Saako mysteerin spoilata?

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma 18.11.2013 14:55

Tästäpä muodostuukin taas oikein mukava kusiaispesä :roll:

Heti tietty kepillä sörkkimään ja
sgt_pepper kirjoitti: Olen kai nyt aivan hirveä ihminen kun korotan itseni purkkejaan huoltamattoman tai sääntöjä rikkovan/venyttävän kätköilijän yläpuolelle :lol:
Kertoo nimimerkki kaikki purkit arkistossa ja jopa ihan tarkastajan toimesta :D
Kuva

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 18.11.2013 15:50

cossu2 kirjoitti:Tästäpä muodostuukin taas oikein mukava kusiaispesä :roll:

Heti tietty kepillä sörkkimään ja
sgt_pepper kirjoitti: Olen kai nyt aivan hirveä ihminen kun korotan itseni purkkejaan huoltamattoman tai sääntöjä rikkovan/venyttävän kätköilijän yläpuolelle :lol:
Kertoo nimimerkki kaikki purkit arkistossa ja jopa ihan tarkastajan toimesta :D
Niinkuin näkyy, kaikilla on omat kätköilymoraalinsa. Cossu2 pitää ilmeisesti pahana sitä, että kätköilijällä on arkistoituja kätköjä, minusta taas on parempi, että epäonnistuneet kätköt arkistoidaan pois kätköilijöitä kiusaamasta. Ja en nyt kyllä muista, miten tuossa neljä vuotta sitten kävi, että miksen osannut itse arkistoida kätköä, mutta veikkaan, että kyse oli tietämättömyydestä ekan kätkön kanssa. Onneksi kätköillessäkin oppii uutta, virheistä oppii ja myöhemmin osaa tehdä paremmin :) Koskee kaikkenlaista kätköilytoimintaa. Jos joku toimii väärin, niin siitä on aina parempi sanoa kuin jupista itsekseen, voi aina olla, että kyse olikin kokemattomuudesta ja tietämättömyydestä eikä mistään välinpitämättömyydestä tai itsekkyydestä

edit: Selvennän vielä, kun jotkut nyt näkee kommenttini jotenkin kauhean omahyväisenä. Näen kaikki kätköilijät sellaisella janalla paremmuusjärjestyksessä. Jotkut ovat ylempänä ja jotkut alempana kuin minä. Ei niitä huonona näkemiäni kätköilijöitä kovin paljon ole, joten en koe missään huipulla olevani katselemassa kaikkia muita alaspäin, en edes puolivälissä! :lol: Mutta kaikella toiminnallani pyrin ylöspäin. En sen takia, että voisin katsella muita alaspäin, vaan ihan vaan siksi, että haluan tehdä kaiken omien korkeiden kriteerieni vuoksi.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma 18.11.2013 16:56

:wink: Suoraan sanoen en pidä pahana mitään asiaa kätköilyssä.
:wink: Arvailemasi asianlaita ei siis ainakaan omalla kohdalla pidä paikkaansa.
:wink: Riskihän tietty näissä kommenteissa on aina olemassa,
:wink: Kun joku saattaa ottaa ne vaikka ihan tosissaan.
:wink: Apuja ainakin itse otan ja annan,
:wink: Sillä muuten olisi lähiympäristö vähän liiankin sininen.
:wink: Moraalia en siis näemmä omista ja
:wink: Itsekkääksikin saattaa joku olettaa.
:wink: Alistun siis kohtalooni ja otan mitä niskaan tulee.

PS. piilotin viestiin vihjeen koskien aiempaa kirjoitustani.
Kuva

Avatar
ihmiskoira
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 22.08.2011 16:56
Paikkakunta: Pertti Kurikka

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja ihmiskoira » Ma 18.11.2013 19:50

cossu2 kirjoitti:Alistun siis kohtalooni ja otan mitä niskaan tulee.
Nyt on kyllä ihan pakko spoilata, että cossu2:lla on tällä hetkellä keskimäärin parhaimman laatuiset kätkötykset (rasia, lokikirja) 100 km säteellä PK-seudulta. Käykää katsastamassa. :wink: Niitä on ollut ilo löytää. Kai täällä saa kehuakin toisia, vaikka suomalaisia ollaankin...?
*****************
* kuono kohteessa *
*****************

Avatar
Catra84
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Catra84 » To 21.11.2013 12:42

Tää jäi vähän kesken osaltani, kun ei meinaa mitään ehtiä..

Kätköile ihan niin kuis lystäät, eipä ole minullakaan mitään kätköilyyn liittyviä juttuja vastaan. On vain ihan äärettömän hauskaa sörkkiä vähän välillä värejä kaiken mustavalkoisen joukkoon ja ihmetellä sitten, miten tosissaan toiset touhun ottavat.. ;)

Ja jos tuo kätköjen hyllytys oli kohdistettu minulle, niin kyllä, yksi on hyllyllä, kun rakennus paloi alta ja paikka on vartioitu tällä erää..

Ja vielä ihmiskoiraa kompaten; ylös, ulos ja cossun purkeille.. ;)

Ai joo, yks tökkäsy viel ihan pakko heittää.. Mainitsit tuossa, ettet kenellekkään omaa tapaasi saarnaa ja ylinnä tunnut asiaasi huutelevan.. ;)

Ja cossun pointti tuosta kätköjen huollosta/arkistoinnista oli aika osuva.. ;)

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 21.11.2013 13:19

Catra84 kirjoitti:Ai joo, yks tökkäsy viel ihan pakko heittää.. Mainitsit tuossa, ettet kenellekkään omaa tapaasi saarnaa ja ylinnä tunnut asiaasi huutelevan.. ;)
Taitaa olla termit vähän hukassa :wink: Saarnaaminen on sitä, että tuputtaa omia toimintatapojaan muille. Otsikko on "Saako mysteerin spoilata?" joten täällä ilmeisesti oli tarkoitus keskustella tuosta aiheesta.
Catra84 kirjoitti: Kätköile ihan niin kuis lystäät, eipä ole minullakaan mitään kätköilyyn liittyviä juttuja vastaan. On vain ihan äärettömän hauskaa sörkkiä vähän välillä värejä kaiken mustavalkoisen joukkoon ja ihmetellä sitten, miten tosissaan toiset touhun ottavat.. ;)
Miksi trollailet, jos et oikeasti ollut sitä mieltä mitä sanoit? Tämä on harvoja asiallisena pysyneitä foorumeita, miksei yritettäisi pitää se sellaisena? Trollailu, niinkuin henkilökohtaisuuksiin menevät loukkauksetkin, antaa ihmisestä aika huonon kuvan ja keskustelu menee todella rasittavaksi :?

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Seq » To 21.11.2013 13:48

Kun vaan pystyisi itse elämään niin kuin opetaa, mutta se on vaikeeta, niin vaikeeta...

Avatar
Catra84
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Catra84 » To 21.11.2013 13:54

Itsehän noihin henkilökohtaisuuksiin lähdit, joten sitä saa, mitä tilaa..

Saarnaamisen termi on kyllä tuttu, mutta tuohonhan se jo osaltasi meni, kun muunlaiset mielipiteet tuli tyrmätä.

Mielipiteeni saa olla ihan sitä, mitä se on, omaani sen kummemmin jakamatta. Jakamiani mielipiteitäkin saattaa löytyä suuresta kätköilijäjoukosta ja saattaahan siellä omaanikin olla. Tuttuni minut tietävät ja sehän riittää.. ;) Keskusteluahan täällä oli tarkoitus käydä, mutta eikö mene vähän yksipuoliseksi, jos ainoat mielipiteet, joita saa ilmaista, ovat samoja kuin omasi?

Miten jakamani ajatukset ovat kiellettyjä keskustelun aiheita? Mielipiteitä ne ovat siinä, missä omasikin, olivat ne sitten juuri minun tai eivät..
Viimeksi muokannut Catra84, To 21.11.2013 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » To 21.11.2013 15:08

Oijoi. Ollaan jo päästy hiekkalaatikkovaiheeseen :D
Myllykin tuntuu jo kuivuvan, niin vettä tarvitaan selkeästi lisää :wink:

Itsellä ei ole minkäänlaista akateemista taustaa, mutta keskustelut aiheista on ainakin omassa sekavassa mielessäni menneet seuraavaa kaavaa noudattaen.
1. Esitetään asia
2. Esitetään se oma (julkinen) mielipide.
3. Esitetään jonkinlainen peruste kohdalle 2 tai kerrotaan vaikka kokemuksen kautta saaduista havainnoista.
4. Vaihdetaan keskustelijaa
5. Palataan kohtaan 2
6. Kun kohtaan neljä ei ole enää ehdokkaita tai kaikki muuten vain kyllästyivät, niin siirrytään taas kohtaan 1

Nyt kun sitten kohtaan 3 tarjotaan kätköilijöiden paremmuusjärjestykseen asettelua ja tyylikkäämpää tapaa toimia ylhäältä muita katsellen, niin ei liene yllätys että saattaa kritiikkiä virrata. Omathan ovat ihmisten mielipiteet, mutta yleensä niitä tupataan kutsumaan julkisiksi silloin kun avaa suunsa (vaikka torilla).
Kuva

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » To 21.11.2013 15:10

Aivan sama mulle....
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 21.11.2013 17:37

Nyt mulla menee kyllä ohi ihan kaikki :D En edes tiennyt, että toisen ihmisen kanssa argumentit voi mennä näin ristiin.
Catra84 kirjoitti:Itsehän noihin henkilökohtaisuuksiin lähdit, joten sitä saa, mitä tilaa..
Tämän alun luettuani hämmästyin ja luin uudestaan kaikki kommenttini, en löytänyt tällaista henkilökohtaisuuksiin menemistä mistään, joten voisitko täsmällisesti osoittaa kohdat missä näin tein niin ehkä ymmärrän sitten mitä olen mennyt möläyttämään?
Catra84 kirjoitti: Saarnaamisen termi on kyllä tuttu, mutta tuohonhan se jo osaltasi meni, kun muunlaiset mielipiteet tuli tyrmätä.
Tämmöistäkään kohtaa en löytänyt :? Joten saisiko tarkennusta? Sinun mielipiteesi siitä, että minun pitäisi katsoa peiliin ym., kyllä tyrmäsin ja väitteeni perustelin, mutta en kyllä huomaa kenenkään mielipiteitä tyrmänneeni, jos ne eivät ole menneet henkilökohtaisiksi minua vastaan. Ilmeisesti me katsomme tätä keskustelua hyvin erilaisten lasien läpi, joten olisi kiva tietää että miten olen tässä niin tökerösti käyttäytynyt, että tällaisia vastauksia tulee. Asioista jankkaaminen ja riitely on ikävää, joten tämä olisi hyvä selvittää :? Muuten jään kyllä ihan epätietoisuuteen, että mitä hölmöä olen sanonut. Yksityisviesteillä ehkä kuitenkin kannattaa jatkaa, koska tämä jankkaaminen tuntuu nyt aika pahasti OT:lta ja melkein sodalta.

Avatar
Catra84
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Catra84 » To 21.11.2013 19:30

Edelleenkin tämä keskustelu lähinnä naurattaa.. Ei siis lähelläkään sotaa ainakaan omasta puolestani, eikä minulla myöskään ole intressejä mitään yksityiskeskusteluja tämmöisestä käydä. Olen vain sangen hämmentynyt, kun en ole ennen moisiin arvosteluhaluihin törmännyt. Tässähän sitä keskustelua nyt on, jonka perään on kuulutettu.. :lol: Edelleenkään en itse laita kätköilijöitä minkäänlaiseen järjestykseen en paremmuuden enkä löytömäärien/laatujen yms. ylipäätään yhtään minkään suhteen. On olemassa kätköilijöitä, jotka ovat aloittaneet yli kymmenen vuotta sitten ja niitä, jotka ovat aloittaneet tänään, ei omassa mielessäni mitään järjestystä tarvita. Ihanaa kätköilijäkollegaa lainaten: "toinen on ylioppinut älyttömän viksu rohvessori ja toinen on nuori ja kokematon poika ja molemmille tämä on aivan yhtä tärkeää.."

En ymmärtänyt itsekään, mistä tempaisit tuon henkilökohtaisuudet omaan viestiisi mukaan (sinähän sen esiin toit), joten oletin, että viittasit tuohon kommenttiin arkistoiduista purkeistasi. Itsehän siihen lähdit, jos arvostelet muita niillä kriteereillä, että

"Olen kai nyt aivan hirveä ihminen kun korotan itseni purkkejaan huoltamattoman tai sääntöjä rikkovan/venyttävän kätköilijän yläpuolelle :lol:"

niin olet varmasti valmis hyväksymään myös toisten vilkuilut omien tilastojesi suuntaan. Turha on nokkiinsa ottaa, jos omia kriteerejäsi peilataan sinuun itseesi.

"Kaikki hokee aina, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Minusta on aika tympeää tulla katkaisemaan keskustelu aina tuolla samalla argumentilla. Niinkuin mistään ei saisi keskustella, koska jokaisen pitää antaa harrastaa tyylillään ja mihinkään ei saa puuttua."

Tässähän tuo tuli sanottua, ettei saa tulla muilla mielipiteillä puuttumaan keskusteluihin.. :mrgreen: Mielipide kai tuo kukkivat kukkasetkin on?

ja vielä alkuperäiseen aiheeseen:

"Säännöt on juuri siitä syystä, ettei kaikki kätköilisi miten sattuu."

Onko jossain säännöissä sanottu, että mysteerit pitää ratkoa yksin ja nimen saa kirjoittaa vain, jos saa purkin ihan itse ja yksin käsiinsä? Kamalan epäsosiaalinen harrastus.. :lol:

Ja pieni muokkaus vielä: OT:nhan tämä jo valmiiksikin kuuluu.. Vain taivas rajana osioon vieläpä! :D Ja nyt minä poistun purkeille! \o/

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 21.11.2013 21:09

Koskaan en ole näin paljon joutunut mielipiteitäni selittelemään, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta kun luvan sain :D

Tuosta kätköilijöiden arvottamisesta, että aika paljon on esim. kätköjen teko -keskusteluissa tullut ilmi, että monet arvottaa kätköilijät suoraan löytömäärän mukaan, joten en kyllä ainut ole jolla joku arvoasteikko on. Monesti on kuullut mielipidettä, että ensimmäistä kätköään tehdessä pitäisi olla N määrä löytöjä plakkarissa. Omasta mielestäni taas on eri kriteerit sille, onko valmis tekemään kätköä (mm. harrastukseen sitoutuminen), mutta ei tämäkään ole vakavaa. Kyllä ne omilla kriteereillään huonot purkit on aika helppo välttää jos haluaa ja luokattomat onneksi aika nopeasti laitetaan arkistoon. No nyt meni taas sivuraiteille...
Catra84 kirjoitti:En ymmärtänyt itsekään, mistä tempaisit tuon henkilökohtaisuudet omaan viestiisi mukaan (sinähän sen esiin toit), joten oletin, että viittasit tuohon kommenttiin arkistoiduista purkeistasi.
Jos viittaat tähän
sgt_pepper kirjoitti:Trollailu, niinkuin henkilökohtaisuuksiin menevät loukkauksetkin, antaa ihmisestä aika huonon kuvan ja keskustelu menee todella rasittavaksi :?
niin tuolla en viitannut tähän keskusteluun kuin trollailun osalta. Henkilökohtaisuuksilla viittasin siihen, miten tällaisissa foorumikeskusteluissa joskus käy ja se on yhtä typerää (tai no paljon pahempaakin) kuin trollailu.
Catra84 kirjoitti: Itsehän siihen lähdit, jos arvostelet muita niillä kriteereillä, että

"Olen kai nyt aivan hirveä ihminen kun korotan itseni purkkejaan huoltamattoman tai sääntöjä rikkovan/venyttävän kätköilijän yläpuolelle :lol:"

niin olet varmasti valmis hyväksymään myös toisten vilkuilut omien tilastojesi suuntaan. Turha on nokkiinsa ottaa, jos omia kriteerejäsi peilataan sinuun itseesi.


Niin, en arvosta kätköilijöitä, jotka hylkäävät purkkinsa. Suorastaan halveksun kaikkea välinpitämätöntä toimintaa. Tässä asiassa kyllä koen arvostelun olevan ihan aiheellista ja sellaiseen toimintaan tuleekin puuttua. Kyllä minä kritiikkiä otan vastaan, en näe, että tuosta tekstistäni mitenkään voisi päätellä, että olisin ottanut nokkiini, selvitin vaan asiat, mistä minua kritisoitiin, niin kuin itsekin teit tuossa myöhemmin samasta aiheesta (jos tuota arkistointihommaa tarkoitit)
Catra84 kirjoitti:"Kaikki hokee aina, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Minusta on aika tympeää tulla katkaisemaan keskustelu aina tuolla samalla argumentilla. Niinkuin mistään ei saisi keskustella, koska jokaisen pitää antaa harrastaa tyylillään ja mihinkään ei saa puuttua."

Tässähän tuo tuli sanottua, ettei saa tulla muilla mielipiteillä puuttumaan keskusteluihin.. :mrgreen: Mielipide kai tuo kukkivat kukkasetkin on?

ja vielä alkuperäiseen aiheeseen:

"Säännöt on juuri siitä syystä, ettei kaikki kätköilisi miten sattuu."

Onko jossain säännöissä sanottu, että mysteerit pitää ratkoa yksin ja nimen saa kirjoittaa vain, jos saa purkin ihan itse ja yksin käsiinsä? Kamalan epäsosiaalinen harrastus.. :lol:
En sanonut, ettei saa olla sellaista mielipidettä, että antaa kaikkien kukkien kukkia. Sanoin vain, että sitä käytetään usein argumenttina sille, ettei jostain säännöstä tai etiketistä pitäisi keskustella, koska kaikkien pitää antaa tehdä mielensä mukaan. Siltä se joskus ainakin kuulostaa, että keskustelu yritetään hiljentää tuolla argumentilla.

Säännöt on siksi, ettei elettäisi ihan pellossa. Suurimmassa osassa muistakin (urheilu)harrastuksista on säännöt ja hyvä niin. Säännöistä pitää myös pystyä keskustella ja myös niistä sääntöjen ulkopuolisista asioista, niinkuin tämän ketjun aihe. En ole missään vaiheessa vaatinut, että tästä aiheesta pitäisi olla virallista sääntöä, enkä vaadi muita noudattaamaan omia tapojani. En usko, että ketjun aloittaja tai kukaan muukaan keskustelija on sitä mieltä, vaikka eriäviä mielipiteitä aiheesta on tullut ilmi. En tiedä miksi luulet minun haluavan kaikkien toimivan samalla tavalla kuin itse toimin.

Minua ei siis edelleenkään kiinnosta loggaako joku kätkön toisen siivellä tms., tärkeämpiäkin huolenaiheita on, kerroin vain oman toimintatapani aiheeseen. Toivottavasti tämä on jo tällä selvä.

santtu
Viestit: 170
Liittynyt: To 21.06.2007 18:44

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja santtu » To 21.11.2013 22:56

santtu kirjoitti: ... Varsin ikävää toki on se, että erään hankalan mysteerin vastaus on jaossa keskustelupalstalla. ...
Hmm. Mikähän on se keskustelupalsta? Koskahan se kätkö julkaistaan? Hmmm. Perin kummallista. :roll:
Kiitti kaikille tekemiseen osallistuneille. Harmi vaan että hävisin kesksuteluun liittyvän vedonlyönnin...

Avatar
Catra84
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Catra84 » To 21.11.2013 23:47

Mahtavaa Santtu! Tuo oli kyllä aika arvattavissa.. Kerrohan lisää? :lol: Mitä hävisit ja mikä oli asettelu? :lol:

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja LQ » Pe 22.11.2013 12:10

santtu kirjoitti:
santtu kirjoitti: ... Varsin ikävää toki on se, että erään hankalan mysteerin vastaus on jaossa keskustelupalstalla. ...
Hmm. Mikähän on se keskustelupalsta? Koskahan se kätkö julkaistaan? Hmmm. Perin kummallista. :roll:
Kiitti kaikille tekemiseen osallistuneille. Harmi vaan että hävisin kesksuteluun liittyvän vedonlyönnin...
Otsikon kysymykseen lyhyt vastaus; ei. Asia erikseeen mitä kaveriporukat keskenään puuhastelee, mutta julkisesti olkoon sitten keskustelupalstoilla tai kätkön logissa, spoilaaminen ei sovi.

Kätkön omistaja itse voi tietenkin tehdä mitä huvittaa. Voin vaikka sanoa että tämä mysteeri on aivan perseestä ja lisätä linkin final waypointtiin. :twisted:
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

BodhiHeera
Viestit: 43
Liittynyt: Su 25.08.2013 19:18

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja BodhiHeera » Pe 22.11.2013 12:28

Ei tietenkään saa spoilata. Spoilaaminen on sitä mitä koulussa tehdään: annetaan valmiita vastauksia ennenkuin on kysymyskään noussut.

Kätkön omistaja itse voi tietenkin tehdä mitä huvittaa. Voin vaikka sanoa että tämä mysteeri on aivan perseestä ja lisätä linkin final waypointtiin. :twisted:[/quote]

Western Heron, se on riuttahaikara, ja kuvassa on jotain punaista alapäässä, siis perssiissä, se on varmaan peräpukama. Siis seuraavat riuttahaikaran peräpukamat. Ei hitto lq, nää sun mysset on pahoja.

Tume19
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.09.2014 12:41
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja Tume19 » Ma 06.10.2014 19:48

Mysteerissä en suosittele suoranaista spoilaamista, vaan pientä auttamista tai lähteen vinkkaamista. Itse hain Menneen Loiston Tako64'n avulla joten tottakai lisäsin hänenkin nimen kirjaan.
P.S. en minäkään mikään huippu-urheilija ole, mutta jaksan silti vartaloni puuhun nostaa. Enkä usko että kovin moni 7-10veekään ei sinne pääse.

Avatar
kimi1979
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 02.08.2013 16:56

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja kimi1979 » Ma 06.10.2014 20:55

Onko näin hieno keskustelu päässyt livahtamaan ohi?
Mysteerin/multin loppupisteen spoilaaminen on mielestäni erittäin halveksuttavaa. Toki porukalla voi mysteerejä ratkoa, multeja kiertää, vinkkejä ja tuuppausta oikeaan suuntaan kysyttäessä, mutta suoria naatteja purkille ei missään tapauksessa.
Olen itsekkin pari kertaa kysynyt apua johonkin mysteeriin, saanut vinkkiä ja joskus ratkaisu on selvinnyt ja joskus taas jäänyt pimentoon. Omaan mysteeriini annan/olen antanut kysyttäessä vinkkiä.

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Saako mysteerin spoilata?

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ti 07.10.2014 13:06

Kukin tyylillään..

T-5 kätköillä alhaalla oleva on ansainnut myös nimensä, koska toimii varmistajana ja itse olisin ollut ainakin kerran todella vakavassa pulassa, ilman varmistajaa.
Hyvillä mielin voi tuon logata.

Mitä mysseihin tulee, niin eikös apuvälineet ole sallittuja :)
Mikäs luo enemmän sosiaalisiakontakteja kuin yhdessä pähkäily, mahdollisesti naattien vaihtaminen ja yhdessä puuhaaminen?

Ai hemmetti jos joku sai johonkin mysteeriin nimensä helpommin kuin toinen, tämä toinen tuskin pystyy elämään asian kanssa?
Sitä paitsi itse en ainakaan oppisi koskaan eri ratkaisutapoja, ellei mulle oltaisi väännetty rautakangesta ratkaisuja mysseihin, nyt osaan jopa itsekkin ratkoa jotain :)

Mutta mitä sitten, jos joku muukin saa nimensä lokikirjaan?
Onhan se toisaalta ymmärrettävää, että toinen on tehnyt hienon myssen ja toinen loggaa jotenkin hyvinkin tylsästi sitä..
Vähän kuten varmistajat, ne jotka eivät ole asian eteen laittanut itseään likoamaan, niin harvoin tosin jaksavat logatakkaan tietyllä intohimolla.

No joo, kyllä Ukrainan tilanne tuntuu pieneltä näiden kysymyksien äärellä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”