Äänestys Premium Member Only kätköistä

Sodaksi muuttuneet keskustelut. Suositeltavaa välttää tätä aluetta mikäli hengitysaukoista löytyy palkokasveja!
Tälle alueelle päätyneet ketjut lukitaan viimeistään kun ketju muuttuu hiljaiseksi, taikka heti mikäli sotatila muuttuu liian rajuksi.

Mielestäni Premium Member Only kätköjen tekeminen on hyväksyttävää

Kyseisten kätköjen tekeminen on hyväksyttävää
112
77%
Kyseisten kätköjen tekeminen ei ole hyväksyttävää
34
23%
 
Ääniä yhteensä: 146

GeoAri
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.03.2009 20:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja GeoAri » To 27.05.2010 22:30

Aluksi niin mukavalta tuntunut kätköily saa tällaisista PMO-kätköistä jotenkin sellaisen tuntuman mitä ensikosketus kätköilyyn ei antanut. Olen lukenut perustelut puolesta ja vastaan ja ymmärrän molemmat. Jotenkin vain tuntuu, että näiden myötä harrastus ei enää ole se sama mihin lähdin. Mukavinta oli avoimuus ja leikkimielisyys. Joskus purkkeja jästitään, joskus ei, en tiedä auttaako PMO tuohon. Kivahan purkkeja on hakea, joskus löytyy joskus ei, joku on ehkä jästittykin juuri ennen purkille tuloa. Miksi tällaisesta mukavasta harrastuksesta pitää siitäkin tehdä näin pirun vaikeaa? Ehkäpä tästäkin on tullut kilpailu ja jonkinlainen egon ylennysharrastus? Jos olisin äänestänyt, niin olisin sanonut ei! Ihan turhaa ja lapsellista puuhaa piilottaa muovirasioita vain tietylle porukalle. Sorry kaikille jotka eivät tätä sulata :)

Avatar
tamasochi
Viestit: 40
Liittynyt: Su 30.08.2009 1:53

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja tamasochi » To 27.05.2010 22:34

rthomasl kirjoitti:Minun mielestäni on tekopyhää antaa hienoille PO-kätköilleen gloriaa jollain tekopyhillä perusteilla, kun tuon kätkötyypin olemassaolon ainoa motiivi kuitenkin on PO-jäsenyyksien myynti.
Saavatko PO-kätköjen tekijät Groundspeakilta provikkaa, vai mikä motivaatio heillä on myydä maksullista jäsenyyttä?

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja rtl » To 27.05.2010 22:35

Geovius kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:Sinun tapasi tuoda problematiikka esille vääristää koko asian. MIksi pitää tuoda esille numerotietoa, jos haluat tietää "HYVÄKSYVÄTKÖ" palstan lukijat PO-kätköjä? Numerotiedon pistit sinne vaan tukemaan omaa junttaustasi joka puoltaa hyväksyttävyyttä :evil:.
Kysymyksiä on ns. virallisissakin kyselyissä tapana taustoittaa ja koska kaikki eivät kuitenkaan jaksa lukea esillä ollutta viestiketjua läpi joten pieni yhteenveto oli mielestäni tarpeellinen. Numeeriset arvothan varmaan pitivät täysin paikkansa eli olivat täysin objektiiviset.
Ei sinun mallia käyttäen. Tai jos haluat että käytän natsi-korttia....

Muuhun en enään ota kantaa.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja rtl » To 27.05.2010 22:37

tamasochi kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:Minun mielestäni on tekopyhää antaa hienoille PO-kätköilleen gloriaa jollain tekopyhillä perusteilla, kun tuon kätkötyypin olemassaolon ainoa motiivi kuitenkin on PO-jäsenyyksien myynti.
Saavatko PO-kätköjen tekijät Groundspeakilta provikkaa, vai mikä motivaatio heillä on myydä maksullista jäsenyyttä?
Sitä sun pitää kysyä esim. tämän threadin aloittajalta. Minä maksan jäsenmaksun, mutta en edellytä sitä muilta.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 27.05.2010 22:44

tamasochi kirjoitti:Saavatko PO-kätköjen tekijät Groundspeakilta provikkaa, vai mikä motivaatio heillä on myydä maksullista jäsenyyttä?
Eivät saa provikkaa vaan päinvastoin he joutuvat maksamaan siitä.

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja karppa63 » To 27.05.2010 22:45

rthomasl kirjoitti:
karppa63 kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:
Eniten koko asiassa kuitenkin häiritsee nämä naurettavat PO-kätköpuolustelut joita täällä näkee. Ei noilla kätköillä yksinkertaisesti ole muuta virkaa kuin myydä lisää jäsenyyksiä. Kaikki muu on ihan jonnenjoutavaa selittelyä.
Eikös tämäkin Geocaching sivusto ole tienaamistarkoituksessa perustettu sivusto?
Siellähän säännöt on päätetty ja jos ne ei jollekin käy niin kätköilköön omien naattiensa parissa ja ilmoitelkoon niitä vaikka
paikallislehdessä.
Jos minä harrastan jotain niin ei se tarkoita että koko perheelle voi samat jutut kustantaa esim. kepsi jotta jokainen itse löytää purkin ja täten voi lokata sen oikeasti löydetyksi, (jokaiselle oma ralliauto tai golfmailat). :roll: .
Ehkä.

Mutta et tajunnut pointtia. Minun mielestäni on tekopyhää antaa hienoille PO-kätköilleen gloriaa jollain tekopyhillä perusteilla, kun tuon kätkötyypin olemassaolon ainoa motiivi kuitenkin on PO-jäsenyyksien myynti.
Minä en kannata tai ole kannattamatta PO- kätköjä mutta ymmärrän että Geocachinig. com tekee tällä harrastuksella HEIDÄN SIVUSTOLLAAN bisnestä. Joku muu perustakoon täysin ilmaisen sivuston.
Minä en kannata enkä vastusta tämän keskustelun kätköjä. Minä maksan jäsenyydestä ja saan pienet auttavat edut sieltä kuten myös geocache.fi sivustolta jotka eivät olekaan enää niin mitättömät.
Kukin maksakkoon harrastamisestaan sen minkä hyväksi näkee.
Hakekaahan ensin ne ilmaiset purkit ja soitelkaa vasta sitten.

vernon
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 04.05.2010 15:54

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja vernon » To 27.05.2010 22:54

Vai on ainoa motiivi PO jäsenyyksien myynti:) Uskotkohan itekkään tuohon väitteeseesi? Tein eilen ensimmäisen PO kätköni ja minulla oli ainoa motiivi se, että voin sivulta seurata ketkä käyvät kätkökuvausta kattomassa. Tuosta näkee hyvin kuka on oikeasti kiinnostunut kätköstä. Aika moni on sivulla vieraillutkin. Tää menee aivan naurettavaksi touhuksi tuo itkeminen noiden PO kätköjen tekemisestä. Eikö noita kätköjä ole vielä aika helvetisti muitakin haettavissa. Mielestäni liian vaikeiden mysteerin tekeminenkin pitää kieltää heti. Kaikilla ei ole varaa kouluttautua niin viisaaksi, että saa ne ratkottua:) Ja vielä saariinkin vievät perkeleet noita kippoja. Käy nyt vielä venettä ostamaan...Ps. minun kätköille saa tulla ihan kaikki, kenenkään lokkausta en pois pyyhi.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja rtl » To 27.05.2010 23:00

karppa63 kirjoitti: Minä en kannata tai ole kannattamatta PO- kätköjä mutta ymmärrän että Geocachinig. com tekee tällä harrastuksella HEIDÄN SIVUSTOLLAAN bisnestä. Joku muu perustakoon täysin ilmaisen sivuston.
Minä en kannata enkä vastusta tämän keskustelun kätköjä. Minä maksan jäsenyydestä ja saan pienet auttavat edut sieltä kuten myös geocache.fi sivustolta jotka eivät olekaan enää niin mitättömät.
Kukin maksakkoon harrastamisestaan sen minkä hyväksi näkee.
Hakekaahan ensin ne ilmaiset purkit ja soitelkaa vasta sitten.
gc.com tekee bisnestä. Jep. Mutta maksavatko he purkintekijöille provikaa siitä että heidän myymämänsä lätkät pyörii kätköissä turvapaikka hakien. gc.com on kaikesta päätellen hyvinvoiva firma. Se ei tarvii myyntimiehiä täältä, ja pärjää hyvin ilman näitä itsensä nimittäneitä.

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja karppa63 » To 27.05.2010 23:04

vernon kirjoitti:Vai on ainoa motiivi PO jäsenyyksien myynti:) Uskotkohan itekkään tuohon väitteeseesi? Tein eilen ensimmäisen PO kätköni ja minulla oli ainoa motiivi se, että voin sivulta seurata ketkä käyvät kätkökuvausta kattomassa. Tuosta näkee hyvin kuka on oikeasti kiinnostunut kätköstä. Aika moni on sivulla vieraillutkin. Tää menee aivan naurettavaksi touhuksi tuo itkeminen noiden PO kätköjen tekemisestä. Eikö noita kätköjä ole vielä aika helvetisti muitakin haettavissa. Mielestäni liian vaikeiden mysteerin tekeminenkin pitää kieltää heti. Kaikilla ei ole varaa kouluttautua niin viisaaksi, että saa ne ratkottua:) Ja vielä saariinkin vievät perkeleet noita kippoja. Käy nyt vielä venettä ostamaan...Ps. minun kätköille saa tulla ihan kaikki, kenenkään lokkausta en pois pyyhi.
Joo, naurettavaksi menee!!! :lol:
Mitäs jos tää GC.com heittää voltin ja sitä ei enää ole, kerjätäänkö korvauksia bensakuluista ja kärsimyksistä, eikun joukkokanne vetämään? :?:

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 27.05.2010 23:08

Jaah, vastasin tuonne sotiin menneeseen ketjuun (eiköhän tämäkin sinne kohta siirry), mutta linkitetään vielä sekin vastaus tänne
http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 180#p26898

TJAI
Viestit: 27
Liittynyt: Su 10.08.2008 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja TJAI » To 27.05.2010 23:09

En äänestänyt!
Ymmärrän perustelut PMO kätköjen puolesta ja vastaan. Meitä on niin moneen junaan ja joku jää aina laiturillekin. Eli kätköjä voi tehdä niiiiiin monenlaisia. Eikö sinne sitten mahdu joukkoon jokunen PMO kätkökin. Jos olisin Basic member, niin tokihan PMO kätköt kaivelisi mieltä, niin kuin muutkin löytämättömät. Mutta ei kaikkia kätköja tarvitse hakea! Itse en ole yhtään PMO kätköä tehnyt, enkä tee, ellei siihen sitten joku merkillinen syy ilmaannu. Lienenkö yhtään PMO:ta edes hakenut? Premiun jäsenyyden hankin nimenomaan geocache.fi palveluiden ansiosta.

Avatar
tamasochi
Viestit: 40
Liittynyt: Su 30.08.2009 1:53

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja tamasochi » To 27.05.2010 23:12

En kyllä usko, että kukaan ostaa premiumjäsenyyttä päästäkseen niitä muutamia harvoja PO-kätköjä tutkimaan, jotta siinä mielessä tuo premiumjäsenyyden myyntiargumentti on melko kaukaa haettu. Kun premiumin on ostanut niiden harrastusta helpottavien ominaisuuksien vuoksi, on melko yhdentekevää saako siinä kaupantekijäisenä mahdollisuuden päästä PO-listauksia lukemaan.

Tämän ketjun äänestyksen jätin väliin, siilä kuten joku jo aiemmin totesi: vaihtoehdoista puuttuu se EVVK-optio.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja rtl » To 27.05.2010 23:12

vernon kirjoitti:Vai on ainoa motiivi PO jäsenyyksien myynti:) Uskotkohan itekkään tuohon väitteeseesi? Tein eilen ensimmäisen PO kätköni ja minulla oli ainoa motiivi se, että voin sivulta seurata ketkä käyvät kätkökuvausta kattomassa. Tuosta näkee hyvin kuka on oikeasti kiinnostunut kätköstä. Aika moni on sivulla vieraillutkin. Tää menee aivan naurettavaksi touhuksi tuo itkeminen noiden PO kätköjen tekemisestä. Eikö noita kätköjä ole vielä aika helvetisti muitakin haettavissa. Mielestäni liian vaikeiden mysteerin tekeminenkin pitää kieltää heti. Kaikilla ei ole varaa kouluttautua niin viisaaksi, että saa ne ratkottua:) Ja vielä saariinkin vievät perkeleet noita kippoja. Käy nyt vielä venettä ostamaan...Ps. minun kätköille saa tulla ihan kaikki, kenenkään lokkausta en pois pyyhi.
Se että kätkösi tiedot ei ole muille kuin preemiuille näkyvissä ei sitten kuitenkaan häiritse :?:

Eikös se näin PO-kätköjen kohdalla mene.

Mutta siitä vaan, monitoroi kätkuvauksen katsojia, j.n.e. Varmaan kiinnostavaa. En itse sitä ole kokenut järin kiinnostavana omien kätköjeni osalta, mutta muiden tekosista kinnostuneitahan riittää. Harvoin sitä näin julkisesti mainostetaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja karppa63 » To 27.05.2010 23:22

Kiva kysely!
vastatkaahan ja muistakaa myös kätköillä. Kaikille riittää purkkeja ja osa jää löytymättäkin oli jumi tahi ei !!!!
Nähdään purkeilla :P :D :D :D

Avatar
Fisherman77
Viestit: 186
Liittynyt: Ma 25.12.2006 12:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja Fisherman77 » Pe 28.05.2010 0:27

Olen tehnyt "premmaripurkkeja" ja aion myös jatkossa niitä tehdä. Se että purkkien luokituksia muutetaan jälkikäteen on minusta väärin. Jos purkki on julkaistu premmarina, niin pysykööt sitten sellaisena, eikä sitä muuteta tavalliseksi ja sama tietysti toisinpäin...

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja el2 » Pe 28.05.2010 5:41

Mitä tuosta äänestyksiä pitämään. gc.com sivustolla on mahdollisuus annettu ja sallittu premium-jäsenille niin silloin ne ovat hyväksyttyjä.
haittaaks se

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Pe 28.05.2010 7:34

Fisherman77 kirjoitti:Olen tehnyt "premmaripurkkeja" ja aion myös jatkossa niitä tehdä. Se että purkkien luokituksia muutetaan jälkikäteen on minusta väärin. Jos purkki on julkaistu premmarina, niin pysykööt sitten sellaisena, eikä sitä muuteta tavalliseksi ja sama tietysti toisinpäin...
Mä luulen että kaikkien inkkarit ei oo kanootissa juurikaan tämän takia. Suurin osa näistä valkoihoisista vallottajista kun ajattelee tältä kannalta, mutta homma on maallistunut siihen että joko tai. Ja tää hiekkalaatikko alkaa käymään pieneksi, taas... :lol:
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 28.05.2010 9:26

eilolma kirjoitti:Mitä tuosta äänestyksiä pitämään. gc.com sivustolla on mahdollisuus annettu ja sallittu premium-jäsenille niin silloin ne ovat hyväksyttyjä.
No minä ainakin uskon demokratiaan eli jos PMO kätköistä ei pidetä niin se kertoo ainakin minulle kannattaako tuollaisten kätköjen tekemistä edes harkita.
Oman henkilökohtainen kantani ei varmaankaan muutu mihinkään oli tulos sitten mikä tahansa mutta kuten sanottu tekemisiin se vaikuttanee.

Mä en myöskään usko anarkiaan tässä lajissa vaan siihen, että mennään yhteisessä rintamassa eteenpäin.

Avatar
kiero
Viestit: 214
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja kiero » Pe 28.05.2010 9:57

TJAI kirjoitti:En äänestänyt!
Ymmärrän perustelut PMO kätköjen puolesta ja vastaan. Meitä on niin moneen junaan ja joku jää aina laiturillekin. Eli kätköjä voi tehdä niiiiiin monenlaisia. Eikö sinne sitten mahdu joukkoon jokunen PMO kätkökin. Jos olisin Basic member, niin tokihan PMO kätköt kaivelisi mieltä, niin kuin muutkin löytämättömät. Mutta ei kaikkia kätköja tarvitse hakea! Itse en ole yhtään PMO kätköä tehnyt, enkä tee, ellei siihen sitten joku merkillinen syy ilmaannu. Lienenkö yhtään PMO:ta edes hakenut? Premiun jäsenyyden hankin nimenomaan geocache.fi palveluiden ansiosta.
Tätä kirjoitusta komppaan täysin. Minä taidan olla kyllä pari noita PMO-kätköjä hakenutkin.

Ja minäkään en äänestänyt. Puuttui vaihtoehto omalle kannalle joka sallii kaikenlaiset kätköt jopa ihan liian vaikeat mysteeritkin ja laskumultitkin...
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

Nicoless
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 17.11.2009 16:09

Re: Äänestys Premium Member Only kätköistä

Viesti Kirjoittaja Nicoless » Pe 28.05.2010 11:25

Geokätköily on amerikkalainen keksintö ja siksi tässä raha näyttelee oman osan. Premium jäsenyys maksaa ja siitä hyötyy geocaching.com. Mulla henkilökohtaisesti ei ole mitään Premium jäsenyyttä vastaa, olen itsekkin harkinnut sen ottamista. Jokainen Premium jäsenyys on kuitenkin rahallinen tuki jenkki firmalle ja jokainen PMO-kätkö nostaa Premium jäsenyyden tarvetta ja tätä kautta se on lisä hyöty vain ja ainostaan geocaching.com:lle. Näin se menee.
Jos PMO-kätköjen määrä lisääntyy kovasti, niin markkina talouden mukaisesti kysyntä nostaa hintoja, jolloin Premium jäsenyys kallistuu. Eli välillisesti jokainen PMO-kätkö voi edesauttaa Premium jäsenyyden hinnan nousussa. Miettikää nyt mitä teette. Premium jäsenyys on vain määräaikainen.

Lukittu

Palaa sivulle “Sodat”