ymmärtänyt, legend on hivenen vanhempaa kalibeeria, mutta kuitenkin ominaisuuksiltaa laajempi kuin Dakota? Vai onko näin? Käsittääkseni Dakotahan on "kalliimpien mallien halvin malli", joten jääkö se ominaisuuksiltaa "halvimpien mallien kalleimpiin malleihin" :D Joten kumpi olisi kannattavampi, en haluaisi lähteä gepsiä uusimaan heti kun joitan ominaisuuksia puuttuu, vai onko samassa hintaluokassa jotain muitakin päteviä pelejä? Oregon 200 olen vähän katsellut, sen sais n. 240 €, kannttaisko siihen sitten investoida? Oregon 300 alkaa olla jo liian kallis.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Dakota 10

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 06.06.2010 15:06

Minä suosittelisin Dakotaa eTrexin sijaan, sillä siihen saa kätköjen kuvaukset sekä muut olennaiset tiedot kätevästi mukaan, kuten myös Oregoneihin ja Coloradoihin. Kätkötiedot sisältävän GPX-tiedoston ladataksesi sinun täytyy ostaa Geocaching.comin premiumjäsenyys (30 USD/vuosi), joka tulee monella ostettua kätköilyharrastuksen edetessä. Tosin myös eTrexin kanssa tuo jäsenyys on hyväksi, jos ei halua naputella jokaista kätköä erikseen kapulaan. Itse lataan aina 1000 kotia lähintä löytämätöntä kätköä Coloradooni ja se on siinä.

Arto.M
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:10

Re: Dakota 10

Viesti Kirjoittaja Arto.M » Su 06.06.2010 16:13

Itsekin pohdiskellessa päädyin siihen tulokseen; olen kuitenkin niin laiska, että en jaksa tulostella kätkökuvauksia paperille joka kerta tms... Mutta nyt alkoi kyllä houkuttelemaan tuo Oregon 200, hintaeroa dakotaan kuitenkin vain 20 €. Ja ymmärtääkseni Oregonissa on kuitenkin hivenen monipuolisemmat ominaisuudet?

Avatar
FGR3
Viestit: 25
Liittynyt: La 05.06.2010 15:42

Re: Dakota 10

Viesti Kirjoittaja FGR3 » Su 06.06.2010 16:50

Oregon 200 vs. Dakota 10
+ suurempi/tarkempi näyttö
- painavampi
- vähän sisäistä muistia
+ muistikortin paikka
+ Wherigo

Vertailu.


edit: identiteettikriisi - piti tietenkin kirjoittaa PekkaR:nä :oops:
FGR3
Finnish Geocache Reviewer III

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Dakota 10

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 06.06.2010 20:18

Arto.M kirjoitti:Itsekin pohdiskellessa päädyin siihen tulokseen; olen kuitenkin niin laiska, että en jaksa tulostella kätkökuvauksia paperille joka kerta tms... Mutta nyt alkoi kyllä houkuttelemaan tuo Oregon 200, hintaeroa dakotaan kuitenkin vain 20 €. Ja ymmärtääkseni Oregonissa on kuitenkin hivenen monipuolisemmat ominaisuudet?
Noista valitsisin Oregonin. Oregonissa on tosiaan tuki Wherigo-peleille (eräs kätkötyyppi) ja ei tuo sisäisen muistin vähyyskään haittaa - kapulaan voi tunkea muistikortin, joita saa alle kympillä marketeista. Isompi näyttö on myös plussaa.

Arto.M
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:10

Re: Dakota 10

Viesti Kirjoittaja Arto.M » Su 06.06.2010 23:17

Kiitos tiedoista! Alan erittäin vahvasti kallistua Oregoniin.

"Laitteessa on MicroSD™ korttipaikka lisäkartoille kuten esiohjelmoiduille Suomi Pro, BlueChart merikartta- (ei Vision) tai CityNavigator NT katukarttakorteille." Onko noilla BlueChart merikartoilla oikeasti mitään tekoa veneilykäytössä? Välillä teemme kalareissuja Nauvo/Kustavi suuntaan, ja siinä voisi olla näppärä..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”