Samsung Galaxy S III

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
karkal
Viestit: 53
Liittynyt: La 22.11.2008 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja karkal » Ma 22.10.2012 12:06

Onko kellään kokemusta kyseisen laitteen käytöstä autonavigaattorina?

Laitteen sivut kertovat navigoinnissa käytettävän Google Maps'ia. Onkohan
kysymyksessä offline vai online käyttö, vai molemmat vaihtoehtoisesti?
Onko muita karttoja mahdollisuus ottaa käyttöön?

Entä puhenavigointiohjeiden toimivuus ja ennakointi seuraavaan navigointitapahtumaan?

Vielä olisin kiinnostunut kokemuksista tämän kokoluokan laitteen sopivuudesta normaaliin kännykkä käyttöön.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 22.10.2012 12:49

Kaikissa Androideissa tuli Googlen ääniopastettu navigointi käyttöön kesällä, joten kyllä sekin toimii navigaattorina samoin kuin halvemmatkin Adroidit ihan kaupan päälle. Reitin määrittely tapahtuu on-line ja kartatkin tietysti lataantuvat on-line mutta kyllä se yhteyden katketessa osaa silti opastaa jo ladatun reitin loppuun vaikka kerttaa ei valitun reitin ympärillä näkyiskään. Navigointi Androidin vakiosovelluksella on omasta mielestäni toiminut oikein (varauksella kun ei ole kokemuksia verrata muihin) hyvin ja ennakointi juuri sopivasti. Karttana tietysti käytetään Googlen karttaa. Lataamalla muita sovelluksia on mahdollista sitten käyttää muita karttoja ja navigointeja. Ennen kuin Googlen oma tuli käyttöön kesällä, käytin joskus Locus ohjelman navigointia, mutta tuohon voi ostaa myös TomTomin kartat ja navigoinnin jos haluaa. http://www.tomtom.com/fi_fi/products/mo ... r-android/

Itse käytän pienempää puhelinta. Navigoinnin suhteen näytön koko ei merkitse käytännössä mitään, koska ajaessa siitä ei paljoa pitäisi katsoa. Isompi näyttö on kätköillessä varmasti parempi kuin pieni.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 22.10.2012 12:55

Itselläni löytyy paljon kokemusta kyseisestä mallista ja sen Google Mapsin navigoinnista. ( Koska ostin kyseisen mallin muutama kuukausi sitten). Google julkaisi muutama kuukausi sitten ilmaisen navigoinninsa suomessa, ja se tuli automaattisesti Google mapsiin. Navigointi vaatii ainakin tällähetkellä nettiyhteyden. ( Ei siis offline mahdollisuutta). Kartat ladataan suoraan nettiyhteydellä ja ne jää puhelimen muistiin. ( Voi myös ladata alueittain). Muiden karttojen käyttäminen ei ole mahdollista.

Puheopastus toimii riittävän hyvin. Opastus on selkeätä suomenkieltä ja se neuvoo kääntymiskohdat hyvin ( Paitsi se ilmoittaa aina noin 300 metrin päässä käännöskohdasta että "Käänny Oikealle/vasemmalle"). Navigointi reakoi aika nopeasti, jos ei noudata alkuperäistä opastusta ( Eli se määrittää uuden reitin jos kääntyy väärään suuntaan).

SGS3 sopii hyvin käteen eikä se minun mielestäni ole liian suuri. Sitä pystyy käyttämään myös yhdellä kädellä. Jos ajattelit hyödyntää laitetta kätköilyssä, niin suosittelen tätä sovellusta: https://play.google.com/store/apps/deta ... FjaGluZyJd

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 22.10.2012 17:52

Navfree World on tutustumisen arvoinen. Käyttää Osm-karttoja, jotka voi asentaa puhelimeen. Paapattaa halutessaan suomeksi yms.

Osmand+ on kanssa yksi vaihtoehto.

Silti käytän TomTom:ia navigointiin.

Neongeo on hyvin näppärä kätköjen hakuun. On jäänyt Oregaano käyttämättä...

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja porari » Pe 18.01.2013 12:13

Olen kokeillut sekä Cgeoa että Neongeoa Samsung galaxy SII:ssa. Cgeon kartat latautuvatnopsaan mutta Neongeon karttojen latautumisessa suuria ongelmia, Saa todella odottaa pitkään ennenkuin livekartta tai muutkaan kartat latautuvat. Mikä on ongelman nimi?

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 18.01.2013 15:34

porari kirjoitti:Olen kokeillut sekä Cgeoa että Neongeoa Samsung galaxy SII:ssa. Cgeon kartat latautuvatnopsaan mutta Neongeon karttojen latautumisessa suuria ongelmia, Saa todella odottaa pitkään ennenkuin livekartta tai muutkaan kartat latautuvat. Mikä on ongelman nimi?
Karttaserverit luultavasti.

En usko järkyttäviin eroihin karttojen renderöinnissä yms.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja porari » Pe 18.01.2013 17:59

Olisko asialle tehtävissä jotakin?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 18.01.2013 20:21

porari kirjoitti:Olisko asialle tehtävissä jotakin?
Oliko kyse nimenomaan kartasta vai reittipisteistä, joiden lataaminen kestää? Neongeo kun pitää kartat muistissa, niin sen ei pitäisi tarvita ladata sitä kovin monesti uudelleen.

Kun pistin kerran kokeeksi sen live toiminnon päälle niin se kesti kyllä pitkään ennenkuin se näytti kasapäin kätköjä. Jos poistat live ominaisuuden käytöstä kokeeksi niin muuttuuko tilanne?

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 18.01.2013 22:18

C:geoon saa myös OSM koko suomen offline kartat: http://faq.cgeo.org/#3_27

Näin karttoja ei tarvitse ladata ja C:geo toimii nopeammin hitailla yhteyksillä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 18.01.2013 22:50

Kerran ainoastaan on Neongeon kartat jumitelleet. Tämä korjaantui laakista kun tuhosi karttavälimuistin, oli ilmeisesti se karttatietokanta korruptoitunut. Sen jälkeen toiminut kuin junan vessa.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja porari » La 19.01.2013 12:45

arisoft kirjoitti:
porari kirjoitti:Olisko asialle tehtävissä jotakin?
Oliko kyse nimenomaan kartasta vai reittipisteistä, joiden lataaminen kestää? Neongeo kun pitää kartat muistissa, niin sen ei pitäisi tarvita ladata sitä kovin monesti uudelleen.

Kun pistin kerran kokeeksi sen live toiminnon päälle niin se kesti kyllä pitkään ennenkuin se näytti kasapäin kätköjä. Jos poistat live ominaisuuden käytöstä kokeeksi niin muuttuuko tilanne?
Retttipsteet latautuvat kyllä mutta kartta latautuu tosi hitaasti, hieman reunoilta.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 19.01.2013 13:35

porari kirjoitti: Retttipsteet latautuvat kyllä mutta kartta latautuu tosi hitaasti, hieman reunoilta.
Openstreetmapin palvelin on välillä aika hidas. Täällä on listattu vaihtoehtoisia karttapalvelimia. Itse olen kokenut hyväksi kartaksi tämän (ei em. listassa), joka näyttää katu- tai maastokarttaa tai tarkkaa ilmakuvaa zoomitasosta riippuen:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_files/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Projektio on Spherical.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 19.01.2013 14:41

Stone'5 kirjoitti:
porari kirjoitti: Retttipsteet latautuvat kyllä mutta kartta latautuu tosi hitaasti, hieman reunoilta.
Openstreetmapin palvelin on välillä aika hidas. Täällä on listattu vaihtoehtoisia karttapalvelimia. Itse olen kokenut hyväksi kartaksi tämän (ei em. listassa), joka näyttää katu- tai maastokarttaa tai tarkkaa ilmakuvaa zoomitasosta riippuen:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_files/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Projektio on Spherical.
Ei toimi tämä kartta.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 19.01.2013 15:03

vihtis83 kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:
porari kirjoitti: Retttipsteet latautuvat kyllä mutta kartta latautuu tosi hitaasti, hieman reunoilta.
Openstreetmapin palvelin on välillä aika hidas. Täällä on listattu vaihtoehtoisia karttapalvelimia. Itse olen kokenut hyväksi kartaksi tämän (ei em. listassa), joka näyttää katu- tai maastokarttaa tai tarkkaa ilmakuvaa zoomitasosta riippuen:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_files/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Projektio on Spherical.
Ei toimi tämä kartta.
Manuaalisen copy-pasten tulos. Pitää olla tietenkin ol_tiles eikä ol_files... :roll:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_tiles/fi/topo/[z]/[x]/[y].png

BeachHill
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:08
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja BeachHill » La 19.01.2013 19:37

Stone'5 kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_tiles/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Tämä olikin hyvä ja monipuolinen kartta, mutta uusimmat tiet puuttuvat.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja porari » La 19.01.2013 21:15

Stone'5 kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_tiles/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Nolottaa paljastaa tyhmyyteni, mutta miten tuo saadaan ladattua?

BeachHill
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:08
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja BeachHill » La 19.01.2013 21:36

porari kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

http://ed-map-fi.wide.basefarm.net/ol_tiles/fi/topo/[z]/[x]/[y].png
Nolottaa paljastaa tyhmyyteni, mutta miten tuo saadaan ladattua?

Neongeon alkuvalikosta Setting -> Map servers -> Add mapserver

Hanikala
Viestit: 19
Liittynyt: Su 05.08.2012 20:25

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Hanikala » Su 20.01.2013 10:48

Meillä on ollut pientä käyttöongelmia Google Navikoinnin kanssa. Meillä on taloudessa Samsung g2 ja Htc Desire Z. Olen enimmäkseen navikoinut ns. tuttuun osoitteeseen ja tällöin on riittänyt, että olen pistänyt kohteeksi pelkän tien nimen ja kunnan. Mutta muutaman kerran kun on navikoitu talonnumerolla, niin silloin on tullut ongelmia. Google on saattanut korjata kunnan toiseksi kunnaksi, kuten esimerkiksi vaikkapa Pappilantie 3 Nurmijärvi, sen google kääntää Tuusulaan, mutta jos pistetään vain Pappilantie Nurmijärvi, silloin se lähtee navikoimaan Nurmijärvelle. Tämän saman se on tehnyt molemmissa puhelimisissa, joten vika lienee silloin google mapsin softassa, eikä meidän puhelimistamme.
" 'Ei sille ole täällä yhtään piilopaikkaa', hän parahti ja etsi kuumeisesti kätköä katseellaan" - Hayden Torey

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 20.01.2013 11:45

Hanikala kirjoitti:Meillä on ollut pientä käyttöongelmia Google Navikoinnin kanssa. Meillä on taloudessa Samsung g2 ja Htc Desire Z. Olen enimmäkseen navikoinut ns. tuttuun osoitteeseen ja tällöin on riittänyt, että olen pistänyt kohteeksi pelkän tien nimen ja kunnan. Mutta muutaman kerran kun on navikoitu talonnumerolla, niin silloin on tullut ongelmia. Google on saattanut korjata kunnan toiseksi kunnaksi, kuten esimerkiksi vaikkapa Pappilantie 3 Nurmijärvi, sen google kääntää Tuusulaan, mutta jos pistetään vain Pappilantie Nurmijärvi, silloin se lähtee navikoimaan Nurmijärvelle. Tämän saman se on tehnyt molemmissa puhelimisissa, joten vika lienee silloin google mapsin softassa, eikä meidän puhelimistamme.
Kokeilin itse tuota osoitetta. Netin puolella se näyttää heti oikeaa paikkaa. Puhelimessa se kysyy tarkoitanko tuusulaa vaiko nurmijärveä. Ehkä se tunnistaa paikat niin lähekkäin oleviksi että haluaa varmistaa valinnan. Tämä siis Googlen karttasovelluksessa ja pelkkä navigointi tekee saman kun kokeilin sitäkin. Voisiko se johtua sitten siitä, että olet niin lähellä sitä väärää kohdetta?

Hanikala
Viestit: 19
Liittynyt: Su 05.08.2012 20:25

Re: Samsung Galaxy S III

Viesti Kirjoittaja Hanikala » Su 20.01.2013 12:11

arisoft kirjoitti:
Hanikala kirjoitti:Meillä on ollut pientä käyttöongelmia Google Navikoinnin kanssa. Meillä on taloudessa Samsung g2 ja Htc Desire Z. Olen enimmäkseen navikoinut ns. tuttuun osoitteeseen ja tällöin on riittänyt, että olen pistänyt kohteeksi pelkän tien nimen ja kunnan. Mutta muutaman kerran kun on navikoitu talonnumerolla, niin silloin on tullut ongelmia. Google on saattanut korjata kunnan toiseksi kunnaksi, kuten esimerkiksi vaikkapa Pappilantie 3 Nurmijärvi, sen google kääntää Tuusulaan, mutta jos pistetään vain Pappilantie Nurmijärvi, silloin se lähtee navikoimaan Nurmijärvelle. Tämän saman se on tehnyt molemmissa puhelimisissa, joten vika lienee silloin google mapsin softassa, eikä meidän puhelimistamme.
Kokeilin itse tuota osoitetta. Netin puolella se näyttää heti oikeaa paikkaa. Puhelimessa se kysyy tarkoitanko tuusulaa vaiko nurmijärveä. Ehkä se tunnistaa paikat niin lähekkäin oleviksi että haluaa varmistaa valinnan. Tämä siis Googlen karttasovelluksessa ja pelkkä navigointi tekee saman kun kokeilin sitäkin. Voisiko se johtua sitten siitä, että olet niin lähellä sitä väärää kohdetta?
Väärä kohde lähempänä kuin oikea kohde. Mutta riittävän tarkalle navigoi pelkällä tiennimelläkin ja onneksi on Nüvi jossain laatikon pohjalla, mitä mielummin käytän jos on oikea tarve. Ja puheella tunnistaminenkin osuu lähes aika oikeaan vaihtoehtoon.
" 'Ei sille ole täällä yhtään piilopaikkaa', hän parahti ja etsi kuumeisesti kätköä katseellaan" - Hayden Torey

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”