Kätköt tietsikalta nuvi 250W:teen?!

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
paavilaj
Viestit: 13
Liittynyt: La 22.11.2008 18:06

Kätköt tietsikalta nuvi 250W:teen?!

Viesti Kirjoittaja paavilaj » Ma 13.07.2009 23:32

Tässä päätin panostaa harrastukseen ja ostin premium jäsenyyden, jotta saisin ison kasan kätköjä kerralla Garminin Nuvi 250W:hen. Laite on ollut käytössä jo vuoden. Nyt tein kaiken http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html ihanan sivuston mukaan, mutta ongelmani on, että olevinaan poiloader lataa laitteeseen 500 kätköä, mutta laitteesta niitä löytyy latauksen jälkeen reilu pari kymmentä. Minne bittiavaruuden kolkkaan hävisivät ne reilu 450 muuta kätköä? Latauksessa ei poilauderilla mennyt kuin muutama sekunti, joten oletan, että ohjelma laiskuuttaan ei edes ladannut kaikkia vaikka ilmoitti 500:sta ladatusta...,.. :evil:
Laitteessa on 2 gigan kortti, josta on käytetty tietsikan mukaan 1,84 gigaa, joten tilaa pitäisi olla. Missä vika? Poket quaryn latasin cg.comin oletusasetuksilla s-postista ilmeisesti zippinä. Jostakin gpx:stä täällä on keskusteluissa puhuttu, pitäisikö minun käyttää sitä ja miten niitä saa gc.comista ulos?

Auttakaa turhautunutta, kohta jotakin lentää kerrostalon 5:n kerroksen ikkunasta elei alla onnistua...

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kätköt tietsikalta nuvi 250W:teen?!

Viesti Kirjoittaja rp55 » Ti 14.07.2009 12:28

Oletkos katsonut, että tiedosto on *.gpx muotoa vai *.loc vai mitä tiedostotyyppiä se nuvi tukee.
Itsellä oli kepsissä sama "vika" joskus. Esim täältä geocache.fi sivulta saa kyllä *.gpx tiedostot jos oot premium !
Voithan heittää sen navikaattorin minulle niin ei mene rikki. :lol:
Kyllä täällä on viisaampiakin jotka osaavat auttaa mutta näyttävät olevan kesälomilla ?
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Kätköt tietsikalta nuvi 250W:teen?!

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Ti 14.07.2009 12:59

PoiLoader ei ole tuttu, mutta ollaan siirretty kätköt Nüviin suoraan tiputtamalla GPX-tiedosto oikeaan hakemistoon, kuten muiden Garminien kanssa. Tässä on ongelmana se, että Nüvi ei ensimmäisen kerran jälkeen enää käytä ko. GPX-tiedostoa vaan lataa sen sisällön muistiin eikä tiedoston poisto poista kätköjä. GPX-tiedoston päivittäminen auttaa kunnes 500 kätkön raja tulee täyteen, mutta mitään virheilmoitusta ei tietenkään tule vaan kätköt vain eivät siirry laitteen sisäiseen muistiin. Muistin tyhjentämiseen auttaa vain soft reset painamalla yhtä mittaisesti näytön oikeaa alakulmaa käynnistyksen yhteydessä. Kaikki asetukset (esim. kieli) pitää ikävä kyllä tehdä uudelleen.

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Kätköt tietsikalta nuvi 250W:teen?!

Viesti Kirjoittaja nicitus » Ti 14.07.2009 15:36

Itse olen Nüviin (joskin hieman vanhempaan malliin) ladannut kätköt tämän saman ohjeen mukaan http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html ja samalla sinne saa kaikki Suomen kätköt. Minulla on koneessa 3 Gt muistikortti, josta näyttää nyt olevan käytössä 34 Mt. Eli hyvin mahtuu vielä lisääkin. Kätköt näkyvät kohdassa Extrat, en tiedä onko uudemmissa joku muu paikka.

Ne toimivat hyvin kun muistaa vastata siihen ensimmäiseen kysymykseen "Kortilta löytyy uusia extroja. Haluatko asentaa tiedot, jotta niitä voidaan käyttää, kun kortti on poistettu?" EI. Jos hyväksyy niin lataa ne suosikkeihin, jolloin niistä tulee näkyviin vain osa.

Ja sen GPX tiedoston saa valittua siitä Pocket Querysta, se vain ZIPaa sen halutessasi. Jos avaat sen ZIPatun tiedoston pitäisi sieltä avautua kaksi GPX tiedostoa. Geocache.fi sivustolta pystyy lataamaan kaikki Suomen kätköt, jos on premium memberi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”