Turvallisuus puhuttaa.

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja Keokas » To 09.01.2014 13:08

Treesbeen tai vastaavan (friction saver) käyttö suojaa köyttä sekä puuta. Käytettäessä arboristien tuplaköysitekniikkaa (DdRT) tämä suojaaminen on vielä tärkeämpää.
Itseäni on alkanut kiinnostaa tämä puukiipeilijöiden ja arboristien yleisesti käytössä oleva tekniikka. Varusteita ei tarvita paljoa, periaatteessa köysi ja valjaat riittää.
Tarpeen mukaan eri tekniikoita voidaan myös yhdistellä.
Valitettavasti puukiipeilyyn ei saane koulutusta Suomessa muualla kuin arboristien ammattikursseilla. Tietoa aiheesta löytyy kuitenkin runsaasti.

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja JPardain » To 09.01.2014 14:10

Loistavaa...toinenkin höyrähtänyt. Minulla koko homma vielä opetteluttaa ja kylläpä perhe on saanut naureskella, kun mökillä olen suuriin petäjiin itseäni kammennut. Yllättävän nopeasti oppii kyllä ihan välttävän tekniikan...tai siis minulle tuo sammakkotekniikka tuntuu sopivan. Olen hommannut apuköyden ammuntaan liitteen mukaisen härpäkkeen, kun kyllästyin pussiviskomiseen.
Liitteet
ritsa.jpg
ritsa.jpg (435.27 KiB) Katsottu 3191 kertaa

Avatar
vigi79
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 27.07.2012 11:05

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja vigi79 » To 09.01.2014 17:42

JPardain kirjoitti:Loistavaa...toinenkin höyrähtänyt. Minulla koko homma vielä opetteluttaa ja kylläpä perhe on saanut naureskella, kun mökillä olen suuriin petäjiin itseäni kammennut. Yllättävän nopeasti oppii kyllä ihan välttävän tekniikan...tai siis minulle tuo sammakkotekniikka tuntuu sopivan. Olen hommannut apuköyden ammuntaan liitteen mukaisen härpäkkeen, kun kyllästyin pussiviskomiseen.

Älä sitten pidä tuota autossa näkösällä. Virkaintoinen smurffimies saattaa viedä sen pois ja antaa vielä sakotkin. Tarkkuussinko on jotenkin sillä pahalla listalla vaarallisista esineistä. Tuommottisen maahantuontikin kun erikseen vielä kielletty.

Mutta kyllähän tuolla pussin puuhun saa lentämään hienosti ja osuu kerrasta :mrgreen:
WARNING: May contain traces of nuts

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja JPardain » To 09.01.2014 17:51

Tämä huippuase on tarkoitettu koirien juoksuttamiseen tennispallojen ammuskelulla. Tuosta puuttuu vielä se kela ja ohut heittosiima. Pääasia, että pallon saa ammuttua vähän törkeen korkeelle kiinni oksanhankaan jumiin...

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja Keokas » To 09.01.2014 19:05

Heittopainon puuhun ampumiseen tarkoitettua Big Shottia (iso ritsa) myydään Suomessakin. Se siis lienee sallittu ase.
Hyvin toimii kyseinen vehje. Ulkomailta saa tosin halvemmalla.

janskupansku
Viestit: 29
Liittynyt: Su 31.07.2011 7:19

Re: Turvallisuus puhuttaa.

Viesti Kirjoittaja janskupansku » Su 09.02.2014 17:35

Mitäs jos duunaa varsijousen nuoleen siiman ja sillä sitten vetää narun puuhun? Käsittääkseni täysin laillinen systeemi :?:

Nyt on jonkun verran harjoiteltu köysihommeleita ja vaikuttaa siltä että laskeutuessa on kätevintä käyttää ATC:tä tuplaköydellä, jolloin autoblocknaru puree tosi napakasti kiinni. Köysi 11 mm ja naru 6mm. Yksinkertaisessa tahtoo vähän luistaa. Kiipeämisessä taas nousukahva+grigri tuntuu parhaalta, tosin nämä saa kiinni vain yhteen köyteen. Tai saa kahteenkin, mutta kätevämpi laittaa vain toiseen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”