Colorado 300 kätköjen lataaminen

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
JamSa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 08.09.2009 21:38

Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja JamSa » Ke 06.01.2010 20:53

Noviisi kyselee...

Latailen coloradoon kätköjä yksi kerrallaan send to gps toiminnolla
ongelmitta. Pystyykö kätköjä lataamaan suurempia määriä yhdellä
kerralla ja jos pystyy niin miten ?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 06.01.2010 21:02

Sinun täytyy olla GC.com:n "Premium member" jonka jälkeen voit ladata ne Geocache.fi:stä helposti tai gc.com:n puolelta hieman vaikeammin.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

JamSa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 08.09.2009 21:38

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja JamSa » Ke 06.01.2010 21:22

no ninpä tietysti....juu :(

JamSa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 08.09.2009 21:38

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja JamSa » Ke 06.01.2010 21:31

ja mitäs se premium jäsenyys vuodessa maksoikaan ?

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja nick70 » Ke 06.01.2010 21:48

Kiven alla 29€ ja gc.com 30$
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ke 06.01.2010 22:13

Olen johonkin toiseen säikeeseen syksyllä lähettänyt oheisen vastauksen samanlaiseen kysymykseen:

Coloradon ja Oregonin (ja varmaan muidenkin ohjelmien) käyttämiä GPX tiedostoja kuvauksineen kaikkineen voi latailla kyllä ilman premiumjäsenyyttäkin, joskaan ei ihan niin helposti. Geotoad-ohjelma http://code.google.com/p/geotoad/ muodostaa noita GPX tiedostofaileja suoraan GC.comin perussivuilta ilman kummempia hämäriä kikkailua. Ohjelmasta tekee haasteellisen joillekin se, että ainakin sen vanhemmat versiot ovat kuin vanhoja DOS-ohjelmia askeettisine käyttöliittymineen. Toisaalta kerran kun saa hakukriteerit kohdalleen, ohjelma toimii kyllä.
Käytin ohjelman jotain aiempaa versiota ennen premiumjäsenyyden hommaamista. Onnistuin kyllä tekemään Geotoadilla kerran GPX-tiedoston, joka gepsin omassa muistissa sai vehkeen täysin solmuun. Siksi suosittelen aina lataamaan kaikki GPX-tiedostot vain muistikortille, koska tällöin korruptoituneen tai vaikka liian pitkän kätkönimen yms omaava tiedosto ei sotke kaikkea vaan kortin poistamalla GPS toimii jälleen.
Geotoad on "rauhallinen" tapa siirtää kätkötietoja, ja suurempien kätkökoosteiden luominen on aikaa vievää puuhaa. Suuremmilla haulla ohjelma hidastaa tarkoituksella siirtoja koska ohjelma siirtää siis kätkön kerrallaan muodostaessaan GPX-tiedostoa. Tämä siksi kai ettei GC.com menisi sekaisin. Tämä ei ole siis suoranainen vaihtoehto premiumjäsenyydelle ja sen siirroissa mukanaan tuomalle nopeudelle ja kätevyydelle. Tuommoisten n 50 - 100 kätkön pakettien tekemiseen Geotoad sopii kyllä hyvin.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ke 06.01.2010 22:16

JamSa kirjoitti:ja mitäs se premium jäsenyys vuodessa maksoikaan ?
Rekisteröi Garminisi niin saat kuukauden ilmaisen Premiumin.
http://www.geocaching.com/garmin/freetrial.aspx
Jonka jälkeen tietysti ostat lisää ja lisää ja lisää.. :mrgreen:
-Noyboy-
serial cacher

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ke 06.01.2010 22:20

JamSa kirjoitti:Noviisi kyselee...

Latailen coloradoon kätköjä yksi kerrallaan send to gps toiminnolla
ongelmitta. Pystyykö kätköjä lataamaan suurempia määriä yhdellä
kerralla ja jos pystyy niin miten ?
Olet ilmeisemmin täsmälleen samaisessa vaiheessa kun itse joitain kk sitten olin eli nälkä alkoi yltymään ja "send to gps" ei enää riittänytkään! :D :lol: :lol: :evil: melkoinen tunnemaalma sekin...
Helpoiten pääset asiaan kiinni oikeasti kun Premium liittyminen ja saat ottaa sivustolta haltuun GPX paketin milloin itse haluat sen päivittääkkin. Paketti sinällään pitää muotoilla vielä "hieman" ennen TÄYDELLISTÄ käyttöä (n. 10-15min.työtä jonka tietokone 90% tekee kaiken lisäksi!!!) , mutta palkintona kätköselosteet tietoineen kaikkineen ja viimeisineen loggauksineen luettavissa Coloradosta tai Garminin autonaveista.
Systeemi vaatii muutaman lisäohjelman asentamisen tietokoneelle, mutta ne ovatkin ilmaisia joten tuumasta toimeen vaan! Suosittelen! Opastusta tulee varmasti tältä sivustolta jos jokin ei pelitä! Itse opin systeemin kun ensin sain apuja ja nyt voin sanoa että homma pelittää ettei mitään hankalaa muuta kuin löytää lumihangesta ne kätköt...

Tiedän tasantarkkaan miten hiton hankalaa on koko systeemin sisäitäminen, mutta se on just niin sitä opetelua vaikka lopulta tajuaa että mitään vaikeaa. "Miljoona" kätköä löytäneet eivät tajua aloittelijan tuskaa, niin se menee...meikä reilusti alle miljoona....

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ke 06.01.2010 22:37

AFTM#4 kirjoitti:
JamSa kirjoitti:Noviisi kyselee...

Latailen coloradoon kätköjä yksi kerrallaan send to gps toiminnolla
ongelmitta. Pystyykö kätköjä lataamaan suurempia määriä yhdellä
kerralla ja jos pystyy niin miten ?
Olet ilmeisemmin täsmälleen samaisessa vaiheessa kun itse joitain kk sitten olin eli nälkä alkoi yltymään ja "send to gps" ei enää riittänytkään! :D :lol: :lol: :evil: melkoinen tunnemaalma sekin...
Helpoiten pääset asiaan kiinni oikeasti kun Premium liittyminen ja saat ottaa sivustolta haltuun GPX paketin milloin itse haluat sen päivittääkkin. Paketti sinällään pitää muotoilla vielä "hieman" ennen TÄYDELLISTÄ käyttöä (n. 10-15min.työtä jonka tietokone 90% tekee kaiken lisäksi!!!) , mutta palkintona kätköselosteet tietoineen kaikkineen ja viimeisineen loggauksineen luettavissa Coloradosta tai Garminin autonaveista.
Systeemi vaatii muutaman lisäohjelman asentamisen tietokoneelle, mutta ne ovatkin ilmaisia joten tuumasta toimeen vaan! Suosittelen! Opastusta tulee varmasti tältä sivustolta jos jokin ei pelitä! Itse opin systeemin kun ensin sain apuja ja nyt voin sanoa että homma pelittää ettei mitään hankalaa muuta kuin löytää lumihangesta ne kätköt...

Tiedän tasantarkkaan miten hiton hankalaa on koko systeemin sisäitäminen, mutta se on just niin sitä opetelua vaikka lopulta tajuaa että mitään vaikeaa. "Miljoona" kätköä löytäneet eivät tajua aloittelijan tuskaa, niin se menee...meikä reilusti alle miljoona....
Ei sitä gpx tiedostoa tarvitse mitenkään muokata coloradoa varten, sen kun vaan siirtää sen laitteen/muistikortin GPX kansioon. Siellä näkyy kuvaus ja viimeiset logit ilman mitään kikkailujakin...

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 07.01.2010 8:18

Noyboy kirjoitti:
JamSa kirjoitti:ja mitäs se premium jäsenyys vuodessa maksoikaan ?
Rekisteröi Garminisi niin saat kuukauden ilmaisen Premiumin.
http://www.geocaching.com/garmin/freetrial.aspx
Jonka jälkeen tietysti ostat lisää ja lisää ja lisää.. :mrgreen:
Yritin tuota, mutta en, löytänyt laitteen sarjanumeroa. Laitteiston tunnus löytyi, mutta se ei kelpaa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Viisikko
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja Viisikko » To 07.01.2010 9:48

Tonny0909 kirjoitti: Yritin tuota, mutta en, löytänyt laitteen sarjanumeroa. Laitteiston tunnus löytyi, mutta se ei kelpaa.
Sarjanumero löytyy paristokotelosta.

Viisikko T

kimik
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.01.2010 23:42
Paikkakunta: Turku

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja kimik » To 07.01.2010 16:13

Minäkin sain jouluna coloradon ja rekisteröin sen pikapuoliin. Eli siitä tulee 30 päivän kokeilujäsenyys geocaching.com-sivustolle, mutta tulevatko premium edut käyttöön geocache.fi puolelle? Olen ymmärtänyt että sieltä on kätevämpi ladata alueen kätköt.

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja nick70 » To 07.01.2010 18:21

kimik kirjoitti:Minäkin sain jouluna coloradon ja rekisteröin sen pikapuoliin. Eli siitä tulee 30 päivän kokeilujäsenyys geocaching.com-sivustolle, mutta tulevatko premium edut käyttöön geocache.fi puolelle? Olen ymmärtänyt että sieltä on kätevämpi ladata alueen kätköt.
Kyllä edut tulee, tosi pienellä viiveellä. Tuolta UKK (usein kysytyt kysymykset) napin takaa löydät ohjeet miten toimia, kun olet gc.comin puolella premium.
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 07.01.2010 20:17

vihtis83 kirjoitti:
AFTM#4 kirjoitti:
JamSa kirjoitti:Noviisi kyselee...

Latailen coloradoon kätköjä yksi kerrallaan send to gps toiminnolla
ongelmitta. Pystyykö kätköjä lataamaan suurempia määriä yhdellä
kerralla ja jos pystyy niin miten ?
Olet ilmeisemmin täsmälleen samaisessa vaiheessa kun itse joitain kk sitten olin eli nälkä alkoi yltymään ja "send to gps" ei enää riittänytkään! :D :lol: :lol: :evil: melkoinen tunnemaalma sekin...
Helpoiten pääset asiaan kiinni oikeasti kun Premium liittyminen ja saat ottaa sivustolta haltuun GPX paketin milloin itse haluat sen päivittääkkin. Paketti sinällään pitää muotoilla vielä "hieman" ennen TÄYDELLISTÄ käyttöä (n. 10-15min.työtä jonka tietokone 90% tekee kaiken lisäksi!!!) , mutta palkintona kätköselosteet tietoineen kaikkineen ja viimeisineen loggauksineen luettavissa Coloradosta tai Garminin autonaveista.
Systeemi vaatii muutaman lisäohjelman asentamisen tietokoneelle, mutta ne ovatkin ilmaisia joten tuumasta toimeen vaan! Suosittelen! Opastusta tulee varmasti tältä sivustolta jos jokin ei pelitä! Itse opin systeemin kun ensin sain apuja ja nyt voin sanoa että homma pelittää ettei mitään hankalaa muuta kuin löytää lumihangesta ne kätköt...

Tiedän tasantarkkaan miten hiton hankalaa on koko systeemin sisäitäminen, mutta se on just niin sitä opetelua vaikka lopulta tajuaa että mitään vaikeaa. "Miljoona" kätköä löytäneet eivät tajua aloittelijan tuskaa, niin se menee...meikä reilusti alle miljoona....
Ei sitä gpx tiedostoa tarvitse mitenkään muokata coloradoa varten, sen kun vaan siirtää sen laitteen/muistikortin GPX kansioon. Siellä näkyy kuvaus ja viimeiset logit ilman mitään kikkailujakin...
Olen itse pähkäillyt tuon autossa olevan nuvin kanssa niitä tietoja kun tuolla etrexh.lla etsinyt sitten lopun matkaa. GSAKissa on valikossa myös tuo Colorado joten automaattisesti ajatellut että samoin tehtävä kuin nuville...
Kiitokset infosta! Aina oppii uutta kun avaa tämän sivuston, heh.

pra
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:19

Re: Colorado 300 kätköjen lataaminen

Viesti Kirjoittaja pra » Ti 12.01.2010 21:01

Asiani liittyy tähän laitteeeseen. Kun teen reittiä "Route Plannerilla", niin voinko poimia laitteen muistiin talletettuja GC-pisteitä reittipisteiksi?
Jostain syystä ei ne ainakaan kaikki tule näkyviin. Parkkipaikat kylläkin ja muut manuaalisesti tallennetut reittipisteet.
pra

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”