Purkkien etsintä kielletty?

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Pe 27.03.2020 21:34

eikä tarvi avata purkkia...
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » La 28.03.2020 8:43

Itse kävin eilen kaupassa kumihanskat kädessä. Ei näkynyt kellään muulla ensimmäistäkään hanskaa. Pakko se vaan mennä on aivan normaalisti sitten joka paikkaan ja ilman kumihansikkaita. Ei tässä mitään hätää ole vissiin purkeillekkaan mennä normaalisti kerta kaupoissakin on täysi tungos koko ajan niin kuin aina.

Tänään aamulla kulemma oli satoja ihmisiä prismassa silloin kun niiden joiden pitäisi päästä (perussairaat) ennen muita kauppaan. Jos tunnistat itsesi tästä ilmiöstä, niin olisitko kiltti ja kunnioittaisit niitä joiden pitää päästä ennen tungosta.

Eipä tässä muuta tarinoitavaa tälle kerralle 😁

Ja ehkä oli myös hieman epämääräinen viesti aiheesta poiketen.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » La 28.03.2020 15:15

Hyllytin nyt KAIKKI omat purkkini myös. Oli aika urakka mutta se oli sen arvoista. Laitoin siis vain hyllytystilaan, en hakenut purkkeja pois. Paitsi virtuaaliani en hyllyttänyt, se ei ole tarpeen että sen hyllyttää.

Varmuuden vuoksi.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » La 28.03.2020 21:59

Vois ruveta viettämään joulua. Mikään ei ole auki, mitään ei tule töllöstä, yksin kotona. Purkkien kannet ovat jäätyneet kiinni tai ne ovat hautautuneet lumeen, kukaan ei pidä miittiä. Toisaalta on glögia ja pipareita ja muovista tehty joulukuusi. Sitä paitsi kohta varmaan joulukin kielletään. Vähän niin kuin Iranissa.
Kuva

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja mipe8 » La 28.03.2020 22:56

Miksi ihmeessä pitää purkit hyllyttää? Mikä teki siitä sen arvoista? Eiköhän se ole jokaisen etsijän omassa harkinnassa, ottaako riskin vai ei. Ja kuinka suojautuu tai on suojautumatta. Vakavasti tämä tilanne pitää ottaa, mutta myös maalaisjärkeä voi käyttää. Sitä suomalaisilla on yleensä keskivertoa enemmän globaalisti.

Tämä siis yleisenä puhinana, ei mitenkään erityisesti kohdistettu pelimies4:sta kohti :D

Pysykää terveenä ja pitäkää huolta itsestänne! Käsidesi ja purkittelu toimii, kunnes toisin todistetaan... :D
PeliMies4 kirjoitti:
La 28.03.2020 15:15
Hyllytin nyt KAIKKI omat purkkini myös. Oli aika urakka mutta se oli sen arvoista. Laitoin siis vain hyllytystilaan, en hakenut purkkeja pois. Paitsi virtuaaliani en hyllyttänyt, se ei ole tarpeen että sen hyllyttää.

Varmuuden vuoksi.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 29.03.2020 9:59

IhmisAnkka kirjoitti:
La 28.03.2020 21:59
Vois ruveta viettämään joulua. Mikään ei ole auki, mitään ei tule töllöstä, yksin kotona. Purkkien kannet ovat jäätyneet kiinni tai ne ovat hautautuneet lumeen, kukaan ei pidä miittiä. Toisaalta on glögia ja pipareita ja muovista tehty joulukuusi. Sitä paitsi kohta varmaan joulukin kielletään. Vähän niin kuin Iranissa.
Meillä on piparkakkutaikinaa, voidaan antaa sulle :D
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Söde
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 27.10.2015 13:30

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Söde » Su 29.03.2020 13:31

Kävin pienellä kuuden purkin rundilla tänään. Hoidin byrokratiat joka purkilla hanskat kädessä, ei mitään ongelmaa. Sen lisäksi käsidesipurkki taskussa. En pidä kätköilyä kovin isona riskitekijänä.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 29.03.2020 14:11

Jep minustakin turhaa hyllyttää olemassaolevia purkkeja Koronan takia. Hyöty on kuitenkin niin pieni ja eihän kunnatkaan aitaa leikkikenttiä tai liikuntaalueita jotta niitä ei käytettäisi. Ihmiset saa edelleen ulkoilla ja siinä lomassa kätköilykin onnistuu siinä missä kävelykin tai pyöräily toki varovaisuutta noudattaen.

Miimeli
Viestit: 3
Liittynyt: La 19.10.2019 21:36

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Miimeli » Su 29.03.2020 22:01

”Eiköhän se ole jokaisen etsijän omassa harkinnassa, ottaako riskin vai ei. Ja kuinka suojautuu tai on suojautumatta.”

Surullinen asenne. Kyse ei ole pelkästään purkilla kävijästä, vaan hänen lähipiiristäänkin. Oireetonkin henkilö voi olla kantaja. Itse suhtaudun nyt kaikkeen toimintaan varauksella, jotta pysyn terveenä ja voin omalta osaltani pelastaa tehohoitoon joutuvia. Koetetaan tehdä kaikkemme, että mahdollisimman harva sairastuisi.

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja mipe8 » Ma 30.03.2020 0:11

Miimeli kirjoitti:
Su 29.03.2020 22:01
Surullinen asenne. Kyse ei ole pelkästään purkilla kävijästä, vaan hänen lähipiiristäänkin. Oireetonkin henkilö voi olla kantaja. Itse suhtaudun nyt kaikkeen toimintaan varauksella, jotta pysyn terveenä ja voin omalta osaltani pelastaa tehohoitoon joutuvia. Koetetaan tehdä kaikkemme, että mahdollisimman harva sairastuisi.
Ei tässä nyt kyse ole asenteesta, vaan siitä, että vastuu on mielestäni kätköllä kävijän. Ei voida olettaa, että piilottajan tehtäväksi jää huolehtia asiasta ja hyllyttää purkit tämän takia. Kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ihminen huolehtii omasta ja läheistensä terveydestä. Sitä ruokakaupan hedelmävaakaa hipelöi varmasti enemmän potentiaalisia kantajia, vaikka sitä kuinka pyyhittäisiin välillä puhtaaksi. Totaalisessa eristyksessä varmasti on turvassa, mutta siinä hajoaa pää.

Tänään muutamalla sormikkaiden kanssa ja lopuksi tuju annos desiä. En kokenut tuota tapaa mitenkään erityisen surulliseksi :o .

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ma 30.03.2020 8:22

Jokainen tietää, mitä tekee - tai jättää tekemättä. Täytyy myöntää, että itselläni oli melko tiukka asenne tähän koronan alkuaikoina. Tätä harrastavat kuitenkin pääasiassa aikuiset ihmiset, jotka itse vastaavat terveydestään. Korona tulee jos on tullakseen ellei linnoittaudu neljän seinän sisälle. Uusimaalaisia nyt ollaan suitsittu (liian myöhään, sanon mie), toivottavasti me muut jäädään ulkopuolelle - tai no, ulkopuolellahan me ollaan! Tarkoitan, ettei tulisi laajempaa ulkonaliikkumiskieltoa. Oma kätköily on hieman jäänyt seuran/kyydin yms. puuttuessa. Aukot suoritan, mikäli siihen on on mahollista, lähipurkeilla. Säästän samalla ympäristöä - kertakäyttöhanskojen jatkuva vaihtaminen rasittaa ympäristöä ja kukkaroa. EIkä käsidesikään mitään terveellistä ole pidemmällä tähtäimellä.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 30.03.2020 8:27

Itse en halua vain koronia koska on muutama tuttu ihan perheessä jotka kuuluvat riskiryhmään. Sen takia hyllytin kaikki purkit ja siirryin virtuaalikätköilyyn suurimmaksi osaksi.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Ma 30.03.2020 12:19

Entäs jos etsii sellaisia purkkeja, jotka ovat olleet muutaman viikon hakematta ? Luulisi olevan turvallista. :D
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

Cape Edge
Viestit: 19
Liittynyt: La 31.08.2013 9:09

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Cape Edge » Ma 30.03.2020 12:30

Jos pelkäisin kätköpurkista saavani koronan, en uskaltaisi käydä kaupassa tai koskea kotiin tulleeseen postiin. Jotain perspektiiviä tuohon koronapaniikkiinne. Käytä hanskoja logatessa ja pidä käsidesi mukana niin ei korona tartu siitä purkista, jolla edellinen kävijä kävi viime tammikuussa.

Eeroos
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 27.12.2011 23:01

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Eeroos » Ma 30.03.2020 14:38

Hyllyttäminen ei estä purkilla käyntiä jos ne ovat paikallaan, arkistoidullakin olen käynyt ja lokannut kun sitä ei oltu lukittu. :wink:

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ma 30.03.2020 16:26

Cape Edge kirjoitti:
Ma 30.03.2020 12:30
Jos pelkäisin kätköpurkista saavani koronan, en uskaltaisi käydä kaupassa tai koskea kotiin tulleeseen postiin. Jotain perspektiiviä tuohon koronapaniikkiinne.
Sasse. Vähän niin kuin oli paniikki aikoinaan aidsista. Jotkut eivät uskaltaneet syödä samalta lautaselta kuin mistä aids-potilas oli syönyt, pesun jälkeen.

Sen sijaan mä en pääse huoltaan purkkejani, kun ne ovat jääneet kaikki rajan taakse ny.
Kuva

Marjakuva
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.07.2014 15:09

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Marjakuva » Ma 30.03.2020 17:30

PeliMies4 kirjoitti:
Ma 30.03.2020 8:27
Sen takia hyllytin kaikki purkit ja siirryin virtuaalikätköilyyn suurimmaksi osaksi.
Ei kait sitä koronan piikkiin tartte verhota? 5-10 kpl/kk käy mun yhdellä purkilla näitä virtuaalikätköilijöitä, ihan alusta asti käynyt. Tai siis ei käy. Tai siis virtuaalisesti käy, mutta muuten ei. En tiedä onko niillä suojahanskat ja hengityssuojain, kun loggaavat nettiin. Toivottavasti käyttävät käsidesiä, sillä näppäimistöt on kunnon bakteeripesiä.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 30.03.2020 22:09

Marjakuva kirjoitti:
Ma 30.03.2020 17:30
PeliMies4 kirjoitti:
Ma 30.03.2020 8:27
Sen takia hyllytin kaikki purkit ja siirryin virtuaalikätköilyyn suurimmaksi osaksi.
Ei kait sitä koronan piikkiin tartte verhota? 5-10 kpl/kk käy mun yhdellä purkilla näitä virtuaalikätköilijöitä, ihan alusta asti käynyt. Tai siis ei käy. Tai siis virtuaalisesti käy, mutta muuten ei. En tiedä onko niillä suojahanskat ja hengityssuojain, kun loggaavat nettiin. Toivottavasti käyttävät käsidesiä, sillä näppäimistöt on kunnon bakteeripesiä.
Tarkotan tällä enemmän virtuaaleja ja semmosia mitä ei oo etitty vähään aikaan.
Cape Edge kirjoitti:
Ma 30.03.2020 12:30
Jos pelkäisin kätköpurkista saavani koronan, en uskaltaisi käydä kaupassa tai koskea kotiin tulleeseen postiin. Jotain perspektiiviä tuohon koronapaniikkiinne. Käytä hanskoja logatessa ja pidä käsidesi mukana niin ei korona tartu siitä purkista, jolla edellinen kävijä kävi viime tammikuussa.
Olikos tää vähän liiottelua. Sentään ei me hamstrata käsidesiä, vessapaperia ja suusuojia. Suusuojia totta kai on olemassa ja kaupassa käydessä kumihanskat varmuuden vuoksi vain. Ei silti tarvii lähteä haukkumaan sen takia että yritän hillitä suuren virusken leviämistä hyllyttämällä mooooonta purkkiani.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Suhina » Ti 31.03.2020 10:48

Luin ketjun ja kaikki oli jo sanottu. Vertaus aidsin ilmaantumisen alkuaikaan oli hyvä. Silti sormet kirjoitti tämän... :roll:

Järki päähän ja kätköille vaan :D . Absoluuttista turvallisuutta ei ole olemassakaan, tai ainakin sellaiseen pyrkiminen vie järjen. Itse olen ja lähipiirinikin myös riskiryhmässä ja huomattu on, että osa ei välitä suosituksista kettuakaan ja toiset ei ole poistuneet kotoaan 3 viikkoon. Niin se kassajonossa eräskin mies yski suoraan edellä olevan niskaan tappituntumalla ja vähät välitti mistään suosituksista. Viralliset suositukset ei vielä kiellä kätköilyä, ulkoilua, liikkumista omalla kulkuneuvolla teillä, niin en siltä osin rajoita itse elämääni. Ja kädet pesen sen 0,5 minuuttia ennen kuin kosken kotona edes ovenkahvaan paljain käsin :!:
Suhina :?: - ihan metsässä

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ti 31.03.2020 10:57

Suhina kirjoitti:
Ti 31.03.2020 10:48
Luin ketjun ja kaikki oli jo sanottu. Vertaus aidsin ilmaantumisen alkuaikaan oli hyvä. Silti sormet kirjoitti tämän... :roll:

Järki päähän ja kätköille vaan :D . Absoluuttista turvallisuutta ei ole olemassakaan, tai ainakin sellaiseen pyrkiminen vie järjen. Itse olen ja lähipiirinikin myös riskiryhmässä ja huomattu on, että osa ei välitä suosituksista kettuakaan ja toiset ei ole poistuneet kotoaan 3 viikkoon. Niin se kassajonossa eräskin mies yski suoraan edellä olevan niskaan tappituntumalla ja vähät välitti mistään suosituksista. Viralliset suositukset ei vielä kiellä kätköilyä, ulkoilua, liikkumista omalla kulkuneuvolla teillä, niin en siltä osin rajoita itse elämääni. Ja kädet pesen sen 0,5 minuuttia ennen kuin kosken kotona edes ovenkahvaan paljain käsin :!:
Tää oli ihan järkevästi sanottu, mutta en kuitenkaan halua meneettää kätköilyn takia ketään sukulaistani. Kaiken lisäksi kai sitä nyt hyvänen aika saa kätköillä niin kuin haluaa jos sen tyylin parhaaksi näkee esim. tällaisessa tilanteessa.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”