"Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Sodaksi muuttuneet keskustelut. Suositeltavaa välttää tätä aluetta mikäli hengitysaukoista löytyy palkokasveja!
Tälle alueelle päätyneet ketjut lukitaan viimeistään kun ketju muuttuu hiljaiseksi, taikka heti mikäli sotatila muuttuu liian rajuksi.
jiizii76
Viestit: 3
Liittynyt: La 25.08.2012 20:14

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja jiizii76 » Ma 05.11.2012 9:17

Heihei!
Juu tämä samainen nimim. "Koedeboe" on "kätköillyt täälläkin Pohjois-Norjassa ja olen netissä törmännyt hänen loggauksiinsa ja vasta pari päivää sitten viimeeksi tarkistin yhtä kätköä logatessani, onko ko. henkilö käynyt paikalla. No, eipä löytynyt nmeä lokikirjasta... Toisaalta, olen Tromsassa (muistaakseni se oli siellä...) nähnyt hänen nimensä yhdessä lokissa, joten kaiketi hän on käynyt ainakin joillain kätköillä ja aatellut että pelkkä paikallaolo riittää siihen, että kaikki alueen kätköt saa logata... :wink: Oli tämä henkilö "iskenyt kirveensä kiveen" logatessaan itse asiassa nyt jo disabloidun kätkön (GC2BJ7G), jota mekin etsittiin ja noin kolmekymmentä muutakin, löytämättä sitä koskaan... En tiedä, onko ko. henkilostä tehty ilmoitusta eteenpäin...
No, hauskaa kätköilyä kaikille eteenpäinkin!!!

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja arnevala » Ma 05.11.2012 9:40

Arnyk kirjoitti:Kyllähän sitä tuotakin voisi kokeilla. Sit ainakin tietäisi että onko se edes hauskaa vai ei. Jotenkin vaan kolahti korvaan se mitä nuo tyypit tuossa videon kommenteissa sanoivat, että jos on oikeat kaverit mukana on tuokin hauskaa :)
Kaikkeehan pitäisi kokeilla, paitsi siskoa ja kansantansseja, väittävät :wink:
Vaan en kyllä itse jaksa uskoa, että tuollaisesta suuremmin nauttisin, olisihan vaan yksi 'been there, done that'. Varsin nopeasti alkaisi puulle maistumaan ja enempi työtä muistuttamaan. Oma ajatusmaailma on kuitenkin siihen suuntaan, ettei määrä korvaa laatua. Lisäksi kun tietää, että tuon jumpan jälkeen kun vielä pitää kaikki kätköt logata. Olkoonkin vaikka, että sinne vaan pastettaa sen TFTC:n niin siltikin aikaa menee kun kaikkien kätköjen sivuilla sen käy tekemässä. Mistä päästään oikeastaan alkuperäiseen aiheeseen: kyllä minä mieluummin tuolla ulkona oikeilla kätköillä kiertelen, kuin koneella istun virtuaalisia löytöjä tekemässä

juhhi
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 02.08.2010 13:46

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja juhhi » To 21.02.2013 21:05


Depression
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.10.2011 7:53
Paikkakunta: Lempäälä

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Depression » Pe 22.02.2013 7:03

juhhi kirjoitti:Sairaannopee kätköilijä :lol:
http://www.geocaching.com/seek/nearest. ... =J%27N%27R
Ainakin muutamassa noissa virtuaaleissa mitä jaksoin katsoa läpi luki näin loggauksessa:
"We are planing our summer vacation to the U.S. this year and look for some interesting caches. This one will take part on our list. Sounds cool, Greetings!"
Eli found ittiä vaan kehiin joka kätköön mihin on suunnitellu menevänsä :D

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 22.02.2013 8:54

Depression kirjoitti:
juhhi kirjoitti:Sairaannopee kätköilijä :lol:
http://www.geocaching.com/seek/nearest. ... =J%27N%27R
Ainakin muutamassa noissa virtuaaleissa mitä jaksoin katsoa läpi luki näin loggauksessa:
"We are planing our summer vacation to the U.S. this year and look for some interesting caches. This one will take part on our list. Sounds cool, Greetings!"
Eli found ittiä vaan kehiin joka kätköön mihin on suunnitellu menevänsä :D
Eikös se virtuaalikätkölle jo riitä, kun sen tältä interwebin virtuaalimaailmasta löytää? [;)]
Melekosen isolla alueella meinaa matkustaa...

Webbikamerakuvassa oli tyhjä tori. Oli siin sen verran vaivaa nähty, että ilmeisesti oikean kameran kuva oli.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja stebu » La 23.02.2013 21:31

On se vaivaa nähnyt käydessään Pääsiäissaarella http://coord.info/GLA8JTF8, vaikka Luxemburg olisi riittänyt http://coord.info/GCHFCE
-stebu

Jartsa
Viestit: 19
Liittynyt: To 08.03.2012 13:49

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Jartsa » Pe 10.05.2013 17:38

Erään Kuopiossa sijaitsevan kätköni sivulle ilmaantui nimimerkki "lesutes" joka väitti löytäneensä vettä täynnä olevan purkkini jonka lokikirja oli täyttä muhjua. Kyseessä olevaan purkkiin ei pääse vettä ellei joku sitä sinne asioikseen kaada joten päätin käydä tarkistamassa asian. Kuten arvelinkin, purkki oli täysin kunnossa.
Lokkaus oli suoritettu hieman kankealla suomella ja kyseessä oli nimimerkin ensimmäinen "löydetty" kätkö.

Lähellä on myös toinen kätköni joten kävin tarkistamassa myös sen siltä varalta että olisi tapahtunut virhe kätköjen välillä mutta eipä ollut mitään hätää sielläkään.

Ko. nimimerkki voi kernaasti ottaa yhteyttä mikäli kokee tulleensa väärin kohdelluksi kun poistin hänen lokkauksensa.

Jartsa
Viestit: 19
Liittynyt: To 08.03.2012 13:49

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Jartsa » La 11.05.2013 19:15

Väärä hälytys. Lesutes on ok mutta jostain syystä tarkkuus on hieman hakusessa ja löydetty kätkö oli hieman vielä kauempana. Kuvat todistivat asian joten asia on järjestyksessä.

FamLeaf
Viestit: 34
Liittynyt: To 30.12.2010 16:31

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja FamLeaf » Ti 15.10.2013 16:56

Tunteekohan kukaan kätköilijää "Alienikuussa"? Näyttää aloittaneen kätköilyn aika reippaalla otteella, ekana (ja samalla ainoana) päivänään, 13.10.2013, on Vantaan suunnalta hakenut 43 kätköä, joista osa hyllyllä. Ainakaan niistä lokeista, jotka itse kävin tänään kuittaamassa, ei hänen nimmariaan löytynyt. Jos tunnette, kertokaa, että kynää pitää käyttää lokivihkoon! :D

Avatar
GeoStarbu
Viestit: 2
Liittynyt: To 03.01.2013 20:35

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja GeoStarbu » La 11.01.2014 21:18

Eipä tuo niin kovin ihmeellistä ole. Hämeenseudulla on myös ainakin yksi huijarikätköilijä, joka täälläkin kirjoittelee muinamiehinä vaikka monista kätköistä ei hänen nimeään löydy - nettiin on ne toki kirjannut...

Pitäisikö näiden hemmojen nimet julkaista täällä jossain? Saattaisi rauhoittaa huijarin loggailuja.

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja barlow39 » La 11.01.2014 21:58

GeoStarbu kirjoitti:Eipä tuo niin kovin ihmeellistä ole. Hämeenseudulla on myös ainakin yksi huijarikätköilijä, joka täälläkin kirjoittelee muinamiehinä vaikka monista kätköistä ei hänen nimeään löydy - nettiin on ne toki kirjannut...

Pitäisikö näiden hemmojen nimet julkaista täällä jossain? Saattaisi rauhoittaa huijarin loggailuja.
Noista nimilstoista puhutaan aina ties minkä asian yhteydessä, ja tietty täällä se tarkoittaisi vain nimimerkkejä eli ei ehkä ongelmaa. Ainoa asia vain on, että näitä kaikkia sääntöjä on venytetty tässä harrastuksen kehittyessä ja osa taitaa jo kätköillä niin, että ei välttämättä laita nimeä purkkiin, jos ei purkkiin sitä vaikkapa minuutissa saa (tai mikä tahansa syy kynän tylsyydestä alkaen)...
Minä sysäisin vastuuta myös kätkön tekijöille, eli jos nimeä ei löydy listasta, niin nettiloggaus pois. Jos on valmis tekemään kätkön (mikä kiire niillä on ja onko joka paikkaan pakko laittaa niitä filmipurkkeja), niin pitäisi olla valmis myös hoitamaan velvollisuudet. Tuo virtuaalikätköily loppuu, kun loggaukset poistuu ja löytömäärä ei heillä siis kasva.
Toisaalta, mitä väliä sillä, vaikka jollain virtuaalikätköilijällä on 1000 löytöä (oikeita löytöjä jotain välillä 0-999)? Voisiko kätkötarkastajat olla myös "poliisin" roolissa eli he olisivat yhteydessä pääpaikalle ja mahd. väärinkäyttäjien nimimerkit jäädytettäisiin? Sitten tietysti voi aloittaa uudella nimimerkillä eli taas jos ne virtuaaliloggaukset poistaisi kätkön omistaja, määrä ei kasvaisi :D

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » To 30.01.2014 21:30

Niin.. Itse en ainakaan vertaile omia juttujani kenenkään kanssa, koska jokaisella on omat tapansa kätköillä.
Mutta tuo puhdas virtuaalikätköily ja/tai FTF-tehtailu on kyllä silti asia, jota en hyväksy.

Ja tuolla FTF-tehtailulla meinaan alteregoja

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Jussup » Su 23.03.2014 18:23

Melko pätevä kaveri. Aloittanut harrastuksen vasta tänään ja oli jo löytänyt jopa mun hyllyllä olleen kätkön, vaikka se on tuossa mun vieressä työhuoneessani. Pitäisköhän soittaa kytille... http://www.geocaching.com/profile/?guid ... 7b63e7c5f3

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Su 23.03.2014 19:23

Jussup kirjoitti:Melko pätevä kaveri. Aloittanut harrastuksen vasta tänään ja oli jo löytänyt jopa mun hyllyllä olleen kätkön, vaikka se on tuossa mun vieressä työhuoneessani. Pitäisköhän soittaa kytille... http://www.geocaching.com/profile/?guid ... 7b63e7c5f3
:D Tota rataa ku jatkaa niin on top-listoilla aikas äkkiä :lol:
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Eeroos
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 27.12.2011 23:01

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Eeroos » Ma 24.03.2014 0:12

On tosi nopea kaveri lokannut yhteensä 404 kätköä liittymispäivänään Turusta ja Ylivieskasta, Nivalassakin on käyty.
Vähän yli kolme ja puoli minuuttia/kätkö, tosin on joutunut kiristämään tahtia koska vuorokausi oli vielä kesken kun tarkastin lukeman. :shock:
Kukin taaplaa tyylillään, KK= kieroa kätköilyä. :twisted: :twisted:

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Jussup » Ma 24.03.2014 0:40

Suunta näyttää onneksi olevan laskeva.

Iiki
Viestit: 13
Liittynyt: To 23.08.2012 23:02

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Iiki » Ma 24.03.2014 0:45

-Atte- oli logannut lähes 450 kätköä, mutta Turun seudun kätköttäjät ovat poistaneet loggauksia. Harmi kun en törmännyt häneen, kolmella samalla purkilla tänään käytiin. Tai siis minä kävin.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 24.03.2014 1:05

Iiki kirjoitti:-Atte- oli logannut lähes 450 kätköä, mutta Turun seudun kätköttäjät ovat poistaneet loggauksia. Harmi kun en törmännyt häneen, kolmella samalla purkilla tänään käytiin. Tai siis minä kävin.
Kävin katsomassa eräällä omalla purkilla ja eipä loggausta näynyt.

Jos on joku nickinjako yms. juttu menossa, niin olisi ehkä hyvä laittaa loggaukseen muutakin, kuin panokaverin hypetystä...

Sitä paitsi nekin pitäisi logata oikealle päivämäärälle...

Avatar
Catra84
Viestit: 72
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Catra84 » Ma 24.03.2014 8:58

Ja ihan hyvin, kun löytää arkistoidut purkit, jotka on haettu paikoilta pois ja osallistui eilen viime vuoden miitteihin.....
Syksy! Kirjavia lehtiä, raikasta ilmaa, sateen ropinaa nuotiolla..

Totalost
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 28.08.2012 9:47

Re: "Virtuaalikätköilijä" taas liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja Totalost » Ma 24.03.2014 15:15

Hö, lopettiko hän sen jälkeen kun on huomannut minun hänelle laittamani viestin?

Amatöörejä muutenkin nuo virtuaalikätköilijät. Jos niitä alkaisi oikeasti loggailemaan urakalla, niin eihän se oo kuin jos käyttää 5s/kätkö niin tunnissa pitäisi olla n.700 koossa :D

Pitäisköhän koittaa.
Kuva Kuva

Lukittu

Palaa sivulle “Sodat”